"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Marco's Shallow Reef

Forum for Akvarier 251 -> 500 Liter
Brugeravatar
Bergenser
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 522
Tilmeldt: lør 13. jun 2009 21:34
14
Postnummer: 3450 Allerød
Saltvand siden?: 2009

Re: Marco's Shallow Reef

Indlæg af Bergenser »

Marco R skrev:
Bergenser skrev:Pisse lækkert setup Marco, det er fedt at der er tænkt over det.
Dejlig luftig stenopsætning med svømmeplads og fine koraller!
Iøvrigt også nogen flotte fotos du tager :)

Glæder mig til at følge !

Mvh Peter
Hej Peter,

Tusind tak det varmer :happy:
Har du egentlig stadig akvarie eller?

Mange tak jeg har prøvet, så godt at jeg kan angående billeder, men det er jo næsten en videnskab for sig selv :happy:
Yes er lige startet op for et par måneder siden :)
Du kan eventuelt kigge i min tråd.
Mvh Peter


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Marco's Shallow Reef

Indlæg af Carsten »

Det er stort set umuligt at sige hvilken alge art det er ud fra de der små stumper. Men hellere forebygge end helbrede.


Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Marco's Shallow Reef

Indlæg af Marco R »

MoG skrev:Skal jeg være ærlig? (Det skal jeg vel! :biggrin: ) så var det dovenskab! Så de hersens rødlige, "stive" alger lige under kammen, men fik ikke lige fjernet det. Og ja, så blev det bare siddende og tiden gik. Havde et par forskellige typer i overløbet, som ikke var at finde i selve tanken. Der var slet, slet ikke overgroet eller noget, blot nogle små "totter"... Og det udviklede sig aldrig.

Men nogle gange kan det så sparke en så grusomt i røven, at man ikke lige får fjernet en alge når man ser den.. Såsom de red/pink cotton alge jeg fik. Så slet ikke de små totter som et problem , da de egentlig ikke formerede sig hurtigt... Men alligevel så , pop! Pop!pop!pop!pop!, og så var der pludselig en del.. :biggrin:
Ja i min verden kommer man altid længst med ærlighed :GO

De der alger skal man passe på med - jeg var for nogle år siden ved at stoppe pga. boblealger :BA

Går der længe endnu før, at du/ I får akvarie igen eller? :happy:


Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Marco's Shallow Reef

Indlæg af Marco R »

Bergenser skrev:
Marco R skrev:
Bergenser skrev:Pisse lækkert setup Marco, det er fedt at der er tænkt over det.
Dejlig luftig stenopsætning med svømmeplads og fine koraller!
Iøvrigt også nogen flotte fotos du tager :)

Glæder mig til at følge !

Mvh Peter
Hej Peter,

Tusind tak det varmer :happy:
Har du egentlig stadig akvarie eller?

Mange tak jeg har prøvet, så godt at jeg kan angående billeder, men det er jo næsten en videnskab for sig selv :happy:
Yes er lige startet op for et par måneder siden :)
Du kan eventuelt kigge i min tråd.
Mvh Peter
Hej Peter,

Dejligt at du er det :W
Har lige kigget, og kan det passe, at det stadig er det på 162 liter, hvis ja så trænger det da til en opdatering, da det sidste er fra 05-06-2013 :hehe:


Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Marco's Shallow Reef

Indlæg af Marco R »

Carsten skrev:Det er stort set umuligt at sige hvilken alge art det er ud fra de der små stumper. Men hellere forebygge end helbrede.
Det har du helt ret i, og jeg fik gjort det efter, at jeg havde læst jeres indlæg i går, og så kunne jeg ligeså godt fylde lidt i min fodermaskine samtidig, når jeg nu var i gang :happy:


Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
11
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Marco's Shallow Reef

Indlæg af MoG »

Marco R skrev:
MoG skrev:Skal jeg være ærlig? (Det skal jeg vel! :biggrin: ) så var det dovenskab! Så de hersens rødlige, "stive" alger lige under kammen, men fik ikke lige fjernet det. Og ja, så blev det bare siddende og tiden gik. Havde et par forskellige typer i overløbet, som ikke var at finde i selve tanken. Der var slet, slet ikke overgroet eller noget, blot nogle små "totter"... Og det udviklede sig aldrig.

Men nogle gange kan det så sparke en så grusomt i røven, at man ikke lige får fjernet en alge når man ser den.. Såsom de red/pink cotton alge jeg fik. Så slet ikke de små totter som et problem , da de egentlig ikke formerede sig hurtigt... Men alligevel så , pop! Pop!pop!pop!pop!, og så var der pludselig en del.. :biggrin:
Ja i min verden kommer man altid længst med ærlighed :GO

De der alger skal man passe på med - jeg var for nogle år siden ved at stoppe pga. boblealger :BA

Går der længe endnu før, at du/ I får akvarie igen eller? :happy:
Tror det er de færreste i hobbyen der kan sige sig fri for, at have oplevet udfordringer med alger. :wink:

Tja.. Planen var jo som du ved, at jeg skulle starte op næsten lige efter jeg lukkede mit 720liters.. Det blev så lige udskudt lidt, og nu er jeg ude i at der måske går et års tid. Det kribler sgu lidt når jeg sidder og kigger på forum! Men jeg vil ikke gå ind i det halv-hjertet (tiden kniber lidt).. Så hellere vente! Det skal være en fornøjelse og ikke en sur pligt at have saltvand i stuen! :wink:


Morten
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Marco's Shallow Reef

Indlæg af Marco R »

MoG skrev:
Marco R skrev:
MoG skrev:Skal jeg være ærlig? (Det skal jeg vel! :biggrin: ) så var det dovenskab! Så de hersens rødlige, "stive" alger lige under kammen, men fik ikke lige fjernet det. Og ja, så blev det bare siddende og tiden gik. Havde et par forskellige typer i overløbet, som ikke var at finde i selve tanken. Der var slet, slet ikke overgroet eller noget, blot nogle små "totter"... Og det udviklede sig aldrig.

Men nogle gange kan det så sparke en så grusomt i røven, at man ikke lige får fjernet en alge når man ser den.. Såsom de red/pink cotton alge jeg fik. Så slet ikke de små totter som et problem , da de egentlig ikke formerede sig hurtigt... Men alligevel så , pop! Pop!pop!pop!pop!, og så var der pludselig en del.. :biggrin:
Ja i min verden kommer man altid længst med ærlighed :GO

De der alger skal man passe på med - jeg var for nogle år siden ved at stoppe pga. boblealger :BA

Går der længe endnu før, at du/ I får akvarie igen eller? :happy:
Tror det er de færreste i hobbyen der kan sige sig fri for, at have oplevet udfordringer med alger. :wink:

Tja.. Planen var jo som du ved, at jeg skulle starte op næsten lige efter jeg lukkede mit 720liters.. Det blev så lige udskudt lidt, og nu er jeg ude i at der måske går et års tid. Det kribler sgu lidt når jeg sidder og kigger på forum! Men jeg vil ikke gå ind i det halv-hjertet (tiden kniber lidt).. Så hellere vente! Det skal være en fornøjelse og ikke en sur pligt at have saltvand i stuen! :wink:
Ja man det kunne da være dejligt, hvis man kunne sige, at det har jeg aldrig oplevet udover indkøringsfaserne :hehe:

Det kan jeg godt huske, at det var planen. Det er fornuftigt at vente, hvis tiden ikke er der til det. Det er lidt sjovt, at selvom man ikke lige har saltvand, så bliver ens tålmodighed stadig testet, da man helle tiden bliver fristet :K

Du har helt ret i, at det skal være en glæde og ikke en sur "pligt" :happy: Men jeg glæder mig til at se, hvad du/ I finder på :y Sæt i gang :wink:


Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
11
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Marco's Shallow Reef

Indlæg af MoG »

Jo tak! :biggrin: Hvad det bliver for et setup, må tiden vise! Er jo lun på et reefer, men nu må vi se!

Glæder mig skam også til at følge dit fremadrettet, Marco! :y


Morten
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: Marco's Shallow Reef

Indlæg af peder »

Tegner rigtigt godt Marco! Er du tilfreds med den interne sump? Overvejer selv noget i den retning.


Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Marco's Shallow Reef

Indlæg af Marco R »

peder skrev:Tegner rigtigt godt Marco! Er du tilfreds med den interne sump? Overvejer selv noget i den retning.
Tusind tak for rosen Peder :happy: Er glad for, hvis dette kan inspirere dig eller andre.

Ja det er jeg bestemt. Skulle jeg ændre lidt, så ville det være, at jeg havde gjort overløbskammen lidt længere. Dette dog løst ved at knække "et par tænder" på overløbskammen, og så skulle jeg have lavet den indvendige sump 3-4 bredere (forklaring kommer nedenunder), men dette er også det eneste :happy:

Da jeg godt ville have, at skummeren stod på et par cm flamingoplader og på bunden, så skummeren fyldte så lidt i højden som muligt, da jeg jo er vild med shallow Reef, så fik jeg lavet en overløbskam på den første skillevæg, så jeg kan ændre højden. Dette gjorde selvfølgelig, at der kom et stort fald, og dette rislede/ plaskede en del, men set i bagspejlet, så er det held i uheld :y Det gjorde, at jeg måtte i tænke boksen, og lavede så "overløbsboksen", som jeg har lavet med en kantliste, i bunden, der gør, at filtersvampen ikke kan glide ud af boksen, låg og sikkerhedsriste, hvis der skulle komme snegle over, hvilket nu nemmere kan lade sig gøre, da jeg knækkede "et par tænder af" eller stoppe til. "Overløbsboksen" sidder i spænd med et stykke filtersvamp imellem den og skummeren. :)
Det er nok den ting, som jeg er rigtig glad for, da jeg har lavet den sådan, at der kan være en 3 cm tykt filtersvamp (jeg bruger grov) i den. Den tager for det første alt rislen/ plask fra faldet, men det bedste af det hele er, at den forhindre snegle og andet i at komme ind i skummerens indsugning, og den tager svævet også, så sumpen er +95% rent. Den er "kun" +95% ren, da det er en grov filtersvamp, som jeg bruger, plus at jeg ikke har limet den fast. Jeg havde valgt at få lavet noget i glas, hvis jeg havde vidst, at det ville plaske/ risle så meget fra faldet, men nu er jo rigtig glad for, at jeg kan tage det op, da en BK 180 Mini fylder lidt, og skal jo kunne tages op, og denne løsning havde jeg ikke lige taget højde for, men gid at jeg havde :happy:

Håber, at du kan bruge svaret, og hvis du har brug for mere info, så kan du bare skrive, eller vi kan snakkes ved, da jeg har tegnet tegninger over selve sumpen :y


Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: Marco's Shallow Reef

Indlæg af peder »

Vil meget gerne se dine tegninger af sumpen, der er jo ikke grund til at opfinde den dybe tallerken to gange ;-)


Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Brugeravatar
toni
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 975
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 13:53
11
Postnummer: 9370 Hals
Saltvand siden?: 2010

Re: Marco's Shallow Reef

Indlæg af toni »

Hej Marco.

Tillykke med det nye setup. Det er både gennemtænkt og gennemført :)

Glæder mig til at følge og se udviklingen fremover. :GO

Knus Toni


Lukket 2 år og 3 måneder : Toni's 840 l: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=59694" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede
Brugeravatar
palamo123
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1543
Tilmeldt: man 2. jan 2006 20:02
18
Postnummer: 9500 Hobro
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Hobro

Re: Marco's Shallow Reef

Indlæg af palamo123 »

Ja - hold da op. Det bliver godt at følge. Flot!


Mvh

Kenneth

308 liters design
Følg min Youtube kanal her.:
http://www.youtube.com/channel/UCW6geBexL2S0rCtAGekNnqw
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Marco's Shallow Reef

Indlæg af Marco R »

toni skrev:Hej Marco.

Tillykke med det nye setup. Det er både gennemtænkt og gennemført :)

Glæder mig til at følge og se udviklingen fremover. :GO

Knus Toni
Hejsa Toni,

Mange tak og tusind tak for de flotte ord :happy:

Hvordan går det med dit nano? :)

Knus Marco


Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Marco's Shallow Reef

Indlæg af Marco R »

palamo123 skrev:Ja - hold da op. Det bliver godt at følge. Flot!
Tak for dine pæne ord Kenneth :GO


klownfisk
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 5
Tilmeldt: fre 8. nov 2013 11:33
10
Postnummer: 3000 Helsingør
Saltvand siden?: 1995

Re: Marco's Shallow Reef

Indlæg af klownfisk »

Hej
Hvor har du købt den fede bagrund fra Juwel
Hilsen klownfisk


Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Marco's Shallow Reef

Indlæg af Marco R »

klownfisk skrev:Hej
Hvor har du købt den fede bagrund fra Juwel
Hilsen klownfisk
Hej klownfisk,

Den har jeg købt her: http://www.petworld.dk/produktsoegning/ ... RUNDSFOLIE" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg har den, som er L100 x H50 cm, og baggrunden er vendbar, og der bruger jeg den, som ligner shallow water :happy:


Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Marco's Shallow Reef

Indlæg af Marco R »

Hej alle på forummet,

Så det tid til en update herfra :happy:

[center]Februar 2016[/center]
[center]02-02-2016[/center]
Jeg købte 3 stk. koraller, 1 Zebrasoma Flavescens, 1 par Amphiprion ocellaris og 1 flot rørorm af en bruger herinde. Efter at Zebrasoma Flavescens er kommet i, så livede min Siganus unimaculatus fuldstændig op, og fik med det samme sin flotte gule farve :happy: Her kommer lidt billeder (taget med mobil - Sony Xperia Z3) :happy:


[center]
1.JPG
[/center]
[center]
2.JPG
[/center]
[center]
3.JPG
[/center]
[center]
4.JPG
[/center]
[center]
5.JPG
[/center]
[center]
6.JPG
[/center]
[center]
7.JPG
[/center]
[center]
8.JPG
[/center]
[center]
9.JPG
[/center]
[center]
10.JPG
[/center]
[center]
11.JPG
[/center]
[center]
12.JPG
[/center]
[center]
13.JPG
[/center]
[center]
14.JPG
[/center]
[center]
15.JPG
[/center]
[center]
16.JPG
[/center]
[center]
17.JPG
[/center]

[center]08-02-2016[/center]
Jeg havde oprettet denne tråd (link) angående om Hammerkoraller brænder hinanden. Som andre også havde erfarede, så brænder glabrescens-arterne de andre Euphyllia-koraller, men at glabrescens-arterne, Torch inkl., ikke brænder hinanden.


[center]
1.JPG
[/center]
[center]
2.JPG
[/center]

[center]15-02-2016[/center]
Jeg ledte efter nogle beholder til Balling-væsker, til når jeg får min GHL doseringsmaskine sat til, og skal til at dosere dette, og faldt fuldstændig for VERTEX VESSEL 2.5S, og købte 3 stk. af den korte model, da de er stabelbare. Lækkert system :happy:
De studser som Vertex har på deres egen doseringsmaskine, som netop har en omformer fra osmoseindgang til luftslange, vil de ikke sælge for sig desværre :BA Så jeg måtte købe nogle "adaptere/studser" hos http://teltech.dk" onclick="window.open(this.href);return false; så jeg kunne koble en luftslange på, da udgangene fra beholderne er til en osmoseslange.
"Adaptere/studserne" er disse: Nylon Slangenippel Ø4 - 1/4" blå (link) og Overg. muffe Push-on Ø6/4 - 1/4" indv. BSPP 6-kt. Blå PP (link) - super service derfra. Her kommer lidt billeder (taget med et Nikon D3000 kamera med et standard objektiv) af dem.


[center]
1.JPG
[/center]
[center]
2.JPG
[/center]
[center]
3.JPG
[/center]
[center]
4.JPG
[/center]
[center]
5.JPG
[/center]
[center]
6.JPG
[/center]
[center]
7.JPG
[/center]
[center]
8.JPG
[/center]

[center]19-02-2016[/center]
Så kom der nyt udstyr. 1 stk. Vortech MP40wQD :happy: Jeg have en Maxspect Gyre XF150 før, som jeg desværre måtte sælge, da jeg fik mine koraller hjem. Den fungerede simpelthen ikke i mit system, uanset hvordan vendte og drejede den, så var mine LPS-koraller utilfredse, og måtte skrue helt ned for dem, så der kom døde zoner. Jeg ønsker helst kun en pumpe i akvariet, og efter læsning og sparring med folk som har en Vortech MP40wQD, så gav jeg den chancen. Har haft den gamle model, og den blev solgte hurtigere, end den kom i akvariet, da den larmede for meget. Men skal da lige love for, at de har fået lavet den stille :W Har ikke oplevet en så stille cirkulationspumpe før :happy: Lidt billeder (taget med mobil - Sony Xperia Z3) af den nye pumpe.


[center]
1.JPG
[/center]
[center]
2.JPG
[/center]
[center]
3.JPG
[/center]
[center]
4.JPG
[/center]

[center]29-02-2016[/center]
Lige lidt FTS-billeder (taget med mobil - Sony Xperia Z3).


[center]
1.JPG
[/center]
[center]
2.JPG
[/center]
[center]
3.JPG
[/center]

[center]Marts 2016[/center]
[center]01-03-2016[/center]
Købte en super flot Macropharyngodon bipartitus - female af en bruger herinde. Så her er lidt billeder (taget med mobil - Sony Xperia Z3) af den og de andre fisk og min boblekoral.


[center]
1.JPG
[/center]
[center]
2.JPG
[/center]
[center]
3.JPG
[/center]
[center]
4.JPG
[/center]
[center]
5.JPG
[/center]
[center]
6.JPG
[/center]
[center]
7.JPG
[/center]
[center]
8.JPG
[/center]

[center]06-03-2016[/center]
Købte 4 stk. Hammerkoraller, 1 Heliofungia (lilla), 10 stk. Cerith snegle og den smukkeste rørorm. Her er lidt billeder (taget med mobil - Sony Xperia Z3) af dem fra de lå i poser, til de kom i akvariet og på deres pladser.


[center]
1.JPG
[/center]
[center]
2.JPG
[/center]
[center]
3.JPG
[/center]
[center]
4.JPG
[/center]
[center]
5.JPG
[/center]
[center]
6.JPG
[/center]
[center]
7.JPG
[/center]
[center]
8.JPG
[/center]
[center]
9.JPG
[/center]
[center]
10.JPG
[/center]
[center]
11.JPG
[/center]
[center]
12.JPG
[/center]
[center]
13.JPG
[/center]
[center]
14.JPG
[/center]
[center]
15.JPG
[/center]
[center]
16.JPG
[/center]
[center]
17.JPG
[/center]
[center]
18.JPG
[/center]
[center]
19.JPG
[/center]
[center]
20.JPG
[/center]
[center]
21.JPG
[/center]
[center]
22.JPG
[/center]

[center]Nogle timer efter (taget med et Nikon D3000 kamera med et standard objektiv)[/center]
[center]
1.JPG
[/center]
[center]
2.JPG
[/center]
[center]
3.JPG
[/center]
[center]
4.JPG
[/center]
[center]
5.JPG
[/center]
[center]
6.JPG
[/center]
[center]
7.JPG
[/center]
[center]
8.JPG
[/center]
[center]
9.JPG
[/center]
[center]
10.JPG
[/center]
[center]
11.JPG
[/center]
[center]
12.JPG
[/center]
[center]
13.JPG
[/center]
[center]
14.JPG
[/center]
[center]
15.JPG
[/center]
[center]
16.JPG
[/center]
[center]
17.JPG
[/center]
[center]
18.JPG
[/center]
[center]
19.JPG
[/center]
[center]
20.JPG
[/center]
[center]
21.JPG
[/center]
[center]
22.JPG
[/center]
[center]
23.JPG
[/center]
[center]
24.JPG
[/center]
[center]
25.JPG
[/center]
[center]
26.JPG
[/center]
[center]
27.JPG
[/center]
[center]
28.JPG
[/center]
[center]
29.JPG
[/center]
[center]
30.JPG
[/center]

[center]09-03-2016[/center]
Jeg har lavet en stander til min BK 180 MINI, så den bliver hævet 6 cm. Fødderne er lavet ud af de samme akryl-stænger, som er brugt til min lampestander og 2 x (21 x 21) cm akryl-plader, som er limet sammen for at forstærke pladen. Derved behøver jeg ikke altid at tage min skummerkop op for at få hæverteffekt, så jeg kan tømme indholdet ned i en flaske og derefter hælde det ud. Jeg er ved at få lavet en ny skummer-top, så den passer :happy: Lidt billeder (taget med mobil - Sony Xperia Z3) af standeren.


[center]
1.JPG
[/center]
[center]
2.JPG
[/center]

[center]Det var alt for denne opdatering :happy:[/center]
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: Marco's Shallow Reef

Indlæg af peder »

Ser fantastisk ud, dejligt at se en lidt anderledes balje og sikke møj fine sager du har fået fat i' både det levende og isenkrammet.


Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Marco's Shallow Reef

Indlæg af Jones »

Det ser flot ud Marco. Jeg er kæmpe fan af dit enkle og fantastisk overskuelige setup. Fodrer du gorgonien eller klarer den sig fint med lys og hvad den ellers fanger af foderrester? Jeg vil gerne stille mig forrest i kø til at købe et fragment.


o_O
dyr200
Reactions:

Re: Marco's Shallow Reef

Indlæg af dyr200 »

Ser kanon godt ud Marco


Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Marco's Shallow Reef

Indlæg af Marco R »

peder skrev:Ser fantastisk ud, dejligt at se en lidt anderledes balje og sikke møj fine sager du har fået fat i' både det levende og isenkrammet.
Tusind tak for de rosende ord Peder :happy:

Er også ved at være rigtig glad for det - lige bortset fra det med rørormen :rolleyes:


Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Marco's Shallow Reef

Indlæg af Marco R »

Jones skrev:Det ser flot ud Marco. Jeg er kæmpe fan af dit enkle og fantastisk overskuelige setup. Fodrer du gorgonien eller klarer den sig fint med lys og hvad den ellers fanger af foderrester? Jeg vil gerne stille mig forrest i kø til at købe et fragment.
Mange tak for rosen og det glæder mig, at du kan lide det :happy:

Nej den er meget meget nem at have med at gøre. Den skal bare have lys, og ja så fanger den vel det (har dog ikke lagt mærke til det), som den skal bruge.
Det må du helt sikkert godt :y


Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Marco's Shallow Reef

Indlæg af Marco R »

dyr200 skrev:Ser kanon godt ud Marco
Mange tak for de pæne ord :)


Saltvandrasser.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 922
Tilmeldt: ons 14. jul 2010 16:48
13
Postnummer: 4390 Vipperød
Saltvand siden?: 2010

Re: Marco's Shallow Reef

Indlæg af Saltvandrasser.dk »

Lækkert akvarie Marco, godt gennemført, hvad foder du dine rørorme med? :)


Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Marco's Shallow Reef

Indlæg af Marco R »

Saltvandrasser.dk skrev:Lækkert akvarie Marco, godt gennemført, hvad foder du dine rørorme med? :)
Mange tak :)

Jamen dem fodre jeg ikke. De får kun det tørfoder, som jeg giver fiskene, og selvfølgelig det svæv, som der er i vandet :happy:


Brugeravatar
MarkBruhn
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 904
Tilmeldt: tors 13. dec 2012 19:01
11
Postnummer: 6541 Bevtoft
Saltvand siden?: 2012

Re: Marco's Shallow Reef

Indlæg af MarkBruhn »

Det ser bare vildt godt ud det der Marco. :-)


Venlig hilsen Mark :)
Se min rumdeler på: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=65170" onclick="window.open(this.href);return false;
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Marco's Shallow Reef

Indlæg af Marco R »

MarkBruhn skrev:Det ser bare vildt godt ud det der Marco. :-)
Halløj halløj Mark,

Det glæder mig meget, at du kan lide det :happy: Er ved at være rigtig tilfreds med akvariet.

Mangler stadig nogle småting, for at det er helt færdig angående teknik og sådan :)


Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
11
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Marco's Shallow Reef

Indlæg af MoG »

Det ser jo bare lækkert lækkert ud Marco ! :GO


Morten
Brugeravatar
Tutter
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 883
Tilmeldt: man 11. maj 2015 14:42
8
Postnummer: 5792 Årslev
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

Re: Marco's Shallow Reef

Indlæg af Tutter »

Ja super lækkert. :GO


Besvar

Tilbage til "Akvarier 251 -> 500 Liter"