"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

NYOS Quantum Skummer

Forum for nye som gamle produkter samt beskrivelser og anmeldelser her af.
Besvar
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
16
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

NYOS Quantum Skummer

Indlæg af StarF »

Nu har jeg haft 120 modellen af denne skummer kørende i lidt over en månede, og mente det var på tide at dele mine erfaringer.

Bygge kvaliteten, ligger tæt op af det man kan forvente at få fra Royal Exclusive. Skummeren kan skilles helt af når den skal gøres ren. Jeg har selv haft, både ATI, Tunze, Royal Exclusive skummere. Og jeg vil påstå at effektivitet og lyd er helt på højde af det man kan forvente af en Royal Exclusive, jeg er meget imponeret over hvor meget man får for pengene her. (jeg mener faktisk den larmere mindre end både mine royal exclusive mini 200 og 180..)

Ved mig, står skummeren i et rum bag i akvariet (har intern sump) og selv om skummeren ikke er i et lukket skab, er den lydløs. Det eneste man kan høre fra den er bobler der springer. Hvilke betyder den er lige så lydløs som mine gamle royal exclusive skummere. Når jeg en dag skal have større akvarie, så regner jeg stærk med jeg vil købe en af de stører modeller af NYOS frem for at give det dobbelt for en Royal Exclusive.

Ved første opstart, var der lidt resonans fra den, men efter et par timer var det helt væk. Dagen efter var skummeren 100% lydløs. Det er muligt at justere AIR flow, samt hæve/sænke vand gennemstrømningen. Så der er god mulighed for at få den indstillet som man ønsker.

Effektiveten er også ganske imponerende, den har erstattet min gamle tunze 9011 skummer, og denne her hiver en del mere mørk snask ud.

Store anbefalinger til denne skummer, ønsker man en effektiv, lydløs skummer, der er mulig at skille helt af, uden at betale det en Royal Exclusive koster, så er dette skummeren for dig!

" onclick="window.open(this.href);return false;


jonashh
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 133
Tilmeldt: man 5. jan 2015 19:54
9
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2015

Re: NYOS Quantum Skummer

Indlæg af jonashh »

Jeg er ved at blive syg i bøtten af min Tunze skummer, som jeg synes larmer voldsomt.. Måske er jeg sart :)

Derfor har jeg kigget på denne quantum 120, mit akvarie er rundt regnet 270L .. Men jeg synes ikke jeg nogen steder kan se vandhøjden på denne.. Kan den stå i alle højder, eller hvordan?


Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: NYOS Quantum Skummer

Indlæg af Jones »

Jeg har kigget på samme skummer, men jeg har kun 18 cm vand i mit skummerkammer. Ifølge ovenstående gennemgang burde man kunne justere vandstanden i skummeren. Så tænker jeg jo at den godt kan arbejde på 18 cm. Men jeg er ikke sikker.


o_O
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
16
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: NYOS Quantum Skummer

Indlæg af StarF »

manualen siger anbefalet 22cm vand stand. Min står på 20 og gøre det fint. Jeg tror ikke fra 20 til 18 gør så meget, efter som vand højden kan justeres.


Westend
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 8
Tilmeldt: lør 21. maj 2016 04:54
7
Postnummer: 6400 Sønderborg
Saltvand siden?: 2015

Re: NYOS Quantum Skummer

Indlæg af Westend »

Hej

Er ved at anskaffe mig et 500L akvarie og er meget interesseret i en så kulør som mulig skummer

Hvilken størrelse skal jeg gå efter for et 500L akvarie ?


martinknorr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1079
Tilmeldt: fre 21. mar 2008 20:58
16
Postnummer: 8370 Hadsten
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hadbjerg

Re: NYOS Quantum Skummer

Indlæg af martinknorr »

Ser heller ikke ud som om den fylder lige så meget som min bubble king 200. Ville helt klart overveje den hvis jeg skulle skifte.


MVH
Martin
8370 Hadsten
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
16
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: NYOS Quantum Skummer

Indlæg af StarF »

Westend skrev:Hej

Er ved at anskaffe mig et 500L akvarie og er meget interesseret i en så kulør som mulig skummer

Hvilken størrelse skal jeg gå efter for et 500L akvarie ?
Afhænger jo af hvad du vil.. men umildtbart vil jeg mene 160: http://www.nyos.info/en/produkte/produc ... quantum160" onclick="window.open(this.href);return false;


Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1948
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: NYOS Quantum Skummer

Indlæg af Mikas »

Jeg ville helt klart vælge en anden skummer.
Jeg havde selv købt en 120 og den var ulidelig at hører på. Har læst andre her inde der har erfaret det samme så vil ikk mene at disse skummere generelt bare er støj svage .


Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
16
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: NYOS Quantum Skummer

Indlæg af StarF »

Mikas skrev:Jeg ville helt klart vælge en anden skummer.
Jeg havde selv købt en 120 og den var ulidelig at hører på. Har læst andre her inde der har erfaret det samme så vil ikk mene at disse skummere generelt bare er støj svage .
Jeg vil tro det er over halvdelen af dem der har købt nyos her inde, hvor den er støjsvag, og resten hvor den larmer. Hvis den larmer så er den defekt. (mit umildtbare indtryk er det er 60/40)

Bør man købe Nyos og tage risikoen? Tja.. pas.. men faktum er min har kørt i over 2 år, og larmer stadig ikke.. Skulle jeg vælge en anden skummer, så vil det blive en Buble King Mini af en art... men det er også en anden pris :)


ejsing86
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 352
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 18:53
11
Postnummer: 7800 Skive
Saltvand siden?: 2012

Re: NYOS Quantum Skummer

Indlæg af ejsing86 »

Har selv haft bk mini 180, og nu Nyos 160.. ca samme lyd niveau og nyos skummer lige en tand mere stabilt i mit setup.. ja og til halvdelen af prisen..


Besvar

Tilbage til "Produktgennemgang"