"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Er denne lampe velegnet til saltvand?

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Michael87dk
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 198
Tilmeldt: lør 12. jan 2013 19:00
11
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2012

Er denne lampe velegnet til saltvand?

Indlæg af Michael87dk »

Hej som sagt så skriver de godt nok den er go til saltvand. Men er der en teknisk begavet person som kan fortælle mig om det vil gå til 530l akvarie?
https://ledsale.dk/165w-full-spectrum-l ... -lamp.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Målene på akvariet er L160×B50×H60. Fisk skal der være nogle kirurger blå/grøn chromis og nogle antias. Af koraller ønsker jeg at kunne holde en bred vifte af LPS og SPS.
Lige nu har jeg 4 T5 rør over.

Hvad betyder nm i lysstyrke/spektra? Kender kun til de kelvin som skal være men hvad svarer det til? Hvad er par? Og er der nok?

Mvh. Michael :f2:
Senest rettet af Michael87dk lør 16. jan 2016 15:36, rettet i alt 1 gang.
Har haft ferskvand SÅ LAD DA VÆR. Er gået tilbage til saltvand det er jo stærkt vanedannende og smukt.
michael26
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1688
Tilmeldt: fre 11. aug 2006 15:41
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: amager

Re: Er denne lampe velegnet til saltvand?

Indlæg af michael26 »

Altså den er fin til saltvand men den er slet ikke lang nok til et 530.l
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: Er denne lampe velegnet til saltvand?

Indlæg af Mic4700 »

Skriv Målene på din balje , og hvad du har tænkt dig og holde af dyr evt. Fish only , lps balje , sps balje , så kan folk bedre hjælpe dig med råd. :GO
Michael87dk
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 198
Tilmeldt: lør 12. jan 2013 19:00
11
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2012

Re: Er denne lampe velegnet til saltvand?

Indlæg af Michael87dk »

Tanken var også der skulle 2 over. Men hvad betyder de måleenheder på lyset de laver med nm? Og hvad er par?
Er lidt på bar bund med lamper.
Har haft ferskvand SÅ LAD DA VÆR. Er gået tilbage til saltvand det er jo stærkt vanedannende og smukt.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Er denne lampe velegnet til saltvand?

Indlæg af Carsten »

Nm er lyset frekvens.
Her er nøjagtigt den samme lampe men i en mere sofistikeret udgave med Wifi kontrol. den sendes fra Tyskland, så ingen moms.
http://www.ebay.com/itm/WIFI-Dimmable-1 ... SwJkJWlNo1" onclick="window.open(this.href);return false;

Det link du smed op, siger intet om størrelsen på den, men den er kun 40 cm lang. Så 3 stk skal der til for at få en jævn belysning.
Men det bliver der jo også råd til med den i mit link
Senest rettet af Carsten lør 16. jan 2016 15:54, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3803
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Er denne lampe velegnet til saltvand?

Indlæg af crazy seahorse »

Michael87dk skrev:Tanken var også der skulle 2 over. Men hvad betyder de måleenheder på lyset de laver med nm? Og hvad er par?
Er lidt på bar bund med lamper.
Prøv at se om ikke du kan bruge noget af det de skriver her:
https://no.orphek.com/understanding-kel ... r-and-pur/" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er på norsk, men det går vel an.

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Michael87dk
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 198
Tilmeldt: lør 12. jan 2013 19:00
11
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2012

Re: Er denne lampe velegnet til saltvand?

Indlæg af Michael87dk »

Mange tak for link begge to. Erik det var et godt informativt link du havde der.

Den lampe var det noget i selv kunne finde på at bruge til jeres akvarie? Ved godt den er billig men hvad kan den ikke som andre kan? Lyset er det en fin blanding til allround?
Har haft ferskvand SÅ LAD DA VÆR. Er gået tilbage til saltvand det er jo stærkt vanedannende og smukt.
Brugeravatar
MortenL
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 538
Tilmeldt: ons 9. okt 2013 13:33
10
Postnummer: 8270 Højbjerg
Saltvand siden?: 2014

Re: Er denne lampe velegnet til saltvand?

Indlæg af MortenL »

Du får langt bedre lys ved at købe to brugte Maxspect 160W lamper her på saltvandsforum, de er ofte til salg. Ved godt de ikke har WiFi, men er gode lamper.
Morten L

720 liter og 150 liters sump, Philips CoralCare gen 1 lamper, Nyos Quantum 220 skummer, MP40QD mobius og Jebao DCP10000 retur. Samt GHL profilux.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Er denne lampe velegnet til saltvand?

Indlæg af Carsten »

MortenL skrev:Du får langt bedre lys ved at købe to brugte Maxspect 160W lamper her på saltvandsforum, de er ofte til salg. Ved godt de ikke har WiFi, men er gode lamper.
Er det ikke lidt af en påstand, med mindre du har konkret viden om den/de lamper der her er snak om.
Maxspekt er ok lamper, men ikke verden 7 vidunder.
en Maxspekt 160w kommer næppe under 2000, hvorimod de andre her fås til lidt over 1100
Brugeravatar
Ryom
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1633
Tilmeldt: ons 10. sep 2008 13:15
15
Postnummer: 8550 Ryomgård
Geografisk sted: 8550 Ryomgaard

Re: Er denne lampe velegnet til saltvand?

Indlæg af Ryom »

Carsten skrev:Nm er lyset frekvens.
Her er nøjagtigt den samme lampe men i en mere sofistikeret udgave med Wifi kontrol. den sendes fra Tyskland, så ingen moms.
http://www.ebay.com/itm/WIFI-Dimmable-1 ... SwJkJWlNo1" onclick="window.open(this.href);return false;

Det link du smed op, siger intet om størrelsen på den, men den er kun 40 cm lang. Så 3 stk skal der til for at få en jævn belysning.
Men det bliver der jo også råd til med den i mit link
Hvor ser du den sendes fra Tyskland? Så vidt jeg kan se sendes den fra USA..
Michael87dk
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 198
Tilmeldt: lør 12. jan 2013 19:00
11
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2012

Re: Er denne lampe velegnet til saltvand?

Indlæg af Michael87dk »

Det står med småt lige under overskriften hvor de ligger på lager og de sendes fra tættesliggende lager. Vil give Carsten ret. Har haft maxspect men var ikke så imponeret over den. Men hvad forskellen er på lyset skal jeg ikke kunne sige men tror den anden er meget op af dage. Kunne være sjovt at sammenligne de dyre lamper med de billigere og se om man i virkeligheden for mere for pengene eller hvad. Tror man vil blive overrasket og føle sig snydt lidt med nogen produkter. Ingen mærker nævnt.
Har haft ferskvand SÅ LAD DA VÆR. Er gået tilbage til saltvand det er jo stærkt vanedannende og smukt.
Brugeravatar
Wiinberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1491
Tilmeldt: man 6. jan 2014 13:27
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2014
Geografisk sted: Odense

Re: Er denne lampe velegnet til saltvand?

Indlæg af Wiinberg »

Og hvis du kan undvære Wifi, så kan samme lampe faktisk fåes knap 400,- billigere hos samme butik på Ebay. Det må siges at være billigt.
Lamperne ligner umiddelbart Evergrow lamperne, og kommer sikkert fra samme samlebånd. Så kan du da søge efter lidt reviews dér.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Er denne lampe velegnet til saltvand?

Indlæg af Carsten »

Wiinberg skrev:Og hvis du kan undvære Wifi, så kan samme lampe faktisk fåes knap 400,- billigere hos samme butik på Ebay. Det må siges at være billigt.
Lamperne ligner umiddelbart Evergrow lamperne, og kommer sikkert fra samme samlebånd. Så kan du da søge efter lidt reviews dér.
Det er vi enige om. Den eneste forskel jeg lige kunne se, var at på den uden Wifi, er bundpladen sort, og på den anden hvid.
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3744
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Er denne lampe velegnet til saltvand?

Indlæg af charlie saltvand »

Har lige kigget på linket og via E-Bay...... Er det ikke 110 volt???? Kunne sgu godt bruge et par stykker.
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Er denne lampe velegnet til saltvand?

Indlæg af Anden »

Selv om du køber en led så behold to eller alle fire t5 rør da de giver en bedre vækst end led alene da t5 giver et massivt lys der ik laver skygger.

Jeg har forsøgt mig med ret mange forskellige led lamper som zetlight Kessil maxspekt Kina-led også vidre og der er ingen af dem jeg har prøvet der kan måle sig med t5, så hvis jeg var dig ville jeg købe brugt maxspekt eller den lampe i dit første indlæg og så "bygge" den ind i din t5 lampe.
Billede
Brugeravatar
Wiinberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1491
Tilmeldt: man 6. jan 2014 13:27
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2014
Geografisk sted: Odense

Re: Er denne lampe velegnet til saltvand?

Indlæg af Wiinberg »

Anden skrev: hvis jeg var dig ville jeg købe brugt maxspekt eller den lampe i dit første indlæg og så "bygge" den ind i din t5 lampe.
Enig. F.eks. 2 af de Ebay lamper på langs og 2 T5 rør foran og bagved.
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Er denne lampe velegnet til saltvand?

Indlæg af Anden »

Wiinberg skrev:
Anden skrev: hvis jeg var dig ville jeg købe brugt maxspekt eller den lampe i dit første indlæg og så "bygge" den ind i din t5 lampe.
Enig. F.eks. 2 af de Ebay lamper på langs og 2 T5 rør foran og bagved.

Ja men hvis man beholder alle fire t5 (to foran og to bagved) og køber to 165w led så skal man nok også investere i en koral saks og lidt frag plugs. :T
Billede
Michael87dk
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 198
Tilmeldt: lør 12. jan 2013 19:00
11
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2012

Re: Er denne lampe velegnet til saltvand?

Indlæg af Michael87dk »

I kommer da også med så mange gode ideer venner :K Det er svært at vælge. Men jeg finder på noget. Tror jeg prøver med 2 eBay lamper i første omgang. Og så ser vi hvad der sker. Jeg giver lige feedback når jeg får dem købt ser hvad de kan. :y
Har haft ferskvand SÅ LAD DA VÆR. Er gået tilbage til saltvand det er jo stærkt vanedannende og smukt.
Brugeravatar
apfolmer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1697
Tilmeldt: tors 28. feb 2008 10:47
16
Postnummer: 7120 Vejle Øst
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: vejle

Re: Er denne lampe velegnet til saltvand?

Indlæg af apfolmer »

Hvad med firmaet bag ?

Ingen adresse at finde
Er det et Kina firma, med svensk CVR ?

Mystisk.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Er denne lampe velegnet til saltvand?

Indlæg af Carsten »

charlie saltvand skrev:Har lige kigget på linket og via E-Bay...... Er det ikke 110 volt???? Kunne sgu godt bruge et par stykker.
Der står i beskrivelsen "Input Voltage :AC85-265V"
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3744
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Er denne lampe velegnet til saltvand?

Indlæg af charlie saltvand »

Tak Carsten. Min redningsmand IGEN :GO
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: Er denne lampe velegnet til saltvand?

Indlæg af jonas _sandager »

Jeg bruger selv den her, der vist er ca identisk med den i det første link
http://m.ebay.com/itm/165w-MarsAqua-Dim ... 0857093101" onclick="window.open(this.href);return false;
Der skulle lige skiftes blæsere i, men ud over det, vil jeg mene at det er svært at få bedre lys til prisen.
Du kan jo ca få 3 styk til samme pris som den ene du selv linker til, og kombineret med lidt t5, får du rigtig god lys. Det ville være den løsning jeg ville gå efter :-)
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Er denne lampe velegnet til saltvand?

Indlæg af Carsten »

charlie saltvand skrev:Tak Carsten. Min redningsmand IGEN :GO
Fik du hentet slangen?
Brugeravatar
MortenL
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 538
Tilmeldt: ons 9. okt 2013 13:33
10
Postnummer: 8270 Højbjerg
Saltvand siden?: 2014

Re: Er denne lampe velegnet til saltvand?

Indlæg af MortenL »

Carsten skrev:
MortenL skrev:Du får langt bedre lys ved at købe to brugte Maxspect 160W lamper her på saltvandsforum, de er ofte til salg. Ved godt de ikke har WiFi, men er gode lamper.
Er det ikke lidt af en påstand, med mindre du har konkret viden om den/de lamper der her er snak om.
Maxspekt er ok lamper, men ikke verden 7 vidunder.
en Maxspekt 160w kommer næppe under 2000, hvorimod de andre her fås til lidt over 1100
Jeg havde set prisen på de 2000kr fra den danske side der var linket til. Enig til 1100kr er det en deal.
Morten L

720 liter og 150 liters sump, Philips CoralCare gen 1 lamper, Nyos Quantum 220 skummer, MP40QD mobius og Jebao DCP10000 retur. Samt GHL profilux.
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Er denne lampe velegnet til saltvand?

Indlæg af Anden »

Sorry er det Mars aqua vi snakker om?(den i trådstarters første indlæg)

Dem har jeg så ik den fede erfaring med de er umulige at få ordenlig farver ud af.
Billede
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: Er denne lampe velegnet til saltvand?

Indlæg af jonas _sandager »

Anden skrev:Sorry er det Mars aqua vi snakker om?(den i trådstarters første indlæg)

Dem har jeg så ik den fede erfaring med de er umulige at få ordenlig farver ud af.
Jeg kan i hvert fald ikke se nogen nævneværdig forskel på den og så en MarsAqua. Måske er der en lidt anden fordeling af farver, men jeg vil væde på at man, i så fald, kan finde en tilsvarende på ebay, til en pris der svarer til MarsAqua.

Jeg vil dog sige, at jeg ikke selv har problemer med farverne på min lampe, og da også har fint vækst og farver på de fleste SPS. Og dem jeg ikke har det, er jeg ret sikker på at det ikke skyldes lampen. Når det så er sagt, tror jeg man vinder meget ved at kombinere den med T5, for at undgå skyggeeffekt, og dække lidt bedre ind i lysspektret, men det vil jeg mene gælder for stort set alle alle LED-lamper.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Er denne lampe velegnet til saltvand?

Indlæg af Carsten »

jonas _sandager skrev:
Anden skrev:Sorry er det Mars aqua vi snakker om?(den i trådstarters første indlæg)

Dem har jeg så ik den fede erfaring med de er umulige at få ordenlig farver ud af.
Jeg kan i hvert fald ikke se nogen nævneværdig forskel på den og så en MarsAqua. Måske er der en lidt anden fordeling af farver, men jeg vil væde på at man, i så fald, kan finde en tilsvarende på ebay, til en pris der svarer til MarsAqua.

Jeg vil dog sige, at jeg ikke selv har problemer med farverne på min lampe, og da også har fint vækst og farver på de fleste SPS. Og dem jeg ikke har det, er jeg ret sikker på at det ikke skyldes lampen. Når det så er sagt, tror jeg man vinder meget ved at kombinere den med T5, for at undgå skyggeeffekt, og dække lidt bedre ind i lysspektret, men det vil jeg mene gælder for stort set alle alle LED-lamper.
Kender ikke lamperne andet end hvad de fleste andre gør, altså ingen ting. Men er enig med dig i din betragtning.
Selvfølgelig kan man komme i problemer hvis man skal have lyset så blåt at det ser grotesk ud.
Og så er der jo nogen der aldrig bliver tilfredse
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: Er denne lampe velegnet til saltvand?

Indlæg af jonas _sandager »

Carsten skrev:
jonas _sandager skrev:
Anden skrev:Sorry er det Mars aqua vi snakker om?(den i trådstarters første indlæg)

Dem har jeg så ik den fede erfaring med de er umulige at få ordenlig farver ud af.
Jeg kan i hvert fald ikke se nogen nævneværdig forskel på den og så en MarsAqua. Måske er der en lidt anden fordeling af farver, men jeg vil væde på at man, i så fald, kan finde en tilsvarende på ebay, til en pris der svarer til MarsAqua.

Jeg vil dog sige, at jeg ikke selv har problemer med farverne på min lampe, og da også har fint vækst og farver på de fleste SPS. Og dem jeg ikke har det, er jeg ret sikker på at det ikke skyldes lampen. Når det så er sagt, tror jeg man vinder meget ved at kombinere den med T5, for at undgå skyggeeffekt, og dække lidt bedre ind i lysspektret, men det vil jeg mene gælder for stort set alle alle LED-lamper.
Kender ikke lamperne andet end hvad de fleste andre gør, altså ingen ting. Men er enig med dig i din betragtning.
Selvfølgelig kan man komme i problemer hvis man skal have lyset så blåt at det ser grotesk ud.
Og så er der jo nogen der aldrig bliver tilfredse
Sjovt nok er det eneste sted, jeg har observeret "dårlige farver" med denne lampe, er hvis man næsten ikke vil have noget blåt i lyset. Så er der ret dårlig opblanding fra de forskellige diodefarver. Det giver jo god mening, når man ser hvo langt nogle af farverne er spredt fra hinanden, rent placeringsmæssigt. Dette føler jeg dog på ingen måde er et problem, så snart man skruer op for det blå. Og det er ikke fordi jeg kører helt enormt blåt i mit akvarie, tvært imod, vil jeg sige. Nok et sted mellem 10-12.000 Kelvin.

For at vende lidt tilbage til spørgsmålet, så vil jeg lige nævne, at linserne er ret snævre på denne her type lamper, så man skal regne med at de skal hænge lidt højt for at få ordentlig dækning. Mit eget akvarie er ikke så højt, så der har jeg faktisk hevet optikkerne af linserne, hvilket giver en god dækning, bedre farveblanding og stadig rigeligt med lys.På et dybere akvarie, ved jeg dog ikke om denne løsning kan tilrådes :)
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Er denne lampe velegnet til saltvand?

Indlæg af Carsten »

Hvorfor skulle det ikke kunne tilrådes? Det er jo stort set det samme vi gør med Maxspekt
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: Er denne lampe velegnet til saltvand?

Indlæg af jonas _sandager »

Carsten skrev:Hvorfor skulle det ikke kunne tilrådes? Det er jo stort set det samme vi gør med Maxspekt
Nåh nej, det jeg mente var at jeg ikke VED om det kan fungere. Jeg har jo, af gode grunde, ikke prøvet det ;)
Men hvis man ikke ligefrem skal have SPS på bunden,tror jeg skam heller ikke at det er et problem.
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"