"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Spam og Stavefejl

Generel tråd kun omhandlende dette forum.
Brugeravatar
Ocellaris
Pudsereje
Pudsereje
Reactions:
Indlæg: 17
Tilmeldt: fre 13. nov 2015 15:18
8
Postnummer: 3460 Birkerød
Saltvand siden?: 2014

Spam og Stavefejl

Indlæg af Ocellaris »

Jeg har en ydmyg forespørgsel til forummets moderatorer.

Først og fremmest hender det af og til, at en person laver en seperat tråd, for hver koral han/hun sælger. Dette er i sig selv ikke et problem, men da forsiden kun viser 15 indlæg, bliver andre brugeres tråde ofte skubbet helt ud. Billedet viser en nuværende brugers tråde på forsiden af "Salg af Koraller", og jeg ser ingen grund til, at disse tråde ikke kunne samles til en enkelt salgstråd. Ellers bliver det hurtigt til spam, når alle forsøger at "Bumpe" deres tråde for, at få dem igennem mylderet. Er der mulighed for at samle sådanne tråde, inden det løber løbsk?

Min anden forespørgsel kan virke som flueknepperi. Forummer som "Generel Saltvands Snak" er stavet forkert, og skal skrives "Saltvandssnak", grundet binde-S'et mellem "Saltvand" (s) og "Snak". Der er et utal af lignende små upsere rundt omkring, og den eneste grund til at jeg pointerer det, er fordi det får vores elskede forum til at se meget useriøst ud.
Hvis en moderator skriver til mig, skal jeg nok personligt hjælpe med at rette alle disse.

Jeg håber alle har haft en dejlig jul og vil komme godt ind i det nye år,

Ocellaris
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
bima
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1831
Tilmeldt: ons 16. feb 2011 19:30
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: 9800 Hjørring

Re: Spam og Stavefejl

Indlæg af bima »

R da verklig ekke plas tel stavfejl herinne??
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Mvh Henning Schneider

518 liters hjørneakvarie viewtopic.php?f=94&t=45569
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Spam og Stavefejl

Indlæg af Hougaard »

Ocellaris skrev:Først og fremmest hender det af og til, at en person laver en seperat tråd, for hver koral han/hun sælger. Dette er i sig selv ikke et problem, men da forsiden kun viser 15 indlæg, bliver andre brugeres tråde ofte skubbet helt ud. Billedet viser en nuværende brugers tråde på forsiden af "Salg af Koraller", og jeg ser ingen grund til, at disse tråde ikke kunne samles til en enkelt salgstråd. Ellers bliver det hurtigt til spam, når alle forsøger at "Bumpe" deres tråde for, at få dem igennem mylderet. Er der mulighed for at samle sådanne tråde, inden det løber løbsk?
Tjaa.. bumperiet er bestemt heller ikke min farvoit, problemet med at forbyde bumperi er at så begynder folk at lave indholdsløse opdateringer for at bumpe uden at bumpe .. Og det orker vi ikke være politi over for. Og flere salgstråde har jeg det fint med...
Ocellaris skrev:Min anden forespørgsel kan virke som flueknepperi. Forummer som "Generel Saltvands Snak" er stavet forkert, og skal skrives "Saltvandssnak", grundet binde-S'et mellem "Saltvand" (s) og "Snak". Der er et utal af lignende små upsere rundt omkring, og den eneste grund til at jeg pointerer det, er fordi det får vores elskede forum til at se meget useriøst ud.
Min indbakke står da bestemt altid klar til at modtage den slags - Men vær opmærksom på, at et forum som tilbyder øl :beer: smily og denne her :wc: måske ikke er helt så seriøst som sites som http://www.fiduso.dk" onclick="window.open(this.href);return false; :HE

Godt nytår :celebrate:


Brugeravatar
Ocellaris
Pudsereje
Pudsereje
Reactions:
Indlæg: 17
Tilmeldt: fre 13. nov 2015 15:18
8
Postnummer: 3460 Birkerød
Saltvand siden?: 2014

Re: Spam og Stavefejl

Indlæg af Ocellaris »

bima skrev:R da verklig ekke plas tel stavfejl herinne??
Je væ ik hva du taer om :T


Brugeravatar
Ocellaris
Pudsereje
Pudsereje
Reactions:
Indlæg: 17
Tilmeldt: fre 13. nov 2015 15:18
8
Postnummer: 3460 Birkerød
Saltvand siden?: 2014

Re: Spam og Stavefejl

Indlæg af Ocellaris »

Hougaard skrev:
Min indbakke står da bestemt altid klar til at modtage den slags - Men vær opmærksom på, at et forum som tilbyder øl :beer: smily og denne her :wc: måske ikke er helt så seriøst som sites som http://www.fiduso.dk" onclick="window.open(this.href);return false; :HE

Godt nytår :celebrate:

Det er slet ikke fordi jeg ønkser moderation af brugernes indlæg. Jeg sætter pris på de fantasifulde smileys, og den måde folk bruger dem på :W

Jeg vil tage imod dit tilbud og sende dig en besked, og så må du se, om det er noget der er værd at bruge tid på. Tak for opmærksomheden. :y


Brugeravatar
bima
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1831
Tilmeldt: ons 16. feb 2011 19:30
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: 9800 Hjørring

Re: Spam og Stavefejl

Indlæg af bima »

Ocellaris skrev:
bima skrev:R da verklig ekke plas tel stavfejl herinne??
Je væ ik hva du taer om :T
:beer:


Mvh Henning Schneider

518 liters hjørneakvarie viewtopic.php?f=94&t=45569
Brugeravatar
bima
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1831
Tilmeldt: ons 16. feb 2011 19:30
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: 9800 Hjørring

Re: Spam og Stavefejl

Indlæg af bima »

Hougaard skrev:
Ocellaris skrev:Først og fremmest hender det af og til, at en person laver en seperat tråd, for hver koral han/hun sælger. Dette er i sig selv ikke et problem, men da forsiden kun viser 15 indlæg, bliver andre brugeres tråde ofte skubbet helt ud. Billedet viser en nuværende brugers tråde på forsiden af "Salg af Koraller", og jeg ser ingen grund til, at disse tråde ikke kunne samles til en enkelt salgstråd. Ellers bliver det hurtigt til spam, når alle forsøger at "Bumpe" deres tråde for, at få dem igennem mylderet. Er der mulighed for at samle sådanne tråde, inden det løber løbsk?
Tjaa.. bumperiet er bestemt heller ikke min farvoit, problemet med at forbyde bumperi er at så begynder folk at lave indholdsløse opdateringer for at bumpe uden at bumpe .. Og det orker vi ikke være politi over for. Og flere salgstråde har jeg det fint med...
Ocellaris skrev:Min anden forespørgsel kan virke som flueknepperi. Forummer som "Generel Saltvands Snak" er stavet forkert, og skal skrives "Saltvandssnak", grundet binde-S'et mellem "Saltvand" (s) og "Snak". Der er et utal af lignende små upsere rundt omkring, og den eneste grund til at jeg pointerer det, er fordi det får vores elskede forum til at se meget useriøst ud.
Min indbakke står da bestemt altid klar til at modtage den slags - Men vær opmærksom på, at et forum som tilbyder øl :beer: smily og denne her :wc: måske ikke er helt så seriøst som sites som http://www.fiduso.dk" onclick="window.open(this.href);return false; :HE

Godt nytår :celebrate:
Det var et skægt link :K


Mvh Henning Schneider

518 liters hjørneakvarie viewtopic.php?f=94&t=45569
Brugeravatar
apfolmer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1697
Tilmeldt: tors 28. feb 2008 10:47
16
Postnummer: 7120 Vejle Øst
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: vejle

Re: Spam og Stavefejl

Indlæg af apfolmer »

Pinligt at man selv staver forkert når man brokker sig over andres stavefejl.

Det hedder HÆNDER og ikke HENDER ;)

Jeg er selv ligeledes ved at få epileptiske anfald når folk over 4-klasses niveau ikke kan fatte at skrive endelserne rigtigt.
Som fx
" jeg kører ". Skrives meget tit som "jeg køre"
"Jeg kondolerer" skrives nærmest altid som "jeg kondolere"
Osv

Aaaaaaaargh.

Få nu for hxxxxx det sidste R med når man køreR, kkondolereR, spiseR, løbeR osv


Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1948
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Spam og Stavefejl

Indlæg af Mikas »

Synes sku det er mere pinligt at folk ikke har andet at gå op i..
Det er ikke alle mennesker der er lige gode sproglige .
Skulle det holde folk tilbage fra at skrive med online?
At man ikke kan bære over med det viser nok mere om folkene der kommentere på den slags.
End dem der ikke lige er de bedste til at stave


Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
13
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Spam og Stavefejl

Indlæg af Bingocaller »

apfolmer skrev:Pinligt at man selv staver forkert når man brokker sig over andres stavefejl.

Det hedder HÆNDER og ikke HENDER ;)

Jeg er selv ligeledes ved at få epileptiske anfald når folk over 4-klasses niveau ikke kan fatte at skrive endelserne rigtigt.
Som fx
" jeg kører ". Skrives meget tit som "jeg køre"
"Jeg kondolerer" skrives nærmest altid som "jeg kondolere"
Osv

Aaaaaaaargh.

Få nu for hxxxxx det sidste R med når man køreR, kkondolereR, spiseR, løbeR osv
Hahahahahaha :K


Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Spam og Stavefejl

Indlæg af crazy seahorse »

apfolmer skrev:Pinligt at man selv staver forkert når man brokker sig over andres stavefejl.

Det hedder HÆNDER og ikke HENDER ;)

Jeg er selv ligeledes ved at få epileptiske anfald når folk over 4-klasses niveau ikke kan fatte at skrive endelserne rigtigt.
Som fx
" jeg kører ". Skrives meget tit som "jeg køre"
"Jeg kondolerer" skrives nærmest altid som "jeg kondolere"
Osv

Aaaaaaaargh.

Få nu for hxxxxx det sidste R med når man køreR, kkondolereR, spiseR, løbeR osv
He he, Alex kkondolerer :K
Er ellers enig med dig.
Det hedder heller ikke "massere" af frags til salg. Bare masser - hvilket dybest set heller ikke er rigtigt. "Mange frags" er nok mest grammatisk korrekt.
Jeg kan forøvrigt anbefale at læse, Susanne Stauns bøger. Fuck(,) en lækker røv Den handler lidt om vigtigheden af kommaer.
Den anden hedder Kort & cool. Handler om at droppe alle fyldord. Underholdende bøger at læse. Hun har et saftigt sprogbrug.

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Spam og Stavefejl

Indlæg af PoulD »

Man ved jo, at epileptiske anfald som forekomme hyppigt, medføre skade på hjernen. jeg foreslå derfor, at du nedtone arrogancen og slappe af. Du undgå måske, at forværre skaderne hvis du sætte dig roligt ned og kigge på fiskene :wink:


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Spam og Stavefejl

Indlæg af crazy seahorse »

Mikas skrev:Synes sku det er mere pinligt at folk ikke har andet at gå op i..
Det er ikke alle mennesker der er lige gode sproglige .
Skulle det holde folk tilbage fra at skrive med online?
At man ikke kan bære over med det viser nok mere om folkene der kommentere på den slags.
End dem der ikke lige er de bedste til at stave
Enig, Mikas.
Så længe man kan forstå meningen, så går det an.
Dog vil jeg sige, at de fleste "sprogbøffer" er sjuskefejl og her gør man både sig selv- og dem der skal læse det, en tjeneste ved at bruge "vis prøve" inden man trykker på udfør.

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
apfolmer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1697
Tilmeldt: tors 28. feb 2008 10:47
16
Postnummer: 7120 Vejle Øst
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: vejle

Re: Spam og Stavefejl

Indlæg af apfolmer »

enig til det hele..

men min pointe var..
lad vææære at brokke ddig over dde fejl som du seelv laaaaaaver

en vis form for planlagte tastefejl må påregnes..

POULID...
eneste underholdning i mit liv, er at følge lidt med på sidelinien i dette galehus
haha
tak for din deltagelse... :GO


Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Spam og Stavefejl

Indlæg af crazy seahorse »

Kommer til at tænke på en tråd på RC for år tilbage.
Det var en nordmand der lavede en tråd, om sin tank. Han var ikke ret god til engelsk og hans stavning havde også visse mangler.
Han skrev lystigt der ud af og han fik nogle hug for det. De blev dog hurtigt pillet ned af flere brugere, der roste ham for hans indlæg.
Det var meget underholdende læsning og det virkede som om flere læste dem, lige så meget for underholdningsværdien, som for det skrevne.
Han koraller var enestående flotte og de var tilmed sjældne. Billederne var rigtig gode. Det var et meget fint akvarie, indtil der ved en Nytårsfest røg flere drinks ned i tanken (altså den med korallerne i). Så var det bal forbi og han kom vist ikke rigtigt tilbage på sporet. Trist.

Personligt kunne jeg aldrig finde på at rette andres stavefejl eller forkerte sprogbrug. Vi gør det vel alle så godt vi kan.

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Spam og Stavefejl

Indlæg af crazy seahorse »

apfolmer skrev:enig til det hele..

men min pointe var..
lad vææære at brokke ddig over dde fejl som du seelv laaaaaaver

en vis form for planlagte tastefejl må påregnes..

POULID...
eneste underholdning i mit liv, er at følge lidt med på sidelinien i dette galehus
haha
tak for din deltagelse... :GO
Jeg kan ikke dy mig, Alex :beer: (påregnes..) Husk mellemrum før tøveprikker ... Og der er altid tre.
Prøv at gå ind på gruppen "Jeg dømmer dig når du staver forkert" på FB. Den er jeg med i. Det er sprogpedanternes legeplads og her uddeles der hug for den mindste fejl. Det kan være ret underholdende. Jeg tør næsten ikke skrive derinde, af rædsel for at lave en fejl.
Nu skal jeg nok lade dig være, for jeg forstår godt hvad du mener.

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
13
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Spam og Stavefejl

Indlæg af Bingocaller »

crazy seahorse skrev:Kommer til at tænke på en tråd på RC for år tilbage.
Det var en nordmand der lavede en tråd, om sin tank. Han var ikke ret god til engelsk og hans stavning havde også visse mangler.
Han skrev lystigt der ud af og han fik nogle hug for det. De blev dog hurtigt pillet ned af flere brugere, der roste ham for hans indlæg.
Det var meget underholdende læsning og det virkede som om flere læste dem, lige så meget for underholdningsværdien, som for det skrevne.
Han koraller var enestående flotte og de var tilmed sjældne. Billederne var rigtig gode. Det var et meget fint akvarie, indtil der ved en Nytårsfest røg flere drinks ned i tanken (altså den med korallerne i). Så var det bal forbi og han kom vist ikke rigtigt tilbage på sporet. Trist.

Personligt kunne jeg aldrig finde på at rette andres stavefejl eller forkerte sprogbrug. Vi gør det vel alle så godt vi kan.

Erik
Kan ikke huske ham - men kan huske hans sindsyge akvarie hvis vi tænker på den samme - har du evt. et link - kan ikke huske hvad han hed. Hans Montipora D var out of this world - mener han kørte med en Orphek lampe også


Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Spam og Stavefejl

Indlæg af Carsten »

Noget af det som irriterer mig mest, er dem der har et tastatur totalt uden hverken , eller . Sådan en smøre på 8-10 fyldte linier, uden nogen form for tegnsætning. Hvor man ikke kan se en naturlig pause ved f.eks. et stort bogstav. Synes jeg er ret trættende at læse.
At der mangler et bogstav eller er byttet om på nogle går nok


Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: Spam og Stavefejl

Indlæg af PederP »

Det er da hamrende ligegyldigt IMO. Om man er ordblind, eller noget der ligner, skal da ikke være en hindring..
Er glad for saldvansfårum som det er :)


Brugeravatar
den_
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1081
Tilmeldt: søn 4. mar 2012 10:46
12
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2012

Re: Spam og Stavefejl

Indlæg af den_ »

Ja det er meget lettere at læse når der ingen fejl er, men nu er det jo sådan at vi ikke alle kan være verdens mester til stavning eller tegnsætning.
Nogle er boglige andre er praktikere.

Nu har jeg en søster der er ordblind, hun kom så på en speciel skole for ordblinde og skriver og læser perfekt nu.
Da hun var mindre ville hun ikke skrive når andre skulle se det, snakkede med en kollega ( voksen mand) som også var ordblind og han havde valgt ikke at skrive ret meget i det offentlige forum, da der tit var folk der haglede ham ned. Hvad sker der!
Hvis folk ikke kan leve med stavefejl, grammatikken eller ligende ja så er livet godt nok for kedeligt



Forbehold:
Stavefejl, grammatikken og ligende kan forkomme.


Brugeravatar
den_
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1081
Tilmeldt: søn 4. mar 2012 10:46
12
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2012

Re: Spam og Stavefejl

Indlæg af den_ »

PederP skrev:Det er da hamrende ligegyldigt IMO. Om man er ordblind, eller noget der ligner, skal da ikke være en hindring..
Er glad for saldvansfårum som det er :)
:GO


Brugeravatar
apfolmer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1697
Tilmeldt: tors 28. feb 2008 10:47
16
Postnummer: 7120 Vejle Øst
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: vejle

Re: Spam og Stavefejl

Indlæg af apfolmer »

Der skal være plads til alle. Enig

Min pointe var, at det da er pinligt, at stave forkert, i en tråd, der er oprettet, netop for at beklage sig, over en stavefejl.


Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1560
Tilmeldt: man 22. okt 2007 19:06
16
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: middelfart

Re: Spam og Stavefejl

Indlæg af Thue »

Den var en god ide drenge og pointere stavefejl eller om hvordan folk sætter deres ord forkert. Var også ved og være træt af alle de indlæg der efterhånden er herinde ,så det er kun godt hvis vi kunne reducere lidt i Alle de indlæg.

Come on, alle skal sku være velkommen, ligegyldigt hvordan man staver eller om man ikke ved hvordan ord skal stå ordentligt

Mvh Thue


Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Spam og Stavefejl

Indlæg af Jones »

apfolmer skrev:Pinligt at man selv staver forkert når man brokker sig over andres stavefejl.

Det hedder HÆNDER og ikke HENDER ;)

Jeg er selv ligeledes ved at få epileptiske anfald når folk over 4-klasses niveau ikke kan fatte at skrive endelserne rigtigt.
Det hedder 4. klasses niveau.

Skal jeg sende en staveplade i din retning?

Venlig hilsen
Skolelæreren.


o_O
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Spam og Stavefejl

Indlæg af Hougaard »

Heldigvis er optagelseskravene til saltvandsforum rimelige klare - sålænge indholdet er sobert, så kan man stave lige så tosset mand vil :)

Godt nytår :w


Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Spam og Stavefejl

Indlæg af crazy seahorse »

@Bingocaller Jeg mener at han hed Vladis. Jeg har et link et sted, men du burde kunne søge på navnet.

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Spam og Stavefejl

Indlæg af Han$en »

Carsten skrev:Noget af det som irriterer mig mest, er dem der har et tastatur totalt uden hverken , eller . Sådan en smøre på 8-10 fyldte linier, uden nogen form for tegnsætning. Hvor man ikke kan se en naturlig pause ved f.eks. et stort bogstav. Synes jeg er ret trættende at læse.
At der mangler et bogstav eller er byttet om på nogle går nok
Sådan nogle læser jeg slet ikke - Hverken her, eller andre steder på nettet. Det kan jeg slet ikke magte :happy:

Vedkommende kunne tilbyde mig en million gratis i linje 8 - og jeg ville aldrig opdage det :biggrin:


Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: Spam og Stavefejl

Indlæg af PederP »

Jeg er ok hurtig med min mus, og så har den knapper. Den er enormt praktisk til at suse forbi salgstråde, det jeg ikke kan eller vil læse, hoppe lynhurtigt ud af tråde der ikke fænger og skifte side blandt nye indlæg osv. osv. Vi snakker så få sekunder, at jeg nok samlet har brugt mere tid i denne tråd, end scrolle-tid på SF..
Tror det er derfor salgstråde, bumb mm. ikke generer mig. Havde jeg skulle scrolle med et håndsving ville sagen være en anden ;)


Brugeravatar
Allan M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2712
Tilmeldt: søn 11. dec 2011 00:25
12
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 2011

Re: Spam og Stavefejl

Indlæg af Allan M »

Bingocaller skrev:
crazy seahorse skrev:Kommer til at tænke på en tråd på RC for år tilbage.
Det var en nordmand der lavede en tråd, om sin tank. Han var ikke ret god til engelsk og hans stavning havde også visse mangler.
Han skrev lystigt der ud af og han fik nogle hug for det. De blev dog hurtigt pillet ned af flere brugere, der roste ham for hans indlæg.
Det var meget underholdende læsning og det virkede som om flere læste dem, lige så meget for underholdningsværdien, som for det skrevne.
Han koraller var enestående flotte og de var tilmed sjældne. Billederne var rigtig gode. Det var et meget fint akvarie, indtil der ved en Nytårsfest røg flere drinks ned i tanken (altså den med korallerne i). Så var det bal forbi og han kom vist ikke rigtigt tilbage på sporet. Trist.

Personligt kunne jeg aldrig finde på at rette andres stavefejl eller forkerte sprogbrug. Vi gør det vel alle så godt vi kan.

Erik
Kan ikke huske ham - men kan huske hans sindsyge akvarie hvis vi tænker på den samme - har du evt. et link - kan ikke huske hvad han hed. Hans Montipora D var out of this world - mener han kørte med en Orphek lampe også
Han hedder Selje.
Jeg var i kontakt med ham, da jeg skulle til Norge og ville købe lidt frags, men han havde desværre haft problemer med akvariet og mistet alt. (Så vidt jeg forstod på hans besked).
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... ra#p530830" onclick="window.open(this.href);return false;


Life is a beach and then you dive.
Brugeravatar
minedykker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1796
Tilmeldt: tirs 6. jul 2010 14:56
13
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2010

Re: Spam og Stavefejl

Indlæg af minedykker »

håber ikke jeg jokker nogen over fønerne men fuck i er dum at høre på med jeres stave pis, der sider folk lige som mig selv der ikke er 100 meter mester til at stave en ting er sikker denne samtale virker nedsætte på mig og sikkert også på mange andre beklager vi ikke kan består en doktor grad i at stave. men tænker bare jeg holder her for ja jeg er sku lidt gal..................
ps. sæt selv ,,,... så laver jeg ikke fejl i dette også og så bringer jeg ikke nogens pis i kog.
pps. god jul og godt nytår

bare husk på dem der ikke staver super ofte er den håndværker der reder jeres røv når ikke ikke selv kan bruge værktøj.


Besvar

Tilbage til "Forum generelt"