"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Støttemedlemmer..

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Støttemedlemmer..

Indlæg af ole kekkonen »

fortsat fra http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 67#p629746" onclick="window.open(this.href);return false;
Senest rettet af ole kekkonen lør 25. jan 2014 13:48, rettet i alt 4 gange.


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Støttemedlemmer..

Indlæg af PoulD »

ole. skrev:Jeg er Saadan paa og af Ikke helt smuttet overvejer det,hvor sjovt er det egentlig at Stötte Et Forum der saelger produkter man er imod at Bruge.
Jeg ville da rigtig gerne høre hvad det er for produkter forum sælger, som du er imod, Ole. Jeg går næsten ud fra det ikke kan være printede mundstykker til messingblæseinstrumenter eller generisk reklameplads til forhandlere du tænker på? Har forum på nogen måde økonomiske interesser i særskilte produkter som produceres / sælges tiltænkt brug i saltvandshobbyen?


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Støttemedlemmer..

Indlæg af ole kekkonen »

Jeg er bare traet af at laese Folk Leger Doktor og eksperimenterer med DIT og Dat og samtidig med kommer der en Masse indlaeg som hvorfor dör Mine koraller?og det ser ud til nogen bare aldrig gir op men hvad har det med saelger at Göre.??ikke SAA meget andet at det det stresser mig bare at pröve forstaa Hvordan Produkterne Hänger sammen:)og forumet har en Salgs Afdeling.


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Støttemedlemmer..

Indlæg af PoulD »

Nå sådan. Der vil nok altid findes en masse forskellig "snake oil" til salg i alle mulige sammenhænge. Det synes jeg da bestemt ikke man kan bebrejde forum. Tværtimod gør det vel bare behovet endnu større for et forum hvor folk som dig, og andre med stor erfaring og indsigt, kan gøre et forsøg på at illuminere forskellen på skidt og kanel.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Moses Hansen

Indlæg af ole kekkonen »

Vel,det skal Ikke vaere nogen hemmelighed jeg har sagt min mening om 2 produkter online der Ikke Virker,det ene var en flaske der skulle indeholde tungmetaller Men svaret Til Alm vand den Anden flaske var en flaske med flydende foder og indeholdt Ikke meget mere naering end et par oplöste Artemia.


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Moses Hansen

Indlæg af Carsten »

ole. skrev:Vel,det skal Ikke vaere nogen hemmelighed jeg har sagt min mening om 2 produkter online der Ikke Virker,det ene var en flaske der skulle indeholde tungmetaller Men svaret Til Alm vand den Anden flaske var en flaske med flydende foder og indeholdt Ikke meget mere naering end et par oplöste Artemia.
Det er ikke noget jeg kan huske. Hvilke produkter var det og hvornår?


ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Støttemedlemmer..

Indlæg af ole kekkonen »

Det har jeg ogsaa helt glemt hvad det hed for noget Prodibio?.jeg Havde fragmenter paa stribe doserede efter flaske Pr. Antal Liter og med det Resultat Svampe og skiver Skrumpet IND turbinaria Reniformis mistet Farven exenia stoppet med at Pumpe osv.da jeg klaget Til guruene fik jeg blot At Vide jeg doseret forkert lol.men egentlig kan det vaere lige jeg vil mene disse Flasker er en god IDE at Bruge da det paa Ingen Maader Virker skadelig


Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5279
Tilmeldt: søn 22. jun 2008 19:13
15
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Re: Oles Snake-Oil

Indlæg af AndersGS »

Hvad der virker helt vildt godt i en balje kan have den komplet modsatte effekt i en anden, der kan være tale om fejl-40, eller andre omstændigheder der gør at det ikke har samme effekt.

Tag nu bare sådan noget som biopellets! Har personligt haft rigtig gode erfaringer med det, men jeg kan samtidigt tydeligt huske den store biopelletstråd for et par år tilbage, der var altså nogle der led seriøse tab på den konto og her snakker vi ikke grønskollinger.

Virker bakteriedosering? Ja, men hvor stor er effekten? Du kan opnå samme uden i hvert fald. Det er set tusindvis af gange.

Man må finde sin egen sti, for så længe vi er på hobbyplan kan det ene være lige så rigtigt som det andet - det er jo bare at se på nogle af de smukke baljer der står rundt omkring og se hvor forskelligt de drives med stort set samme resultat.

... når koralrevsforskere stadig er i tvivl om mange af de grundlæggende ting om koraller, hvordan skal vi amatører så kunne?

Keep an open mind og lyt til dem der har flotte akvarier - ét eller andet gør de rigtigt :)


ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Oles Snake-Oil

Indlæg af ole kekkonen »

AndersGS skrev:Hvad der virker helt vildt godt i en balje kan have den komplet modsatte effekt i en anden, der kan være tale om fejl-40, eller andre omstændigheder der gør at det ikke har samme effekt.
)
Bevis og det skal vaere bedre end min Balje har aldrig för Set bedre ud


ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Oles Snake-Oil

Indlæg af ole kekkonen »

AndersGS skrev:.

Tag nu bare sådan noget som biopellets! Har personligt haft rigtig gode erfaringer med det, men jeg kan samtidigt tydeligt huske den store biopelletstråd for et par år tilbage, der var altså nogle der led seriøse tab på den konto
)
jeg fattet bare aldrig den med at man kan FAA Baade i Pose OG saek.


ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Oles Snake-Oil

Indlæg af ole kekkonen »

AndersGS skrev:
Virker bakteriedosering? Ja, men hvor stor er effekten? )
Praecis det er meget Lidt vi ved om Mikrobiologie :)


Brugeravatar
Michael_F
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 861
Tilmeldt: tirs 29. maj 2012 10:43
11
Postnummer: 3450 Allerød
Saltvand siden?: 2013
Kontakt:

Re: Forum generelt

Indlæg af Michael_F »

Jeg kan ikke se hvordan nogle af disse ting, kan være forums "skyld"? Det kan vel højest være brugerne, og deres gøren og laden du er uenig med....?

Det er jo helt fair du har en anden mening end andre på forum, og så kan du jo bare lade være med at hjælpe netop de personer.


ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Oles Snake-Oil

Indlæg af ole kekkonen »

AndersGS skrev:
... når koralrevsforskere stadig er i tvivl om mange af de grundlæggende ting om koraller, hvordan skal vi amatører så kunne?
De er for det Meste mer Eller mindre enig.paa et tidspunkt var det en der var uenig i naermest alt hvad shimek Skrev paa rc og det Viste Sig til sidst hele Hans phd var ogsaa Falsk.


ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Oles Snake-Oil

Indlæg af ole kekkonen »

AndersGS skrev:
Keep an open mind og lyt til dem der har flotte akvarier - ét eller andet gør de rigtigt :)
Helt sikkert Men deres forklaringer er som Regel helt ude i hampen


ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Forum generelt

Indlæg af ole kekkonen »

Michael_F skrev:
Det er jo helt fair du har en anden mening end andre på forum, og så kan du jo bare lade være med at hjælpe netop de personer.
Jepp uden person angreb og Mobbing,derfor er jeg Ikke aktiv SAA meget mere André har det paa samme maade de siger det bare Ikke


DanielXavier
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 822
Tilmeldt: tirs 18. aug 2009 18:56
14
Postnummer: 2750 Ballerup
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Ballerup

Re: Forum generelt

Indlæg af DanielXavier »

er du gal en gang sort snak...


Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: Forum generelt

Indlæg af PederP »

ole. skrev:
Michael_F skrev:
Det er jo helt fair du har en anden mening end andre på forum, og så kan du jo bare lade være med at hjælpe netop de personer.
Jepp uden person angreb og Mobbing,derfor er jeg Ikke aktiv SAA meget mere André har det paa samme maade de siger det bare Ikke
Ole. Jeg ser ikke helt hvorfor du skulle lade dig gå på af andres overbevisning.
Man kan jo ikke andet end at dele sine gode oplevelser, og så må folk jo lade sig inspirere eller lade være.
Jeg er glad for dine indlæg. Jeg kører også flaskefrit system, og du er ved at have overbevist mig om at jeg kan gøre det endnu bedre ved at løfte biodiversiteten :beer:

Hold fast i holdningerne og bliv ved med at spred dem


ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Støttemedlemmer..

Indlæg af ole kekkonen »

måske det hele er gammelt nag?aner det ikke men jeg holder pause igen.
selvfølgelig deler jeg billeder og kommer for at se ideer og kommentere hvis jeg ved hvad det er men diskutere produkter er slut herfra også på pb


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Støttemedlemmer..

Indlæg af PoulD »

Kan ikke huske om det var Kwon, eller en anden klog kinøjser, der engang sagde, at hvis man vil vide hvilken effekt det har, at trække sig fra forum, kan man prøve at dyppe sin finger i akvariet, trække den op igen og se hvor stort et hul det efterlader.

Jeg er ret sikker på det holder uanset om man hedder Troels, Ole, PoulD eller Peder dit eller dat. Men når det er sagt, er jeg 112% enig med PederP i ovenstående indlæg. Lad være at lade dig gå på af hvad alle andre mener, og om de lytter eller ej. Du kan være helt sikker på, at i hvert fald en del af os er glade for, og finder stor inspiration i, dine indlæg. Bare så du er klar over det.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Støttemedlemmer..

Indlæg af pederrevnørd »

PoulD skrev:Kan ikke huske om det var Kwon, eller en anden klog kinøjser, der engang sagde, at hvis man vil vide hvilken effekt det har, at trække sig fra forum, kan man prøve at dyppe sin finger i akvariet, trække den op igen og se hvor stort et hul det efterlader.

Jeg er ret sikker på det holder uanset om man hedder Troels, Ole, PoulD eller Peder dit eller dat. Men når det er sagt, er jeg 112% enig med PederP i ovenstående indlæg. Lad være at lade dig gå på af hvad alle andre mener, og om de lytter eller ej. Du kan være helt sikker på, at i hvert fald en del af os er glade for, og finder stor inspiration i, dine indlæg. Bare så du er klar over det.
+1 herfra


1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5279
Tilmeldt: søn 22. jun 2008 19:13
15
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Re: Støttemedlemmer..

Indlæg af AndersGS »

PoulD skrev:Du kan være helt sikker på, at i hvert fald en del af os er glade for, og finder stor inspiration i, dine indlæg. Bare så du er klar over det.
Absolut enig! Det nytter ikke noget at prøve at ændre verden, men man kan gøre sit bedste for at hjælpe det på rette vej :)


Brugeravatar
Petercw
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1118
Tilmeldt: lør 1. sep 2012 19:13
11
Postnummer: 6760 Ribe
Saltvand siden?: 2012

Re: Støttemedlemmer..

Indlæg af Petercw »

Jeg vil sige Ole, du har åbnet mit sind overfor flere ting.
Du har bla. Gjort det klart for mig, hvordan man fx med dsb, orme og en god dyb sandbund, kan have "gratis" foder til sine koraler.

Du har overbevist mig om, at jeg skal bruge levende sten, frem for døde sten.
Ikke at jeg blot er overbevist, så er jeg sikker på at nogle af de ting jeg tidligere mente var rigtigt for mig, det nok slet ikke var rigtigt alligevel.

Hvad jeg prøver at sige Ole... DU GØR EN FORSKEL :GO

Det lyder måske tamt, men vi har så mange, inkl mig selv, som har eller stadig, eksperimentere med kemi osv.
Et er sgu rart at vi er forskellige.

Jeg har fået super gode råd af mange... At vi har forskellige meninger, det synes jeg blot er spændende.


Mit akvarie: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 74#p588474" onclick="window.open(this.href);return false;
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: Støttemedlemmer..

Indlæg af ttkthomsen »

PoulD skrev:Kan ikke huske om det var Kwon, eller en anden klog kinøjser, der engang sagde, at hvis man vil vide hvilken effekt det har, at trække sig fra forum, kan man prøve at dyppe sin finger i akvariet, trække den op igen og se hvor stort et hul det efterlader.

Jeg er ret sikker på det holder uanset om man hedder Troels, Ole, PoulD eller Peder dit eller dat. Men når det er sagt, er jeg 112% enig med PederP i ovenstående indlæg. Lad være at lade dig gå på af hvad alle andre mener, og om de lytter eller ej. Du kan være helt sikker på, at i hvert fald en del af os er glade for, og finder stor inspiration i, dine indlæg. Bare så du er klar over det.
+1 fra mig også :GO


Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2061
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Kolding

Re: Støttemedlemmer..

Indlæg af nbd »

Jeg har altid haft stor respekt for akvarister, der gør tingene på deres helt egen måde. Du er én af dem, Ole. At prioritere biodiversitet over æstetik (læs: mudderbund frem for flotte koraller) er i mine øjne inbegrebet af en dedikeret akvarist :GO


saltvandsakvarie123
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 166
Tilmeldt: tirs 30. apr 2013 13:17
10
Postnummer: 5464 Brenderup Fyn
Saltvand siden?: 2013
Geografisk sted: Brenderup 5464

Re: Støttemedlemmer..

Indlæg af saltvandsakvarie123 »

Jeg har også fået mange gode råd af dig og dem kigger jeg da stadig til bage på.
Og nå jeg så kigger tilbage så tænker jeg det var sådan Ole sagde jeg kunne gøre.


Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"