"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Aqua bee rotor/kalkreaktor

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
20
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Aqua bee rotor/kalkreaktor

Indlæg af Brian »

Jeg er den tilfredse ejer af en Deltec kalkreaktor men gennem tiden hvor jeg har haft den syntes jeg at det var ofte at jeg skiftede rotor i den pumpe som sidder derpå(denne er en Aqua Bee UP500) pga af slid i det hul som akslen går igennem.
Jeg kiggede derfor en dag en stak regninger igennem og så at det var faktisk blevet til 5 rotore i løbet af 8 måneder.
Dette syntes jeg naturligvis var for mange og kontaktede derfor forskellige personer for at høre om dette kunne passe. Det endte med at jeg fik fat i en person i england gennem http://www.deltecaquariumsolutions.com/home.php
Han kunne så fortælle mig at dette var et problem men som var blevet løst - man førte nu 2 slags aksler til denne pumpe :shock: . En slags til alm. brug lavet af noget keramisk materiale og så en ny type som skal bruges når pumpen sidder i dette lidt mere "hårde miljø" som er i en kalkreaktor :roll: .

De sendte mig så gratis en aksel sammen med en ny rotor så ingen problem der. Jeg tænkte blot at jeg ville fortælle det da der jo måske er andre derude med dette problem !
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"