Tricolor staghorn foto søges
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Tricolor staghorn foto søges
Valida, findes med både hvide og gulbrune polypper.
http://www.meerwasser-lexikon.de/tiere/ ... valida.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Der er dog et par billeder som jeg ikke mener er A. valida
http://www.meerwasser-lexikon.de/tiere/ ... valida.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Der er dog et par billeder som jeg ikke mener er A. valida
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 2450 København SV
- Saltvand siden?: 1983
Hvad tænker du den jeg har posted er Carsten?
Hilsen Charlie
Hilsen Charlie
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Charlie, umiddelbart synes jeg ingen af dem du har er A. valida
Men hvad det så er ud over en Tricolor, ved jeg ikke.
Synes corallitterne på valida er længere og tyndere
Men hvad det så er ud over en Tricolor, ved jeg ikke.
Synes corallitterne på valida er længere og tyndere
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
Tak Carsten... Kan godt se det med længden på de der coralitter.... De er ikke lange på den jeg har posted, og mere buttet, og afrundet i toppe . Jeg må lede videre
Mange tak for input
Mange tak for input
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Kunne det være acropora Nana ? Og igen som Carsten skriver så virker din mere buttet.charlie saltvand skrev:Her er et par fotos af min "Valida"..... Tror jeg da det er.
Hilsen Charlie
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Jeg synes at, Jespers bud med Acropora nana er godt.
Hvis du går ind på De Jongs hjemmeside, så er det A.nana der kaldes tricolor, mens A.valida blot kaldes blue tip.
Den ligner også bedre synes jeg.
Erik
Hvis du går ind på De Jongs hjemmeside, så er det A.nana der kaldes tricolor, mens A.valida blot kaldes blue tip.
Den ligner også bedre synes jeg.
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Enig med både Jesper og Erik. Det ligner mere en nana
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
Ja tak de herre
- apfolmer
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 7120 Vejle Øst
- Geografisk sted: vejle
Valida.
5-6 år gammel
5-6 år gammel
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
***** ApFolmer@hotmail.com *****
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Og en rigtig stor og flot enapfolmer skrev:Valida.
5-6 år gammel
-
- Rev haj
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2012
Super smukt Eksemplar.apfolmer skrev:Valida.
5-6 år gammel
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 12
Den er flot, Alexapfolmer skrev:Valida.
5-6 år gammel
Jeg har den også, men min laver et underligt stunt på regelmæssig basis.
Den bliver, som den eneste af mine acroer, pludselig hvis fra bunden af. Det starter typisk der hvor den er pladeformet, helt i basen.
Så dør en del af den, men resten vokser videre.
Den ha gjort det 3-4 gange nu. I starten blev jeg forskrækket og fraggede den med det samme.
Jeg blev enig med mig selv om, at det var en åndsvag koral og besluttede at lade den gå ud - men den bliver ved med at komme igen.
Den vokser kraftigt og er flot lilla, når den får godt med lys.
Gør din det samme, eller er det kun hos mig den gør sådan?
Min er gammel efterhånden. Jeg fik den fra Thomas (Ramses) i sin tid og det var ham der sagde "helt op under lyset med den".
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
- PederP
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8560 Kolind
- Geografisk sted: Kolind
Det der også giver bøvl med identifikation, er acroer i "vækst stop".
En acro vil så længe den er i live, være i vækst. Det sker bare ikke som vækst-spidser, men de tager på i vægt. kalcifikation er nødvendig at zooxanthellerne er i live.
Dvs. at korallen bliver tykkere og tykkere, strukturen bliver langsomt udjævnet, til den til sidst er næsten glat.
Dvs. en valida som er gået i stå begynder langsomt at ligne en nana
Et gammelt valida frag, som stod i skygge og aldrig rigtigt var kommet i gang, er der flere der har troet var en klat Montipora hoffmeisteri..
Man kan i mine øjne først sige noget med sikkerhed, når man får gang i vækstspidserne og gror den lidt til.
En acro vil så længe den er i live, være i vækst. Det sker bare ikke som vækst-spidser, men de tager på i vægt. kalcifikation er nødvendig at zooxanthellerne er i live.
Dvs. at korallen bliver tykkere og tykkere, strukturen bliver langsomt udjævnet, til den til sidst er næsten glat.
Dvs. en valida som er gået i stå begynder langsomt at ligne en nana
Et gammelt valida frag, som stod i skygge og aldrig rigtigt var kommet i gang, er der flere der har troet var en klat Montipora hoffmeisteri..
Man kan i mine øjne først sige noget med sikkerhed, når man får gang i vækstspidserne og gror den lidt til.
Mvh. Peder
Mit 910L Saltvand
Mit 910L Saltvand
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
Jeg er enig med dig i det med vækstspidserne Peder. Det kan først tydeligt ses når den er i vækst.
Jeg har haft min i ca 2 md. (4/10-15) nu.
Da jeg fik min var den lidt buttet i spidserne
"Ny i baljen" Nu, jeg syntes den har fået lidt mere "rør formet" coralitter Men hvad med farven på polypperne? Kan de ikke bruges ift klassificering?
Alle de sider jeg har set med Acropora Nana siger den har creme farvet polypper. Dem på min er skrig grønne og selve korallen er brun/rødlig med mørk lille spidser.
Ud fra de fotos jeg har fundet på nettet er min IKKE en Nana....., men hvad det så er? Dont know...
Jeg har haft min i ca 2 md. (4/10-15) nu.
Da jeg fik min var den lidt buttet i spidserne
"Ny i baljen" Nu, jeg syntes den har fået lidt mere "rør formet" coralitter Men hvad med farven på polypperne? Kan de ikke bruges ift klassificering?
Alle de sider jeg har set med Acropora Nana siger den har creme farvet polypper. Dem på min er skrig grønne og selve korallen er brun/rødlig med mørk lille spidser.
Ud fra de fotos jeg har fundet på nettet er min IKKE en Nana....., men hvad det så er? Dont know...
Senest rettet af charlie saltvand man 7. dec 2015 20:08, rettet i alt 1 gang.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
Fandt lige et "kamera" billed af min på Flickr der måske viser spidserne lidt tydeligere se bort fra farven, det er et tusmørke foto
Der er faktisk både "rør" vækst, men også en lidt mere kompakt vækst.... Hilsen Charlie
Der er faktisk både "rør" vækst, men også en lidt mere kompakt vækst.... Hilsen Charlie
Senest rettet af charlie saltvand man 7. dec 2015 20:11, rettet i alt 1 gang.
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 12
Jeg synes, at den du viser på det sidste billede på side 1, ligner en rigtig Tricolor, Charlie.
Hvis man forestiller sig en helt lilla bundfarve, med blå spidser og gule/grønne polypper, såhar den jo tre farver (tricolor).
Det bringer os jo ikke tættere på artsnavnet, desværre.
Men jeg synes den ligner det jeg forstår ved - Tricolor.
Erik
Hvis man forestiller sig en helt lilla bundfarve, med blå spidser og gule/grønne polypper, såhar den jo tre farver (tricolor).
Det bringer os jo ikke tættere på artsnavnet, desværre.
Men jeg synes den ligner det jeg forstår ved - Tricolor.
Erik
- bima
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: 9800 Hjørring
Denne her jeg havde er vel bare en alm Tricolor?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
Den er fed Bima og min minder meget om den i farver, men ikke helt i form/vækst.... Men det kan jo være det med forskellige betingelser...... Lys....flow.... Næring.....nov osv.
- apfolmer
- Rev haj
- Reactions:
- 16
crazy seahorse skrev:Den er flot, Alexapfolmer skrev:Valida.
5-6 år gammel
Jeg har den også, men min laver et underligt stunt på regelmæssig basis.
Den bliver, som den eneste af mine acroer, pludselig hvis fra bunden af. Det starter typisk der hvor den er pladeformet, helt i basen.
Så dør en del af den, men resten vokser videre.
Den ha gjort det 3-4 gange nu. I starten blev jeg forskrækket og fraggede den med det samme.
Jeg blev enig med mig selv om, at det var en åndsvag koral og besluttede at lade den gå ud - men den bliver ved med at komme igen.
Den vokser kraftigt og er flot lilla, når den får godt med lys.
Gør din det samme, eller er det kun hos mig den gør sådan?
Min er gammel efterhånden. Jeg fik den fra Thomas (Ramses) i sin tid og det var ham der sagde "helt op under lyset med den".
Erik
min fik jeg fra Anette/Christoffer fra Horsens, for mange år siden. Et frag på 4-5 cm.
Den tog pludselig fart, og groede i mit gamle setup, i 3-4 år, og stod hel oppe under lampen (GHL MITRAS) og fik masser af lys. og middel flow.
DEn var tyrkis i bunden, og lilla i spidserne, men havde ikke rigtigt polypperne ude.
Under flytning, stod den dårligt, i et midlertidligt setup, hvor den blev trist, og mørkere, og uden lilla.
Nu efter ca 1,5 år, under mitras igen, og med gode forhold, er den ved at komme sig ret godt igen. Fine vækstsåidser, skyder frem flere steder, og den er ved at blive fin lilla/tyrkis igen.
Intet er dødt, og små hvide polypper er ved at titte frem.
Den har overleveet en masse nitrat, fosfat og elendige forhold, uden så meget som et enkelt stykke dødt væv ..
Flere har fået/købt frags af min, men flere kæmper dog med at holde de lyse farver på den...
Her kommer den sig stille og roligt, men det har taget ca 1,5 år at få den på rette vej, fra "kedelig" til at kunne se fremskridt.
Det er dog en træls koral at fragge, da den "splintrer" i 117 stykker, og det er svært at lave store frags.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
Tak for værdifuld info Alex..... Fedt.
Min er ikke den samme som din da mine polypper er skrig grønne som en candy cane.... Min må være de der bliver kaldt en alm Tricolor som Bimas
Min er ikke den samme som din da mine polypper er skrig grønne som en candy cane.... Min må være de der bliver kaldt en alm Tricolor som Bimas
- apfolmer
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Den har jeg også.
TriColour døde dog da jeg for 2-3 år siden skar den fri fra Valida. De var groet helt sammen
Her er det resterende fragment af min triColour.
TriColour døde dog da jeg for 2-3 år siden skar den fri fra Valida. De var groet helt sammen
Her er det resterende fragment af min triColour.
- Allan M
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 3250 Gilleleje
- Saltvand siden?: 2011
Den er godt nok smuk! Giv besked hvis du får frag.
Life is a beach and then you dive.
- apfolmer
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Der kommer til at gå længe
Den gror mega langsomt.
Den gror mega langsomt.