"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Saltvands projekt

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Fellov
Reactions:

Saltvands projekt

Indlæg af Fellov »

Hej Allesammen
Jeg havde tænkt at købe et akvarie fra GEIS gennem klovnfisken, men ventetiden er simpelthen for lang. Så var det jeg tænkte... hvor svært kan det være, hvorfor ikke bygge sit eget møbel...
Jeg allierer mig med en møbelsnedker som har en bedre udførende evne end mig selv :) Laver man ikke bare et design man ønsker, bygger det i mdf plader, evt får det hele lakeret hos en autolakør efterfølgende ? Det er jo folholdsvist simpelt design et underskab har hvis man vælger et standard. Nogle der har nogle erfaringer med dette ? Er mdf plader stærke nok ? Kan autolak bruges i denne sammenhæng osv..

Håber på en masse gode og kreative svar.. :)
Brugeravatar
Henrik_skb
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1075
Tilmeldt: lør 29. maj 2004 16:09
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 8660 Skanderborg

Indlæg af Henrik_skb »

Du kan sagtens lave det selv - det tror jeg faktisk de fleste gør - og din ide med mdf plader og autolakering er der ikke noget galt med, så hvis du selv har evnerne eller kender en der har, er det vel bare at komme igang. JEg har selv lavet et af mdf plader. Jeg har dog også fået lavet et skelet i rustfrit stål. Så er jeg sikker på at det holder.
Brugeravatar
Mathias_C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2675
Tilmeldt: tors 27. apr 2006 16:05
18
Postnummer: 9330 Dronninglund
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af Mathias_C »

tror ikke at der skulle være noget i vejen med det du forslår, bare husk at alle materialer skal kunne holde til en høj fugtighed ...! og så skal rummet self være et stort rum :wink:
MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
Brugeravatar
Henrik_skb
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1075
Tilmeldt: lør 29. maj 2004 16:09
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 8660 Skanderborg

Indlæg af Henrik_skb »

Jeg tror dog at det er svært at lave det lige så pænt som et fabriksfremstillet- det er mit eget i hvert fald ikke. Men mine håndværksmæssige evner kan også ligge på et småt sted :D
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"