Kan man få en lydløs indvendig skummer?

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Patrick158
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
9
Postnummer: 8361 Hasselager
Saltvand siden?: 2015

Kan man få en lydløs indvendig skummer?

Indlæg af Patrick158 »

Hej, Jeg har for 2 uger siden startet et Juwel Lido 200 op med en Juwel skimmer 3.0, det er mit første saltvandsakvarie.
Men den skimmer larmer simpelthen for meget da den står på mit værelse hvor jeg skal sove.
Jeg har også prøvet en Hydor slim skim men den larmer også for meget.

Er der nogle som har efaringer med en helt lydløs skimmer som jeg kan bruge til mit akvarie ?

Hvis ikke jeg kan finde en skimmer som er lydløs så er sidste mulighed for mig måske at prøve et Red sea MAX 250, er der nogle som har erfaringer med det ?
Er det lydløs ?

Håber der er en som kan hjælpe så jeg ikke må opgive før jeg er kommet igang med denne spænende verden.
Nu lukket. Lido 200: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=79228" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Kan man få en lydløs indvendig skummer?

Indlæg af MoG »

du får nok meget svært ved at finde en lydløs indvendig skummer. Selvom du skulle finde en der var nogenlunde tålelig, så sidder den stadig i akvariet og ikke nede i et skab, som evt. er lydisoleret.

Mht. RSM250 er det i originalversionen bestemt ikke lydløst! Mange bygger om pga. støjende skummer, blæsere m.m.
Morten
Patrick158
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
9

Indlæg af Patrick158 »

Nej den skal sidde i akvariet for jeg har ikke nogle sump, håbet at jeg kunne finde en som jeg kunne have i mit akvarie som var lydløs.

Jeg kan se at der skulle være kommet en ny model af det RSM250 er det den nye model som du har?

Hvis ikke, ved du så om den nye model også larmer ?
Nu lukket. Lido 200: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=79228" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af MoG »

har ikke selv et rsm250, men har set/hørt flere og generelt læst på forum.

Den nye model er Red sea Reefer serien. Det er med sump og osmolator. Du skal selv finde det udstyr til det, som du vil have.
De er super fede! skal selv ud og have et, inden længe.
Morten
Brugeravatar
ViggoN
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
9
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2014

Indlæg af ViggoN »

Jeg har selv en tunze 9001 som er blevet ganske lydløs efter indkøring, ved dog ikke den er kraftig nok til 250L
jmsjms
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
19
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Rakkeby

Indlæg af jmsjms »

Jeg har en Tunze 9004 den er tæt på lydløs kan kun høre brusen fra boblerne/skummet syntes den er tæt på perfekt til formålet.
Brugeravatar
dyne
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Birk(Herning)

Indlæg af dyne »

Hvad med reffoctapus
180x70x65
2xgyre 350
maxspect aeraqua dua ad600
jebao 5000
Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue
ATI Essentials pro
rollermat
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Marco R »

jmsjms skrev:Jeg har en Tunze 9004 den er tæt på lydløs kan kun høre brusen fra boblerne/skummet syntes den er tæt på perfekt til formålet.
+1 :GO Men tænker, at den bliver lige lille nok til et 200 liters. Ellers så skal du kigge efter Tunze 9012.

Hvor gammel er akvariet? Hvis det ikke er så gammelt igen, så kunne du tømme det for vand og lave en lille indvendig sump, hvor der skal være plads til skummer, varmelegeme, returpumpe, osmolator og eventuelt til en lille Aqua Medic universal reaktor. Så kan du købe en luftskummer - tænker her en Aqua Medic Midiflotor og så en Eheim 400 luftpumpe med træ-iltsten. Luftpumpen kan ligges på en pose sand eller hænges op i en kraftigt elastik i skabet, så er den meget støjsvag. Taler af erfaring, da jeg er en del sart overfor lyd, og har selv akvarie, hvor jeg sover. Så bliver det meget lydsvagt :happy:
[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Brugeravatar
dyne
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Birk(Herning)

Indlæg af dyne »

Jo da hvis luftskummer kommer på tale er det klart max
Super lyd løs
180x70x65
2xgyre 350
maxspect aeraqua dua ad600
jebao 5000
Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue
ATI Essentials pro
rollermat
Nicklossi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
10
Postnummer: 5900 Rudkøbing
Saltvand siden?: 2014

Indlæg af Nicklossi »

Hvis det er luftindtaget du synes der larmer, så lav så den trækker luften udefra :-)
Patrick158
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
9

Indlæg af Patrick158 »

Mit akvarie har kørt i 2 uger nu, så det er ikke så gammelt, men ville da helst undgå at skulle til at tømme det.

Hvad er det for en luftskummer du tænker på som er super lydløs? er det en som jeg kan have i mit akvarie uden at lave en indvendig eller udvendig sump ?

Det er ikke luftindtaget der larmer det har jeg fået til at holde op med at larme, der er resonans fra motoren der larmer.
Patrick158
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
9

Indlæg af Patrick158 »

Marco R skrev:
jmsjms skrev:Jeg har en Tunze 9004 den er tæt på lydløs kan kun høre brusen fra boblerne/skummet syntes den er tæt på perfekt til formålet.
+1 :GO Men tænker, at den bliver lige lille nok til et 200 liters. Ellers så skal du kigge efter Tunze 9012.

Hvor gammel er akvariet? Hvis det ikke er så gammelt igen, så kunne du tømme det for vand og lave en lille indvendig sump, hvor der skal være plads til skummer, varmelegeme, returpumpe, osmolator og eventuelt til en lille Aqua Medic universal reaktor. Så kan du købe en luftskummer - tænker her en Aqua Medic Midiflotor og så en Eheim 400 luftpumpe med træ-iltsten. Luftpumpen kan ligges på en pose sand eller hænges op i en kraftigt elastik i skabet, så er den meget støjsvag. Taler af erfaring, da jeg er en del sart overfor lyd, og har selv akvarie, hvor jeg sover. Så bliver det meget lydsvagt :happy:
Hvis jeg nu tager indmaden op af min Juwel skimmer så jeg bare har en tom kasse, vil jeg så kunne bruge den kasse som en indvendig sump med en luftskummer i den kasse ?
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

Tunze skummerne er lort, ben there done that. Tunze 9012 er langt fra lydløs! Hvis du kan lave et invvendigt overløb, som jeg har, så kig på at lave så du kan stille en nyos 120 der i. Den er så lydløs som nogen skummer kan blive, og skummer 20 gange bedre end de tunze skummere..
Patrick158
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
9

Indlæg af Patrick158 »

StarF skrev:Tunze skummerne er lort, ben there done that. Tunze 9012 er langt fra lydløs! Hvis du kan lave et invvendigt overløb, som jeg har, så kig på at lave så du kan stille en nyos 120 der i. Den er så lydløs som nogen skummer kan blive, og skummer 20 gange bedre end de tunze skummere..
Vil jeg kunne stille sådan en her ned i den kasse jeg har til min juwel skummer ?
Vedhæftede filer
luftskummer.jpg
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

Patrick158 skrev:
StarF skrev:Tunze skummerne er lort, ben there done that. Tunze 9012 er langt fra lydløs! Hvis du kan lave et invvendigt overløb, som jeg har, så kig på at lave så du kan stille en nyos 120 der i. Den er så lydløs som nogen skummer kan blive, og skummer 20 gange bedre end de tunze skummere..
Vil jeg kunne stille sådan en her ned i den kasse jeg har til min juwel skummer ?
Det burde du vel kunne, har dog ingen erfaring med juwel akvarier... og skummerens kvalitet vil jeg ikke udtale mig om.
jmsjms
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
19
Postnummer: 9800 Hjørring
Geografisk sted: Rakkeby

Indlæg af jmsjms »

StarF hvis du syntes Tunze skummeren er noget LORT så skal du ikke prøve Juwel skummeren, min 9004 fra Tunze er en Ferrari I forhold til Juwelskummeren !!!
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Marco R »

Patrick158 skrev:
Marco R skrev:

Hvis jeg nu tager indmaden op af min Juwel skimmer så jeg bare har en tom kasse, vil jeg så kunne bruge den kasse som en indvendig sump med en luftskummer i den kasse ?
Jeg kender ikke dimensionerne på skummeren. Men ellers så kan du købe noget akryl og acrifix 116 (lim til akryl), og så kan du selv designe en mindre indvendig sump.

Endnu bedre ville være at købe en foamalux plade i sort. Dette er meget nemmere at arbejde med, og du kan selv skære/ lave en overløbskam, eller skære det ud, så du kan lime en i. Eventuelt tag kontakt til Claus (Tropeakvarier) da han har nogle pæne kantlister, som kan bruges til at lime det sammen. Denne indvendige sump "boks" kan du vælge at lime fast med silikone, eller du kan sætte den fast med nogle Tunze magneter, hvis du har sådanne liggende, så du kan flytte rundt på din indvendige sump, som du vil. Dette uden at du behøver at tømme akvariet. Du kan så lave rum i den, som du vil have og lave plads til en Nyos 120 skummer, som StarF skriver, osmolator, returpumpe, varmelegeme og en nano-reaktor. Det er meget nemt i foamalux, og du kan lave "boksen" i de dimensioner, så det passer perfekt til dit akvarie - nu hvor at du har et Juwel akvarie, så er deres akvarier altid højere end dybden, så jeg ville lave "boksen" mere rektangulær :y

Håber, at du kan følge, hvad jeg mener, ellers må du skrive igen :happy:
[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"