"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Ændring af forhandleradgang på saltvandsforum.dk

Generel tråd kun omhandlende dette forum.
Besvar
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Ændring af forhandleradgang på saltvandsforum.dk

Indlæg af Hougaard »

Pr. 1. september 2010 vil vi indføre en voldsom ændring på saltvandsforum.dk. Fra denne dato vil det eksisterende princip med gratis forhandleradgang ophøre.

Nogle af Jer har måske fulgt med i debatterne omkring forhandlere og banner og forskellige løsninger til drift af siden. Konklusionen vi er nået frem til er følgende:

1. Forhandleradgang vil fremover koste et årligt beløb.

2. Der vil stadigvæk være mulighed for tilkøb af bannere - mere tænkt til kampagner/fødselsdage/udsalg etc. Dvs. kortere løbetid.

3. Der vil være mulighed for at købe "Blå Ord" - dvs. de samme ord som normalt peger på saltvandswiki.dk - kan pege på et forhandler website. Til at starte med vil det kun være varemærke ord - f.eks. Deltec, ATI, Rowaphos og kun varemærker som består af ét ord - dvs. "red dragon" duer ikke. Generelle ord vil stadig kun kunne henvise til saltvandswiki.dk. Det vil foregå på et "først til mølle" princip.

Det er mit store håb, at alle brugere vil støtte bredt op om de forhandlere der fortsat støtter saltvandsforum.dk.

/Erik
spdiving
Reactions:

Re: Ændring af forhandleradgang på saltvandsforum.dk

Indlæg af spdiving »

Det lyder som en rigtig god beslutning. Håber forhandlerene vil bakke op omkring dette tiltag.



Steen
Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2960
Tilmeldt: lør 27. okt 2007 11:55
16
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fredericia

Re: Ændring af forhandleradgang på saltvandsforum.dk

Indlæg af Brian C »

umiddelbart lyder det som en fornuftig ide, men det kræver så at der reageres hurtigere ved angreb på forhandlere
da de ellers vil holde sig langt væk.
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Brugeravatar
bio
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1054
Tilmeldt: ons 17. okt 2007 13:19
16
Postnummer: 7323 Give
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Givskud
Kontakt:

Re: Ændring af forhandleradgang på saltvandsforum.dk

Indlæg af bio »

Jeg håber godt nok stadig det vil være muligt at kritisere forhandlere herinde, hvis det foregår i en ordentlig tone. Hvis ikke der må kritiseres, vil jeg ikke mene at forhandlerer må nævnes overhovedet, ellers bliver det jo én stor gang røvslikkeri...
Mvh Lasse

Biolog, Nordic Reef
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Ændring af forhandleradgang på saltvandsforum.dk

Indlæg af Hougaard »

Forhandleromtale må foregå som det hele tiden har gjort, indefor disse regler - hvilket forøvrigt gælder for alle tråde på forummet.

http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=14&t=36419
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Ændring af forhandleradgang på saltvandsforum.dk

Indlæg af Han$en »

bio skrev:Jeg håber godt nok stadig det vil være muligt at kritisere forhandlere herinde, hvis det foregår i en ordentlig tone. Hvis ikke der må kritiseres, vil jeg ikke mene at forhandlerer må nævnes overhovedet, ellers bliver det jo én stor gang røvslikkeri...
Nu er der jo også stor forskel på om man skriver "Klovnfisken er satme en skod-dyrehandel, og dem der styre den burd hænges", frem for fx. "Jeg var et smut forbi Klovnfisken i dag, og synes ikke helt at ditten og datten var som man kunne forvente"

Ikke at jeg skal hænge Klovnfisken ud, tvært i mod, jeg handler flere gange om måneden der inde!

Jeg synes det er helt fint at vi her på forumet kan komme med meningen om både forhandlere og andet, men det kræver også rigtig formulering - Ellers siger forhandleren blot farvel og tak. Kritisere er et vidt begreb - Hvis det drejer sig om at man bare føler sig fornærmet over et eller andet, så burde man holde det for sig selv - Har man der i mod noget brugbart at nævne, og noget som forhandleren evt. kunne bruge til noget, og måske rette på på, så er det helt sikkert værd at tage med.

Jeg vil ikke sige at det skal være tilladt at kritisere direkte, nærmere komme med Ris/Ros :)

Til trådens handling:

Super idé, men dog må jeg som Brian C sige, at jeg også vil mene der hurtigt skal slås ned på ren kritik, ellers tvivler jeg også stærkt på at forhandlerne tager imod tilbuddet.
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Ændring af forhandleradgang på saltvandsforum.dk

Indlæg af Carsten »

Han$en skrev:[

Jeg vil ikke sige at det skal være tilladt at kritisere direkte, nærmere komme med Ris/Ros :)

Til trådens handling:

Super idé, men dog må jeg som Brian C sige, at jeg også vil mene der hurtigt skal slås ned på ren kritik, ellers tvivler jeg også stærkt på at forhandlerne tager imod tilbuddet.
En forhandler kan også stille sig op og være tøsefornærmet, især hvis der er forhold som måske ikke var efter bogen.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
20
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Re: Ændring af forhandleradgang på saltvandsforum.dk

Indlæg af Brian »

Hougaard skrev:1. Forhandleradgang vil fremover koste et årligt beløb.
Hvad bliver beløbet helt præcist ?
Hougaard skrev:3. Der vil være mulighed for at købe "Blå Ord" - dvs. de samme ord som normalt peger på saltvandswiki.dk - kan pege på et forhandler website. Til at starte med vil det kun være varemærke ord - f.eks. Deltec, ATI, Rowaphos og kun varemærker som består af ét ord - dvs. "red dragon" duer ikke. Generelle ord vil stadig kun kunne henvise til saltvandswiki.dk. Det vil foregå på et "først til mølle" princip.
Pris igen pr ord ;) ?

Udelukkende for at stille min nysgerighed i det vi kan kalde "håber alle kan være med" ! Hvis det er for dyrt udelukkes feks nye små forhandlere fra at komme ind i kampen - og i sidste ende støtte op om hobbyen og bringe sager til alle ! Så det er for mig at se et trade-off der skal varetages med forsigtighed :)

Det kan selvfølgelig også være at det bare en min solidariske ledelses stil der stadig husere for dette site :beer: :T
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1475
Tilmeldt: man 10. okt 2005 06:52
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 6950

Re: Ændring af forhandleradgang på saltvandsforum.dk

Indlæg af Jerslev »

Hvorfor skal forhandlere betale for at få adgang?
Savner en rimeligt begrundet argumentation herfor ud over den selvfølgeligt selvindlysende, at "riget fattes penge"" hvis dette er årsagen, kunne man vel finde andre og mere "retfærdige" løsninger

De få annoncer, der laves herinde af forhandlere, synes jeg ikke forstyrrer - så burde man vel også tage penge for de snart altdominerende private annoncer, der optager rigtig mange procent af trådene. hvori består forskellen??

Håber på en rigtig konstruktiv diskussion
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5279
Tilmeldt: søn 22. jun 2008 19:13
15
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Re: Ændring af forhandleradgang på saltvandsforum.dk

Indlæg af AndersGS »

Jerslev skrev:Hvorfor skal forhandlere betale for at få adgang?
Savner en rimeligt begrundet argumentation herfor ud over den selvfølgeligt selvindlysende, at "riget fattes penge"" hvis dette er årsagen, kunne man vel finde andre og mere "retfærdige" løsninger

De få annoncer, der laves herinde af forhandlere, synes jeg ikke forstyrrer - så burde man vel også tage penge for de snart altdominerende private annoncer, der optager rigtig mange procent af trådene. hvori består forskellen??

Håber på en rigtig konstruktiv diskussion
Det er vel ganske klart, driftsomkostninger skal dækkes. Samt at sidens ejer kan få et lille tilskud for arbejdet. Det er alligevel en tidsrøver at drive sådan et forum.
spdiving
Reactions:

Re: Ændring af forhandleradgang på saltvandsforum.dk

Indlæg af spdiving »

Forumet koster penge at drive.
Privat personer kan vælge imellem mange gratis forumer at skrive på så det vil være rigtig svært at holde på medlemmerne hvis det skulle koste penge.
Nu er SF et meget aktivt forum. Reklame fra forhanlerne de kommer meget bredt ud og selvfølig skal de betale for at få lov at reklamere på siden lige som på andre store forumer.

Steen
Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1204
Tilmeldt: tors 24. feb 2005 20:53
19
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: København Ø

Re: Ændring af forhandleradgang på saltvandsforum.dk

Indlæg af jakobvillien »

Enig med Steen,

Det er heller ikke nødvendigt at udpensle hvad det koster forhandlerne, eftersom det er forhandlerne der skal benytte det og ikke de andre brugere.

Samtidig kan jeg dog godt følge Brian med at alle forhandlere skal være med, og det kommer måske hurtigt til at være total herredømme fra en forhandler som køber de rigtige ord. Ved ikke om det bliver tilfældet dog.
spdiving
Reactions:

Re: Ændring af forhandleradgang på saltvandsforum.dk

Indlæg af spdiving »

Går du tilbage i tiden bare 1-2mdr. er der virklig mange forhandlere der har brugt forumet til at reklamere på.

Kan ikke sige andet end de har sovet i timen hvis de føler sig snyt over at vente med at købe reklame og de bedste pladser så er taget eller hvordan det nu forgår.

Steen
Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2960
Tilmeldt: lør 27. okt 2007 11:55
16
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fredericia

Re: Ændring af forhandleradgang på saltvandsforum.dk

Indlæg af Brian C »

spdiving skrev:Går du tilbage i tiden bare 1-2mdr. er der virklig mange forhandlere der har brugt forumet til at reklamere på.

Kan ikke sige andet end de har sovet i timen hvis de føler sig snyt over at vente med at købe reklame og de bedste pladser så er taget eller hvordan det nu forgår.

Steen
nu skulle det jo lige flade på plads mht priser betingelser og lignende, såeh... :wink:
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Brugeravatar
Munthe
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 973
Tilmeldt: søn 19. jun 2005 12:14
18
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 1979
Geografisk sted: Hvidovre/Thailand

Re: Ændring af forhandleradgang på saltvandsforum.dk

Indlæg af Munthe »

Var det ikke en god ide hvis man som medlem her på siden efter et stykke tid gav lidt på denne link?.http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=14&t=4980
Mit ferskakvarium 877 liter weisglas i front sump 2x112 liter.
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4736
Tilmeldt: ons 12. okt 2005 12:58
18
Postnummer: 8541 Skødstrup
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"

Re: Ændring af forhandleradgang på saltvandsforum.dk

Indlæg af Hvam »

Jeg kan nu konkludere at vi må sige farvel til de gode koral priser der har været fra John og Land og dyr samt andre af de små garage handler, da det ikke længer er rentabel at reklamere på SF! Og ja hvordan skal vi så holde priserne nede!

Så konkurrencen er svækket for de "små" der i sin tid har opbygget saltvands hobbyen i Jylland hvor vi ikke have adgang til de få salsvandtbutikker der var dengang.

Så jeg tror vi nu skaber en tid hvor garage handlerne forsvinder der er drevet af en hobbymand og istedet overtages af støre dyr- supermarkeder!

Så vi ender jo nok med dyre koraller og fisk samt ringer råd & vejledning

Det var bare mit B7!
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Besvar

Tilbage til "Forum generelt"