"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Forhandler herhjemme i DK

Forum for generel snak omkring saltvand.
Brugeravatar
kenneth olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1328
Tilmeldt: ons 25. aug 2004 11:02
19
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: KBH V

Re: Forhandler herhjemme i DK

Indlæg af kenneth olsen »

pederrevnørd skrev:"Casper" lad os da se nogle billeder fra din balje :y

Mvh
Peder
+ 1 :happy:
KORALREV PÅ ISTEDGADE
viewtopic.php?f=94&t=53436
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Forhandler herhjemme i DK

Indlæg af Lord Mike »

kenneth olsen skrev:
pederrevnørd skrev:"Casper" lad os da se nogle billeder fra din balje :y

Mvh
Peder
+ 1 :happy:
- 1 :BA Total irrelavant for trådens emne.
Brugeravatar
Søren Ravn
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 283
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 10:16
19
Postnummer: 8700 Horsens
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Horsens

Re: Forhandler herhjemme i DK

Indlæg af Søren Ravn »

Lord Mike skrev:
kenneth olsen skrev:
pederrevnørd skrev:"Casper" lad os da se nogle billeder fra din balje :y

Mvh
Peder
+ 1 :happy:
- 1 :BA Total irrelavant for trådens emne.
Desværre er det ikke irrelavant.

Der dukker desværre sometider "undercover" nye bruger op, der er ude efter vise forhandlere.

Håber ikke casper er en af dem.

/søren
Der godt kan lide en rodet special butik
CasperJohan
Pudsereje
Pudsereje
Reactions:
Indlæg: 19
Tilmeldt: fre 14. dec 2012 14:35
11
Postnummer: 2620 Albertslund
Saltvand siden?: 2009

Re: Forhandler herhjemme i DK

Indlæg af CasperJohan »

I må skam godt se mit akvarium, jeg lægger nogle billeder ind på min profil.
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Forhandler herhjemme i DK

Indlæg af Lord Mike »

Søren Ravn skrev:
Lord Mike skrev:
kenneth olsen skrev:
pederrevnørd skrev:"Casper" lad os da se nogle billeder fra din balje :y

Mvh
Peder
+ 1 :happy:
- 1 :BA Total irrelavant for trådens emne.
Desværre er det ikke irrelavant.

Der dukker desværre sometider "undercover" nye bruger op, der er ude efter vise forhandlere.

Håber ikke casper er en af dem.

/søren
Der godt kan lide en rodet special butik
Nu er det ikke for at forsvare trådstarter, men det kan simpelhen ikke være rigtig at fordi man ikke har samme holdning omkring en forhandler (uanset hvilken) så skal denne person "jagtes" og samtidig mistænkliggøres.
CasperJohan
Pudsereje
Pudsereje
Reactions:
Indlæg: 19
Tilmeldt: fre 14. dec 2012 14:35
11
Postnummer: 2620 Albertslund
Saltvand siden?: 2009

Re: Forhandler herhjemme i DK

Indlæg af CasperJohan »

Altså folk må sige hvad de har lyst til, men jeg er ikke ude efter nogen.
Emnet er skabt til for at folk kan diskuterer på en ordentlig måde. Men synes måske det tager en forkert drejning når folk, vil mistænke nogen for noget. Men det går nok.
Er nu rigtig glad for at alle de gode indlæg herinde.
Brugeravatar
Søren Ravn
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 283
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 10:16
19
Postnummer: 8700 Horsens
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Horsens

Re: Forhandler herhjemme i DK

Indlæg af Søren Ravn »

Lord Mike skrev:
Søren Ravn skrev:
Lord Mike skrev:
kenneth olsen skrev:
pederrevnørd skrev:"Casper" lad os da se nogle billeder fra din balje :y

Mvh
Peder
+ 1 :happy:
- 1 :BA Total irrelavant for trådens emne.
Desværre er det ikke irrelavant.

Der dukker desværre sometider "undercover" nye bruger op, der er ude efter vise forhandlere.

Håber ikke casper er en af dem.

/søren
Der godt kan lide en rodet special butik
Nu er det ikke for at forsvare trådstarter, men det kan simpelhen ikke være rigtig at fordi man ikke har samme holdning omkring en forhandler (uanset hvilken) så skal denne person "jagtes" og samtidig mistænkliggøres.
Du har 100% ret.

Men nu har der snart været så mange nye "undercover" brugere, at nogle af os har fået "krigsskader"

/søren
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Forhandler herhjemme i DK

Indlæg af Lord Mike »

Søren Ravn skrev:
Men nu har der snart været så mange nye "undercover" brugere, at nogle af os har fået "krigsskader"

/søren
Haha :GO så må vi håbe at "krigsskaderne" snarest muligt heles helt op :wink:
Brugeravatar
Søren Ravn
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 283
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 10:16
19
Postnummer: 8700 Horsens
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Horsens

Re: Forhandler herhjemme i DK

Indlæg af Søren Ravn »

CasperJohan skrev:Altså folk må sige hvad de har lyst til, men jeg er ikke ude efter nogen.
Emnet er skabt til for at folk kan diskuterer på en ordentlig måde. Men synes måske det tager en forkert drejning når folk, vil mistænke nogen for noget. Men det går nok.
Er nu rigtig glad for at alle de gode indlæg herinde.
Hej casper

Beklager jeg har bidraget til denne drejning af dit indlæg.

Men der har tidligere været et utal af "nye" brugere her på SF der har skrevet kritisk om en forhander.

De har brugt et alias isteddet for deres rigtige navn her på sf.

Jeg er ked af at det går ud over dig.
da du jo sikkert ingengang kender forhistorien.

/søren
CasperJohan
Pudsereje
Pudsereje
Reactions:
Indlæg: 19
Tilmeldt: fre 14. dec 2012 14:35
11
Postnummer: 2620 Albertslund
Saltvand siden?: 2009

Re: Forhandler herhjemme i DK

Indlæg af CasperJohan »

Rolig rolig. Det går nok.
Forstår også godt folk kan være påpasselige. Fordi der er nogen derude der bare sviner folk ikke. Sådan er jeg ikke.
Men jeg har mine meninger
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Forhandler herhjemme i DK

Indlæg af MoG »

Som jeg skrev tidligere i tråden, synes jeg at det virkede utroligt påfaldende at der dukker en ny bruger op, som relativt hurtigt begynder at "lange ud" efter en bestemt forhandler/person! I min verden er det ikke det mest normale at gøre, når man kommer ind et nyt sted hvad enten det er på nettet eller i den virkelige verden. Så derfor var der straks noget der ringede.... :) og det er bestemt set før, med div. falske profiler.

Lord Mike:Vi er fuldstændig enige om at folk skal have lov til at lufte deres meninger og holdninger. MEN Jeg vil skam også sige at det var ret så relevant med et "bevis" for om det igen var en eller anden bøv der gemte sig bag et andet navn, blot for at svine til! :wink: Men CasperJohan ser tilsyneladende ud til at være reel nok! Selvfølgelig er det da irriterende at man skal mistænkeliggøres, men som sagt så dukker disse falske brugere op engang imllem og i dette her tilfælde virkede det, grundet omstændighederne, overvejende sandsynligt at der var tale om en af disse. :wink:
Morten
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Forhandler herhjemme i DK

Indlæg af pederrevnørd »

MoG skrev:Som jeg skrev tidligere i tråden, synes jeg at det virkede utroligt påfaldende at der dukker en ny bruger op, som relativt hurtigt begynder at "lange ud" efter en bestemt forhandler/person! I min verden er det ikke det mest normale at gøre, når man kommer ind et nyt sted hvad enten det er på nettet eller i den virkelige verden. Så derfor var der straks noget der ringede.... :) og det er bestemt set før, med div. falske profiler.

Lord Mike:Vi er fuldstændig enige om at folk skal have lov til at lufte deres meninger og holdninger. MEN Jeg vil skam også sige at det var ret så relevant med et "bevis" for om det igen var en eller anden bøv der gemte sig bag et andet navn, blot for at svine til! :wink: Men CasperJohan ser tilsyneladende ud til at være reel nok! Selvfølgelig er det da irriterende at man skal mistænkeliggøres, men som sagt så dukker disse falske brugere op engang imllem og i dette her tilfælde virkede det, grundet omstændighederne, overvejende sandsynligt at der var tale om en af disse. :wink:
+1 :GO
Og velkommen til Casper - glæder os til at følge hans balje.

Mvh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4023
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Forhandler herhjemme i DK

Indlæg af Engelquist »

Hold jer venligst til trådens emne- ingen grund til at spekulere i fakeprofiler og des lige...
Admin og moderatorer overvåger denne tråd, i lighed med alle andre tråde, og tilser at den gode tone holdes, således at vi alle kan være med herinde....
Der er altid muligheden for at rapportere et indlæg ved mistanke om f.eks fakeprofiler, så kigger vi på det...
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Forhandler herhjemme i DK

Indlæg af pederrevnørd »

Synes at admin skal anerkende, at det er sket før(fake profiler) og at tonen i denne tråd på trods af afsporing har været høflig.

Ydermere med senere velkomst og respekt til ny bruger :y

Forummet er ikke kun hvad admins etc alene gør det til, men ligeså brugere der ønsker et godt forum for alle.

Mvh
Peder
Senest rettet af pederrevnørd søn 13. jan 2013 17:42, rettet i alt 1 gang.
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4023
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Forhandler herhjemme i DK

Indlæg af Engelquist »

pederrevnørd skrev:Synes at admin skal anerkende, at det et sket før(fake profiler) og at tonen i denne tråd på trods af afsporing har været høflig.

Ydermere med senere velkomst og respekt til ny bruger :y

Forummet er ikke kun hvad admins etc alene gør det til, men ligeså brugere der ønsker et godt forum for alle.

Mvh
Peder
som jeg skrev: man kan altid rapportere er indlæg ved evt mistanke, så vi kigger på det:)

God søndag
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
DrMonty73
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 532
Tilmeldt: lør 4. aug 2012 12:31
11
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2012

Re: Forhandler herhjemme i DK

Indlæg af DrMonty73 »

Hej alle

Så har DecOean fået ny hjemmeside :K

Nice

Mvh
Martin Larsen
Slagelse

Min tråd til mit 360 liters hjørneakvarium:
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=84789" onclick="window.open(this.href);return false;
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3630
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Forhandler herhjemme i DK

Indlæg af nielsk »

DrMonty73 skrev:Hej alle

Så har DecOean fået ny hjemmeside :K

Nice

Mvh
Det er sgu en fin side - og maaasser af lækre pics man kan sidde og drømme om. Det må være den nye standard herhjemme!
SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Forhandler herhjemme i DK

Indlæg af MoG »

Sådan Carsten! :GO den side er sgu nok fin! :y Bliver da super når den webshop kommer også kommer op at køre...
Morten
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Forhandler herhjemme i DK

Indlæg af Carsten »

Det ser godt ud. Bliver intersant med webshoppen
Brugeravatar
ordy
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 553
Tilmeldt: lør 20. mar 2010 17:12
14
Postnummer: 5230 Odense M
Saltvand siden?: 2009

Re: Forhandler herhjemme i DK

Indlæg af ordy »

Har altid undret mig over hvorfor decocean ikke havde en webshop!?
Men nu kom den så, det skal nok blive en succes :)

En helt anden ting er at jeg ikke begriber hvorfor der ikke er en eneste salt forhandler på Fyn ..
Måske er det ikke nødvendigt at tale dårligt om forhandlerne men der er jo trosalt ytrings frihed :P
Og med den standart Fyn eneste forhandler ligger for dagen ville det næsten være bedre om de lukkede alt hvad der hedder saltvand ned !

Nå nu skal jeg nok prøve at styre mig har bare utallige dårlige erfaringer derfra :)

Man kunne godt ønske sig at nogle prøvede at starte noget op :)
Jeg ved godt at det kan være en svær branche da man er oppe mod "store" internationale firmaer
Men bliver det gjort rigtigt kan det lade sig gør det er der jo flere eksempler på både fra Jylland og Sjælland
Fordelen er så bare at her på Fyn er der nærmest ingen konkurrenter..

og jeg kan umuligt være den eneste der syntes det er surt at skulle betale 75 i fragt for et testsæt til omtrent samme pris ..
Samt køre gennem halvdelen af landet hvis man altså ikke lige leder efter en Sarcophyton , en anemone på størrelse med en fodbold eller et par kenya træer :P

Vh Martin :D
Nedlagt :Murerens Balje 250 + 128 L
viewtopic.php?f=92&t=48650
Brugeravatar
Petercw
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1118
Tilmeldt: lør 1. sep 2012 19:13
11
Postnummer: 6760 Ribe
Saltvand siden?: 2012

Re: Forhandler herhjemme i DK

Indlæg af Petercw »

DrMonty73 skrev:Hej alle

Så har DecOean fået ny hjemmeside :K

Nice

Mvh
Jubiii!! :K

Jeg har længe talt med en kammerat om at køre over broen, for at besøge hans butik.
Det er lange 300 km for at besøge en butik, som man ikke hvad hvad har på lager :)

Jeg glæder mig til at følge hans webshop, så kan det være at jeg til sidst er nødt til at kigge forbi.
Har handlet med han over telefon et par gange, super flink mand og altid klar med hjælp :GO
Mit akvarie: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 74#p588474" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Forhandler herhjemme i DK

Indlæg af PoulD »

ordy skrev: . . . Fordelen er så bare at her på Fyn er der nærmest ingen konkurrenter..
Kunne ulempen være, at der nærmest heller ikke er nogen kunder? :wink: :T
ordy skrev: . . . Måske er det ikke nødvendigt at tale dårligt om forhandlerne men der er jo trosalt ytrings frihed :P
Og med den standart Fyn eneste forhandler ligger for dagen ville det næsten være bedre om de lukkede alt hvad der hedder saltvand ned !

Nå nu skal jeg nok prøve at styre mig har bare utallige dårlige erfaringer derfra
Jeg burde nok holde kaje, men dit indlæg giver mig altså trang til også at komme med min synsvinkel:

Jovist har vi da ytringsfrihed og der er jo heller ingen som forbyder nogen at tale dårligt om hverken den ene eller anden. Men hvis man føler trang til at tale dårligt om nogen - det være sig en forhandler eller andre - og det absolut skal ske med det halve kongerige som tilskuere, ude på det dersens indernet, bør man IMHO være 112% sikker på at man har samtlige facetter med. Det kan man af gode grunde ikke have uden at man, som Erik så fornuftigt skriver, i det mindste har drøftet sagen med den pågældende person.

Nu har du jo nok talt med "fyns eneste forhandler" om dine utallige dårlige erfaringer, og dette er under alle omstændigheder ikke møntet på dig, men der er jo mange som læser med. Glædeligvis har næsten alle her på forum jo pli, men måske bør vi endda have mere pli når det gælder fohandlere end når det gælder andre brugere. Forhandlerne har jo reelt ingen mulighed for at forsvare sig. Selv i situationer hvor de måtte være udsat for totalt urimelige anklager, er de simpelthen nødt til at ignorere det. Alt andet ville uvægerligt føre til selvsving.

Forhandlere med webshops er måske endda endnu mere udsatte. Dem møder man jo ikke face to face, [ironi] hvilket naturligvis i sig selv gør, at man altid er i sin fulde ret til at give dem en ordentlig sviner på internettet [/ironi].
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
apfolmer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1697
Tilmeldt: tors 28. feb 2008 10:47
16
Postnummer: 7120 Vejle Øst
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: vejle

Re: Forhandler herhjemme i DK

Indlæg af apfolmer »

Elliott skrev:Enig i mange af jeres indlæg, jeg har selv butik (anden branche) og jeg prøver så vidt muligt altid at være med på prisen men har ikke mulighed for at overvåge alle webshops i verden og altid have den laveste pris på alt. Vi har en mand siddende fast til kun at lave markedsføring og holde hjemmesiden opdateret og det er et fuldtid+ job så jeg kan godt forstå der er få af de fysiske butikker der har en komplet og opdateret hjemmeside da der jo er en hel del at passe i en saltvandsbutik :y

Hvis Du/I gerne vil have nogle gode butikker at handle i og et godt udvalg er der kun en vej frem.. tænk globalt, handel lokalt :K

Kig evt. efter de ting Du har brug for på nettet, lav en liste og smut forbi Din lokale butik. Tag en snak om tingene, med mindre manden bag disken er en klovn vil han gerne have handlen og Du vil for det meste få en pris der ligger tæt på det Du kan handle det til på nettet (Måske billigere) Du har samtidig fået en snak om produkterne, noget vejledning og hvem ved.. det kan være Du havde planer om at købe noget der ikke helt passede sammen eller der findes måske en bedre/ billigere løsning? Den dag Du står og VIRKELIG har brug for den lokale forhandler og han har måtte dreje nøglen er det super ærgerligt at man glemte at støtte ham :G

+2 fra mig :-)

(Husk også at man Dansk garanti hos DK forhandlere)
Brugeravatar
apfolmer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1697
Tilmeldt: tors 28. feb 2008 10:47
16
Postnummer: 7120 Vejle Øst
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: vejle

Re: Forhandler herhjemme i DK

Indlæg af apfolmer »

Elliott skrev:Enig i mange af jeres indlæg, jeg har selv butik (anden branche) og jeg prøver så vidt muligt altid at være med på prisen men har ikke mulighed for at overvåge alle webshops i verden og altid have den laveste pris på alt. Vi har en mand siddende fast til kun at lave markedsføring og holde hjemmesiden opdateret og det er et fuldtid+ job så jeg kan godt forstå der er få af de fysiske butikker der har en komplet og opdateret hjemmeside da der jo er en hel del at passe i en saltvandsbutik :y

Hvis Du/I gerne vil have nogle gode butikker at handle i og et godt udvalg er der kun en vej frem.. tænk globalt, handel lokalt :K

Kig evt. efter de ting Du har brug for på nettet, lav en liste og smut forbi Din lokale butik. Tag en snak om tingene, med mindre manden bag disken er en klovn vil han gerne have handlen og Du vil for det meste få en pris der ligger tæt på det Du kan handle det til på nettet (Måske billigere) Du har samtidig fået en snak om produkterne, noget vejledning og hvem ved.. det kan være Du havde planer om at købe noget der ikke helt passede sammen eller der findes måske en bedre/ billigere løsning? Den dag Du står og VIRKELIG har brug for den lokale forhandler og han har måtte dreje nøglen er det super ærgerligt at man glemte at støtte ham :G
Brugeravatar
ordy
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 553
Tilmeldt: lør 20. mar 2010 17:12
14
Postnummer: 5230 Odense M
Saltvand siden?: 2009

Re: Forhandler herhjemme i DK

Indlæg af ordy »

PoulD skrev:
ordy skrev: . . . Fordelen er så bare at her på Fyn er der nærmest ingen konkurrenter..
Kunne ulempen være, at der nærmest heller ikke er nogen kunder? :wink: :T
ordy skrev: . . . Måske er det ikke nødvendigt at tale dårligt om forhandlerne men der er jo trosalt ytrings frihed :P
Og med den standart Fyn eneste forhandler ligger for dagen ville det næsten være bedre om de lukkede alt hvad der hedder saltvand ned !

Nå nu skal jeg nok prøve at styre mig har bare utallige dårlige erfaringer derfra
Jeg burde nok holde kaje, men dit indlæg giver mig altså trang til også at komme med min synsvinkel:

Jovist har vi da ytringsfrihed og der er jo heller ingen som forbyder nogen at tale dårligt om hverken den ene eller anden. Men hvis man føler trang til at tale dårligt om nogen - det være sig en forhandler eller andre - og det absolut skal ske med det halve kongerige som tilskuere, ude på det dersens indernet, bør man IMHO være 112% sikker på at man har samtlige facetter med. Det kan man af gode grunde ikke have uden at man, som Erik så fornuftigt skriver, i det mindste har drøftet sagen med den pågældende person.

Nu har du jo nok talt med "fyns eneste forhandler" om dine utallige dårlige erfaringer, og dette er under alle omstændigheder ikke møntet på dig, men der er jo mange som læser med. Glædeligvis har næsten alle her på forum jo pli, men måske bør vi endda have mere pli når det gælder fohandlere end når det gælder andre brugere. Forhandlerne har jo reelt ingen mulighed for at forsvare sig. Selv i situationer hvor de måtte være udsat for totalt urimelige anklager, er de simpelthen nødt til at ignorere det. Alt andet ville uvægerligt føre til selvsving.

Forhandlere med webshops er måske endda endnu mere udsatte. Dem møder man jo ikke face to face, [ironi] hvilket naturligvis i sig selv gør, at man altid er i sin fulde ret til at give dem en ordentlig sviner på internettet [/ironi].
Hej Poul

Du har ret i der ikke er mange kunder tilbage på Fyn , men det bunder jo i der ikke er noget ordenligt udbud .
er man helt ny i den her verden er der rigtig mange ting man skal sætte sig ind i / tage stilling til og forstå .
Her er forumet rigtig godt men nogle gange er det bare nemmere at forstå/huske en masse ting når man får det vist i praktis, kan man ikke det bliver det hurtigt for uoverskueligt og folk vælger måske at droppe ideen ?
Dem der allerede har styr på det grundlægende vælger også at springe fra simpelthen fordi det er for bøvlet at køre land og rige rundt samt betale fragt på stort set alting..

Ved ikke om der var grund til jeg fik svinet dem så meget , men det skulle nu mere ses som en små provokende omfordring til det fynske folk om at det ikke burde være særlig svært at skabe en mere attraktiv forretning ;)

Nu kender jeg ikke alt til fyns akvarie centrum, men har man lige så mange dårlige erfaringer som antal besøg så er der i min optik noget galt..
Og jeg har skam prøvet at tale med dem
bare lige et eksempel:
Kan huske jeg spurgte en ansat derude engang om de ikke kunne få nogle stenkoraller hjem ?
Hvortil han svare at det ville de ikke , fordi der simpelthen ikke var nogle der ville betale hvad de skulle koste ..
Så står man der og tænker tilbage gennem 3 år og de eneste stenkoraler der dukker op i hukommelsen er et par brune fesne lpsér der rigtig nok kostede meget mere end de var værd imens man kikker på en koral-ø med eneste blød koraller der til forveksling ligner de samme som fra besøget flere måneder tidligere

Forhandlerne kan desværre ikke gøre så meget og nogle gange er det helt urimelig , andre gange fuldt fortjent :)
men kunne da godt tænke mig at høre nogle af alle solskins historierne derudefra kan jo godt være det bare er mig som er helt ude og :wc:

God dag til alle :f3: :)
Vh martin
Nedlagt :Murerens Balje 250 + 128 L
viewtopic.php?f=92&t=48650
CasperJohan
Pudsereje
Pudsereje
Reactions:
Indlæg: 19
Tilmeldt: fre 14. dec 2012 14:35
11
Postnummer: 2620 Albertslund
Saltvand siden?: 2009

Re: Forhandler herhjemme i DK

Indlæg af CasperJohan »

Rigtig fed hjemmeside Carsten har fået op at kører, det total optur.
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
15
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: Forhandler herhjemme i DK

Indlæg af Schwensen »

Er der nogen der har en update på DecOceans flytteri? :) Mindes at det var her i januar/februar måned, at han var blevet spået til at flytte. Selvfølgelig kommer der forsinkelser i sådan et stort projekt (alt andet ville være utopi), men derfor ville det være interessant med en "officiel" udmelding fra Carsten/decocean selv :) Men indtil da, må jeg/vi nøjes med rygterne! Så er der nogen, som har nogle varme nyheder(rygter)?!?!?!
Brugeravatar
Playbabe
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 113
Tilmeldt: tirs 5. feb 2013 12:45
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: Forhandler herhjemme i DK

Indlæg af Playbabe »

CasperJohan skrev:Hey alle derude.

Nu vil jeg gerne hører jeres mening om forhandlerne herhjemme?
Jeg har personligt gjort mig mine egne erfaringer herhjemme fra, og synes de fleste er rodet og uorganiseret.
Derudover synes jeg kvaliteten af fisk er for ringe for det meste. Vil ikke udpege nogle forhandler, fordi vil ikke bruge dette emne til at "skælde" forhandler ud eller være efter dem. Vil håbe at de måske kunne få noget positiv kritik og vil tage imod det, så vi kunne forhøje kvaliteten herhjemme. Vil nu også sige jeg har mødt en 3-4 butikker herhjemme hvor jeg bare har tænkt: god Kundeservice, ikke rodet lokale og gode sunde fisk og koraller.

Håber at måtte hører jeres mening
Hey Casper.
Jeg kan godt se hvad du mener. Men vil så os li sige at jeg har selv tit købt fisk fra disse "kvalitet's forhandlere" hvor fiskene skal igennem flere karantæne forløb og kun få fisk bliver udvalgt til salg. Det er så os et lidt dyre sted.. Men faktisk alle fisk jeg har købt der er enden døde eller blevet syge.. Så for mig personligt vil jeg hellere finde mig i lidt rod end for dyre og for sarte fisk.. Som sagt før har jeg selv arbejdet på Århus dyrehospital i 2 år, og det er jo os en af Danmark bedste og fineste dyrehospitaler, men hvis du så de lokaler (hvor kunder ikk har adgang) ville du nok ikk tænke at de var en af de fineste mere:p det var både rodet, lugtede og så gammelt og slidt ud. Men derfor virkede det jo stadig. Du skal ikk altid lade dine øjne bedrage dig:) der kan godt være go kvalitet bag rodet:)
[center]Lev ikk med den du kan, men med den du ikke kan leve uden[/center]
Brugeravatar
TNielsen
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre 15. maj 2009 19:39
15
Postnummer: 6500 Vojens
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Vojens

Re: Forhandler herhjemme i DK

Indlæg af TNielsen »

Bare lige en notits fra mig, så er foder og fritid i Aabenraa også startet op med saltvand, da jeg var derinde for en uge siden var det stadig meget nyt og sparsomt men mon ikke det skal blive godt...
Brugeravatar
Bobbe88
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 725
Tilmeldt: tirs 24. jul 2012 10:02
11
Postnummer: 3520 Farum
Saltvand siden?: 2012

Re: Forhandler herhjemme i DK

Indlæg af Bobbe88 »

Er der nogen der ved noget nyt omkring hvordan Carsten (DecOcean) flytter?

Og er der nogen som har prøvet hans webshop? - fungere alt teknisk eller er den stadig i "beta"?
Min byggetråd - 430 liters højt akvarie:
viewtopic.php?f=93&t=85178
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"