"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

KH MG helt hen i vejret

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Tarding
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 196
Tilmeldt: lør 6. feb 2010 21:18
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2010

KH MG helt hen i vejret

Indlæg af Tarding »

Hej igen,

Jeg har lige målt min KH og MG. Min KH er 690 men skal lægge på 1200-1600 og min MG er på 210 og skal op omkring de 450 ca.

hvad gør jeg? og hvilken konsekvens har det for min balje?
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: KH MG helt hen i vejret

Indlæg af Carsten »

Det er noget vrøvl du skriver. Ca skal være 450. MG omkring 1400. Kh mellem 7 - 9.
Lav nogle nye målinger. Og tag ud til decocean på lørdag og køb aå de ting du skal bruge. Carsten hjælper gerne med at finde de ting frem som skal bruges.
Så er det jo ikke underligt dine koraller har det skidt.
Hvis du ikke km vente til weekenden så lav et vand skift
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3807
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: KH MG helt hen i vejret

Indlæg af crazy seahorse »

Tarding skrev:Hej igen,

Jeg har lige målt min KH og MG. Min KH er 690 men skal lægge på 1200-1600 og min MG er på 210 og skal op omkring de 450 ca.

hvad gør jeg? og hvilken konsekvens har det for min balje?
Jeg er enig med Carsten. Du blander værdierne sammen (du roder lidt rundt i dem :hehe: )
Den du kalder Kh, må være din Mg (du skriver at den skal ligge på 12-1600) Den du kalder Mg må være Ca, som skal ligge mellem 380-420.
Du skrev i dit indlæg omkring døende koraller, at dine værdier lå hvor de skulle og at de var stabile, uden svingninger. Det lyder som om de skrider for dig.
Løsning: Prøv at få lavet nogle nye målinger, så du ved hvordan værdierne (de rigtige) ligger. Driller det, så få en forhandler, eller en anden saltvandstosse, til at hjælpe dig med målinger. Når du har de rigtige værdier, så få dem rettet ind. Ellers kan du miste dine koraller.

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
kanstrup
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 641
Tilmeldt: søn 9. mar 2008 17:00
16
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2002
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: KH MG helt hen i vejret

Indlæg af kanstrup »

Jeg vil råde dig til at læse en hel del om saltvands akvariet, inden det kører helt af sporet for dig. Det lyder som om du har kastet dig ud i noget hvor du overhovedet ikke har noget overblik, eller nogen viden om hvordan og hvor ledes?

Mit indlæg skal ikke tolkes som kritik af dig! Men som et godt råd så du slipper for at bruge en masse energi samt penge, for til sidst at give op. :-)
Tarding
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 196
Tilmeldt: lør 6. feb 2010 21:18
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2010

Re: KH MG helt hen i vejret

Indlæg af Tarding »

Hej Alle,

Det er en tastefejl :) beklager.

I har ret i at det virker som om det skrider lidt af sporet. Jeg har dog en saltvandsmand på sagen, og jeg havde fået fingrende i et ældre måle skema. Så derfor kom det bag på mig når nu jeg troede værdierne var som de skulle være. Jeg har målt alle sammen, og derfor ved jeg at de 2 der skrider er dem jeg har skrevet i toppen. Jeg har købt de tilsætningstoffer der skulle til, og doseret derefter. ( jeg var så i minizoo i Tårnby ) men normalt kører jeg også til decocean.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: KH MG helt hen i vejret

Indlæg af Carsten »

Det er første gang jeg hører at Mg skrider i værdierne.
Må jeg spørge hvilket salt bruger du??
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"