"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Boyu 128 liters igen

Forum for Akvarier 101 -> 250 Liter
Besvar
ncmohr
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 110
Tilmeldt: ons 1. jun 2011 21:43
12
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Kokkedal
Kontakt:

Boyu 128 liters igen

Indlæg af ncmohr »

Hejsa

Så prøver jeg igen. Jeg elsker min akvarier også mine ferskvandsakvarier alle 30 af dem. Nu prøver jeg med saltvand igen. Sidste gang tabte jeg pusten til glasroserne.

Planen er at starte op med det her boyu (som jeg købte af frej81) og så købe større så snart der er råd. Har overvejet at konvertere mit 300 cm x 60 x 60 til saltvand men det må vente til der er styr på sagerne.

Drømmen er også inden længe at kunne købe et vittrea 44 akvarie eller lignende. Noget der bare spiller max i stuen. Mit største problem er vel egentlig plads. Med 3000 liter vand i huset er det svært at finde plads til flere men det lader sig gøre.

Jeg vil helt sikkert stille en hel masse dumme spørgsmål og jeg håber i vil bære over med mig. Jeg er som sagt akvarist til det inderste og er klar over at tålmodighed er en dyd. Specielt med saltvandsakvarier :)

Så snart jeg går rigtigt i gang skal jeg nok smide billeder op, men lige nu står det hele og ser sørgeligt ud, det skal nok ændre sig :)

Med Venlig Hilsen

NC
Er til alt slags vand, både saltvand og ferskvand.
Brugeravatar
TOSTRA
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1181
Tilmeldt: man 8. apr 2013 19:03
11
Postnummer: 3400 Hillerød
Saltvand siden?: 2013

Re: Boyu 128 liters igen

Indlæg af TOSTRA »

Jeg synes nu, at det ville være synd at nedlægge dit vilde cichlideakvarie...
Men jeg glæder mig til at se, hvad du finder ud af :-)
ncmohr
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 110
Tilmeldt: ons 1. jun 2011 21:43
12
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Kokkedal
Kontakt:

Re: Boyu 128 liters igen

Indlæg af ncmohr »

Hej Tobias

Godt at se dig her også :)

Med Venlig Hilsen

NC
Er til alt slags vand, både saltvand og ferskvand.
Brugeravatar
TOSTRA
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1181
Tilmeldt: man 8. apr 2013 19:03
11
Postnummer: 3400 Hillerød
Saltvand siden?: 2013

Re: Boyu 128 liters igen

Indlæg af TOSTRA »

I lige måde :-)
ncmohr
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 110
Tilmeldt: ons 1. jun 2011 21:43
12
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Kokkedal
Kontakt:

Re: Boyu 128 liters igen

Indlæg af ncmohr »

Akvariet bliver nok sat til salg igen. Jeg vil forsøge at købe et andet. Det er en anelse for lille efter min ringe mening, i hvert fald til de planer jeg har :)
Er til alt slags vand, både saltvand og ferskvand.
ncmohr
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 110
Tilmeldt: ons 1. jun 2011 21:43
12
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Kokkedal
Kontakt:

Re: Boyu 128 liters igen

Indlæg af ncmohr »

Jeg nåede aldrig at få vand i akvariet. I morgen går turen til frederecia for at hente et Vitrea Life 44 Akvarie. 260 liter :)
Er til alt slags vand, både saltvand og ferskvand.
Nicklossi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1275
Tilmeldt: ons 8. jan 2014 22:13
10
Postnummer: 5900 Rudkøbing
Saltvand siden?: 2014

Re: Boyu 128 liters igen

Indlæg af Nicklossi »

Oppe ved Ole?
Totalt flot akvarie, det tror jeg bestemt du bliver glad ved. Skal du have lampen osv med også?
ncmohr
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 110
Tilmeldt: ons 1. jun 2011 21:43
12
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Kokkedal
Kontakt:

Re: Boyu 128 liters igen

Indlæg af ncmohr »

Jeps det er Ole's Akvarie.

Desværre ikke lampen, jeg må købe en senere når der er flere penge.

Tror det er en god start. Har købt 10 stk 15 liters dunke i harald skrald så jeg kan tage vand med hjem og så har jeg lavet osmose vand til den store guldmedalje så jeg er klar til at fylde op. Så skulle man næsten tror jeg kunne gå i gang med det samme :)
Er til alt slags vand, både saltvand og ferskvand.
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Boyu 128 liters igen

Indlæg af PoulD »

Hej Niels Christian,

Velkommen tilbage blandt saltvands nørderne. Det var mig der for godt et par år siden købte din boyu. Tak for glasroserne i øvrigt :-)

Spøg til side, jeg var særdeles godt tilfreds med den handel og glasroserne fik et par wurdemani hurtigt udryddet. Efter flytningen tog det dog mig dog et par måneder at få NO3 og PO4 ned på et bare nogenlunde rimeligt niveau.

Men du kan se på linket i min signatur hvordan det så ud lige inden jeg, ca. 3 måneder senere, skiftede til mit nuværende 360L. Din pudsefisk har jeg endnu, men fløjlsklovnen har jeg for få måneder siden byttet til 2 små ocellaris da den, efter den kom over i mit 360L, fik lidt for meget attitude og kontinuerligt var skruk og hver dag viftede dybe huller i sandbunden med halen.

Krydser fingre for at det går så godt med dit nye, at du denne gang bliver i saltvandsverdenen.

God påske
Poul
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
ncmohr
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 110
Tilmeldt: ons 1. jun 2011 21:43
12
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Kokkedal
Kontakt:

Re: Boyu 128 liters igen

Indlæg af ncmohr »

Hej Poul

Tak for din velkomst. Man er vel akvarist og er man det er man også saltvandsakvarist :) Jeg har lagt mærke til mange ser ned på ferskvand men det kommer jeg nok ikke til. Det er rigtigt at saltvand kræver meget mere men der er skam også udfordringer i ferskvand. Og jeg ville ikke kunne begrænse mig til kun en type. Det er vel derfor der er snart 31 baljer i huset :) Jeg glad for at hoveddelen af dem er ferskvand for ellers ville mit guldkort til DONG hurtigt blive et platinkort :)

Sjovt at se sit gamle akvarie igen, og ja glasroser er en pest. Jeg kæmpede langt og indædt imod dem, men burde nok også bare have kastet mig over wurdemani rejerne.

Denne gang vil der være et osmose anlæg til hjælp med værdierne og så tror jeg også jeg skal have lavet mig en ATS. Der er ihvertfald en masse jeg kunne tænke mig at prøve gøre anderledes. Sidste gang var jeg håbløs nybegynder med stort N men samtidig skide arrogant for jeg havde jo havt akvarie i mange år så jeg vidste nok bedre :) Denne gang er det en lidt anden tilgang jeg har til det. Lidt mere respekt , lidt mere visdom end sidst :)

Undskylder glasroserne , jeg er dog sikker på jeg advarede dig. Jeg kæmpede med saltsyre imod dem i sin tid , frygteligt stads :)

Var meget glad for pudsefisken, det er en sjov lille fætter :)

En rigtig god påske til dig også. Måske kunne jeg invitere til en kop kaffe og så kunne du give mig lidt gode råd eller noget :)

Med Venlig Hilsen

NC
Er til alt slags vand, både saltvand og ferskvand.
Besvar

Tilbage til "Akvarier 101 -> 250 Liter"