"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Alternativer til SF søges.

Generel tråd kun omhandlende dette forum.
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Alternativer til SF søges.

Indlæg af Lord Mike »

Hejsa derude

Det er jo ikke nogen hemmelighed at jeg flere gange har gjort administatore opmærksom på at SF efterhånden ikke er meget andet end DBA for saltvands-ting. Der gøres absolut intet fra deres side for at gøre SF til det primære sted for "saltvandsnørder" herhjemme i lille Danmark.
Det svar man får er at det jo er medlemmernes egen skyld da de tegner forummet med deres indlæg. Dette synspunkt er jeg kun meget lidt enig i, derimod syntes jeg at administatorene skulle hoppe op fra deres hænder i stedet for at blive siddende på dem og komme igang med at få vores gamle forum på ret køl igen. Men dette ønsker man tydeligvis ikke og set herfra har det resulteret i at mange dygtige "nørder" mere eller mindre kun bruger forummet til køb og salg.

Flere har kontaktet mig for at gøre opmærksom på diverse grupper med saltvand på FB, men da jeg ikke endnu er blevet slave af FB har det ikke haft nogen interesse. Derimod bruger jeg RC ret meget, men vil da lige høre om der evt. skulle side nogle derude som kan anbefale andre forummer hvor vidensdeling har størst fokus. Bare ikke tyske sider da jeg ikke kan prale af at kunne forstå dette sprog nok til at gøre mig forståelig, men derimod sider med engelsk eller nordiske sprog.

Jeg håber med denne tråd at kunne få nogle gode alternativer til SF og forsvinder da ej heller herfra, men personlig vil som mange andre mere eller mindre benytte SF til køb og salg fremover. Jeg agter heller ikke at skulle forsvare min holdning til SF-administratorers manglende handlinger her i tråden, da den over tid ganske enkelt er blevet konstateret set herfra :Peace:


nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3592
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af nielsk »

Jeg bruger næsten også kun SF til køb.
Rc og coral og advanced aquaristmagazine er der jeg søger ny viden.
Og sommetider en artikel.
På fb er der mange fede nyheder fra USA. De danske fb sider er heller ikke noget værd i min optik


SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af Lord Mike »

nielsk skrev:Jeg bruger næsten også kun SF til køb.
Rc og coral og advanced aquaristmagazine er der jeg søger ny viden.
Og sommetider en artikel.
På fb er der mange fede nyheder fra USA. De danske fb sider er heller ikke noget værd i min optik
Kanon, det skal da lige tjekkes. Takker mange gange Niels :GO

Kom endelig med flere alternativer :y


Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1518
Tilmeldt: man 9. jun 2008 10:16
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2007

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af Kasper j. »

Måske skulle man lave nogle flere forskellige områder man kan oprette tråde i så man eksempelvis har et område kun til kalkmixer eller kalkreaktor, balling, refugium, algae Scrubber, diy led lys, skummere, osv. På den måde bliver diskussioner måske mere til vidensdeling i stedet for en religionskrig om balling eller kalkreaktor er bedst.


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af Carsten »

Sagen er nok den at der ikke er nogle alternativer.
De der FB grupper er nok mest for smart i en fart fyre(har ikke gidet kigge på dem, så det er kun min opfattelse)
Akvariesiden, er en joke. Hylder man ikke en sponsor, eller nævner en anden forhandler, så slettes ens indlæg. Og den aktivitet der bør være på et forum, er ikke tilstede, for selv de største modstandere af SF er faldet i søvn derinde. Og deres censur er totalt i hampen.

Men vi må jo også konstatere at nogle af de gamle har droppet SF, men mest på grund af personlig fnidder, og andre igen bare er stoppet.
Og Mikael, du er kommet i den gruppe af folk som har haft akvarie længst tid. Så det du kan lære er minimalt.
Mængden af saltvandsakvarister i DK er så lille, så vi slet ikke har den fornødne viden der skal til for at kunne lave artikler og tråde a la dem på RC.
Senest rettet af Carsten fre 22. jan 2016 18:28, rettet i alt 1 gang.


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af charlie saltvand »

Hej Mike. Jeg er meget glad for ultimatereef og reef2reef......

Her er et link til en norsk side, med links til div. http://www.saltvannsakvariet.no/linker.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Og her til advancedaquarist http://www.advancedaquarist.com/magazine" onclick="window.open(this.href);return false;

Sørgeligt du som andre ikke vil byde ind her mere. :BA

Kram Charlie


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af Lord Mike »

Kasper j. skrev:Måske skulle man lave nogle flere forskellige områder man kan oprette tråde i så man eksempelvis har et område kun til kalkmixer eller kalkreaktor, balling, refugium, algae Scrubber, diy led lys, skummere, osv. På den måde bliver diskussioner måske mere til vidensdeling i stedet for en religionskrig om balling eller kalkreaktor er bedst.
Man kunne gøre adskellige ting for at gøre forummet bedre, men orker ikke mere at tale for døve øre :lipssealed:
Carsten skrev:Sagen er nok den at der ikke er nogle alternativer.
De der FB grupper er nok mest for smart i en fart fyre(har ikke gidet kigge på dem, så det er kun min opfattelse)
Akvariesiden, er en joke. Hylder man ikke en sponsor, eller nævner en anden forhandler, så slettes ens indlæg. Og den aktivitet der bør være på et forum, er ikke tilstede, for selv de største modstandere af SF er faldet i søvn derinde. Og deres censur er totalt i hampen.
Som skrevet kender jeg ikke meget til FB, har dog en profil der, men besøger FB maks 2 gange årligt.
Jeg kan faktisk ikke være mere enig med dig Carsten vedr. Akvariesiden.dk :GO har da også set at mange brugere anbefaler SF på deres side.


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af Lord Mike »

charlie saltvand skrev:Hej Mike. Jeg er meget glad for ultimatereef og reef2reef......

Her er et link til en norsk side, med links til div. http://www.saltvannsakvariet.no/linker.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Og her til advancedaquarist http://www.advancedaquarist.com/magazine" onclick="window.open(this.href);return false;

Sørgeligt du som andre ikke vil byde ind her mere. :BA

Kram Charlie
Kanon Charlie, siderne vil blive tjekket og muligt vi mødes der fremover :GO

Jeg skal nok byde ind her på siden, du skal bare holde øje med købs og salgsannoncer :wc:


Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
16
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af StarF »

De facebook grupper jeg har været medlem af er altså ikke meget bedre. De er fyldt med salgs tråde, eller indlæg hvor folk har en urealistisk tilgang til det at drive et saltvands akvarie.

Af danske alternativer er der ikke noget bedre end SF.

Skal det være mere nørdet, er der ikke andet at gøre end at gå på reefcentral, ultimatereef eller advancedaquarist.

Samtidig så afspejler situationen her inde jo nok også, hvordan vores hobby er gået tilbage i dk igen. Vi er gået fra at have forhandler i de fleste store byer, til endnu engang at have få enkelte forhandlere.


Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af Anden »

Foto er der mange af på nano-reef men viden er ik så advance.

Har du prøvet http://www.masa.asn.au" onclick="window.open(this.href);return false; ?
Senest rettet af Anden fre 22. jan 2016 19:20, rettet i alt 1 gang.


Billede
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af Carsten »

StarF skrev:
Samtidig så afspejler situationen her inde jo nok også, hvordan vores hobby er gået tilbage i dk igen. Vi er gået fra at have forhandler i de fleste store byer, til endnu engang at have få enkelte forhandlere.
Der var også pludselig et helt urealistisk antal forhandlere der dukkede op. Nogle der troede at de kunne spinde guld, og de er også væk igen.
(sidespring i tråden og absolut off Topic)


Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af Jones »

Jeg bruger reefcentral, hvis ikke det skal være saltvandsforum. De danske facebooksider er, i min optik, ikke særlig gode. Jeg bruger dem dog, med stor succes, til køb og salg. Saltvandsforum bruger jeg når jeg har brug for erfaringer fra, forhåbentligt, dygtige folk. Når jeg stiller spørgsmål herinde kan jeg som regel finde svaret på reefcentral, men det er hyggeligt at bruge forum. Jeg har også set en ændring siden jeg hoppede med på vognen i 2008, men jeg tager det ovenfra og ned. Jeg håber at du vil holde din akvarietråd opdateret, for den er jeg meget interesseret i at følge.


o_O
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af Lord Mike »

StarF skrev:De facebook grupper jeg har været medlem af er altså ikke meget bedre. De er fyldt med salgs tråde, eller indlæg hvor folk har en urealistisk tilgang til det at drive et saltvands akvarie.

Af danske alternativer er der ikke noget bedre end SF.

Skal det være mere nørdet, er der ikke andet at gøre end at gå på reefcentral, ultimatereef eller advancedaquarist.

Samtidig så afspejler situationen her inde jo nok også, hvordan vores hobby er gået tilbage i dk igen. Vi er gået fra at have forhandler i de fleste store byer, til endnu engang at have få enkelte forhandlere.
Hej Mads, vedr. FB grupper så er det også præcis det jeg har hørt fra flere sider. Dog har jeg selv ingen erfaring med disse grupper som skrevet tidligere og vil nok aldrig få det :rolleyes:

Du har ret i at der i Danmark ikke findes bedre alternativer, nok også derfor der ingen ting sker fra admin side... De mangler ganske enkelt en bedre konkurrent end akvariesiden, nu ved jeg jo at du har stor forstand på IT så jeg syntes du skulle tage kampen op med at skabe et bedre alternativ haha :GO

Jeg som troede der var kommet flere saltvandsakvarister end tidligere, mener ikke at der nødvendigvis er kommet færre på grund af mindre antal udbydere på forhandler siden. Men det er muligt jeg tager helt fejl.

Men umiddelbart kan jeg se at der er flere af jer andre som bruger de samme andre alternativer som jeg vil tjekke ud her i weekenden.

Tak for dit indspark Mads :y
Anden skrev:Foto er der mange af på nano-reef men viden er ik så advance.

Har du prøvet http://www.masa.asn.au" onclick="window.open(this.href);return false; ?
Man skal ikke tage fejl af billeder som tit sige mere end 1000 ord, takker for link som også vil blive tjekket de næste par dage :GO


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af Lord Mike »

Jones skrev:Jeg bruger reefcentral, hvis ikke det skal være saltvandsforum. De danske facebooksider er, i min optik, ikke særlig gode. Jeg bruger dem dog, med stor succes, til køb og salg. Saltvandsforum bruger jeg når jeg har brug for erfaringer fra, forhåbentligt, dygtige folk. Når jeg stiller spørgsmål herinde kan jeg som regel finde svaret på reefcentral, men det er hyggeligt at bruge forum. Jeg har også set en ændring siden jeg hoppede med på vognen i 2008, men jeg tager det ovenfra og ned. Jeg håber at du vil holde din akvarietråd opdateret, for den er jeg meget interesseret i at følge.
Hvis vi ser bort fra FB så er vi umiddelbart i samme båd. RC har også for mig været det ultimative sted for søgen på viden i mange år. Men der skal ikke være nogen tvivl om at kontakten til med-akvarister her fra siden har været meget værdifuld for mig igennem tiden.

Ved dog ikke hvilken tråd du hentyder til da jeg ikke har nogen tråd kørene over mit akvarie som venter på mit bestilte lys og div. filtre mm. ankommer i næste uge førend der kommer vand i baljen??


Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
16
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af StarF »

Lord Mike skrev:
Du har ret i at der i Danmark ikke findes bedre alternativer, nok også derfor der ingen ting sker fra admin side... De mangler ganske enkelt en bedre konkurrent end akvariesiden, nu ved jeg jo at du har stor forstand på IT så jeg syntes du skulle tage kampen op med at skabe et bedre alternativ haha :GO
Det er du ikke den første der siger, men jeg har ikke tiden til det desværre. Der ud over ved jeg ikke om der vil komme noget godt ud af det at dele en i forvejen lille hobby op.


Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
16
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af StarF »

Carsten skrev:
StarF skrev:
Samtidig så afspejler situationen her inde jo nok også, hvordan vores hobby er gået tilbage i dk igen. Vi er gået fra at have forhandler i de fleste store byer, til endnu engang at have få enkelte forhandlere.
Der var også pludselig et helt urealistisk antal forhandlere der dukkede op. Nogle der troede at de kunne spinde guld, og de er også væk igen.
(sidespring i tråden og absolut off Topic)
Enig men det kostede også en del folk lysten hobbyen at folk har fået forkert rådgivning af butikker der ikke har den nødvendige viden.(hvilke var en konsekvens med alle de butikker pludseligt) Men den status hobbyen har nu holder heller ikke og vil få flere til at falde fra. Det er ikke alle der gider køre fra den ene ende af Jylland til den anden i håb om at butikken har det man skal bruge.

Og SF afspejler jo også den forfatning vores hobby er i. De fleste af dem jeg kendte i hobbyen er stoppet af forskellige grunde.


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af Lord Mike »

StarF skrev:
Lord Mike skrev:
Du har ret i at der i Danmark ikke findes bedre alternativer, nok også derfor der ingen ting sker fra admin side... De mangler ganske enkelt en bedre konkurrent end akvariesiden, nu ved jeg jo at du har stor forstand på IT så jeg syntes du skulle tage kampen op med at skabe et bedre alternativ haha :GO
Det er du ikke den første der siger, men jeg har ikke tiden til det desværre. Der ud over ved jeg ikke om der vil komme noget godt ud af det at dele en i forvejen lille hobby op.
Jeg ved det godt, vi har haft snakken tidligere. Men man kunne jo håbe at lysten var større end hvad tiden er til.


Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af Hougaard »

Lord Mike skrev:derimod syntes jeg at administatorene skulle hoppe op fra deres hænder i stedet for at blive siddende på dem og komme igang med at få vores gamle forum på ret køl igen. Men dette ønsker man tydeligvis ikke og set herfra har det resulteret i at mange dygtige "nørder" mere eller mindre kun bruger forummet til køb og salg.
Hej Michael,

Jeg kender dine holdninger og jeg værdsætter dine bekymringer på forummets vegne. Dette svar er indtalt via Cortana da jeg jo sidder på mine ænder :beer:

Men, en gammel fælles bekendt (Kim fra NordicReef) sagde engang, at et forum er ikke bedre end de brugere der er der. Og det har han jo frygtelig ret i - Det er en konstatering, nok rigtig, men som man ikke rigtigt kan bruge til så meget konstruktivt.

Du har gennem flere år spurgt efter handling - mit problem er, at jeg reelt kender ikke den handling (fra mig) der ville få dig til at sætte dig ned og skrive en artikel om et af de utallige emner som du besidder mere viden om end 95% af alle brugerne her på sitet. Eller få Nielsk til at gøre det samme som du vil læse.

Jeg er udmærket klar over et af de ankepunkter du har mod mig, nemlig at jeg er "for blød", "ikke nok ude med øksen" - at jeg bør holde en hårdere stil overfor overtrædelser af skrevne og uskrevne regler, det har jeg tit fået PB'er om, derimod er antallet af konstruktive PB'er "Hey Erik, her er et godt forslag..." meget få, især fra den gamle garde. Nogen gange er det dem her jeg konfronteres med:
Billede

Jeg har, ganske bevidst, forsøgt at holde forummet "dansk" - dvs. at reklamer og kommercielle aktiviteter er forbehold de danske butikker. I et forsøg på at holde "liv" i hobbyen da der på det tidspunkt hvor jeg overtog, var et voldsomt pres fra især tyske butikker. Det ville have været meget "nemt" for mig at tage imod tilbuddet fra AquaPro2000 og transformeret saltvandsforum til et nordtysk site. Det ville helt sikkert have resulteret i mere indhold

Reefcentral har 278904 brugere, vi har 4529. (Begge tal er antallet af brugere i forum-bruger-listen, aktive, inaktive, nye, gamle glemte etc..). Hvis vi antager samme aktivitetsniveau, f.eks. folk der skriver ting du gerne vil læse, vil der være 61x mere information på RC end her.

Vores hobby lider af noget, som jeg bedst kan beskrive som en skyttegravskrig - Der er adskillige fraktioner af folk som hade hinanden (online i al fald) Det er holdninger til forhandlere, fragmentering, salt, medimport, kalktilsætning og jeg ved ikke hvad som er i stand til at få folk op i det røde felt. Set fra min stol, så er det det mest ødelæggende for hobbyen. Du drømmer ikke om hvor mange PB'er og anmeldelser jeg modtager hvor budskabet er ren børnehave i stil med "Mor mor, Michael er dum, han driller mig".

[video][/video]

Tolerance og respekt er åbenbart en mangelvare, og vi har utallige eksempler på brugere som er kommet med fine indlæg om deres akvarier, handlinger og holdninger og som så er blevet mødt af det modsatte af tolerance og respekt - Men måske er forummet blot et spejl af samfundet i dag.

Min indbakke er altid åben for forslag - men jeg tror ikke på at nye forumområder, eller andre farver er det som vil ændre folks holdninger - men måske er jeg bare pessimist i den retning?

Og jeg ønsker ikke censur og et holdningspoliti, det kan man finde andre steder.

Men ellers jeg er åben over for alle tænkelige forslag, kom frisk !


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af Lord Mike »

Hougaard skrev:
Lord Mike skrev:derimod syntes jeg at administatorene skulle hoppe op fra deres hænder i stedet for at blive siddende på dem og komme igang med at få vores gamle forum på ret køl igen. Men dette ønsker man tydeligvis ikke og set herfra har det resulteret i at mange dygtige "nørder" mere eller mindre kun bruger forummet til køb og salg.
Hej Michael,

Jeg kender dine holdninger og jeg værdsætter dine bekymringer på forummets vegne. Dette svar er indtalt via Cortana da jeg jo sidder på mine ænder :beer:

Men, en gammel fælles bekendt (Kim fra NordicReef) sagde engang, at et forum er ikke bedre end de brugere der er der. Og det har han jo frygtelig ret i - Det er en konstatering, nok rigtig, men som man ikke rigtigt kan bruge til så meget konstruktivt.

Du har gennem flere år spurgt efter handling - mit problem er, at jeg reelt kender ikke den handling (fra mig) der ville få dig til at sætte dig ned og skrive en artikel om et af de utallige emner som du besidder mere viden om end 95% af alle brugerne her på sitet. Eller få Nielsk til at gøre det samme som du vil læse.

Jeg er udmærket klar over et af de ankepunkter du har mod mig, nemlig at jeg er "for blød", "ikke nok ude med øksen" - at jeg bør holde en hårdere stil overfor overtrædelser af skrevne og uskrevne regler, det har jeg tit fået PB'er om, derimod er antallet af konstruktive PB'er "Hey Erik, her er et godt forslag..." meget få, især fra den gamle garde. Nogen gange er det dem her jeg konfronteres med:
Billede

Jeg har, ganske bevidst, forsøgt at holde forummet "dansk" - dvs. at reklamer og kommercielle aktiviteter er forbehold de danske butikker. I et forsøg på at holde "liv" i hobbyen da der på det tidspunkt hvor jeg overtog, var et voldsomt pres fra især tyske butikker. Det ville have været meget "nemt" for mig at tage imod tilbuddet fra AquaPro2000 og transformeret saltvandsforum til et nordtysk site. Det ville helt sikkert have resulteret i mere indhold

Reefcentral har 278904 brugere, vi har 4529. (Begge tal er antallet af brugere i forum-bruger-listen, aktive, inaktive, nye, gamle glemte etc..). Hvis vi antager samme aktivitetsniveau, f.eks. folk der skriver ting du gerne vil læse, vil der være 61x mere information på RC end her.

Vores hobby lider af noget, som jeg bedst kan beskrive som en skyttegravskrig - Der er adskillige fraktioner af folk som hade hinanden (online i al fald) Det er holdninger til forhandlere, fragmentering, salt, medimport, kalktilsætning og jeg ved ikke hvad som er i stand til at få folk op i det røde felt. Set fra min stol, så er det det mest ødelæggende for hobbyen. Du drømmer ikke om hvor mange PB'er og anmeldelser jeg modtager hvor budskabet er ren børnehave i stil med "Mor mor, Michael er dum, han driller mig".

[video][/video]

Tolerance og respekt er åbenbart en mangelvare, og vi har utallige eksempler på brugere som er kommet med fine indlæg om deres akvarier, handlinger og holdninger og som så er blevet mødt af det modsatte af tolerance og respekt - Men måske er forummet blot et spejl af samfundet i dag.

Min indbakke er altid åben for forslag - men jeg tror ikke på at nye forumområder, eller andre farver er det som vil ændre folks holdninger - men måske er jeg bare pessimist i den retning?

Og jeg ønsker ikke censur og et holdningspoliti, det kan man finde andre steder.

Men ellers jeg er åben over for alle tænkelige forslag, kom frisk !
Hej Erik

Godt at høre fra dig, skal nu igang med at lave lidt sen aftensmad, men jeg vil meget gerne kommentere på din kommentar her i tråden. Men maven kalder på mad haha

Mig som troede du var gået under jorden, da jeg ikke har set dig herinde efter jeg er begyndt at komme her igen. Ved godt du har travlt overthere men som du ved og også giver udtryk for så holder jeg ikke kæft.

Skriver igen senere god aften til jer alle, også admin gruppen som jeg er lidt efter i denne tråd sorry. :grouphug:


Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af Hougaard »

Lord Mike skrev:Mig som troede du var gået under jorden, da jeg ikke har set dig herinde efter jeg er begyndt at komme her igen. Ved godt du har travlt overthere men som du ved og også giver udtryk for så holder jeg ikke kæft.
Jeg er på forummet hver eneste dag - Men da jeg desværre er uden akvarie lige nu, er det mest som vicevært :computer:


Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1560
Tilmeldt: man 22. okt 2007 19:06
16
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: middelfart

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af Thue »

Hvis der nu kom et alternativ i form af et andet dansk forum, hva skulle det evt gøre for at tingene blev bedre ?? Folk skaber selv rammerne for hva der gør et forum godt eller dårligt. Vi er meget enige omkring at det er sørgelig at SF nærmest er blevet den blå avis indenfor saltverdenen, jeg selv ville gerne ønske at køb og salg ikke var så fremtræden men der imod noget man skulle klikke direkte ind på uden om nye indlæg men omvendt hvis de ikke var der så var der måske ikke nogen nye indlæg.

Det ville måske være bedre hvis folk rent faktisk igen begyndte og dele ud af deres erfaringer og vise deres egen historie noget mere, det er helt klart det forum mangler.

Jeg selv er også rigtig dårlig til og oprette tråde men det er den vej vi skal med forum for og komme tilbage på sporet.

Vi kommer jo ikke uden om at nogle efterhånden er meget erfarende anvarister og derved måske kan have svært ved at finde inspiration her på forum og derved søger det andre steder men derfor er det vigtig og dele ens viden herinde alligevel da vi jo helst skulle holde hobbyen igang og gerne få flere ind i tingene.

Jeg er også træt af og følge enkelte personer hvis indlæg nærmest kun er sat i værks for og være på tværs eller kun er ude på og lave dårlig stemning men dette skal ikke ødelægge alt for hvis det er holdningen vil man kun blive skuffet i livet for disse personer er alle vegne. Og måske fra admin side burde disse måske få at vide at de kan risikere karentæne i perioder

Nå men altså jeg søger også meget af min viden andre steder og der er jo mange rigtig gode udenlandske sider men forum står mig nu som det sted hvor man burde være husk på det er selv her vi er startet på et tidspunkt.

Så lad os da få gang i nogle gode debatter igen

Mvh Thue


Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af Hareskov »

Thue skrev:Hvis der nu kom et alternativ i form af et andet dansk forum, hva skulle det evt gøre for at tingene blev bedre ?? Folk skaber selv rammerne for hva der gør et forum godt eller dårligt. Vi er meget enige omkring at det er sørgelig at SF nærmest er blevet den blå avis indenfor saltverdenen, jeg selv ville gerne ønske at køb og salg ikke var så fremtræden men der imod noget man skulle klikke direkte ind på uden om nye indlæg men omvendt hvis de ikke var der så var der måske ikke nogen nye indlæg.

Det ville måske være bedre hvis folk rent faktisk igen begyndte og dele ud af deres erfaringer og vise deres egen historie noget mere, det er helt klart det forum mangler.

Jeg selv er også rigtig dårlig til og oprette tråde men det er den vej vi skal med forum for og komme tilbage på sporet.

Vi kommer jo ikke uden om at nogle efterhånden er meget erfarende anvarister og derved måske kan have svært ved at finde inspiration her på forum og derved søger det andre steder men derfor er det vigtig og dele ens viden herinde alligevel da vi jo helst skulle holde hobbyen igang og gerne få flere ind i tingene.

Jeg er også træt af og følge enkelte personer hvis indlæg nærmest kun er sat i værks for og være på tværs eller kun er ude på og lave dårlig stemning men dette skal ikke ødelægge alt for hvis det er holdningen vil man kun blive skuffet i livet for disse personer er alle vegne. Og måske fra admin side burde disse måske få at vide at de kan risikere karentæne i perioder

Nå men altså jeg søger også meget af min viden andre steder og der er jo mange rigtig gode udenlandske sider men forum står mig nu som det sted hvor man burde være husk på det er selv her vi er startet på et tidspunkt.

Så lad os da få gang i nogle gode debatter igen

Mvh Thue
+1 :GO


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af Jones »

Må vi så se en akvarietråd Thue :D I tidernes morgen faldt jeg helt på røven over dit store akvarie.


o_O
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af Lord Mike »

Hougaard skrev:Jeg er på forummet hver eneste dag - Men da jeg desværre er uden akvarie lige nu, er det mest som vicevært :computer:
Meget muligt, men så er du nok en af dem som logger sig på med skjult profil :wink: Kan du ikke forklare mig hvad ideen er ved at man har mulighed for netop dette?

Men tilbage til tråden, der er flere ting som imo kan gøres for at forummet bliver mere attraktivt. Du kender min holdning vedr. at køb/salg fylder alt for meget og som jeg flere gange har givet udtryk for så har jeg samme holdning som Thue også skriver i tråden. Jeg har generalt intet imod at der handles på forummet og har bestemt også selv haft stor glæde af dette. Men de fylder ganske enkelt mere end hvad godt er, og kan ikke se problemet i at hvis man ønsker at handle skal man selv fysisk trykke sig ind under disse kategorier.
Derudover syntes jeg godt man kan stille nogle krav til salgsannoncerne. Der dukker flere annoncer op hvor sælger end ikke engang gider tage et billed af det som sælges eller for den sags skyld ikke vil opgive den pris man ønsker. Hvis man ønsker at sælge er det ganske enkelt dårlig stil ikke at tage et billed af den vare som sælges så man som køber kan se hvad man kan forvente af standen på varen som udbydes mm. der er absolut ingen undskyldning for ikke tage et billed udover ren og skær dovenskab med den teknologi der i dag er til rådighed. Personligt fatter jeg ikke nogen overhovedet gider handle i salgstråde som disse.
Jeg mener bestemt godt man kan stille krav til sælger om at der skal opgives en pris samt et billed af den vare som sælges. I flere tilfælde hvor der ikke oplyses pris har jeg set at når der så bydes en pris er sælger vendt tilbage med beskeden om at der er kommet bud på pb som er højere uden dog at vide om dette er sandt eller ej. Hvis man som sælger vil handle på disse betingelser så burde i som admin flytte salgstråden til aktioner.

Det er rigtigt at det er brugerne af forummet som skaber indholdet, men med den udvikling SF har fået så er der nok ikke meget vidensdeling i nærmere fremtid. At du som ejer af forummet er så passiv som tilfældet er og bare sidder og venter på alle andre skal komme med ideer syntes jeg er lidt af en falliterklæring eller måske det bare er den vej du ønsker forummet skal tage?

Jeg husker fint al den ballade som tidligere grupperinger med hver deres foretrukket forhandler og eneste metode til at opnå et flot akvarie skabte. Dette syntes jeg stadig i nogle tilfælde ses, og hvis der er noget jeg har lært ved vores hobby så er det at der er mange metoder til at opnå det gode resultat som vi straber efter at opnå i vores akvarier.
I disse tilfælde er det naturligvis vores alle sammens opgave at respektere de forskellige metoder som benyttes for at opnår det ønskede resultat. Jeg tager mig selv i at syntes nogle metoder er helt ude i skoven og skal selv blive bedre til ikke at tage modet fra en akvarist med at pådutte en bestemt metode som værende det eneste rigtige for at kunne opnå et flot akvarie.

Men hvad skal der til for at opnå et bedre forum hvis vi ser bort fra salgstrådene. Jeg har ikke det endegyldige svar på dette men jeg har da ideer som konkurrencer af forskellige art som burde kunne sponseres af forhandlere med en lille præmie af den ene eller anden slags. En anden ting som jeg har set på flere af de forummer jeg har været på de sidste 2 år hvor jeg har haft Discusfisk er medlemmer som i fællesskab med admin gruppen skaber aktivitet i form af ture til foredrag, udstillinger mm. som rent faktisk skaber kontakt mellem medlemmer og langt hen ad vejen skaber en langt bedre tone og respekt imellem medlemmer.

I kraft af mit arbejde kommer jeg rundt i hele landet og har været på besøg hos flere forhandlere rundt omkring, og så snart man nævner SF er der efterhånden mange som ryster på hovedet over den i deres øjne børnehave som findes her på siden. Kan det virkelig være rigtigt at det er sådan man ser SF i dag. Da jeg selv startede op var noget af det første der blev sagt af forhandlerne til mig var netop at man skulle prøve at kigge ind her på siden eller NF som også kørte den gang. Det er jo bestemt ikke SF som man i dag anbefaler at kigge på tværtimod faktisk. Det er meget muligt at nogle af disse betaler for at annoncere her på siden men jeg har helt klart den fornemmelse at dette gøres for egen økonomiske årsager og ikke fordi man reelt ønsker et godt forum som tilstanden er i dag. Det må da kunne gøres bedre....

Erik jeg håber ikke du tager det personlig, vi kender trods alt hinanden og jeg betragter dig stadig som en god bekendt eller skal jeg sige en god ven selv om du har taget dig selv og din dejlige familie og rejst langt væk fra os alle sammen :beer:


Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
16
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af StarF »

Lord Mike skrev: Men tilbage til tråden, der er flere ting som imo kan gøres for at forummet bliver mere attraktivt. Du kender min holdning vedr. at køb/salg fylder alt for meget og som jeg flere gange har givet udtryk for så har jeg samme holdning som Thue også skriver i tråden. Jeg har generalt intet imod at der handles på forummet og har bestemt også selv haft stor glæde af dette. Men de fylder ganske enkelt mere end hvad godt er, og kan ikke se problemet i at hvis man ønsker at handle skal man selv fysisk trykke sig ind under disse kategorier..
fuldstændig enig.. det samme gør sig gældene om sumpen, fjern køb/salg samt sumpen for oversigten, så man skal ind og kigge i dem direkte, så vil der komme mere fokus på de andre tråde.


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af Lord Mike »

StarF skrev:
Lord Mike skrev: Men tilbage til tråden, der er flere ting som imo kan gøres for at forummet bliver mere attraktivt. Du kender min holdning vedr. at køb/salg fylder alt for meget og som jeg flere gange har givet udtryk for så har jeg samme holdning som Thue også skriver i tråden. Jeg har generalt intet imod at der handles på forummet og har bestemt også selv haft stor glæde af dette. Men de fylder ganske enkelt mere end hvad godt er, og kan ikke se problemet i at hvis man ønsker at handle skal man selv fysisk trykke sig ind under disse kategorier..
fuldstændig enig.. det samme gør sig gældene om sumpen, fjern køb/salg samt sumpen for oversigten, så man skal ind og kigge i dem direkte, så vil der komme mere fokus på de andre tråde.
Det sjove er så at sidst jeg nævnte dette i en åben tråd, der var det mig som i fleres øjne var gal i hovedet og bare kunne lade være med at trykke på disse tråde. Men uanset hvad så er og bliver det min holdning netop at fokus fjernes fra mange gode og informative tråde pga disse mange salgstråde.

Ja man kommer nogle gange helt i tvivl om SF står for "Salgsforum" ....


Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af Hougaard »

Lord Mike skrev:Meget muligt, men så er du nok en af dem som logger sig på med skjult profil :wink: Kan du ikke forklare mig hvad ideen er ved at man har mulighed for netop dette?
Tidszonen forskellen kan måske påvirke at vi ikke her samtidigt ? Set med danske øje, så trives jeg bedst i yderområderne..
Lord Mike skrev:Men tilbage til tråden, der er flere ting som imo kan gøres for at forummet bliver mere attraktivt. Du kender min holdning vedr. at køb/salg fylder alt for meget og som jeg flere gange har givet udtryk for så har jeg samme holdning som Thue også skriver i tråden. Jeg har generalt intet imod at der handles på forummet og har bestemt også selv haft stor glæde af dette. Men de fylder ganske enkelt mere end hvad godt er, og kan ikke se problemet i at hvis man ønsker at handle skal man selv fysisk trykke sig ind under disse kategorier.
Nu kan du jo prøve at trykke på den nye "Vis ny debat" knap og så fortælle mig hvad du syntes om den :beer:
Lord Mike skrev: Derudover syntes jeg godt man kan stille nogle krav til salgsannoncerne. Der dukker flere annoncer op hvor sælger end ikke engang gider tage et billed af det som sælges eller for den sags skyld ikke vil opgive den pris man ønsker. Hvis man ønsker at sælge er det ganske enkelt dårlig stil ikke at tage et billed af den vare som sælges så man som køber kan se hvad man kan forvente af standen på varen som udbydes mm. der er absolut ingen undskyldning for ikke tage et billed udover ren og skær dovenskab med den teknologi der i dag er til rådighed. Personligt fatter jeg ikke nogen overhovedet gider handle i salgstråde som disse.
Jeg mener bestemt godt man kan stille krav til sælger om at der skal opgives en pris samt et billed af den vare som sælges. I flere tilfælde hvor der ikke oplyses pris har jeg set at når der så bydes en pris er sælger vendt tilbage med beskeden om at der er kommet bud på pb som er højere uden dog at vide om dette er sandt eller ej. Hvis man som sælger vil handle på disse betingelser så burde i som admin flytte salgstråden til aktioner.
Tjaa.. det kunne da godt være at man skulle stille visse krav - Billed er jeg ikke sikker på, vi dækker trods alt bredt over befolkningen, og jeg ser det ikke som et krav at man skal kunne uploade billeder for at sælge..
Lord Mike skrev:Det er rigtigt at det er brugerne af forummet som skaber indholdet, men med den udvikling SF har fået så er der nok ikke eget vidensdeling i nærmere fremtid. At du som ejer af forummet er så passiv som tilfældet er og bare sidder og venter på alle andre skal komme med ideer syntes jeg er lidt af en falliterklæring eller måske det bare er den vej du ønsker forummet skal tage?
Jeg mener bestemt godt at jeg kan holde hovedet højt omkring vidensdeling, saltvandswiki'en er da ikke opstået af sig selv? Der hvor jeg som wiki-admin blev skuffet, var at folk brugte væsentligt mere tid at fortælle mig hvad jeg gjorde forkert, i stedet for bidrage med alt den fantastiske viden som folk besidder.
Lord Mike skrev:Jeg husker fint al den ballade som tidligere grupperinger med hver deres foretrukket forhandler og eneste metode til at opnå et flot akvarie skabte. Dette syntes jeg stadig i nogle tilfælde ses, og hvis der er noget jeg har lært ved vores hobby så er det at der er mange metoder til at opnå det gode resultat som vi straber efter at opnå i vores akvarier.
I disse tilfælde er det naturligvis vores alle sammens opgave at respektere de forskellige metoder som benyttes for at opnår det ønskede resultat. Jeg tager mig selv i at syntes nogle metoder er helt ude i skoven og skal selv blive bedre til ikke at tage modet fra en akvarist med at pådutte en bestemt metode som værende det eneste rigtige for at kunne opnå et flot akvarie.
Det at holde sin kæft en gang imellem er en svær kunst - især på internettet. Det med at behandle andre som man selv gerne vil behandles glemmes ofte.

En anden "sjov" ting jeg har lagt mærke til, at der skal ikke være store sociale/kulturelle/geografiske forskelle før folk pludselig taler forbi hinanden og tingene går op i en spids. Og vores hobby dækker meget bredt over hele befolkningen. Nu skyder du på mig, så derfor kan jeg lige tillade mig at bruge dig som eksempel. Du kommunikere ofte meget direkte, som en fræk gadedreng, og tro det eller lade være, men jeg har bestemt også fået brok over din måde at kommunikere (har så svaret tilbage, at "han er bare kjøvenhavner, sådan taler de, han er meget sød i virkeligheden" - Pointen er, at kommunikation er rigtigt svært, især når man ikke ved hvem man kommunikerer med.
Lord Mike skrev:Men hvad skal der til for at opnå et bedre forum hvis vi ser bort fra salgstrådene. Jeg har ikke det endegyldige svar på dette men jeg har da ideer som konkurrencer af forskellige art som burde kunne sponseres af forhandlere med en lille præmie af den ene eller anden slags. En anden ting som jeg har set på flere af de forummer jeg har været på de sidste 2 år hvor jeg har haft Discusfisk er medlemmer som i fællesskab med admin gruppen skaber aktivitet i form af ture til foredrag, udstillinger mm. som rent faktisk skaber kontakt mellem medlemmer og langt hen ad vejen skaber en langt bedre tone og respekt imellem medlemmer.
De tiltag vi har forsøgt skræmmer desværre, måske skal der friske øje på den slags ting. Det er desværre også noget der er blevet lidt sværere pga. min nuværende placering.
Lord Mike skrev:I kraft af mit arbejde kommer jeg rundt i hele landet og har været på besøg hos flere forhandlere rundt omkring, og så snart man nævner SF er der efterhånden mange som ryster på hovedet over den i deres øjne børnehave som findes her på siden. Kan det virkelig være rigtigt at det er sådan man ser SF i dag. Da jeg selv startede op var noget af det første der blev sagt af forhandlerne til mig var netop at man skulle prøve at kigge ind her på siden eller NF som også kørte den gang. Det er jo bestemt ikke SF som man i dag anbefaler at kigge på tværtimod faktisk. Det er meget muligt at nogle af disse betaler for at annoncere her på siden men jeg har helt klart den fornemmelse at dette gøres for egen økonomiske årsager og ikke fordi man reelt ønsker et godt forum som tilstanden er i dag. Det må da kunne gøres bedre....
Der har altid været fnidder på forummer til vores hobby. Der var også fnidder på NF og fnidder på reefers (eller hvad den hed). Den tid der var mindst fnidder, var det halve år hvor der ikke var danske forhandlere her. (Brians sidste år) - Der var der dog andre "udfordringer".
Lord Mike skrev: Erik jeg håber ikke du tager det personlig, vi kender trods alt hinanden og jeg betragter dig stadig som en god bekendt eller skal jeg sige en god ven selv om du har taget dig selv og din dejlige familie og rejst langt væk fra os alle sammen :beer:
Det gør jeg ikke, jeg lever med mine valg, og betragter bestemt dig som ven også :)

Men der er da ingen tvivl om, at jeg kan bruge noget hjælp, ikke så meget til de tekniske ting, det klarer jeg fint mens I sover - Men de mere bruger orienterede aktiviteter er svære når man ikke helt har fingeren på pulsen som i gamle dage :)


ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af ole kekkonen »

Erik; I December - Januar proevede jeg igen, efter 2 ars pause pa SF, men jeg har opgivet da du ikke sletter de inlaeg jeg har anmeldt til dig. Jeg far PBs pa mail at jeg er stor inspiration og min inlaeg er spaendende, men pa abent forum er der ikke plats til mig. Jeg ser ved siden af hvordan nybegynder bliver arrogant bemöt her....der er ingen debatt,en debatt har gode argumenter ifra begge hold,det er der ikke!de gode debatörer er skremt vaek ifra dem du kalder gadedrenge...her er der kun metoderne der styr indäggene metoder der baserer koralvidenskab på salgsannoncer!!...jeg har ogsa lang tid sagt at salgsannonserne fylder for meget. Jeg er meget skuffet over at du ikke fjerner det jeg har bedt om.


Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af PederP »

Så kom der en "Vis ny debat" knap.
Så kan man vælge salg fra :)
Fin løsning Erik, så er valget ens eget.


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af Lord Mike »

Hougaard skrev:Tidszonen forskellen kan måske påvirke at vi ikke her samtidigt ? Set med danske øje, så trives jeg bedst i yderområderne..
Ja det er da klart, havde ikke lige tænkt på tidsforskellen :hehe: men du glemte at svare på hvad ideen er med at man kan logge ind i skjult tilstand?
Hougaard skrev:Nu kan du jo prøve at trykke på den nye "Vis ny debat" knap og så fortælle mig hvad du syntes om den :beer:
Jeg syntes bestemt det er et godt tiltag med denne knap "Vis ny debat" og mener at den skal blive :GO
Hougaard skrev:Tjaa.. det kunne da godt være at man skulle stille visse krav - Billed er jeg ikke sikker på, vi dækker trods alt bredt over befolkningen, og jeg ser det ikke som et krav at man skal kunne uploade billeder for at sælge..
Jeg syntes bestemt at hvis man ønsker at sælge en vare så skal pris oplyses, det burde imo være obligatorisk ellers burde tråden som skrevet tidligere flyttes til aktioner.
Det med billeder kan jeg godt se ikke nødvendigvis skal være et krav, men mere en service som naturligvis vil fremme et salg. Det vil jo i sidste ende alligevel påvirke på en sådan måde at vare muligvis ikke vil blive solgt. Mange købere kræver alligevel et billed førend man ønsker at handle.
Hougaard skrev:Jeg mener bestemt godt at jeg kan holde hovedet højt omkring vidensdeling, saltvandswiki'en er da ikke opstået af sig selv? Der hvor jeg som wiki-admin blev skuffet, var at folk brugte væsentligt mere tid at fortælle mig hvad jeg gjorde forkert, i stedet for bidrage med alt den fantastiske viden som folk besidder.
Nu ved jeg ikke hvor mange der bruger saltvandswiki'en, men personlig bruger jeg slet ikke siden mere da den er mangelfuld samtidig med at der er mange flere og bedre alternativer.
Hougaard skrev:Det at holde sin kæft en gang imellem er en svær kunst - især på internettet. Det med at behandle andre som man selv gerne vil behandles glemmes ofte.
Jeg syntes bestemt ikke det er svært at holde sin kæft, personligt har jeg mange gange slettet indlæg som jeg ellers havde tænkt mig at komme med. Tja, faktisk på din egen opfordring om lige at vente 10 min førend man trykker på send.
Problemet er naturligvis måden der skrives på og hvordan det opfattes af læseren. Men mange er godt nok blevet snerpet og kan ikke tåle man kommer med en holdning som ikke deles.
Hougaard skrev:En anden "sjov" ting jeg har lagt mærke til, at der skal ikke være store sociale/kulturelle/geografiske forskelle før folk pludselig taler forbi hinanden og tingene går op i en spids. Og vores hobby dækker meget bredt over hele befolkningen. Nu skyder du på mig, så derfor kan jeg lige tillade mig at bruge dig som eksempel. Du kommunikere ofte meget direkte, som en fræk gadedreng, og tro det eller lade være, men jeg har bestemt også fået brok over din måde at kommunikere (har så svaret tilbage, at "han er bare kjøvenhavner, sådan taler de, han er meget sød i virkeligheden" - Pointen er, at kommunikation er rigtigt svært, især når man ikke ved hvem man kommunikerer med.
Det er rigtigt at jeg generalt ikke pakker ting ind, og ved da også at jeg af nogle bliver betegnet som arrogant, gadedreng eller det som er langt værere og oplever da også at folk fortæller mig at jeg ikke er som de ellers havde opfattet mig når man endelig mødes... Det er bestemt også rigtigt at jeg selv kunne blive bedre i min kommunikation på skrift da jeg ofte skriver som min tale. Men når der er nogle som har en mindre fatteevne end jeg selv (det siger ikke så lidt :hehe: ) og ej forstår en hentydning så skriver jeg ikke nødvendigvis pænt. Men det er klart man ikke skal kaste med sten hvis man selv bor i glashus, der kan jeg bestemt også godt blive bedre. Men jeg er opdraget med at kalde en spade for en spade og ikke pakke tingende ind i vat for at tage hensyn til evt en følsom modtager.
Hougaard skrev:De tiltag vi har forsøgt skræmmer desværre, måske skal der friske øje på den slags ting. Det er desværre også noget der er blevet lidt sværere pga. min nuværende placering.
Der er klart at det giver sine begrænsninger hvad du kan gøre af geografiske grunde, men det er jo trods alt ikke ens betydende med at SF bare skal gå sin gang som efter min og flere andres meninger kun er nedadgående i negativ grad. Hvordan det kan løses er vel mere eller mindre nok et større angegement fra os brugere. Så jeg vil da bestemt opfordre os alle til at komme med tiltag som kan gavne vores alle sammens forum :y
Hougaard skrev:Det gør jeg ikke, jeg lever med mine valg, og betragter bestemt dig som ven også :)

Men der er da ingen tvivl om, at jeg kan bruge noget hjælp, ikke så meget til de tekniske ting, det klarer jeg fint mens I sover - Men de mere bruger orienterede aktiviteter er svære når man ikke helt har fingeren på pulsen som i gamle dage :)
Dejligt at høre du ikke tage det personligt da det bestemt heller ikke er meningen, så venskabet kan bevares :wink: Jeg har da også opdaget at admin gruppen er indskrænket til hvad jeg tror er 2 personer, kan sagtens forestille mig at der er rigeligt at holde øje men har da ej set at der søges hjælp i admin gruppen. Nu ikke forbi jeg har den fornødne kunnen til dette, men der må da sidde nogle derude med den fornødne viden på IT og lyst til at gøre forummet bedre og derved kunne blive en del af admin-gruppen.

Efter at have sovet lidt på det i nat, så vil jeg da gerne give SF en chance mere nu hvor du har taget konsekvensen og lavet den nye knap til os der ikke ønsker at blive oversvømmet med salgstråde. Så når jeg for vand i baljen laver jeg en tråd over mit nye akvarie, det havde jeg ellers droppet alt om. Og vil sætte stor pris på at man kalder en spade for en spade i tråden da min fatteevne bliver bedre med klar tale/skrift :sneaky2:

Slutter hermed med håb og et forhåbentlig kommende bedre SF :GO


Besvar

Tilbage til "Forum generelt"