"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Jones' edge tråd. Ombygning osv... Gold lightning maroon

Forum om saltvand i Fluval Edge, ombygninger og lys m..
Brugeravatar
Holmeren
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 123
Tilmeldt: man 4. apr 2016 17:30
7
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: København Ø
Kontakt:

Re: Jones' edge 23L m. SPS, LPS & Softies...VÆKST

Indlæg af Holmeren »

Hejsa Jonas :)

Jeg ved tråden er 2 år gammel, plus-minus :) Er du stadig igang med baljen ? hvordan står det til med det hele ? :)

Mvh


Trigon350 - RedSea Reefer170
http://Www.Cnv-smeden.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Jones' edge 23L m. SPS, LPS & Softies...VÆKST

Indlæg af Jones »

Det er lukket ned. Men jeg har dele liggende, til hvis jeg skal samle et edge igen. Tænker tid på om jeg skulle lave et lille akvarie til lidt fragmenter, men det bliver ved tanken indtil videre. Der er nok at se til med et Reefer 170, der endnu ikke er indkørt.


o_O
Brugeravatar
Holmeren
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 123
Tilmeldt: man 4. apr 2016 17:30
7
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: København Ø
Kontakt:

Re: Jones' edge 23L m. SPS, LPS & Softies...VÆKST

Indlæg af Holmeren »

Jeg har selv lige købt et Edge til fragmenter :) det bliver dog lavet med levende sten og det hele og så får frags bare lov at vokse på små sten istedet for de frag-brikker der :)


Trigon350 - RedSea Reefer170
http://Www.Cnv-smeden.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Jones' edge 23L m. SPS, LPS & Softies...VÆKST

Indlæg af Jones »

Vil lige gøre lidt reklame for min edge tråd :D

Den bliver nemlig genåbnet i nær fremtid, da jeg har valgt at lukke mit reefer og koncentrere mig om mine klovne i kælderen. Derfor er jeg igen på jagt efter et edge, hvori jeg kan lave lidt lys. Det bliver et nemt og billigt projekt, da jeg allerede har køleprofiler fra nogle gamle højtalere. LED's er købt på eBay og det samme bliver en blæser. Så skal tingene bare samles inden der kan komme koraller og fisk i. Jeg har stadig stensætningen fra sidst jeg havde et edge kørende og korallerne er ikke blevet mindre siden da. Billeder følger når projektet kører :)

Denne gang kommer der også nogle fine r. florida, zoas og acans i akvariet. Resten af mine koraller fra mit reefer bliver solgt, når købere melder sig på banen.


o_O
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Jones' edge 23L m. SPS, LPS & Softies...VÆKST

Indlæg af Jones »

Nå Jones, hvad sker der så med det edge der... ? En helt masse faktisk. Jeg har taget indmaden ud af den gamle lampe og erstattet det med en hjemmelavet på 24w. Nu mangler jeg blot to blæsere og så skulle der være styr på lyset.

Baggrund og bund er lavet med hvid skabsfolie. Bunden for at der ikke kommer lys under akvariet, hvis sandet blæser væk fra bunden.
Vedhæftede filer
image.jpg
image.jpg


o_O
Brugeravatar
Holmeren
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 123
Tilmeldt: man 4. apr 2016 17:30
7
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: København Ø
Kontakt:

Re: Jones' edge 23.

Indlæg af Holmeren »

Der er dælme god knald på der :) Og lækkert med et låg der kan lukke, det savner jeg lidt på min, men det kommer når jeg tager mig sammen til at sætte min 3D Printer igang med at lave en ny holder til lampen :D


Trigon350 - RedSea Reefer170
http://Www.Cnv-smeden.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Jones' edge 23.

Indlæg af Jones »

Ja det er blevet rigtig godt. Har bestilt to ekstra blæsere, så jeg kører med fire og ikke kun to. Har lavet huller til dem på toppen af lampen, så de er lige til at tilføje når de kommer med posten. Indtil da kører jeg med lyset godt skruet ned, så det ikke bliver for varmt. Har mærket på dioderne i dag og de er ikke engang lune. Jeg har derfor ingen bekymringer ved at skrue op for styrken når der er fire blæsere på. Det eneste, som afslører at jeg har ændret på lampen er blæserne, hvilket er ret fedt. En fordel ved at vente med at skrue op er også at korallerne kan vænne sig til styrken.

Jeg har også monteret holder til min vortech pumpe. Om jeg også sætter min anden pumpe på vil tiden vise. Bliver det aktuelt er det ikke for at skabe en masse cirkulation, men for at undgå døde zoner. Det havde jeg lidt bøvl med i mit gamle edge, selvom det er svært at forestille sig med sølle 23 liter.

Har genbrugt den gamle stensætning, som lige præcis kunne skrues ned gennem åbningen i toppen. Nu skal de sidste koraller bare flyttes i morgen og så skal det have ro i nogle uger. Og så skal der et par helt små a. ocellaris i.
Vedhæftede filer
IMG_9343.JPG
IMG_9344.JPG


o_O
Twinks
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 501
Tilmeldt: søn 23. okt 2016 09:09
7
Postnummer: 6100 Haderslev
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 6100

Re: Jones' edge 23. It's alive !

Indlæg af Twinks »

Ser godt ud


Mvh. Thomas
Min akvarie tråd http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=82159" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Holmeren
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 123
Tilmeldt: man 4. apr 2016 17:30
7
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: København Ø
Kontakt:

Re: Jones' edge 23. It's alive !

Indlæg af Holmeren »

Ja det ser faktisk kanon godt ud!

levende sten og gammel vand ? Tænker mere på cycle :)


Trigon350 - RedSea Reefer170
http://Www.Cnv-smeden.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Jones' edge 23. It's alive !

Indlæg af Jones »

Varmelegemet kommer væk. Det skæmmer billedet og edge handler for mig om at skabe noget smukt. Uploader nogle bedre billeder når det står pænt. Så kommer der også lidt af lyset, som nok er det mest interessante ved dette akvarie.

Holmeren - Jep, både vand og sten er flyttet fra kørende akvarie i kælderen. Det kan jeg så lukke helt i morgen og så er der kun mine klovne dernede.


o_O
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Jones' edge 23. It's alive !

Indlæg af Jones »

Som man kan se på billederne, så mangler der lige et par småting.

Termometer til at måle lampens temperatur
To blæsere
Dækglas for lampen, så der ikke kan komme kondens og vandplask på LED'erne. (indtil det er ordnet er lampen slået op om natten, hvor den er slukket).
Vedhæftede filer
IMG_4721.JPG
IMG_4723.JPG


o_O
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Jones' edge 23. It's alive !

Indlæg af Jones »

Lidt billeder af mine sidste koraller.
Vedhæftede filer
IMG_9346.JPG
IMG_9352.JPG
IMG_9354.JPG
r. florida og zoa sp. ?
r. florida og zoa sp. ?
St. thomas
St. thomas
IMG_9350.JPG
IMG_9349.JPG


o_O
Bo Steen
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 397
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 23:47
12
Postnummer: 8370 Hadsten
Saltvand siden?: 2012
Geografisk sted: Hadsten

Re: Jones' edge 23. It's alive !

Indlæg af Bo Steen »

Ser godt ud :) :GO


Hilsen Bo)
Brugeravatar
Holmeren
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 123
Tilmeldt: man 4. apr 2016 17:30
7
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: København Ø
Kontakt:

Re: Jones' edge 23. It's alive !

Indlæg af Holmeren »

Kæft det fint :) Mit er igang med cycle (kørte med 30% gammel vand og 70% nyt) men vandet er krystal klart, det er meget blæret, dog har jeg ret mange grønne alger lige nu :)

Hvad værdier har du og hvad siger koraller til lyset ?


Trigon350 - RedSea Reefer170
http://Www.Cnv-smeden.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Allan M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2712
Tilmeldt: søn 11. dec 2011 00:25
12
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 2011

Re: Jones' edge 23. It's alive !

Indlæg af Allan M »

Sødt kar.
Den zoa spec? ligner en Fruit loop.


Life is a beach and then you dive.
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Jones' edge 23. It's alive !

Indlæg af Jones »

Aner ikke hvad værdierne er, da jeg ikke gider bruge tid på at måle. Filosofien med dette akvarie, er at det skal være nemt og ikke tidskrævende. Mit fokus er på mine klovne i kælderen og mit edge er udelukkende for, at have lidt pænt at se på i stuen. Jeg trænger til en pause fra store akvarieprojekter, der kræver måling, bekymring, penge, tid og en masse andet, som jeg ikke vil ofre lige nu. Jeg har to små børn og planer om nogle udenlandsrejser, så det er nemmere med et edge, der kan flyttes hjem til nogen for at blive passet. Og det samme kan mine to klovnepar i teorien, hvis ikke jeg har tillid til at frøken Apex kan passe dem ordentligt.


o_O
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Jones' edge 23. It's alive !

Indlæg af Jones »

Tak for indspark Allan. er de noget værd sådan økonomisk? Jeg havde oprindeligt en helt masse af dem og har solgt ud til yderst rimelige penge. Senest sendte jeg nogle hjem til Kim i Herning.


o_O
Brugeravatar
Allan M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2712
Tilmeldt: søn 11. dec 2011 00:25
12
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 2011

Re: Jones' edge 23. It's alive !

Indlæg af Allan M »

Jones skrev:Tak for indspark Allan. er de noget værd sådan økonomisk? Jeg havde oprindeligt en helt masse af dem og har solgt ud til yderst rimelige penge. Senest sendte jeg nogle hjem til Kim i Herning.
De plejer at ligge i omegn af 200-250 for koloni af 4-5 polypper, alt efter linje.


Life is a beach and then you dive.
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Jones' edge 23. It's alive !

Indlæg af Jones »

okay, så håber jeg sgu at folk er glade, for de har fået væsentligt mere for pengene :D Og så behøver vi ikke tale mere om det. :D


o_O
Twinks
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 501
Tilmeldt: søn 23. okt 2016 09:09
7
Postnummer: 6100 Haderslev
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 6100

Re: Jones' edge 23. It's alive !

Indlæg af Twinks »

Jones skrev:okay, så håber jeg sgu at folk er glade, for de har fået væsentligt mere for pengene :D Og så behøver vi ikke tale mere om det. :D
:shock: :smart: :f3:


Mvh. Thomas
Min akvarie tråd http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=82159" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Jones' edge 23. It's alive !

Indlæg af Jones »

Jeg fik selv korallerne til yderst rimelige penge, så alt det, som blev solgt videre blev solgt billigt. Nå, tilbage til mit edge.

jeg glemte lige at nævne noget væsentligt i forhold til det her med at måle vandværdierne.

Hvis jeg måler værdierne og der er ubalance, vil løsningen være at skifte vand. det kan f.eks. være ved for meget næring eller for lav kh. I begge tilfælde vil skaden blive udbedret ved vandskift. Jeg skifter vand hver weekend uanset hvad, da jeg ingen skummer har, så en måling vil være overflødig. Den kan måske fortælle mig, at der er for meget næring, men det kan alligevel ses på alger eller på korallerne. Så jeg gider simpelthen ikke bruge tid og energi på noget, jeg synes er så kedeligt som at måle vand :D Jeg kan godt følge din tanke, men jeg har måske 20 liter vand, hvorfor jeg synes at det bliver lidt fjollet at gøre det aaalt for teknisk.


o_O
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Jones' edge 23. It's alive !

Indlæg af Jones »

Mangler lige temperaturmåler til vandet også. Den viste måler lampens temperatur. Begge displays skal integreres i akvariets fod, så man nemt kan se dem.
Vedhæftede filer
Lampens temperatur
Lampens temperatur
IMG_9457.JPG
IMG_9458.JPG
IMG_9459.JPG
IMG_9460.JPG


o_O
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Jones' edge 23. Pimp it !

Indlæg af Jones »

Tråden genåbnes da jeg atter tilbage med et edge.

Jeg havde ellers opsat et udemærket 112 liters akvarie, men jeg fandt det for klodset til stuen, selvom det stod på en pæn teakskænk. Endvidere var jeg træt af det blå lys maxspect lampen gav i rummet om aftenen, eftersom der ikke var lampekasse på.

Som nogle ved har jeg fiflet lidt med opdræt af klovne og havde en smule held med foretagenet. Det resulterede i nogle fine unger, hvoraf jeg har beholdt den pæneste. Resten af mine fisk blev solgt. Også avlsdyrene. En lille klovnefisk i 112 liter vand synes ikke af meget, hvorfor jeg besluttede at nedgradere til et fluval edge igen.

Jeg er vild med edge akvarierne da man kan se ned i dem ovenfra. Og så er de stilrene som bare fanden. Plus de er sjove at arbejde med. Som det fremgår af tråden har jeg tidligere haft edge 23, men denne gang har jeg valgt edge 46. Årsagen er, at jeg så kan beholde min klovn og lade den vokse helt ud, for så at tilføje en mage til den.

Jeg kører det meget efter samme princip som tidligere, men denne gang har jeg valgt at sætte min apex på akvariet også. Og i stedet for hjemmelavet lys har jeg købt en Kessil A80. Den kan så styres fra apex. Cirkulation består lige nu af en hydor nano 900, men skal opgraderes til en Vortech mp10qd.

Jeg fik nogle fine blødkoraller af Niels i Kolding, men de begyndte at nedsmelte og smuldre. Nogle af dem overlevede dog og står nu ganske pænt.

For at det ikke skal blive alt for nørdet med mine fløjlsklovne har jeg også overvejet at lave et lille hvidt edge 23 til et par små a. ocellaris. Mest fordi jeg synes at det er det er nogle søde fisk og så fordi edge 23 er sjovt at arbejde med. Jeg kunne godt tænke mig at lave en lampe, der er endnu bedre end den sidste jeg lavede. dvs. den skal være kraftig, men kunne være i akvariets originale lampe, der kan vippes op og ned. Måske man kunne lave et lille sps akvarie... Jeg skal nok opdatere med billeder af byggeproces osv. Jeg har tidligere modtaget mange spørgsmål om ombygning af edge, over pb. Jeg tænker at det er lettere, hvis det hele bare ligger tilgængeligt i tråden her.


o_O
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Jones' edge tråd. Ombygning osv... Gold lightning maroon

Indlæg af Jones »

Well, here we go again...

Jeg hader mit Fluval edge og jeg elsker mit Fluval edge. Det er lydløst men rummer ikke plads til al den herlige teknik, jeg gerne vil have. Faktisk rummer det heller ikke plads til de fisk jeg gerne vil have. Eller alle de koraller jeg gerne vil have. Så hvorfor beholde det?

Jo ser I, det har den fordel at det ikke lyser stuen op om aftenen, det har et rigtig flot design og så er det nemt at passe ind i enhver stue. Så jeg har besluttet at det bliver.
Men der skal altså en sump under! Derfor er jeg ved at bygge et underskab, hvori sumpen skal stå.

Skabet deles i to, så der bliver en tør sektion til strømskinne og en sektion til sump og alt det, der gerne må blive vådt og fugtigt. På skabets højre side skal der sidde apex controller, mp10QD controller, skummer og returpumpe controller, samt måske en tablet, der altid er tunet ind på apex fusion. Mest fordi jeg godt kan lide teknik.

Jeg mangler at lave følgende:
- Sokkel til skabet
- Frontlåge til skabet
- Hylde i skabet
- spartle, male og lak
- Overløb og pvc til akvariet
- Dækglas så Kessil a80 ikke udsættes for så meget fugt.

Jeg tror at det ender som et fint lille akvarie, men jeg har fortsat planer om noget med mere volumen i kælderen. Det er dog udsat til vi har lagt nyt gulv dernede. Der er planen at der skal stå et mellemstort akvarie foran massagestolen, så man kan ligge og slappe af imens man ser på fisk.
Vedhæftede filer
67CFBA5F-DF8F-443B-99A9-DA38174B9358.jpeg


o_O
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4551
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Jones' edge tråd. Ombygning osv... Gold lightning maroon

Indlæg af Nicki Henriksen »

Det er da vokset lidt i højden det fluval :)

Det er og bliver bare et fedt design det fluval har, men at få hænderne ned i det og lave noget er sku belastende :)
Især når man først har fået alt udstyr på plads og lige skal rykke på noget deri.


Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Jones' edge tråd. Ombygning osv... Gold lightning maroon

Indlæg af Jones »

Du har ret. Jeg tænker at en sump vil gøre det nemmere. Så kan det tekniske klares i sumpen og skal man endelig have hænderne i vandet, så skal man ikke tømme vand af inden, da vandet blot render i overløbet.


o_O
Brugeravatar
Holst
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 938
Tilmeldt: man 28. jan 2008 10:11
16
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Varde

Re: Jones' edge tråd. Ombygning osv... Gold lightning maroon

Indlæg af Holst »

Godt nok ikk med salt, men en anden lyskasse til fluval edge.
CFA3B679-E82D-47B3-B02E-5668F9607B0F.jpeg
F25B2F23-1A5C-4FEC-A282-A9BE1574E290.jpeg
14052AE6-A5AC-442B-9DBE-F4CAF1FE7B44.jpeg
Lavet ud af en fiber bordplade..


Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Jones' edge tråd. Ombygning osv... Gold lightning maroon

Indlæg af Jones »

Den synes jeg er grim. Jeg mangler ikke lys da jeg har bygget en kessil a80 ind i låget


o_O
Brugeravatar
Holst
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 938
Tilmeldt: man 28. jan 2008 10:11
16
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Varde

Re: Jones' edge tråd. Ombygning osv... Gold lightning maroon

Indlæg af Holst »

Jones skrev:Den synes jeg er grim. Jeg mangler ikke lys da jeg har bygget en kessil a80 ind i låget
Din ser også ud til at fungere rigtig fint :)
Jeg gik bare i lowcost gør det selv mode med min. Og planterne groede ud over alt!


Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Jones' edge tråd. Ombygning osv... Gold lightning maroon

Indlæg af crazy seahorse »

Holst skrev:
Jones skrev:Den synes jeg er grim. Jeg mangler ikke lys da jeg har bygget en kessil a80 ind i låget
Din ser også ud til at fungere rigtig fint :)
Jeg gik bare i lowcost gør det selv mode med min. Og planterne groede ud over alt!
Uhh, Sommerfugle chiklider. En af mine absolutte yndlingsfisk i ferskvand. Er det en Nymphea den røde plante?


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Fluval Edge"