"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Helle & Poul's 360L

Forum for Akvarier 251 -> 500 Liter
Besvar
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Helle & Poul's 360L (14/7 - nu med dyr)

Indlæg af PoulD »

Hej Kenneth,

Øhh, det havde jeg faktisk ikke tænkt på, men kan da godt være du fik bingo på hele pladen med det input. Nu kan jeg selvfølgelig ikke forstå hvorfor f. . . jeg ikke havde tænkt på det. Vil lige kigge på det i 3D når jeg kommer hjem (tænker det dog nok under alle omstændigheder igennem nogle dage inden jeg gør det).

Du, master of aquascaping, skal vel ikke tilfældigvis til djævleøen i sommerferien? :beer:

//Poul


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
palamo123
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1543
Tilmeldt: man 2. jan 2006 20:02
18
Postnummer: 9500 Hobro
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Hobro

Re: Helle & Poul's 360L (14/7 - nu med dyr)

Indlæg af palamo123 »

PoulD skrev:Hej Kenneth,

Øhh, det havde jeg faktisk ikke tænkt på, men kan da godt være du fik bingo på hele pladen med det input. Nu kan jeg selvfølgelig ikke forstå hvorfor f. . . jeg ikke havde tænkt på det. Vil lige kigge på det i 3D når jeg kommer hjem (tænker det dog nok under alle omstændigheder igennem nogle dage inden jeg gør det).

Du, master of aquascaping, skal vel ikke tilfældigvis til djævleøen i sommerferien? :beer:

//Poul
Argh...... master er vist så meget sagt. Så er det vist kun det hvide bælte :-)

Tror ikke jeg skal til øen... Muligvis.

Det er ikke sikkert du skal halvere den helt - Men tror hvis du tog 1/3 aaf toppen det ville hjælpe gevaldigt og give en anden oplevelse. Men sov på det og lad os høre dine konklusioner. Det er rigtig spændende og godt at følge


Mvh

Kenneth

308 liters design
Følg min Youtube kanal her.:
http://www.youtube.com/channel/UCW6geBexL2S0rCtAGekNnqw
Brugeravatar
amddurin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3639
Tilmeldt: ons 21. jan 2009 21:45
15
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Næstved
Kontakt:

Re: Helle & Poul's 360L (14/7 - nu med dyr)

Indlæg af amddurin »

Hvis han med at kunne tjene på saltvand mener salg af koraller/fragmenter, så skal du da ikke have en ny Pincet, da de jo spiser SPS polypper (Ifølg Wiki'en står der kun glasroser, husker ikke hvor jeg har læst det om SPS.)

Ja, man er hurtigt blivet misundelig på alt det teknik og fin idé af Carsten at lave borde på den måde...

:beer:


"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62
(Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
Switz
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 92
Tilmeldt: man 10. okt 2011 12:27
12
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2011

Re: Helle & Poul's 360L (14/7 - nu med dyr)

Indlæg af Switz »

smukt lille rev :)


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Helle & Poul's 360L (14/7 - nu med dyr)

Indlæg af Lord Mike »

Meget inspirerede tråd :GO

Kan virkelig godt lide måden du leger med din stenopsætning på. Samtidig er jeg sikker på akvariet vil blive til stor inspiration for mange saltvandsakvarister.

Derudover skriver du på en måde så jeg ikke kan stoppe med læsningen :GO

Fortsæt endelig med masser af opdateringer, top-karakter herfra :K


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Helle & Poul's 360L (14/7 - nu med dyr)

Indlæg af PoulD »

Jeg måtte jo lige en tur ind til DecOcean lørdag formiddag, og se om rygtet om den ultra flotte sending talte sandt. Det gjorde det selvfølgelig (endda så jeg måtte hjem efter mere guld og en tur mere derind lørdag eftermiddag :hehe: ).
Jovist er da plads til flere, men nu er korallerne i hvert fald kommet indenfor råbeafstand af hinanden. Har optaget et lille video klip med min mobil:


@Palamo123: Jeg tror stadig du har ret med søjlen Kenneth. Alligevel har jeg besluttet ikke at rode mere med det på nuværende tidspunkt (der skal rokkeres en del for at få søjlen op). Jeg venter lige og ser, når der kommer lidt kalkalger og lidt flere koraller kan det jo være det er til at leve med, og ellers må søjlen op og afkortes engang når det er kørt ordentligt ind.

@Lord Mike: Tak for de alt for pæne ord.

//Poul


Brugeravatar
Fat_Donnie
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 534
Tilmeldt: tors 10. mar 2011 01:40
13
Postnummer: 2605 Brøndby
Saltvand siden?: 2011

Re: Helle & Poul's 360L (28/7 - nu med video)

Indlæg af Fat_Donnie »

Ni hao Poul - rigtig fed video du har fået filmet og redigeret...!!
Fik sku lige et chok da jeg hørte din asian pop theme sang - troede sku mit anlæg herhjemme gik i gang haha..... =)


Red Sea Reefer 350L, ATI Sunpower Dimmcomp 6x39W, Jebao RW8 Propeller Pump, Nyos Viper 3.0 Return Pump, Coral Box D700 Skimmer, Grotech Tech 3.0 Dosing Pump - Decocean Bailing.
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Helle & Poul's 360L (28/7 - nu med video)

Indlæg af PoulD »

Nihao Kwon,

xiexie. Haha, tror sgu ikke rigtig på det er Teresa Teng der ligger på afspilleren hjemme hos dig. ;-)

Du skal ellers lige se en nice trachy jeg købte af Jennifer i dag. Jeg kan desværre ikke gengive farverne ordentligt på et billede, men den er både blå, neon-grøn, neon- pink og en lille smule gul. Den lyser mere op end mine lamper. Det her billede yder den slet ikke retfærdighed:
Trachyphyllia 001.jpg
//Poul
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
micogmaj
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 16. mar 2008 17:30
16
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Valby

Re: Helle & Poul's 360L (28/7 - nu med video)

Indlæg af micogmaj »

PoulD skrev:Nihao Kwon,

xiexie. Haha, tror sgu ikke rigtig på det er Teresa Teng der ligger på afspilleren hjemme hos dig. ;-)

Du skal ellers lige se en nice trachy jeg købet af Jennifer i dag. Jeg kan desværre ikke gengive farverne ordentligt på et billede, men den er både blå, neon-grøn, neon- pink og en lille smule gul. Den lyser mere op end mine lamper. Det her billede yder den slet ikke retfærdighed:
Trachyphyllia 001.jpg
//Poul

Hej Poul, det ligner min gamle koral...... Super flot koral


En gang saltvand, altid saltvand ......
Brugeravatar
Fat_Donnie
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 534
Tilmeldt: tors 10. mar 2011 01:40
13
Postnummer: 2605 Brøndby
Saltvand siden?: 2011

Re: Helle & Poul's 360L (28/7 - nu med video)

Indlæg af Fat_Donnie »

Den er sku flot Poul. Tillykke med den...!

Teresa Teng er skam også på listen over favorites hehe.... hører dog remix versioner af "the moon represents my heart" for tiden med mere bass og beat på end den originale hehe..... Der må da lyde som en kinesisk restaurant hjemme hos dig haha.... Spise her, mæ hjem?? =p


Red Sea Reefer 350L, ATI Sunpower Dimmcomp 6x39W, Jebao RW8 Propeller Pump, Nyos Viper 3.0 Return Pump, Coral Box D700 Skimmer, Grotech Tech 3.0 Dosing Pump - Decocean Bailing.
Brugeravatar
palamo123
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1543
Tilmeldt: man 2. jan 2006 20:02
18
Postnummer: 9500 Hobro
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Hobro

Re: Helle & Poul's 360L (28/7 - nu med video)

Indlæg af palamo123 »

Hva så Poul,

Skulle du ikke have kameraet frem igen? :-)


Mvh

Kenneth

308 liters design
Følg min Youtube kanal her.:
http://www.youtube.com/channel/UCW6geBexL2S0rCtAGekNnqw
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Helle & Poul's 360L (28/7 - nu med video)

Indlæg af PoulD »

Jamen der er ikke så meget nyt at tage billeder af. Ville gerne se lidt kalkgalger først, men det trækker ud. Med god vilje kan man se et svagt lilla skær hist her. . . ved nærmere eftertanke er det er nok bare ønskedrømme :-)
Jeg har godt nok fået flere fisk i, men billeder af fisk er jo same same om de er i den ene eller anden balje.
Jeg købte i øvrigt også en ny pincet igen for ca. en måned side. Den har ikke de samme pensionat manerer som den gamle, men til gengæld er den så mindre kræsen, så den får mere alsidig kost. Allerede efter få dage tog den også flagefoder. Den blev heldigvis også hurtig håndtam, så jnu fodrer jeg den udelukkende af hånden. (så jeg ikke behøver svine baljen til med foder).


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
agger
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 209
Tilmeldt: tirs 6. mar 2012 12:33
12
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2012

Re: Helle & Poul's 360L (28/7 - nu med video)

Indlæg af agger »

Hvad fodre du dine muslinger og den lyserøde på billede 18 ??


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Helle & Poul's 360L (28/7 - nu med video)

Indlæg af PoulD »

agger skrev:Hvad fodre du dine muslinger og den lyserøde på billede 18 ??

Ikke helt sikker på hvad billede 18 er, men går ud fra det må være min hystrix du mener.

Det helt korte svar: Lys er det eneste jeg fodrer dem med.

En anelse uddybet: I særlig grad Hystrixen, men også muslingerne, har primært behov for lys. Påpulært sagt bor der nogle små søde fætre (dinoflagellater) inde i korallen og muslingen, som ved en kemisk process omsætter lys til kulhydrater (energidrik). Korallen og muslingen supplerer så selv med optagelse af de næringsstoffer de skal bruge, fra vandet.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
13
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Helle & Poul's 360L (28/7 - nu med video)

Indlæg af Bingocaller »

Bor der der dinof i dine koraller? Ved godt der bor alger der omdanner lyset til sukker og samtidigt giver dem vores flotte farver men dinof tror jeg ikke det er?


Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
permadsen12
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 551
Tilmeldt: søn 6. dec 2009 20:50
14
Postnummer: 2740 Skovlunde
Saltvand siden?: 2012

Re: Helle & Poul's 360L (28/7 - nu med video)

Indlæg af permadsen12 »

Bingocaller skrev:Bor der der dinof i dine koraller? Ved godt der bor alger der omdanner lyset til sukker og samtidigt giver dem vores flotte farver men dinof tror jeg ikke det er?
Jeg studsede også lidt over det PoulD skriver Bingocaller, men den er vist god nok :GO

http://en.wikipedia.org/wiki/Dinoflagellates

Og her en kortere version på dansk:

http://www.denstoredanske.dk/Natur_og_m ... xantheller

zooxanthellae er en art af dinoflagellateer, så lærte man da det :) Troede egentlig bare dinoer var en pest i akvariet, som jeg døjer med at komme af med.


med venlig hilsen

per madsen

salt fordi ikke alt behøver være surt
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
13
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Helle & Poul's 360L (28/7 - nu med video)

Indlæg af Bingocaller »

Præcis mine tanker Per - men man lærer åbenbart noget hver dag :)


Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
agger
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 209
Tilmeldt: tirs 6. mar 2012 12:33
12
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2012

Re: Helle & Poul's 360L (28/7 - nu med video)

Indlæg af agger »

PoulD skrev:
agger skrev:Hvad fodre du dine muslinger og den lyserøde på billede 18 ??

Ikke helt sikker på hvad billede 18 er, men går ud fra det må være min hystrix du mener.

Det helt korte svar: Lys er det eneste jeg fodrer dem med.

En anelse uddybet: I særlig grad Hystrixen, men også muslingerne, har primært behov for lys. Påpulært sagt bor der nogle små søde fætre (dinoflagellater) inde i korallen og muslingen, som ved en kemisk process omsætter lys til kulhydrater (energidrik). Korallen og muslingen supplerer så selv med optagelse af de næringsstoffer de skal bruge, fra vandet.

Ja din hystrix jeg menner har overvejet deb længe og ville lige høre hvad den spiser og muslingen er du 100 '/. Sikker på det?? Er nemlig ikke helt tryk ved slet ikke at fodre den :(
:biggrin: agger .


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Helle & Poul's 360L (28/7 - nu med video)

Indlæg af PoulD »

agger skrev: Ja din hystrix jeg menner har overvejet deb længe og ville lige høre hvad den spiser og muslingen er du 100 '/. Sikker på det?? Er nemlig ikke helt tryk ved slet ikke at fodre den :(
:biggrin: agger .
Jeg kan med 100% sikkerhed sige, at jeg aldrig er 100% sikker på noget :?


Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Helle & Poul's 360L (28/7 - nu med video)

Indlæg af pederrevnørd »

PoulD skrev:
agger skrev: Ja din hystrix jeg menner har overvejet deb længe og ville lige høre hvad den spiser og muslingen er du 100 '/. Sikker på det?? Er nemlig ikke helt tryk ved slet ikke at fodre den :(
:biggrin: agger .
Jeg kan med 100% sikkerhed sige, at jeg aldrig er 100% sikker på noget :?

Agger,

Du kan evt gi muslingen lidt kz spongepower, men det behøves ikke, begge du spørger på elsker lys og rent vand, men lidt men konstant N =<1

Er ikke 100 :T

Mvh
Peder


1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Helle & Poul's 360L (28/7 - nu med video)

Indlæg af PoulD »

Nå, men jeg venter på kalkalgerne indtog, kan jeg da i mellemtiden poste et par pix af nogle af beboerne:
sep 2012 038.jpg
sep 2012 006.jpg
sep 2012 028.jpg
sep 2012 047.jpg
sep 2012 064.jpg
sep 2012 064b.jpg
sep 2012 065.jpg
sep 2012 019.jpg
sep 2012 002.jpg
sep 2012 067.jpg
sep 2012 009.jpg
sep 2012 033.jpg
sep 2012 053.jpg
sep 2012 089.jpg
sep 2012 072.jpg
sep 2012 061.jpg
sep 2012 076.jpg
sep 2012 079.jpg
sep 2012 080.jpg
sep 2012 081.jpg
sep 2012 078.jpg
sep 2012 069.jpg
sep 2012 086.jpg
Og hvis der er et dobblet billede af min Blasto ved jeg ikke hvorfor. Kan ikke slette det.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Helle & Poul's 360L (7/10 lige et par pix)

Indlæg af pederrevnørd »

Flotte billeder Poul :GO
Lækker balje, lægger du ik et fts op?

Den limegrønne gylte har jeg købt or nylig selv, ved du hvad den hedder?

Mvh
Peder


1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4551
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Helle & Poul's 360L (7/10 lige et par pix)

Indlæg af Nicki Henriksen »

pederrevnørd skrev:
Den limegrønne gylte har jeg købt or nylig selv, ved du hvad den hedder?

Mvh
Peder
Det er Halichoeres chloropterus :)


Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4551
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Helle & Poul's 360L (7/10 lige et par pix)

Indlæg af Nicki Henriksen »

flotte billeder Poul (de fleste :) )

og flot akvarie :GO


Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Helle & Poul's 360L (7/10 lige et par pix)

Indlæg af pederrevnørd »

Nicki Henriksen skrev:
pederrevnørd skrev:
Den limegrønne gylte har jeg købt or nylig selv, ved du hvad den hedder?

Mvh
Peder
Det er Halichoeres chloropterus :)
Tusind tak Nicki :y


1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Helle & Poul's 360L (7/10 lige et par pix)

Indlæg af PoulD »

pederrevnørd skrev:Flotte billeder Poul :GO
Lækker balje, lægger du ik et fts op?

Den limegrønne gylte har jeg købt or nylig selv, ved du hvad den hedder?

Mvh
Peder
Tak Peder. Jeg kan da godt tage et FTS i aften og lægge op. Ikke særlig glad for det dog, ville gerne have ventet med det, for der er flere ting der aboslut ikke står som jeg gerne ville have:
Dels er der indnu ngen kalkalger på stensætningen (kan dog ikke vare længe, der er hundredevis af små lilla pletter).
Dels er kappen ikke fremme på min ene Tridacna. Jeg (og gylten) har i nogle uger kæmpet en kamp mod pyramidesnegle en masse (sad desværre oppe i muslingen - vidste jeg ikke de kunne- så der gik lidt tid inden jeg fandt ud af det)
Sidst men ikke mindst har jeg et kedeligt problem jeg ikke kan finde ud af hvad årsagen er til: Nogle LPS har det rigtig skidt , medens andre trives rigtig fint . Mine Caulastrea har det rigtig skidt. Der er 12 hoveder på min mintgrønne som er helt døde, og de sidste hoveder ser bestemt ikke godt ud. På min neongrønne er der røget 5 hoveder. Den havde det ellers rigtig fint i min gamle Boyu. Jeg aner simplethen ikke hvad der er galt. Også en stor flot (og dyr) Scolymia har jeg fået taget livet af, og den anden jeg har, er bleg og har mistet væv på den ene side. Også min Blasto har mistet 2 hoveder. Umiddelbart ville man måske gætte på næringsmangel, men så burde f.eks min Alveopora vel også lide, men den står bare helt vildt flot og vokser. Det sammme gør min Duncan. Jeg target fodre desuden Scolymiaen min. en gang om ugen med reef pearls, og den spiser en ordentlig portion (forsøger også at taget fordre mine Caulastrea, men det er nok rejerne der får det meste ). Jeg giver desuden KZ amino syrer daglig og fodrer både med tørfoder og forskelligt frost hver dag.

Nicki Henriksen skrev:flotte billeder Poul (de fleste :) )

og flot akvarie :GO
Tak Nicki. Hehe, jeg har aldrig - kommer formentlig aldrig til det - interesseret mig en pind for fotografering. Har vist godt nok et kamera et eller andet sted, men jeg har ingen film til det og aner ikke hvordan det virker, så jeg må klare mig så godt jeg kan med mobiltelefonen.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Helle & Poul's 360L (7/10 lige et par pix)

Indlæg af pederrevnørd »

Hej Poul,

Så ville jeg oz vente med fts :y

3 hurtige spørgsmål

Hvad siger din No3 ?
Hvor meget lys får dine lps ? Tid og hvilket fabrikat lamper ?
Har du set krabber ?

Ved hvor dygtig og velovervejet du er, så jeg ved samtlige af de andre værdier er i orden. :y

Din musling bliver svær at redde, men krydser fingre for den.
Mvh
Peder


1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Helle & Poul's 360L (7/10 lige et par pix)

Indlæg af PoulD »

pederrevnørd skrev:Hej Poul,

Så ville jeg oz vente med fts :y

3 hurtige spørgsmål

Hvad siger din No3 ?
Hvor meget lys får dine lps ? Tid og hvilket fabrikat lamper ?
Har du set krabber ?

Ved hvor dygtig og velovervejet du er, så jeg ved samtlige af de andre værdier er i orden. :y

Din musling bliver svær at redde, men krydser fingre for den.
Mvh
Peder
NO3 Har været nede på 0,5 men jeg har stoppet helt med vodka og har fodret vildt fordi jeg troede det skyldtes for lidt næring. NO3 har derfor ligget på 2 - 2,5 de sidste 3 uger. PO4 er ikke målbart (Rowa)
De andre værdier ligger de nok len anelse i den høje ende. KH = 9,8 KH Ca = 450 Mg = 1460

Lys er 2 X Radion. Max lys er 90 % og med en kurve der langt hen ad vejen ligner "Natural mode" (blot forskudt så max er kl 17)

Har en hel del krabber, men de er allesammen af den gode slags (små acropora krabber).

Har selv haft en svag mistanke til min Bisponosus, men jeg har aldrig set den røre en koral (med undtagelse af den døde Scolymia, da den var på det sidste)


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
AndersBoerglum
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2268
Tilmeldt: søn 13. feb 2011 19:43
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland

Re: Helle & Poul's 360L (7/10 lige et par pix)

Indlæg af AndersBoerglum »

Har du prøvet at fodre dine lps direkte med artemia i pipette? Du kan jo godt tillade at fodre lidt mere, når din nitrat er så lav, og du ikke kan måle Po4.


Mvh:
Anders Børglum Christensen.
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Helle & Poul's 360L (7/10 lige et par pix)

Indlæg af pederrevnørd »

Hej igen Ole,

Jeg kan se på dine andre koraller at dine vandværdier er perfekte.

Andre koraller står snorlige, og du har udfordringer med andre - så min umiddlbare bud er:

Dine lps har måske taget lidt skade, da du havde meget lav N
Du har måske skadedyr i baljen, asteria, krabber, orme, dværgkejser

Held og lykke, og du er ikke alene om have sådanne probs :devilish:

Mvh
Peder


1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Besvar

Tilbage til "Akvarier 251 -> 500 Liter"