"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

LED det ultimativt bedste på markedet?

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Brugeravatar
Julian
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 53
Tilmeldt: ons 30. dec 2009 13:31
14
Postnummer: 2000 Frederiksberg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 2000 Frederiksberg

Re: LED det ultimativt bedste på markedet?

Indlæg af Julian »

Hej,

Nu har jeg ikke været hele tråden igennem da jeg synes den veg lidt ud af kurs fra det der blev spurgt om.

Jeg er selv igang med at teste et DIY setup med Cree XPG LED'er, dem jeg har set indtil videre er der godt nok meget smæk på - så jeg tror bestemt ikke der bliver problemer med at holde koraller under dem.

Hvis du er lidt ferm med en loddekolbe, ( læs: har basal viden eller kan se en film på youtube ) så er det værd at bestille lidt LED'er, en heatsink og en LED driver hjem for at prøve det over nogen af jeres koraller.
Jeg er selv en meget entusiastisk DIY-kind-of-guy, så har desværre ikke erfaring med de færdig byggede lamper, men kan ikke se hvorfor LED ikke skulle virke over en saltvandsbalje, det er vidst bare et spørgsmål om at købe LED'er af ordenlig kvalitet og styrke.

Nå men det er så bare lige hvad jeg er kommet frem til når det gælder moderne lys til akvarier.

Jeg vender lige tilbage med en helt tråd om mit DIY LED projekt når jeg har fået alle delene hjem og testet dem ordenligt af :-)
Ville din kone også blive skide sur hvis du mistede alle jeres familie billeder?
Online Backup - kr. 29 / mdr - http://www.recuvio.dk/online-backup/ - Tør du la' vær?
Brugeravatar
Ole Bach
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 398
Tilmeldt: fre 15. feb 2013 21:48
11
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2013

Re: LED det ultimativt bedste på markedet?

Indlæg af Ole Bach »

Jeg har bygget en lampe selv før, det gør jeg ikke igen. Forskellen i pris er ikke særlig stor og der kommer hurtigere problemer med hjemmebyggede lamper i forbindelse med der kommer salt på diode forbindelserne
Nicklossi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1275
Tilmeldt: ons 8. jan 2014 22:13
10
Postnummer: 5900 Rudkøbing
Saltvand siden?: 2014

Re: LED det ultimativt bedste på markedet?

Indlæg af Nicklossi »

Evt giv lodningerne osv en klat silikone :)
Brugeravatar
hellfish
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3306
Tilmeldt: søn 12. sep 2004 18:10
19
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Odense c

Re: LED det ultimativt bedste på markedet?

Indlæg af hellfish »

Jeg må indrømme jeg gider heller ikke diy led mere! Alt for meget ledningsrod og bøvl .. Der er sikkert mange der er glade for det men synes hurtigt det løber op alligevel
Brugeravatar
Julian
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 53
Tilmeldt: ons 30. dec 2009 13:31
14
Postnummer: 2000 Frederiksberg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 2000 Frederiksberg

Re: LED det ultimativt bedste på markedet?

Indlæg af Julian »

Hellfish - Det har du helt ret i, for mig er det ikke det økonomiske der trækker mig mod en DIY men derimod lysten til at have et hygge projekt at nørkle med :-)
Ville din kone også blive skide sur hvis du mistede alle jeres familie billeder?
Online Backup - kr. 29 / mdr - http://www.recuvio.dk/online-backup/ - Tør du la' vær?
Brugeravatar
hellfish
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3306
Tilmeldt: søn 12. sep 2004 18:10
19
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Odense c

Re: LED det ultimativt bedste på markedet?

Indlæg af hellfish »

Det forstår jeg skam også godt.. Som studerende var det i starten både økonomien og det sjove i diy der gjorde jeg prøvede.. I sidste ende blev det bare billigere med en fabriks lavet lampe.. Og på su vandt den billige og nemme/bekvemme løsning så :)
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"