Hvilken akvarie computer har i?
- Macdoo
- Dragefisk
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2450 København SV
- Saltvand siden?: 2012
- Geografisk sted: Kastrup
Hvilken akvarie computer har i?
Som teksten siger.
Og hvad er godt og skidt ved den type i har.
Og hvad er godt og skidt ved den type i har.
Bump. Elsker koraller. Det gjorde ekskonen ikke....
- Flemse
- Naso kirurg
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Stenløse
Re: Hvilken akvarie computer har i?
Iks har jeg.
Tænker at den er lidt gl. men virker til mit nuværende behov. Dog skal siges at den ikke kan måle korrekt salt i mit akvarie. Men kender den godt nu så jeg ved hvilke tal den skal stå på for at være i niveau.
Den opdateres ikke mere via deres hjemmeside, så skal jo nok skiftes på et tidspunkt.
Tænker at den er lidt gl. men virker til mit nuværende behov. Dog skal siges at den ikke kan måle korrekt salt i mit akvarie. Men kender den godt nu så jeg ved hvilke tal den skal stå på for at være i niveau.
Den opdateres ikke mere via deres hjemmeside, så skal jo nok skiftes på et tidspunkt.
Brgds
Flemse
Snart 830 lit 160x80x65 med sump på 202 lit,4 stk Maxspect R420R Razor 160W, moddet til 15000 kelvin, Skimz Monster E 251, Tunze 6200+ 6305 og Maxpect Gyre 150 ,returpumpe SKIMZ 10000 DC. IKS Computer: redox,PH,Temp.
Flemse
Snart 830 lit 160x80x65 med sump på 202 lit,4 stk Maxspect R420R Razor 160W, moddet til 15000 kelvin, Skimz Monster E 251, Tunze 6200+ 6305 og Maxpect Gyre 150 ,returpumpe SKIMZ 10000 DC. IKS Computer: redox,PH,Temp.
-
- Foxface
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2791 Dragør
Hej Martin
Jeg har en IKS liggende jeg ikke bruger.
Det medfølger:
Manual
Styrbar strømskinne
PH probe
Temp. Føler
Salt indhold måler
Vand niveau måler
Ville have brugt den til en kalkreaktor, men der er ikke plads i mit skab.
Ses Jonas
Jeg har en IKS liggende jeg ikke bruger.
Det medfølger:
Manual
Styrbar strømskinne
PH probe
Temp. Føler
Salt indhold måler
Vand niveau måler
Ville have brugt den til en kalkreaktor, men der er ikke plads i mit skab.
Ses Jonas
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 2450 København SV
- Saltvand siden?: 1983
Ingen
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 5210 Odense NV
Helt klart GHL! Det duer
-
- Foxface
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 4640 Fakse
- Geografisk sted: Faxe
Hej bruger ghl og har brugt den i 2 år og syntes det virker fint
Min gamle balje
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=58437" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=58437" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Foxface
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Silkeborg
IKS - og de opdaterer den fortsat løbende (??)
-
- Foxface
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 8620 Kjellerup
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Kjellerup
W00tifrutti
Apex fra Neptune Systems.
- Stefan
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Saltvand siden?: 2007
- Kontakt:
Har haft GHL siden 2009. Det har aldrig svigtet.
- nbd
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6000 Kolding
- Saltvand siden?: 1988
- Geografisk sted: Kolding
Hvad dækker akvariecomputer over?
Jeg har controller til at styre LED og én til at styre Co2-tilsætning i kalkreaktoren, men de tæller måske ikke med her?
Jeg har controller til at styre LED og én til at styre Co2-tilsætning i kalkreaktoren, men de tæller måske ikke med her?
- Kimkjaer
- Foxface
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 7400 Herning
- Saltvand siden?: 2014
Har haft Apex fra neptune systems - intet dårligt at nævne, så simpelt og let at programmere og styre - kan kun varmt anbefale
Red Sea Reefer 350
https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=94246
https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=94246
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9530 Støvring
- Geografisk sted: Støvring
Ghl 3ex, skulle jeg købe Idag vil jeg købe deres nye model. Tysk kvalitet.
- Kasper j.
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9000 Aalborg
Den nye GHL profilux 4 udkommer 19. december. Den køber jeg
Mit 216 liters Cube viewtopic.php?f=92&t=60170&p=579161#p579161
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 8700 Horsens
Jeg har også apex gold, super maskine. Kan Kun anbefales
-
- Foxface
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 2670 Greve
- Saltvand siden?: 1988
- Geografisk sted: Greve
- Kontakt:
GHL 3 ex
- Thomas fra Stockholm
- Rev haj
- Reactions:
- 10
GHL 2ex og GHL 3ex
2ex'en holdt 3 år så døde displayet da det ikke er vandtæt generelt er det et problem med GHL maskinerne (display).
APEX maskinerne får rigtig meget ros, men jeg ville igen købe GHL, selv om support til stor del er på tysk
2ex'en holdt 3 år så døde displayet da det ikke er vandtæt generelt er det et problem med GHL maskinerne (display).
APEX maskinerne får rigtig meget ros, men jeg ville igen købe GHL, selv om support til stor del er på tysk
https://www.instagram.com/jensen_reefing/
Mit 2400 byg http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=78677" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit 2400 byg http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=78677" onclick="window.open(this.href);return false;
- minedykker
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 2980 Kokkedal
Vil holde mig til GHL ud fra de muligheder der er i dem, men det er ikke nogen nem maskine at programmere når det skal være mere kompliceret styring. og nu er der kommet den ny model 4 hvor der kommer prober til KH og Ca. spænderne at se hvad det kommer til at koste og hvor gode de er.
Småt men GODT viewtopic.php?f=95&t=54625
- Thomas fra Stockholm
- Rev haj
- Reactions:
- 10
en KH probe, niceeeeee om den ikke kommer at koste en milliard...minedykker skrev:Vil holde mig til GHL ud fra de muligheder der er i dem, men det er ikke nogen nem maskine at programmere når det skal være mere kompliceret styring. og nu er der kommet den ny model 4 hvor der kommer prober til KH og Ca. spænderne at se hvad det kommer til at koste og hvor gode de er.
OK, de forbereder for fremtiden, ingen ved pris eller noget endnu ;(
Nu med WIFI indbygget, som den store ting ud over design, trodde lige jeg skulle til at budgetere for en 4'er også i mit projekt.
Senest rettet af Thomas fra Stockholm fre 4. nov 2016 09:52, rettet i alt 1 gang.
- Thomas fra Stockholm
- Rev haj
- Reactions:
- 10
en KH probe, niceeeeee om den ikke kommer at koste en milliard...minedykker skrev:Vil holde mig til GHL ud fra de muligheder der er i dem, men det er ikke nogen nem maskine at programmere når det skal være mere kompliceret styring. og nu er der kommet den ny model 4 hvor der kommer prober til KH og Ca. spænderne at se hvad det kommer til at koste og hvor gode de er.
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Alle de gange jeg har haft snakket med dem, har det været på engelsk, der ud over er de ansatte meget hjælpsomme på deres forum, hvor det er let at få hjælp.Thomas fra Stockholm skrev:GHL 2ex og GHL 3ex
Hvor har du hørt det fra? Det er da ikke noget der har stået i listen af funktioner jeg har faldet over?minedykker skrev:Vil holde mig til GHL ud fra de muligheder der er i dem, men det er ikke nogen nem maskine at programmere når det skal være mere kompliceret styring. og nu er der kommet den ny model 4 hvor der kommer prober til KH og Ca. spænderne at se hvad det kommer til at koste og hvor gode de er.
4érn virker fuldt ud med alt udstyr fra 3érn, så hvis det kom til 4érn vil det nok også virke på 3érn.
Thomas fra Stockholm skrev:en KH probe, niceeeeee om den ikke kommer at koste en milliard...minedykker skrev:Vil holde mig til GHL ud fra de muligheder der er i dem, men det er ikke nogen nem maskine at programmere når det skal være mere kompliceret styring. og nu er der kommet den ny model 4 hvor der kommer prober til KH og Ca. spænderne at se hvad det kommer til at koste og hvor gode de er.
OK, de forbereder for fremtiden, ingen ved pris eller noget endnu ;(
Nu med WIFI indbygget, som den store ting ud over design, trodde lige jeg skulle til at budgetere for en 4'er også i mit projekt.
Ja wifi er dejligt, men det ser ud til den alm rj45 netstik er fjernet??? jeg fortrækker at have så meget udstyr som muligt på kabel...
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 5854 Gislev
- Saltvand siden?: 2013
Ghl 3ex og en Iks
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 17
I alt denne snak om 4érn, så for dem der skal bruge mindre funktioner så er der også deres mini versioner nu:
https://www.aquariumcomputer.com/produc ... ilux-mini/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.aquariumcomputer.com/produc ... ilux-mini/" onclick="window.open(this.href);return false;
- MortenL
- Kejser fisk
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 8270 Højbjerg
Fra Profilux's hjemmeside:StarF skrev:Thomas fra Stockholm skrev:Hvor har du hørt det fra? Det er da ikke noget der har stået i listen af funktioner jeg har faldet over?minedykker skrev:Vil holde mig til GHL ud fra de muligheder der er i dem, men det er ikke nogen nem maskine at programmere når det skal være mere kompliceret styring. og nu er der kommet den ny model 4 hvor der kommer prober til KH og Ca. spænderne at se hvad det kommer til at koste og hvor gode de er.
4érn virker fuldt ud med alt udstyr fra 3érn, så hvis det kom til 4érn vil det nok også virke på 3érn.
Measurement of KH or Alkalinity (Coming soon)
Universally switchable inputs: For pH and ORP; inputs are already compatible for future ion-selective electrodes (e.g., Ca)
Mon ikke den funktion bliver tilgængelig fra de ældre 3'ere også, der er vel tale om en probe, der giver et signal som så kan konditioneres i controlleren. På den anden side vil det jo være grund nok til at købe en Ghl 4, samt en doser der snakker sammen med 4'eren. Hvis det virker, vil stabile værdier mene noget helt nyt.
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Damn, det havde jeg slet ikke opfanget! Tak for at pointere dette.MortenL skrev:Fra Profilux's hjemmeside:StarF skrev:Thomas fra Stockholm skrev:Hvor har du hørt det fra? Det er da ikke noget der har stået i listen af funktioner jeg har faldet over?minedykker skrev:Vil holde mig til GHL ud fra de muligheder der er i dem, men det er ikke nogen nem maskine at programmere når det skal være mere kompliceret styring. og nu er der kommet den ny model 4 hvor der kommer prober til KH og Ca. spænderne at se hvad det kommer til at koste og hvor gode de er.
Measurement of KH or Alkalinity (Coming soon)
Universally switchable inputs: For pH and ORP; inputs are already compatible for future ion-selective electrodes (e.g., Ca)
Mon ikke den funktion bliver tilgængelig fra de ældre 3'ere også, der er vel tale om en probe, der giver et signal som så kan konditioneres i controlleren. På den anden side vil det jo være grund nok til at købe en Ghl 4, samt en doser der snakker sammen med 4'eren. Hvis det virker, vil stabile værdier mene noget helt nyt.
Men jo det er vel en funktion de let kan tilføje i 3érn via et udvidelse kort, det er trods alt bare en port
- MortenL
- Kejser fisk
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 8270 Højbjerg
Helt enig, men det er ikke altid forretningsmæssigt smart at lave tingene alt for bagud kompatible, da det hæmmer salget af et nyt produkt.StarF skrev:
Damn, det havde jeg slet ikke opfanget! Tak for at pointere dette.
Men jo det er vel en funktion de let kan tilføje i 3érn via et udvidelse kort, det er trods alt bare en port
Men det godt nok et par lækre features.
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Men her har GHL været meget venlige ved deres forbrugere. GHL2 kunne opdateres til 3érn.. 3érn kan godt nok ikke opdateres til 4érn, men de har lovet at begge modeller vil forsætte med at blive udvidet.MortenL skrev:Helt enig, men det er ikke altid forretningsmæssigt smart at lave tingene alt for bagud kompatible, da det hæmmer salget af et nyt produkt.StarF skrev:
Damn, det havde jeg slet ikke opfanget! Tak for at pointere dette.
Men det godt nok et par lækre features.
Deres lamper, Mitras 6100 kunne opdateres til 6200. GHL har spurgt ejere af de lamper om de vil købe en opdatering til 7100 cluster, hvis muligt. Så en af mine grunde til at vælge GHL er de generalt behandler deres kunder godt.
- FEM64
- Dragefisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 8380 Trige
- Kontakt:
GHL 3ex Og 4+4 kanals doser samt adskillige prober og extensions. Elsker teknik og den gør det godt. Har aldrig fejlet. Har skiftet et display på min doseringsenhed men kun fordi det mistede nogle pixel. Den kørte fint. Har for ca. 27k af det skidt. Troede ikke jeg skulle have mere af det men KH og CA prober lyder lækkert. Kan man mon undvære dem?
[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....! [/center]
- PoulD
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 2640 Hedehusene
Neuralt netværk
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Nu læser jeg det lige igen..
Som jeg læser det så skal KH måles, hvor imod Caén kommer der prope til. Så målingen af KH, vil nok ske på samme måde som det modul til Apex, altså via en form for enheder, der tager lidt vand, måler og aflæser dette..
Som jeg læser det så skal KH måles, hvor imod Caén kommer der prope til. Så målingen af KH, vil nok ske på samme måde som det modul til Apex, altså via en form for enheder, der tager lidt vand, måler og aflæser dette..