"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Gnizten´s Rev - Til Salg - OPDATERET DEN 12 JULI 2021

Forum for Akvarier 801+ Liter
Besvar
dyr200
Reactions:

Re: Gnizten´s Rev - Lidt lækkerier fra Decocean...

Indlæg af dyr200 »

gnizten skrev:Er sgu ikke helt klar på hvad det er for en, skulle vist være en Challise art, og ja den er yderst interessant. Glæder mig til at se hvordan den udvikler sig. :y

Kan jeg godt forstå for den er godt nok Nice


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Gnizten´s Rev - Lidt lækkerier fra Decocean...

Indlæg af PoulD »

Ved jo, at du, som jeg, snart skal ned og se på rev i Rødehavet. Men selv om revene der nede er fantastisk smukke og ubeskrivelige skal man godt nok dykke i mange timer over mange kilometer rev for at opleve et udvalg af koraller og farver som i dit stuerev. Det er bare så smukt Tom.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
gnizten
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 408
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 13:26
12
Postnummer: 3230 Græsted
Saltvand siden?: 2011

Re: Gnizten´s Rev

Indlæg af gnizten »

PoulD skrev:Ved jo, at du, som jeg, snart skal ned og se på rev i Rødehavet. Men selv om revene der nede er fantastisk smukke og ubeskrivelige skal man godt nok dykke i mange timer over mange kilometer rev for at opleve et udvalg af koraller og farver som i dit stuerev. Det er bare så smukt Tom.
Jeg må i al beskedenhed takke for de pæne ord, og give dig ret, selvom revene dernede er ubeskriveligt smukke, det bliver lækkert at komme ned og kontrollere at alt er som det skal være, på vores "fjernrev" :GO :GO :GO.


Mange hilsener
Tom.
Brugeravatar
gnizten
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 408
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 13:26
12
Postnummer: 3230 Græsted
Saltvand siden?: 2011

Gnisten´s Rev

Indlæg af gnizten »

Mon ikke man glor en ekstra gang, når man får øje på sit lille rev, på steder hvor man ikke lige venter det. Var inde og checke for softwareopdateringer på GHL's hjemmeside, som for nyligt er blevet redesignet, jeg måtte lige blinke et par gange da jeg så at det var mit akvarie i baggrunden, dog sakset ind oven på et andet underskab. Billedet stammer fra mit billedearkiv på deres forum...

Men meget fedt at de vælger at bruge det...

https://www.aquariumcomputer.com/software/" onclick="window.open(this.href);return false;


Mange hilsener
Tom.
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Gnisten´s Rev

Indlæg af Marco R »

gnizten skrev:Mon ikke man glor en ekstra gang, når man får øje på sit lille rev, på steder hvor man ikke lige venter det. Var inde og checke for softwareopdateringer på GHL's hjemmeside, som for nyligt er blevet redesignet, jeg måtte lige blinke et par gange da jeg så at det var mit akvarie i baggrunden, dog sakset ind oven på et andet underskab. Billedet stammer fra mit billedearkiv på deres forum...

Men meget fedt at de vælger at bruge det...

https://www.aquariumcomputer.com/software/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tillykke med det Tom :W

Men nu er det også et super flot og smukt akvarie, som du har :y

Får vi snart en update? :happy:


Brugeravatar
Tutter
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 883
Tilmeldt: man 11. maj 2015 14:42
8
Postnummer: 5792 Årslev
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

Re: Gnizten´s Rev på GHL's Hjemmeside

Indlæg af Tutter »

Vildt men ikke noget at sige til de vælger dit akvarie. :GO


Brugeravatar
gnizten
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 408
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 13:26
12
Postnummer: 3230 Græsted
Saltvand siden?: 2011

Re: Gnizten´s Rev på GHL's Hjemmeside

Indlæg af gnizten »

@ Marco...
Ja det står stadig med fuld knald på vækst og farver. Der er ikke sket ændringer af nogen art siden sidste update, som efterhånden er noget tid siden. Ikke mistet koraller eller fisk af betydning. Ikke ændret på noget, mit arbejde med systemet, har indtil nu været begrænset til rensning af ruder, skummer, og pumper, samt opfyldning af saltvands reservoiret og kalkreaktoren. Og så lige en tur med koralsaksen når væksten er blevet for tæt ☺️. Har ikke købt noget nyt, da jeg ikke har plads, og skal fjerne noget for at dette kan blive en realitet.

Skal nok snuppe nogle bedre billeder ved lejlighed, men her er et taget med min ipad her til aften...
image.jpeg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Mange hilsener
Tom.
Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2949
Tilmeldt: søn 7. jan 2007 14:17
17
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Gnizten´s Rev på GHL's Hjemmeside

Indlæg af christiantt »

gnizten skrev:Har ikke købt noget nyt, da jeg ikke har plads, og skal fjerne noget for at dette kan blive en realitet.
Et "problem" som mange nok godt ville have :D


Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
11
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Gnizten´s Rev på GHL's Hjemmeside

Indlæg af MoG »

Det står jo stadigvæk bare knivskarpt Tom !


Morten
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Gnizten´s Rev på GHL's Hjemmeside

Indlæg af Marco R »

gnizten skrev:@ Marco...
Ja det står stadig med fuld knald på vækst og farver. Der er ikke sket ændringer af nogen art siden sidste update, som efterhånden er noget tid siden. Ikke mistet koraller eller fisk af betydning. Ikke ændret på noget, mit arbejde med systemet, har indtil nu været begrænset til rensning af ruder, skummer, og pumper, samt opfyldning af saltvands reservoiret og kalkreaktoren. Og så lige en tur med koralsaksen når væksten er blevet for tæt ☺️. Har ikke købt noget nyt, da jeg ikke har plads, og skal fjerne noget for at dette kan blive en realitet.

Skal nok snuppe nogle bedre billeder ved lejlighed, men her er et taget med min ipad her til aften...
image.jpeg
Det er bare så smukt og harmonisk det akvarie :y
:W x 1000 :happy:

Jeg vil glæde mig rigtig meget til nogle flere billeder :f3:


Brugeravatar
gnizten
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 408
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 13:26
12
Postnummer: 3230 Græsted
Saltvand siden?: 2011

Re: Gnizten´s Rev på GHL's Hjemmeside

Indlæg af gnizten »

christiantt skrev:
gnizten skrev:Har ikke købt noget nyt, da jeg ikke har plads, og skal fjerne noget for at dette kan blive en realitet.
Et "problem" som mange nok godt ville have :D
Ja det hersker der ingen tvivl om, men så gik vores koralbutikker sgu nok konkurs...


Mange hilsener
Tom.
Brugeravatar
gnizten
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 408
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 13:26
12
Postnummer: 3230 Græsted
Saltvand siden?: 2011

Re: Gnizten´s Rev på GHL's Hjemmeside

Indlæg af gnizten »

MoG skrev:Det står jo stadigvæk bare knivskarpt Tom !
Ja, man skulle næsten tro at billedet er mere end et år gammelt, min store Nana, er efterhånden samme størrelse som dengang jeg måtte save foden af den, for at den ikke stødte på forruden.


Mange hilsener
Tom.
Brugeravatar
gnizten
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 408
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 13:26
12
Postnummer: 3230 Græsted
Saltvand siden?: 2011

Gnizten´s Rev - Ny hot feature fra GHL

Indlæg af gnizten »

Fik lige mail fra GHL i dag, den længe ventede funktion til sæsonstyring af lyskurver på GHL Mitras lamper kommer med i deres Software opdatering den 6 April.

Det bliver således muligt at styre sine lyskurver efter årstiden...

http://aquariumcomputer.us6.list-manage ... 73837251e4" onclick="window.open(this.href);return false;

Ser virkeligt spændende ud, det kommer til at virke på både Mitras lamper styret via lampens egen computer, eller via Profilux 3 og opefter...

:K :K :K
SeasonalLighting.png
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Mange hilsener
Tom.
Brugeravatar
Frank
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 245
Tilmeldt: man 26. mar 2012 20:35
12
Postnummer: 3230 Græsted
Saltvand siden?: 2012

Re: Gnizten´s Rev - Ny hot feature fra GHL

Indlæg af Frank »

Det er aprilsnar , nej bliver spændende :beer:


hilsen Frank
Brugeravatar
Monica&Jacob
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1166
Tilmeldt: tirs 31. mar 2009 19:23
15
Postnummer: 9200 Aalborg SV
Saltvand siden?: 2009

Re: Gnizten´s Rev - Ny hot feature fra GHL

Indlæg af Monica&Jacob »

vil det betyde noget med sådan en styring. ville det ikke bare sætte korallernes vækst ned i de perioder med lavt lys ? eller er det bare mig som ikke ser fordelen ?


Brugeravatar
gnizten
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 408
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 13:26
12
Postnummer: 3230 Græsted
Saltvand siden?: 2011

Re: Gnizten´s Rev - Ny hot feature fra GHL

Indlæg af gnizten »

Eller også risikerer vi at vores koraller begynder at gyde helt vildt, hvis de får årstidsbestemt belysning, og månecyklus oven i hatten... He he.

Spøg til side, det må komme an på en prøve, man kan jo som jeg ser det selv bestemme hvor "aggressivt" man vil gå til værks. Vi prøver jo på mange måder at efterligne naturen, og dette er jo bare en mulighed mere, man kan nøjes med at lade dagslængden blive kontrolleret, og lade styrken være som hidtil...


Mange hilsener
Tom.
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Gnizten´s Rev - Ny hot feature fra GHL

Indlæg af PoulD »

gnizten skrev:Eller også risikerer vi at vores koraller begynder at gyde helt vildt, hvis de får årstidsbestemt belysning, og månecyklus oven i hatten... He he.

Spøg til side, det må komme an på en prøve, man kan jo som jeg ser det selv bestemme hvor "aggressivt" man vil gå til værks. Vi prøver jo på mange måder at efterligne naturen, og dette er jo bare en mulighed mere, man kan nøjes med at lade dagslængden blive kontrolleret, og lade styrken være som hidtil...
Spændende og interessant. Jeg ville dog TRO, at laver man sådanne årstidssvingninger i lyset bør man nok samtidig forsøge, så vidt muligt, at kombinere det med årstidssvingninger i næringsniveau og vandtemperatur.

@Jacob: TROR det meget vel kan tænkes, at det på den lange bane er godt for korallerne med perioder med mindre vækst


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
gnizten
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 408
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 13:26
12
Postnummer: 3230 Græsted
Saltvand siden?: 2011

Re: Gnizten´s Rev - Ny hot feature fra GHL

Indlæg af gnizten »

@ Poul: Det har du uden tvivl ret i, Nu ved jeg godt at vores næring nødvendigvis ikke kommer fra doseringspumper, eller anden teknik, men det kunne jo være genialt hvis man kunne knytte samme kurver til sine doserings skemaer, således at der blev doseret procentvis mindre i linie med lyset. Jeg tror jeg vil foreslå dette på deres forum.

Der er ingen tvivl om at "Skruer" vi på eks. Lyset, så skal næringen også tilpasses, mere lys, mere guf...


Mange hilsener
Tom.
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1757
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Gnizten´s Rev - Ny hot feature fra GHL

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Jeg har for mig at at have læst at de lokale siger at koralrevcene er flottest i regnperioden, altså der hvor korallerne får mindst lys. Med mindre vækst kan det betyde at korallerne farver mere ud.
Der er naturligvis mange andre faktore der kan spille ind, men belysning er alt andet end lige lettest at simulere.


Brugeravatar
gnizten
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 408
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 13:26
12
Postnummer: 3230 Græsted
Saltvand siden?: 2011

Re: Gnizten´s Rev - Ny hot feature fra GHL - Årstids bestemt

Indlæg af gnizten »

@ Thomas.: Det lyder interessant. Jeg kan heller ikke forestille mig andet end at udsving måske er til gavn, og giver korallerne et pusterum. Jeg kører selv med simulation af skyer, så der også er daglig dynamik i lyset. Jeg har altid haft denne funktion tilkoblet, men om den har haft nogen effekt skal jeg ikke kunne sige, men visuelt ser det godt ud når der kommer et par skyer ind over, der vandrer fra den ene side til den anden, men dog altid fra venstre, da de følger lampernes adresser fra 1 og opefter. Månefasene i Profiluxen/Mitras er også rimeligt præcise, og nogle meddeler at de mener at de er skyld i at deres koraller gyder... Med et helvedes svineri til følge... Ha ha.


Mange hilsener
Tom.
Brugeravatar
klaus d-n
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 74
Tilmeldt: tors 8. sep 2005 21:57
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Rødovre

Re: Gnisten´s Rev

Indlæg af klaus d-n »

gnizten skrev:Mon ikke man glor en ekstra gang, når man får øje på sit lille rev, på steder hvor man ikke lige venter det. Var inde og checke for softwareopdateringer på GHL's hjemmeside, som for nyligt er blevet redesignet, jeg måtte lige blinke et par gange da jeg så at det var mit akvarie i baggrunden, dog sakset ind oven på et andet underskab. Billedet stammer fra mit billedearkiv på deres forum...

Men meget fedt at de vælger at bruge det...

https://www.aquariumcomputer.com/software/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hej Tom
Kan godt forstå de vælger et akvarie som dit, det er også et utroligt smukt akvarie, :y så det kan du sagtens være stolt af, det viser jo kun at der er sket noget for saltvandsakvarier i Danmark når et akvarie fra vores land bliver brugt i sådan en sammenhæng.
Kan godt huske hvordan vores akvarier så ud før ca. 1987 og det var katastrofalt at se på.
Men meget flot at dit er blevet valgt når man tænker på hvor mange saltvandsakvarier der er bare i Europa. :clap:

Mvh.
Klaus


Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4551
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Gnizten´s Rev - Ny hot feature fra GHL - Årstids bestemt

Indlæg af Nicki Henriksen »

Er der sket noget nyt her?

Mvh


Brugeravatar
gnizten
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 408
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 13:26
12
Postnummer: 3230 Græsted
Saltvand siden?: 2011

Re: Gnizten´s Rev

Indlæg af gnizten »

@ Nicki...

Var lige inde og kigge i tråden, og faldt over din besked, jeg er sjældent på forum for tiden.

Her kører det støt og roligt som det har gjort de sidste par år, jeg har ikke lavet om på noget, andet end at koble mine Gyre pumper på Profilux'en, via Ice-Cap Gyre interfaces, som jeg købte i USA, og det spiller max.

Alt cykler derudaf, fisk og koraller trives i bedste velgående, og fremstår fra deres bedste side som hidtil.

Snuppede lige et billede med mobilen...
IMG_1765.JPG
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Mange hilsener
Tom.
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2598
Tilmeldt: ons 12. dec 2007 01:08
16
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Gnizten´s Rev

Indlæg af Birkefeldt »

Det er smukt!


Mit Red Sea Max NANO: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pdy6

Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Gnizten´s Rev

Indlæg af Marco R »

Hej Tom,

Dejligt at du lige kom med en update :GO

Det er bare så hamrende smukt og harmonisk, og det bliver ikke mindre smukt år for år :W :happy:


Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: Gnizten´s Rev

Indlæg af PederP »

Jep. Det er super smukt :)


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Gnizten´s Rev

Indlæg af PoulD »

Har det lidt som med enhjørninger og kvindehåndbold. Man kan jo næsten ikke tro det findes i virkeligheden.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
gnizten
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 408
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 13:26
12
Postnummer: 3230 Græsted
Saltvand siden?: 2011

Re: Gnizten´s Rev

Indlæg af gnizten »

Tak skal i have, stadig også en fornøjelse at have kørende, specielt min Acropoa Nana, som nok efterhånden er en af dk's største tabletop, og truer stadig med at blive endnu større...


Mange hilsener
Tom.
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1757
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Gnizten´s Rev

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Noget nyt?


Brugeravatar
gnizten
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 408
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 13:26
12
Postnummer: 3230 Græsted
Saltvand siden?: 2011

Gnizten´s Rev - 7 oktober 2017

Indlæg af gnizten »

Lige et pip herfra... :f2: :f3: :f3: :f2: :f2: :f3: :f3:
FTS 07102017.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Mange hilsener
Tom.
Besvar

Tilbage til "Akvarier 801+ Liter"