"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Balistoides conspicillum - Clown Triggerfish

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
CasperOJ
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 44
Tilmeldt: fre 9. jan 2009 19:11
15
Postnummer: 9000 Aalborg

Balistoides conspicillum - Clown Triggerfish

Indlæg af CasperOJ »

Ville lige høre erfaringer med den her fisk. Vil gerne have en i fremtiden men vil først lige høre om de fleste har haft gode erfaringer med den. den skal gå i et akvarium med en masse koraller kan det lade sig gør :? :Peace:
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Balistoides conspicillum - Clown Triggerfish

Indlæg af Bingocaller »

UHA - nok mit største ønske på listen! Min ville aldrig turde at have den sammen med koraller!

Har læst engang at man kunne have den som small og så fodre den op på frost og den så MÅSKE ville holde sig væk - men tror desværre det kun er et spørgsmål om hvornår den får smag for dine koraller.

Det er en fantasiskt fisk - og hvis jeg nogen sinde skulle have mig et FOWL ville den være den første til at flytte ind!
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
CasperOJ
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 44
Tilmeldt: fre 9. jan 2009 19:11
15
Postnummer: 9000 Aalborg

Re: Balistoides conspicillum - Clown Triggerfish

Indlæg af CasperOJ »

Er også det jeg er nået frem til man kan have dem som små men lige pludslig slår det klik.
Men hvis der nogen personlige erfaringer omkring den kunne det være fedt at høre demXD
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3611
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Balistoides conspicillum - Clown Triggerfish

Indlæg af nielsk »

De er pisse aggressive og bider gerne deres ejer til blods
De kan anbefales fra 1000 l og op og uden invertebrater.
Kender 3 som har haft dem gnm længere tid
SPS : Stability provides succes
CasperOJ
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 44
Tilmeldt: fre 9. jan 2009 19:11
15
Postnummer: 9000 Aalborg

Re: Balistoides conspicillum - Clown Triggerfish

Indlæg af CasperOJ »

okay havde de stenkoraller eller kun blød eller var det bare fish tanks?
ps er nogen af Xanthichthys der er til at holde?
CasperOJ
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 44
Tilmeldt: fre 9. jan 2009 19:11
15
Postnummer: 9000 Aalborg

Re: Balistoides conspicillum - Clown Triggerfish

Indlæg af CasperOJ »

spottede lige det her http://www.reefflix.com/video/429/mini- ... ie-video-2
måske er der håb:D
Brugeravatar
Flemming
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 610
Tilmeldt: fre 3. dec 2004 22:31
19
Postnummer: 4320 Lejre
Saltvand siden?: 2000
Geografisk sted: Lejre/ Sjælland

Re: Balistoides conspicillum - Clown Triggerfish

Indlæg af Flemming »

Bingocaller skrev:UHA - nok mit største ønske på listen! Min ville aldrig turde at have den sammen med koraller!

Har læst engang at man kunne have den som small og så fodre den op på frost og den så MÅSKE ville holde sig væk - men tror desværre det kun er et spørgsmål om hvornår den får smag for dine koraller.

Det er en fantasiskt fisk - og hvis jeg nogen sinde skulle have mig et FOWL ville den være den første til at flytte ind!
Jeg har ikke hørt om at leopard aftrækkeren har koraller, hverken blød- eller hård koraller på menuen. Det ville jeg på ingen måde være betænkelig ved. Men invertebrater, søstjerner, rejer etc. og andre småfisk vil være naturligt valg for fisken og derfor er den ikke reefsafe.
Food: Balistoides conspicillum (Clown triggerfish) feed on all types of meaty foods in the wild, particularly starfish and sea urchins. You can feed them live or frozen foods. Clown triggerfish like shrimps, squids, mussels and chopped up fish. Feed small servings several times a day.
Hilsen
Flemming
Brugeravatar
Alexcpdk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1074
Tilmeldt: tors 1. nov 2007 19:43
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Sydsjælland

Re: Balistoides conspicillum - Clown Triggerfish

Indlæg af Alexcpdk »

Flemming skrev:
Bingocaller skrev:UHA - nok mit største ønske på listen! Min ville aldrig turde at have den sammen med koraller!

Har læst engang at man kunne have den som small og så fodre den op på frost og den så MÅSKE ville holde sig væk - men tror desværre det kun er et spørgsmål om hvornår den får smag for dine koraller.

Det er en fantasiskt fisk - og hvis jeg nogen sinde skulle have mig et FOWL ville den være den første til at flytte ind!
Jeg har ikke hørt om at leopard aftrækkeren har koraller, hverken blød- eller hård koraller på menuen. Det ville jeg på ingen måde være betænkelig ved. Men invertebrater, søstjerner, rejer etc. og andre småfisk vil være naturligt valg for fisken og derfor er den ikke reefsafe.
Food: Balistoides conspicillum (Clown triggerfish) feed on all types of meaty foods in the wild, particularly starfish and sea urchins. You can feed them live or frozen foods. Clown triggerfish like shrimps, squids, mussels and chopped up fish. Feed small servings several times a day.
Jeg er enig, det er sjovt som et ryg aftrækkere gerneral har fået med at spise koraller. ingen af de arter vi ser normalt hos forhandleren gør det. det er som nævnt invertebrater der står på meuen.
Tror det folk tænker på når de siger "spiser koraller" er når de bidder i sten osv. for at holde deres konstant voksende tænder nede. måske denne adfærd kan gå ud over korallerne ?
Mvh
Alexander

510L 170x50x60cm med 2 x 150w HQI og 4 x 24W blå T5
CasperOJ
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 44
Tilmeldt: fre 9. jan 2009 19:11
15
Postnummer: 9000 Aalborg

Re: Balistoides conspicillum - Clown Triggerfish

Indlæg af CasperOJ »

Okay lyder godt. Vidste nemlig ikke om de vil gå i sps for der var mange delte meninger om det, havde hørt om en der havde en montipora cap som det endte med at der var blevet spist halvdelen af inden han fangede klovne aftrækkeren men kan jo være et særtilfælde.
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Balistoides conspicillum - Clown Triggerfish

Indlæg af Bingocaller »

Reef Tank Suitability:

As with most Triggerfish, the Clown will pick at corals as well as eat shrimp and other invertebrates.

http://saltaquarium.about.com/od/trigge ... rigger.htm
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
joekill
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1165
Tilmeldt: fre 10. mar 2006 12:52
18
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1994
Geografisk sted: 4600

Re: Balistoides conspicillum - Clown Triggerfish

Indlæg af joekill »

nielsk skrev:De er pisse aggressive og bider gerne deres ejer til blods
De kan anbefales fra 1000 l og op og uden invertebrater.
Kender 3 som har haft dem gnm længere tid

Vrøvl! Hvis de bider dig er det din egen skyld :happy:
Havde selv en 6 år , og den var total håndtam. De spiser ikke koraller, men vælter og ødelægger dem gerne.
Den egner sig bedst til store "fish only" akv.

Se billeder af min her : http://www.saltvandswiki.dk/wiki/Balist ... nspicillum
:whistle: 200x60x60 = 720L
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Balistoides conspicillum - Clown Triggerfish

Indlæg af Jones »

Mit akvarie er lige blevet nedlagt fordi alt indholdet døde pga strømsvigt mens vi var på ferie. Kæresten og jeg starter derfor et nyt akvarie op i vores nye lejlighed. Det eneste krav er at der skal være en klovneaftrækker. Den bliver akvariets stjerne. Resten vil derfor blive bygget op omkring denne fisk og tilgodese dens behov og adfærd. Men så er mit spørgsmål. . . Hvilke arter kan jeg holde med den og hvad er jeres forslag hvis der skal lidt koraller til. Kan jeg tilsætte et par fløjlsklovne af god størrelse samt en anemone? vi håber at I har en masse forslag da dette projekt bliver en ny start efter at vi mistede vores elskede akvarie.
o_O
Brugeravatar
joekill
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1165
Tilmeldt: fre 10. mar 2006 12:52
18
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1994
Geografisk sted: 4600

Re: Balistoides conspicillum - Clown Triggerfish

Indlæg af joekill »

Dyb grovkornet sandbund med masser orme, snegle og andet småguf, som den kan grave efter.
Den æder sandet og spytter det ud igen, så hvis du vil holde anemoner vil de nok blive overstrøet med sand.
Gi den masser af svømmeplads, og et par store huler, den kan sove i. Drop klovnfiskene og hold den heller sammen med farverige små damsels eller gylter.
:whistle: 200x60x60 = 720L
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
15
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: Balistoides conspicillum - Clown Triggerfish

Indlæg af Schwensen »

CasperOJ skrev:spottede lige det her http://www.reefflix.com/video/429/mini- ... ie-video-2
måske er der håb:D
Hold kæft hvor er det synd. Den ligner nærmest de bjørne man ser i reklamerne fra WFF.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Balistoides conspicillum - Clown Triggerfish

Indlæg af Carsten »

Jeg havde engang i 70'erne sådan en lille bitte en, men det varede ikke så længe, så var den ikke så lille mere. Og farvemøsteret ændrede sig til voksen farven. Den havde en gigantisk appetit. Men en dag så jeg den tage en tur med ledningen til varmelegmet. Så mente jeg det var tid til at den flyttede videre.
Den havde bidt i plasten så der var tydelige mærker i det.
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"