"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Bygge Bord

Forum hvor du kan læse og dele gør-det-selv tips og ideer.
Besvar
kimbobs
Reactions:

Bygge Bord

Indlæg af kimbobs »

Nå, nu skal jeg også igang.. (det bygger ikke sig selv) :| Jeg ku´ tænke mig at bygge i gasbeton(multiplader). Er der nogen der har erfaring med det? Billeder eller konstruktioner der kan bære? Mit akvarie er 60x60 i flademål og 85cm. højt (300L). har selvfølgelig allerede planer, med bl.a. hylder i den ene side, til foder el. andet. Men det er sagen uvedkommende. Hilsen Kimbobs. På forhånd tak.
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2574
Tilmeldt: ons 29. mar 2006 08:59
18
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Mikkel E »

Det var da godt nok nogle træls mål til at akvarie :shock:
kimbobs
Reactions:

Indlæg af kimbobs »

Hmm, smag og behag.. :o Håber på at få meget visuelt ud af det, fra flere sider, så man ikke sidder og glor ind i enden, uden at kunne se til den anden ende :)
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2574
Tilmeldt: ons 29. mar 2006 08:59
18
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Mikkel E »

Ja, men jeg tænkte nu også mest på højden af akvariet. Der skal en del lys til at nå bunden og det bliver svært at komme ind bagved, medmindre bordet bliver meget lavt eller du er meget høj :roll: Desuden får du også den der søjleakvarieeffekt hvor du ikke kan have så mange fisk, fordi overfladearealet ikke er særligt stort :|
kimbobs
Reactions:

Indlæg af kimbobs »

ja, det stiller en del krav til lys og cirkulation i akvariet. men det må jeg jo ta´ med, når man skal ha´ det specielt. :|
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Mit akvarie er 70 højt, og havde det været blot 2 cm højere havde jeg ikke kunne nå bunden. Men du er måske udstyret med ekstra lange arme.
Brugeravatar
gunni
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 387
Tilmeldt: man 14. mar 2005 18:10
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 4293 dianalund
Kontakt:

Indlæg af gunni »

60X60 er nogle gode mål til at bygge i porebeton da du kan få en plade i de mål. jeg ville vælge en 10 cm plade, og så er det bare at stille plader på håjkant under, de behøver ikke at være 10 cm. du samler dem med pladelim eller almindeligt fliseklæb.

nå du har bygget dem kan du spartle med sandspartel så det får en fin overflade.

Jeg har nogle billeder af det jeg lavede til mit færskvand hvis du vil se det så skriv lige så skal jeg finde nogle til dig.
kimbobs
Reactions:

Indlæg af kimbobs »

gunni skrev:60X60 er nogle gode mål til at bygge i porebeton da du kan få en plade i de mål. jeg ville vælge en 10 cm plade, og så er det bare at stille plader på håjkant under, de behøver ikke at være 10 cm. du samler dem med pladelim eller almindeligt fliseklæb.

nå du har bygget dem kan du spartle med sandspartel så det får en fin overflade.

Jeg har nogle billeder af det jeg lavede til mit færskvand hvis du vil se det så skriv lige så skal jeg finde nogle til dig.
Jep -jeg vil rigtig gerne se nogle billeder..
kimbobs
Reactions:

Indlæg af kimbobs »

Carsten skrev:Mit akvarie er 70 højt, og havde det været blot 2 cm højere havde jeg ikke kunne nå bunden. Men du er måske udstyret med ekstra lange arme.
Jeg ved ikke rigtigt, jeg har prøvet at stå med hele armen nede, men der stod det selvfølgelig også på gulvet. Jeg overvejer en lille trappestige når det kommer op på bordet. :?
sneppevej
Reactions:

Indlæg af sneppevej »

Kimbobs - du kan evt. også se hvordan Muldfred har bygget sit bord:

http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=2513

Tråden her er ellers et klasse eksempel på totalt unødvendige kommentarer. Den bliver drejet allerede i 2. indlæg :-(
Kimbobs spørger om der er forslag til et bord til hans akvarie - ikke om overflødige bemærkninger i øvrigt om hans projekt.

/Henrik
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Det kan da meget vel være at tråden, kører af sporet. Men der er jo ingen grund til at han begynder at lave noget/indkøbe noget som han fortryder, når det er kommet i hus. Dengang jeg gik og overvejede mit nye akvarie, havde jeg en ide om at det skulle have været 10 cm højere.
Men de prisen var så meget højere, kunne jeg godt "leve" med et på 70 cm. Og det er jeg da glad for idag.

Iøvrigt forstår jeg ikke din holdning, der er ingen der har udnævnt dig til netbetjent her.
Er det noget som generer admin. skrider de nok ind.
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4736
Tilmeldt: ons 12. okt 2005 12:58
18
Postnummer: 8541 Skødstrup
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"

Indlæg af Hvam »

Jeg bruger Porebetong "Gasbetong" i 75mm
BilledeDet nye

Billede
Billede
Det gammel

Samles med fliselim, spatles, vandskures og males. bare lav en bagplade til at stytte, så skal det nok holde.
overflagen skal væer meget plan og læg et stykke 10mm flamingo på. :h
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
kimbobs
Reactions:

Indlæg af kimbobs »

Det er sgu´ iorden, det du har lavet der.. :GO Jeg laver selv terrazzoplader, og havde tænkt på det som top, men som tidligere nævnt, så skal jeg nok passe på at det ikke bliver for højt.
Brugeravatar
gunni
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 387
Tilmeldt: man 14. mar 2005 18:10
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 4293 dianalund
Kontakt:

Indlæg af gunni »

Her er lige et billede. kunne ikke lige finde et billede fra under opbygningen. men man kan da se hvad jeg har lavet...

Jeg ville lave det som seadooman (det gamle) det må da være lige det du mangler, og det ser jo skide godt ud :wink:
Vedhæftede filer
akvarie999.JPG
akvarie999.JPG (48.44 KiB) Vist 2849 gange
kimbobs
Reactions:

Indlæg af kimbobs »

Jep -det er også lige noget i den stil. Nu er jeg igang, så håber jeg at jeg på et tidspunkt kan få et par billeder på (er ikke den store computernørd). Tak for hjælpen. nu er jeg mere bekymret for om jeg kan ha´ sumpen, men det er en anden tråd "Hvor stor er din" :)
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4736
Tilmeldt: ons 12. okt 2005 12:58
18
Postnummer: 8541 Skødstrup
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"

Indlæg af Hvam »

Husk lige at smide lidt billeder op :D
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
kimbobs
Reactions:

Indlæg af kimbobs »

Jeg har gået hjemme, så jeg har haft lidt tid til at gå at bygge.. :) Jeg skal prøve at se om jeg kan få et par billeder på snart. (jeg er ikke den store pc-haj) jeg går og venter på sump, før kan jeg ikke få midtersprods i. der skal nemlig et par låger på for at gemme teknikken..
Besvar

Tilbage til "DIY - Gør-det-selv"