"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

storms 37L Aquatic Nature Evolution

Forum for Akvarier 0 -> 100 Liter
Besvar
storm
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 46
Tilmeldt: søn 15. aug 2010 15:07
13
Postnummer: 1000-1499 København K
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: København

storms 37L Aquatic Nature Evolution

Indlæg af storm »

Hejsa forum, efter vedholdende anmodninger fra utålmodige medlemmer her inde, er jeg blevet overbevist om at jeg hellere vise mit nye projekt frem :y Det er ikke super præsentabelt pga. alger men here goes: Akvariet er et 37 liters Aquatic Nature Evolution, som jeg købte brugt for nogle år siden. Nu hvor jeg har solgt mit rsm250 er dette mit eneste akvarium.
WP_000567.jpg
Den eneste fisk i baljen er en lille Occelaris klovnfisk, som jeg har holdt i forskellige akvarier siden 2006. At dømme efter dens svømmestil er den formodentlig blind på det ene øje og også ret aggressiv. Vi har været igennem meget sammen, så den får lov at have sine primadonna nykker så længe den ikke bider for hårdt :naughty:

Jeg har siden jeg flyttede for et par måneder siden haft problemer med alger, så jeg har derfor sat en lille AquaLight nano luftskummer på. Det er ikke til at sige om det hjælper på algerne endnu, men lidt grumset vand der ligner stærk grøn the, fjerner den da hver dag. Den bliver drevet af en justerbar Schego luftpumpe (200L/h) der kører 24/7. Jeg er ikke super imponeret over den håndværksmæssige kvalitet af skummeren (koppen er lidt bøvlet at sætte på), men den kostede også kun 15,50 euro. Det var lidt et sats da jeg ikke på forhånd vidste om der var plads i den lille sump bag i akvariet.
Jeg har også tilføjet et 25watt varmelegeme og en Tunze 6015 cirkulationspumpe. Jeg har ikke sand på bunden da det efter min mening samler for meget skidt og ville blive blæst rundt af Tunze pumpen, der nok er lidt for kraftig.
WP_000564.jpg
Jeg pønser på at bygge en akvariecomputer og sætte en doseringsmaskine til, da jeg tit er ude og rejse. Lidt ekstra LED lys kunne også være fedt, da jeg godt kunne tænke mig et mere blåligt lys end de to 11 watt lysrør giver (10K og 30K).
WP_000569.jpg
Af koraller har jeg følgende:
Porites (ukendt art)
Ricordea
To forskellige slags skiveanemoner
Grøn Rhodactis
Grøne zoa polypper
Boblekoral
Grøn/hvid Hammerkoral
Grøn Caulastra
Lilla gorgonia med brune polypper.

Jeg håber at kunne opdatere tråden med nogle pænere billeder snart.

Vandværdier:
Temp 26-28 grader
Salt 1.026
Ca 410
Mg 1410
Kh 8
Resten (NO2, NO3, NH4, Sr, Si etc.) er jeg for doven til at måle, men jeg har testsættene liggende, så i kommer bare forbi og måler hvis i er nysgerrige :wink:
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: storms 37L Aquatic Nature Evolution

Indlæg af Bingocaller »

Det skal sgu da nok blive godt! Skal du ikke have din KH lidt op?
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
storm
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 46
Tilmeldt: søn 15. aug 2010 15:07
13
Postnummer: 1000-1499 København K
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: København

Re: storms 37L Aquatic Nature Evolution

Indlæg af storm »

Jo, den plejer at ligge mellem 8 og 10. Jeg ser det som et godt tegn at den falder, da det betyder at koraller og kalkalger absorberer calcium fordi de vokser. Jeg doserer kh buffer pulver manuelt men det ville være nice med en hjemmebygget computer eller en doseringsmaskine.
Besvar

Tilbage til "Akvarier 0 -> 100 Liter"