"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Hell YEAH, he's back on saltvandsforum !!

Forum for Akvarier 0 -> 100 Liter
Besvar
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Hell YEAH, he's back on saltvandsforum !!

Indlæg af Jones »

Hej saltvandsforum. Så er jeg tilbage efter en længere pause. Vi er flyttet i hus i Odense, og skal have barn så det bliver et nano projekt i første omgang. MEN.... Lidt saltvand et bedre end intet saltvand. Jeg kan se at der virkelig er sket en masse mht belysning siden jeg sidst var her. LED lamper. jo jo, det må da prøves. Jeg har et lille nano kube akvarie stående. Målene er 30x30x40 LBH, og det bliver i dette akvarie eller i et NANO Skimz IB20, slaget skal stå. Har nogen herinde erfaring med IB20?

og kan I anbefale denne lampe? http://www.ultra-led.dk/led-spot/hammer ... -watt.html

Hvor køber man fisk og koraller nu da petsupply og saltvandfyn er lukket. Jeg ved godt at der er mange spørgsmål fra min side, men jeg vil hellere spørge 100 gange og gøre tingene ordentligt end ende med et halvfesent akvaie, som jeg aldrig bliver helt tilfreds med.

Mvh Johan
o_O
mchr
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 519
Tilmeldt: tirs 13. dec 2011 11:54
12
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2012

Re: Hell YEAH, he's back on saltvandsforum !!

Indlæg af mchr »

Jeg har den hammerhead over et 20 liters, som fungerer ret godt, jeg kan godt anbefale den over et akvarie der er lidt større også, den skal bare ret højt op da keglen er meget snæver
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Hell YEAH, he's back on saltvandsforum !!

Indlæg af Jones »

Hvor højt op taler vi om?
o_O
Brugeravatar
JaizEdelmann
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 493
Tilmeldt: lør 6. aug 2011 23:04
12
Postnummer: 4171 Glumsø
Saltvand siden?: 2011

Re: Hell YEAH, he's back on saltvandsforum !!

Indlæg af JaizEdelmann »

Jeg har et NANO Skimz IB20 som jeg lige har sat op igår, jeg synes det larmer en del fra skummeren, men tror jeg kan få lyden slået godt ned ved og smide et par tynde gummiringe rundt om skummeren da den blir væsentligt mindre lydlig når man holder på den, men ellers virker det som et ganske fint lille nano, flowet er ikke super kraftigt i det så hvis du skal have mange koraller i så ville jeg måske overveje og opgradere pumpen til en måske lidt kraftere måske den med variable tryk fra tunze, men skummeren køre fint derud af :D
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Hell YEAH, he's back on saltvandsforum !!

Indlæg af Jones »

Faldt lige over Aquamedic Blenny. Kan se at der er overløb, skummer osv i dette akvarie. Og at bagpladen er høj nok til at dække teknikken er jo betydeligt pænere end hvad jeg ellers har set. Ved nogen om dette akvarie larmer? Jeg vil gerne have et lydløst akvarie, og derfor er prisen ikke det væsentlige. Min erfaring er at man ofte må betale for kvalitet og som tidligere skrevet vil jeg helst gøre tingene helt rigtigt første gang end at skulle skifte ud undervejs. Hvis du får lyden dæmpet med nogle gummiringe, vil du så ikke give mig en update?
o_O
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Hell YEAH, he's back on saltvandsforum !!

Indlæg af Marco R »

Jones skrev:Faldt lige over Aquamedic Blenny. Kan se at der er overløb, skummer osv i dette akvarie. Og at bagpladen er høj nok til at dække teknikken er jo betydeligt pænere end hvad jeg ellers har set. Ved nogen om dette akvarie larmer? Jeg vil gerne have et lydløst akvarie, og derfor er prisen ikke det væsentlige. Min erfaring er at man ofte må betale for kvalitet og som tidligere skrevet vil jeg helst gøre tingene helt rigtigt første gang end at skulle skifte ud undervejs. Hvis du får lyden dæmpet med nogle gummiringe, vil du så ikke give mig en update?
Hej,

Først og fremmst tillykke med den snart lille ny og velkommen tilbage :happy:

Du kan læse om Aqua Medic Blenny her: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=50580

Du kan eventuelt spørge michael26, men mener ikke, at det larmede meget :)
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Hell YEAH, he's back on saltvandsforum !!

Indlæg af Jones »

Har før haft fisk som er hoppet op af akvariet og derfor er døde. Så har besluttet at det bliver et fluval edge istedet. Vil ikke byde mine dyr den risiko, der er ved et topløst akvarie.
o_O
Besvar

Tilbage til "Akvarier 0 -> 100 Liter"