"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Cirkulations pumpe til 25 L dunk ?

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
akemedes
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 664
Tilmeldt: søn 26. feb 2006 19:18
18
Postnummer: 3230 Græsted
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Græsted

Cirkulations pumpe til 25 L dunk ?

Indlæg af akemedes »

Heii SF

Er der nogle der bruger 25 liters dunke til at blande vand i ? For så vil jeg gerne vide hvilken pumpe i bruge, som kan komme ned i gennem skruelåget ?
Intet vand til mig lige pt.

Det er ingen skam at spørge.. :)
Brugeravatar
den_
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1081
Tilmeldt: søn 4. mar 2012 10:46
12
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2012

Re: Cirkulations pumpe til 25 L dunk ?

Indlæg af den_ »

jeg blander også i 25 l dunke men kunne ikke finde en der kunne komme der ned så jeg lavet et større hul i toppen også kan jeg kante en hydor pico 600 ned i også bruger jeg hullet hvor låget sider til varmelegmet
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3807
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Cirkulations pumpe til 25 L dunk ?

Indlæg af crazy seahorse »

Det er ikke ret stort det hul.
Du kunne gøre ligesom man gør når man klækker Artemia, blæse luft derned vha en pumpe og en tynd luftslange.
Når det kun er salt der skal opløses går det fint på den måde. Der er jo højst tale om et Kg. Det skal bare hvirvles rundt, så der skal lidt knald på.
Læg evt dunken lidt på skrå (ikke meget) og lad slangen, evt påsat et tyndt rør, lande i det nederste hjørne i den skrå dunk. så vil det fint opløses.
Når du skal have det ud igen, suger du bare i slangen. Går det for langsomt, så udskift den med en tykkere.

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Cirkulations pumpe til 25 L dunk ?

Indlæg af MoG »

Jeg har skåret i toppen, så en newjet 3000 returpumpe liiige kan gå i.. Jeg smider pumpen i og lader den køre og skovler ca 1 kg salt i. Der går ikke længe før det er opløst og dagen efter så har pumpen varmet vandet samtidig, så det passer med de 25gr. Har 2 m have slange jeg lige smider på newjet'en og bum, så er der skiftet vand hurtigt og nemt. Så slipper man samtidig for at skulle drikke af akvarievandet ved at skulle suge manuelt!:-)
Morten
Brugeravatar
IAmNotGr33n
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 501
Tilmeldt: fre 11. jan 2013 17:40
11
Postnummer: 2610 Rødovre
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Cirkulations pumpe til 25 L dunk ?

Indlæg af IAmNotGr33n »

Jeg bruger en 300liter pumpe fra tunze http://www.minizoo.dk/Saltvand/Pumper/C ... pe300liter" onclick="window.open(this.href);return false; den skal trykkes lidt men virker perfekt i 25 liters dunke til at blande salt
Brugeravatar
akemedes
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 664
Tilmeldt: søn 26. feb 2006 19:18
18
Postnummer: 3230 Græsted
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Græsted

Re: Cirkulations pumpe til 25 L dunk ?

Indlæg af akemedes »

IAmNotGr33n skrev:Jeg bruger en 300liter pumpe fra tunze http://www.minizoo.dk/Saltvand/Pumper/C ... pe300liter" onclick="window.open(this.href);return false; den skal trykkes lidt men virker perfekt i 25 liters dunke til at blande salt
Se det var lige sådan noget jeg var ude efter... :GO
Intet vand til mig lige pt.

Det er ingen skam at spørge.. :)
magma111
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 231
Tilmeldt: søn 2. okt 2011 00:16
12
Postnummer: 9382 Tylstrup
Saltvand siden?: 2007

Re: Cirkulations pumpe til 25 L dunk ?

Indlæg af magma111 »

jeg bruger denne http://biltema.dk/da/Bat/Pumpe/Vandpump ... 2-V-25980/" onclick="window.open(this.href);return false;
den smutter ned i en 25 L dunk uden problem
Bemærk det er en 12V pumpe !!!
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"