"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

fjerne Zenia fra større akvarie

Forum for generel snak omkring saltvand.
Brugeravatar
Frank
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 245
Tilmeldt: man 26. mar 2012 20:35
12
Postnummer: 3230 Græsted
Saltvand siden?: 2012

Re: fjerne Zenia fra større akvarie

Indlæg af Frank »

Anden skrev:Køb en laser på 1-5watt i blå (de rigtige nm)og skud dem alle lidt af gangen.

De koster 900kr-2500kr alt efter kvalitet.

Du er velkommen til at låne min filfisk og se om den vil gå på dine xenia eller om den går lige i lps.
måske en mulighed

har du erfaring med at dette virker og kan tage livet af genstridige xenia ? og ikke bare sætter dem lidt tilbage .

har du et link til sådan en laser ? , den skal være til at neddykke i vand ellers er det lige meget , jeg kan ikke skyde dem fra overfladen , mange er skjulte .
hilsen Frank
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: fjerne Zenia fra større akvarie

Indlæg af MoG »

Hej Frank

Mht. Til brug af laser, så prøv at tjekke nogle vidoer ud på youtube - her eksempelvis " onclick="window.open(this.href);return false; der ligger massere af videoer, hvor man kan se effekten af laser. Så mon ikke det er muligt at riste xenia også!

Dog kan du (så vidt jeg ved) ikke erhverve en laser der er kraftig nok, på lovlig vis her i Dk. De sælger dem i stor stil i mange andre lande, men mener ikke de er lovlige i Dk, som sagt.

Men måske andre kan slå det fast
Morten
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: fjerne Zenia fra større akvarie

Indlæg af MoG »

Der er en kort video af en laser vs. Xenia her.. " onclick="window.open(this.href);return false;
Morten
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: fjerne Zenia fra større akvarie

Indlæg af Carsten »

Kender en som flere gange forsøgte at importere dem fra østen af. Hvergang blev de stoppet i tolden. Så de er nok ikke lovlige.
De kan jo skade synet på folk meget langt væk. Og påvirke flysikkerheden.
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: fjerne Zenia fra større akvarie

Indlæg af Anden »

Man skuder dem gennem for rude eller overflade fordi en vandtæt koster ca 2500kr og det er kun blå der virker alle andre farver bliver optaget af salten i vandet og der udover varmer de glasset de rammer det gør de blå ik.

Det skal være de præsise nm du bestiller og hvis du vil kan jeg se efter hvad de er.
Alså jeg bestilte bare en 2.5 watt blå laser fra Kina den koster ca 900kr og virker super på glasroser men min svenske ven fra Kalmar var lidt nærig og bestilte en på 1watt og den kunne kun riste dem "lige" ved ruden eller max 10cm væk og det tog et minuts tid ved hver men min tog et par sek så syder de og på 30sek er de helt væk (brændt væk) så den måtte han låne og det endte med han sendte mig 1000kr istedet for min laser da jeg har fisk og rejer der tager mine roser.


Edit: husk focus for ellers er brændtpunkt ca 15cm fra hovedet/linsen og så bliver den hurtig ubrugelig.
Billede
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"