"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Lidt usædvanlig farvespil, flow måske?

Forum for snak om alle typer koraller.
Besvar
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3807
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Lidt usædvanlig farvespil, flow måske?

Indlæg af crazy seahorse »

Jeg har en Seriatopora der opfører sig lidt uautoriseret, måske.
Den ligner en helt normal Seriatopora, men er begyndt at få farve på den ene side af selve stammen.
Det usædvanlige er, at det næsten kun er i den side, hvor korallen får flowet fra. Ikke i læsiden.
Det ser også ud som om polypperne er mere spredt (tyndere besat) eller er ikke eksisterende, der hvor den bliver farvet.
Jeg ved ikke hvor tydeligt det er på billederne, men det er helt inde i kernen dem bliver grøn eller gullig.
IMAG1155.jpg
Ved ikke helt hvor tydeligt der er på det her billede
Ved ikke helt hvor tydeligt der er på det her billede
IMAG1157.jpg
Det skal lige nævnes, at det ikke er alger og at korallen ikke er nødlidende. Tværtimod vokser og trives den fint.

Jeg ved at der findes et fænomen der hedder green jacket, men det kan vel næppe være det eller???????

Har nogen set det før, eller har den samme koral?

Erik

Edit.: Jeg kan tilføje at jeg købte korallen netop fordi jeg spottede den mærkelige farvning. Jeg tror den kom fra et nedlagt akvarie.
Jeg har haft den i et årstid nu, så den må skulle se sådan ud.
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Koraller generelt"