"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

hjælp med at bore hul og rørlægning

Forum hvor du kan læse og dele gør-det-selv tips og ideer.
Besvar
monjak2444
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 70
Tilmeldt: tirs 7. jan 2014 11:43
10
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Hvidovre

hjælp med at bore hul og rørlægning

Indlæg af monjak2444 »

Hej alle folk med for meget salt i blodet :)

Jeg har en kæmpe cube som jeg godt kunne tænke mig at lave om til et saltvands akvarie og den måler 80 x70x70 392l Og der overvejer stadig sump størrelse os.

Problemet er jeg har nada forstand på at bore huller og rør lægning og vis der er en flink gut derude der har et bor og en boremaskine til at lave nogle huller for mig s og måske hjælpe med rør lægning os.

Skal sige igen og igen jeg har ikke forstand på noget af det her men jeg er villig nok til at sætte mig ind i tingene.

Og der kommer snart en masse spørgsmål herfra.
monjak2444
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 70
Tilmeldt: tirs 7. jan 2014 11:43
10
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Hvidovre

Re: hjælp med at bore hul og rørlægning

Indlæg af monjak2444 »

Først kan jeg ser på Youtube at folk bore deres huller bag i tanken skal hullerne være bag i.
monjak2444
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 70
Tilmeldt: tirs 7. jan 2014 11:43
10
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Hvidovre

Re: hjælp med at bore hul og rørlægning

Indlæg af monjak2444 »

Glemte at skrive jeg bor hvidovre :)
kanstrup
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 641
Tilmeldt: søn 9. mar 2008 17:00
16
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2002
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: hjælp med at bore hul og rørlægning

Indlæg af kanstrup »

I teorien kan du lave hullerne hvor du vil. Det du skal er at lave en "overløbskasse" det er en kasse du enten laver inde i akvariet, hvor dit overfladevand skal rende ned i. Det vil det gøre fordi du faktisk laver en kontroleret oversvømning af dit akvarie med en pumpe som du har i din sump. Det er jo så i bunden af den overløbskasse at hullerne skal være. Ved du hvad en sump er? Og har du læst noget som helst om hvordan et saltvands akvarie fungere? For ellers er der en rigtig god begynder guide du kan læse. http://iloapp.gteck.dk/blog/www?ShowFil ... 740939.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: hjælp med at bore hul og rørlægning

Indlæg af Carsten »

Hullerne behøver skam ikke være i bunden. Jeg har haft flere akvarier hvor hullerne er i siden frem for i bunden. Men langt de fleste har lavet et overløb, med huller i bunden.
Glasset til overløbet skal være noget lavere end akvariet. Og så skal der limes en overløbskam på.
Jeg kan godt hjælpe dig med at bore hullerne. Du skal blot finde ud af hvilken dimission rørene skal have.
Overløbet skal helst være et par størrelser større end retur løbet.
De fleste har både et overløbs rør og et sikkerhedsrør. Hvis et eller andet blokerer overløbet.
monjak2444
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 70
Tilmeldt: tirs 7. jan 2014 11:43
10
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Hvidovre

Re: hjælp med at bore hul og rørlægning

Indlæg af monjak2444 »

kanstrup skrev:I teorien kan du lave hullerne hvor du vil. Det du skal er at lave en "overløbskasse" det er en kasse du enten laver inde i akvariet, hvor dit overfladevand skal rende ned i. Det vil det gøre fordi du faktisk laver en kontroleret oversvømning af dit akvarie med en pumpe som du har i din sump. Det er jo så i bunden af den overløbskasse at hullerne skal være. Ved du hvad en sump er? Og har du læst noget som helst om hvordan et saltvands akvarie fungere? For ellers er der en rigtig god begynder guide du kan læse. http://iloapp.gteck.dk/blog/www?ShowFil ... 740939.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Jep jeg ved hvad en sump er men hvordan det fungere ved jeg ikke lige 100% jeg har et lille saltvands akvarie kørende nu og det har kørt i 2 måneder nu ogt tog alt med fra tidlige ejer af og intet dødt endnu :)

jeg downloade din pdf fil du linker til altid godt med lidt læsning.
monjak2444
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 70
Tilmeldt: tirs 7. jan 2014 11:43
10
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Hvidovre

Re: hjælp med at bore hul og rørlægning

Indlæg af monjak2444 »

Carsten skrev:Hullerne behøver skam ikke være i bunden. Jeg har haft flere akvarier hvor hullerne er i siden frem for i bunden. Men langt de fleste har lavet et overløb, med huller i bunden.
Glasset til overløbet skal være noget lavere end akvariet. Og så skal der limes en overløbskam på.
Jeg kan godt hjælpe dig med at bore hullerne. Du skal blot finde ud af hvilken dimission rørene skal have.
Overløbet skal helst være et par størrelser større end retur løbet.
De fleste har både et overløbs rør og et sikkerhedsrør. Hvis et eller andet blokerer overløbet.

Hvor er du sej tak Carsten :) hvad er bedst at lave så tænker vis man bore i bunden af akvariet så er de fleste rør gemt af vejen ,men kan det give nogle probljemer eventuelt.

Og jeg har set nogle af de metoder på Youtube til overløbs røret og det sikkerhed s rør os.

Du har set mit akvarie kan det lade sig gøre med 16mm til overløbet også 12mm til retur,sådan en overløbs Box er det let at bygge sådan en eller er der noget smart med til dem man køber i butikerne.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: hjælp med at bore hul og rørlægning

Indlæg af Carsten »

Nej. 12 og 16 mm er slut forbudt!!!
Jeg vil mene at 32mm som nedløb og 16-20mm som fremløb.
Selve overløbs boksen er blot 2 stk glas som limes sammen i hjørnet efter at hullerne er boret.
Der findes færdig overløbs bokse, men de er hverken pæne eller billige. Og hvis der er bølgebyder på akvariet kan den heller ikke sidde der.
Huller i bunden kan give problemer, men det er så sjældent at det ikke er værd at snakke om.
monjak2444
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 70
Tilmeldt: tirs 7. jan 2014 11:43
10
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Hvidovre

Re: hjælp med at bore hul og rørlægning

Indlæg af monjak2444 »

Carsten skrev:Nej. 12 og 16 mm er slut forbudt!!!
Jeg vil mene at 32mm som nedløb og 16-20mm som fremløb.
Selve overløbs boksen er blot 2 stk glas som limes sammen i hjørnet efter at hullerne er boret.
Der findes færdig overløbs bokse, men de er hverken pæne eller billige. Og hvis der er bølgebyder på akvariet kan den heller ikke sidde der.
Huller i bunden kan give problemer, men det er så sjældent at det ikke er værd at snakke om.
Cool 12 og 16 er forbudt check :)

Ok så det kan blive meget flottere vis jeg laver en selv af 2 stykker glas.

Men vis jeg skal til at bore huller bag i akvariet så skal jeg havde åbnet bag i på mit skab så det ville være lettest at gennemføre rørerne ned igennem akvariet,men det kommer vel os se an på hvad der er mest stille
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: hjælp med at bore hul og rørlægning

Indlæg af Carsten »

Der er stort set ingen forskel på lyden oppe i akvariet. Det er nede i sumpen at støjen kan komme alt efter hvordan man laver udløbet.
Hvis du lave overløbet, så der er høj vandstand i overløbet(helt fyldt) vil jeg mene at selve overløbet er lydløst.
monjak2444
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 70
Tilmeldt: tirs 7. jan 2014 11:43
10
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Hvidovre

Re: hjælp med at bore hul og rørlægning

Indlæg af monjak2444 »

Er der så lige så sikkert som som den bag i akvariet , tænker mere vis der kommer et strømsvigt.

Hvor køber man pvc rør i 32mm og 16-20mm og glasset til overløbs kassen og hvor stor skal den være.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: hjælp med at bore hul og rørlægning

Indlæg af Carsten »

monjak2444 skrev:Er der så lige så sikkert som som den bag i akvariet , tænker mere vis der kommer et strømsvigt.

Hvor køber man pvc rør i 32mm og 16-20mm og glasset til overløbs kassen og hvor stor skal den være.
Hvis det er lavet rigtigt, så er det underordnet hvor hullerne er lavet.
Decocean, ligger inde med alt i PVC, incl overløbs kam.
Glasset er almindeligt klart glas i 5-6mm tykkelse fra en glarmester.
Størrelsen finder vi ud af når hullerne er lavet.
monjak2444
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 70
Tilmeldt: tirs 7. jan 2014 11:43
10
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Hvidovre

Re: hjælp med at bore hul og rørlægning

Indlæg af monjak2444 »

Så jeg skal købe følgene:

Rør 20mm x 5meter
Rør 32mm x 5meter
Tankgennemføring er jeg lidt i tvivl om skal jeg bruge 2 eller 3._. 2 til 32mm og 1 til 20mm.
Hvor mange kuglehaner skal jeg bruge?
Diverser hjørner til pvc og hvad med tstykker.
Noget lim.
Er der andet jeg skal bruge.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: hjælp med at bore hul og rørlægning

Indlæg af Carsten »

Du behøver ikke købe 5 meter af hver. Regn sådan meget løseligt ud hvad der skal bruges, og læg så en meter rør på hver. Til nedløbet kan du bruge en kuglehane. Nødrøret skal ikke have nogen hane på. Fremløbet er lettest at justere på returpumpen.
Gennemføringerne skal være 2x til 32 mm og en til 2o mm
Af støjmæssige grunde er det bedst at bruge siliconeslange til fremløbet. Fra pumpe og op til gennemføringen.
På fremløbet ville jeg sætte et T-stk samt 2 vinkler til at rette udløbet ind.

Men Carsten i Decocean vil kunne guide dig igennem. Husk lim!
Til nedløbet

Edit: Jeg tror godt du kan erstatte 20mm med 16mm til fremløb
monjak2444
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 70
Tilmeldt: tirs 7. jan 2014 11:43
10
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Hvidovre

Re: hjælp med at bore hul og rørlægning

Indlæg af monjak2444 »

Ok det lader jeg hver med Så.
Jeg tager derud i morgen og købe diverse:
3m x 16mm
3m x 32mm
1 x 16mm 2 x 32 mm gennemføring
1 x silikone slange
1 x t-styk 16mm
2 x vinkler 16mm
1 x lim
1 x kuglehane 32mm
Det er nogenlunde det jeg skal købe i morgen vis der noget der mangler må du lige sige til.
Skal der ikke nogle vinkler til 32mm.
kanstrup
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 641
Tilmeldt: søn 9. mar 2008 17:00
16
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2002
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: hjælp med at bore hul og rørlægning

Indlæg af kanstrup »

monjak2444 skrev:Ok det lader jeg hver med Så.
Jeg tager derud i morgen og købe diverse:
3m x 16mm
3m x 32mm
1 x 16mm 2 x 32 mm gennemføring
1 x silikone slange
1 x t-styk 16mm
2 x vinkler 16mm
1 x lim
1 x kuglehane 32mm
Det er nogenlunde det jeg skal købe i morgen vis der noget der mangler må du lige sige til.
Skal der ikke nogle vinkler til 32mm.
Undskyld jeg er så direkte i mine udtalelser. Men helt ærligt har du slet ikke nogen ide om hvordan dit system skal laves.? Jeg mener du har jo øjne i hovedet og du KAN rent faktisk sætte dig ned og tegne dit setup samt rørføring. Vi andre herinde kan sgu da ikke se hvordan dit setup ser ud.
Det er faktisk ret simpelt, ja det giver nærmest sig selv (hvis et lige rør ikke kan gå rundt om F.eks en væg eller en bølgebryder, ja så skal der jo et par vinkler til således at røret kommer derhen hvor du ønsker det)
Kom nu lige ind i kampen og prøv selv.!
Jeg siger det for din egen skyld, det her forum er perfekt til at få hjælp hvis man har PROBLEMER, men hvis man bare slipper styret fra start af og vil bæres i mål, så rissikerer man at hjælpen til sidst er sparsom.
Ps du må endelig ikke misforstå mit indlæg.! Hvis du havde boet tættere på Korsør så havde jeg hellere end gerne hjulpet dig med at lave dit setup, jeg elsker den slags.! :GO
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: hjælp med at bore hul og rørlægning

Indlæg af Lord Mike »

Hejsa

Jeg kan nemt sætte mig ind i hvor svært og uoverskuelig det er at sætte op et saltvandsakvarie for første gang. Som helt ny kan diverse fagudtryk mm. Skabe mere forvirring end forståelse.

Jeg har da lidt erfaring med opsætning af div saltvands systemer og kommer fra dit område så hvis du evt har brug for hjælp er du meget velkommen til at tage kontakt til mig så skal jeg hjælpe dig i den rigtigt retning til et flot rev i stuen. Jeg har dog ikke et akvarie jeg kan vise dig mere da jeg har nedlagt mit for et par år siden efterhånden, men vil da mene at jeg godt kan hjælpe alligevel :wink:

Vh Michael
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: hjælp med at bore hul og rørlægning

Indlæg af Carsten »

Deniz, på dit nedløb kan du lave det som man kalder en Durso Standpipe,
den tager en meget stor del af støjen.
Til det skal du bruge 1 T-stk. 1 90graders vinkel, og en slutprop.
Hvis du ikke har sumpen til at stå lige under nedløbet, så skal der en blød bøjning til, alternativt et par 45 graders vinkler.
monjak2444
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 70
Tilmeldt: tirs 7. jan 2014 11:43
10
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Hvidovre

Re: hjælp med at bore hul og rørlægning

Indlæg af monjak2444 »

kanstrup skrev:
Undskyld jeg er så direkte i mine udtalelser. Men helt ærligt har du slet ikke nogen ide om hvordan dit system skal laves.? Jeg mener du har jo øjne i hovedet og du KAN rent faktisk sætte dig ned og tegne dit setup samt rørføring. Vi andre herinde kan sgu da ikke se hvordan dit setup ser ud.
Det er faktisk ret simpelt, ja det giver nærmest sig selv (hvis et lige rør ikke kan gå rundt om F.eks en væg eller en bølgebryder, ja så skal der jo et par vinkler til således at røret kommer derhen hvor du ønsker det)
Kom nu lige ind i kampen og prøv selv.!
Jeg siger det for din egen skyld, det her forum er perfekt til at få hjælp hvis man har PROBLEMER, men hvis man bare slipper styret fra start af og vil bæres i mål, så rissikerer man at hjælpen til sidst er sparsom.
Ps du må endelig ikke misforstå mit indlæg.! Hvis du havde boet tættere på Korsør så havde jeg hellere end gerne hjulpet dig med at lave dit setup, jeg elsker den slags.! :GO
Hej Kanstrup jamen det gør ikke noget med din direkte udtagelse og jeg sætter mig os se ind i tingene bare lidt uoverskueligt med alle de tekniker man kan bruge,og da jeg ikke bore huller i glas til dagligt så tænkte jeg der var en flink gut der kunne hjælpe mig med mit lille eventyr her også kunne jeg lige få et par fif med på vejen angående rørlægning.
monjak2444
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 70
Tilmeldt: tirs 7. jan 2014 11:43
10
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Hvidovre

Re: hjælp med at bore hul og rørlægning

Indlæg af monjak2444 »

Lord Mike skrev:Hejsa

Jeg kan nemt sætte mig ind i hvor svært og uoverskuelig det er at sætte op et saltvandsakvarie for første gang. Som helt ny kan diverse fagudtryk mm. Skabe mere forvirring end forståelse.

Jeg har da lidt erfaring med opsætning af div saltvands systemer og kommer fra dit område så hvis du evt har brug for hjælp er du meget velkommen til at tage kontakt til mig så skal jeg hjælpe dig i den rigtigt retning til et flot rev i stuen. Jeg har dog ikke et akvarie jeg kan vise dig mere da jeg har nedlagt mit for et par år siden efterhånden, men vil da mene at jeg godt kan hjælpe alligevel :wink:

Vh Michael
Hey Lord Mike nu tror jeg det kommer til at stå i mit køkken men du er mere end velkommen til at kigge forbi og rådgiver mig lidt :)
monjak2444
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 70
Tilmeldt: tirs 7. jan 2014 11:43
10
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Hvidovre

Re: hjælp med at bore hul og rørlægning

Indlæg af monjak2444 »

Carsten skrev:Deniz, på dit nedløb kan du lave det som man kalder en Durso Standpipe,
den tager en meget stor del af støjen.
Til det skal du bruge 1 T-stk. 1 90graders vinkel, og en slutprop.
Hvis du ikke har sumpen til at stå lige under nedløbet, så skal der en blød bøjning til, alternativt et par 45 graders vinkler.
Så er alt hentet fra decocean kan være jeg mangler et par vinkler.tænk at man kan blive glad over at have købt pvc rør :)
monjak2444
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 70
Tilmeldt: tirs 7. jan 2014 11:43
10
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Hvidovre

Re: hjælp med at bore hul og rørlægning

Indlæg af monjak2444 »

Lord mike hvilken metode ville du bruge til min cube, det kan aldrig skade med en second opion :)

Også vil jeg bare sige tak for i kan holde mig og mine dumme spørgsmål ud:)
kanstrup
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 641
Tilmeldt: søn 9. mar 2008 17:00
16
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2002
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: hjælp med at bore hul og rørlægning

Indlæg af kanstrup »

monjak2444 skrev:
kanstrup skrev:
Undskyld jeg er så direkte i mine udtalelser. Men helt ærligt har du slet ikke nogen ide om hvordan dit system skal laves.? Jeg mener du har jo øjne i hovedet og du KAN rent faktisk sætte dig ned og tegne dit setup samt rørføring. Vi andre herinde kan sgu da ikke se hvordan dit setup ser ud.
Det er faktisk ret simpelt, ja det giver nærmest sig selv (hvis et lige rør ikke kan gå rundt om F.eks en væg eller en bølgebryder, ja så skal der jo et par vinkler til således at røret kommer derhen hvor du ønsker det)
Kom nu lige ind i kampen og prøv selv.!
Jeg siger det for din egen skyld, det her forum er perfekt til at få hjælp hvis man har PROBLEMER, men hvis man bare slipper styret fra start af og vil bæres i mål, så rissikerer man at hjælpen til sidst er sparsom.
Ps du må endelig ikke misforstå mit indlæg.! Hvis du havde boet tættere på Korsør så havde jeg hellere end gerne hjulpet dig med at lave dit setup, jeg elsker den slags.! :GO
Hej Kanstrup jamen det gør ikke noget med din direkte udtagelse og jeg sætter mig os se ind i tingene bare lidt uoverskueligt med alle de tekniker man kan bruge,og da jeg ikke bore huller i glas til dagligt så tænkte jeg der var en flink gut der kunne hjælpe mig med mit lille eventyr her også kunne jeg lige få et par fif med på vejen angående rørlægning.
Det er også rigtigt nok, det kan godt virke uoverskueligt, men bare rolig lige så snart du begynder at rode med det så giver det mening. OBS! Husk at tørre ALLE samlinger af i acetone inden du limer dem.! Og så er det os en god ide at skære og samle det hele INDEN du begynder at lime noget sammen, så du er helt sikker på at det passer. :-)
Brugeravatar
dyne
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2089
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 23:58
13
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Birk(Herning)

Re: hjælp med at bore hul og rørlægning

Indlæg af dyne »

Jeg ville lave en ghost overflow box
Vedhæftede filer
15497385261_8b581cc1bd_c.jpg
15313625709_e529b3d7dd_c.jpg
180x70x65
2xgyre 350
maxspect aeraqua dua ad600
jebao 5000
Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue
ATI Essentials pro
rollermat
monjak2444
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 70
Tilmeldt: tirs 7. jan 2014 11:43
10
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Hvidovre

Re: hjælp med at bore hul og rørlægning

Indlæg af monjak2444 »

Kanstrup ja jeg glæder mig til at komme igang og der regner jeg osse med at jeg kommer til at forstå meget mere.

Ser rigtig fint ud dyne har du så brugt herbie teknikken.
monjak2444
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 70
Tilmeldt: tirs 7. jan 2014 11:43
10
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Hvidovre

Re: hjælp med at bore hul og rørlægning

Indlæg af monjak2444 »

Tak til Carsten for at hjælpe mig med at bore hullerne i akvariet :)
For boret hul i bordet i dag også skal jeg jo have en sump som jeg osse skal selv skal lave medmindre jeg finder en billig en Sump men videre til mit næste problem eller udfordring,på mit bord som jeg har fået lavet hertil har jeg porsa inden under træet og det er limmet på porsaen men der er en tværstolpe tværs hen over bunden på bordet her er et billed.
1441893047859.jpg
Tænker på hvad jeg kan gøre med den stolpe i rummene i mellem stolpen er der plads til et 64l i begge rum,men vis jeg ligger en plade ovenpå stolpen tror at jeg ikke har nok plads til skummeren.

Bordet har 6 stilbare ben så mon vægten kan holde til det vis jeg save stolpen af.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: hjælp med at bore hul og rørlægning

Indlæg af Carsten »

Tror ikke det ændrer så meget på bordet holdbarhed at du skærer tværliggeren af.
Det havde været noget helt andet hvis bordet havde været længere og der ikke var plader rundt om boret
monjak2444
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 70
Tilmeldt: tirs 7. jan 2014 11:43
10
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Hvidovre

Re: hjælp med at bore hul og rørlægning

Indlæg af monjak2444 »

Det er lige før jeg gør det men tror lige jeg ringer til porsa og får noget info om det.
Besvar

Tilbage til "DIY - Gør-det-selv"