"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
16
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af StarF »

herzberg skrev:Jeg er helt sikker på at man ikke skal tro at disse vertex pellets ikke er "gode nok" eller kopivarer. Der er en længere tråd om dem på reefcentral. Det med kopier ligger et godt stykke tilbage, og drejede sig om en meget lille sending. Faktisk mener jeg at huske, at det ikke var kopier, men en fejlsending fra producentens side. Og det var såvidt jeg husker et andet mærke.

Men der kan vist ikke være tvivl om at producenterne bør oplyse bedre om hvordan man skal starte op. Det er jo klart at nogen blot vil fylde deres reaktor op med det samme når der står at de ikke kan overdoseres. Jeg undlod det kun fordi jeg havde fulgt lidt med på reefcentral inden jeg modtog mine.
Du har ret det var en lille fejl produktion, disse skulle enda stadig virke, bare knap så effektivt. Ifølge producenten så kom de aldrig ud til forhandlere. Det skrev han på mail til mig.

Dem fra Vertex er ikke giftige.


Brugeravatar
herzberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2667
Tilmeldt: lør 9. apr 2005 20:45
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af herzberg »

Nå jeg tog lige en fosfat måling med mit hannah: 0.05, så det må jo siges at være fint. Det skal selvfølgelig tages lidt med et gran salt, da jeg pt kun har 3 fisk i 400 liter pga mit crash. Men selve crashet betød på den anden side også, at der blev frigivet en masse næring fra døde fisk og koraller til vandet.

Min vand er også en tand mere klart idag end de sidste par dage.


Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
14
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af Schwensen »

Kan bakterieopblomstringen være en irritation for fiskene? Min paletkirurg er begyndt at gnide sig op ad stenene, og vil meget gerne pudses af mine rejer. Normalt for rejerne aldrig lov at nærme sig. Den spiser fint og har ikke hvide pletter.


Brugeravatar
herzberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2667
Tilmeldt: lør 9. apr 2005 20:45
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af herzberg »

Mine fisk ser sunde og raske ud.


Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
14
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af Schwensen »

Gør mine også. Det er kun min palet der opfører sig underligt, men efter et kig under luppen, så ser det ud som om, at den er ved at få små hvide pletter :S Kunne også forklare hvorfor den gnider sig op ad stenene. Håber ikke det er noget, som tager livet af den! Har aldrig haft problemer med min palet før, og den har da været hos mig i et halvt år nu.


Brugeravatar
herzberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2667
Tilmeldt: lør 9. apr 2005 20:45
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af herzberg »

Måske det er pga hurtigt skiftende værdier?! Palet'er er jo lidt sarte hvad angår pletter.


Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
Brugeravatar
clasen
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 91
Tilmeldt: ons 6. jun 2007 10:35
16
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af clasen »

Min konlusion i det hele er at de biopellets virker og det er der hvis ingen tvivl om. Det er stort set indiskutabelt. For mit mit vedkommende vil jeg uden tvivl mene at det er et mirakelmiddel, forstået på den måde at den erstatter nitratfilter, caulerpaalger, rowaphosfiltre, Zeovit, VSV sikkert og effektivt og hvis ikke man lige starter op med halv dosis kan det i dette sjældne tilfælde med Steen gå galt med for hurrtig ændring af vandets værdier.
Jeg beklager meget med Steens tilfælde men man andre kan lærer af dette.
Det eneste der er gjort galt idet mener jeg fra producentens side som både kan fejltolkes af forhandleren så vel som kunden at de siger at det ikke kan overdoseres. Og det som de i sidste ende har ment at når systemet er langsomt tilvendt med en start på halv dosis kan man derefter bruge så meget man vil.
Det skal lige siges at NP biopellets og Vertex biopellets kommer fra samme samlebånd. Det er præcis det samme produkt bare 2 forskellige mærker, så den ene er ikke ringere end den anden.


Støt alle butikker i DK og også Holland:)
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1208
Tilmeldt: søn 14. jun 2009 23:16
14
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Silkeborg/linå

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af Valentin »

Jeg vælger at tro på at det virker som et stort mirakel middel..

Griner.. Har lige tilsat 200 ml til mit grotech filter til mine i alt små 400 liter vand, så må jeg se om vandet er hvidt imorgen samt se om nogle dage om det har rykket mit nitrat længere ned..smiler..

Havde sku fået det med posten igår , men min spritter nabo havde været flink og tage imod, men bare glemt at hun så havde den, og pludselig her til aften vågnede hun og kom ind med pakken.. så nogle gange er det godt at have en god nabo.....nooot og andre gange går det vel bare..griner


Mvh Troels

Husk at være gode ved hinanden, det betaler sig..smiler..
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3591
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af nielsk »

Valentin skrev:Jeg vælger at tro på at det virker som et stort mirakel middel..

Griner.. Har lige tilsat 200 ml til mit grotech filter til mine i alt små 400 liter vand, så må jeg se om vandet er hvidt imorgen samt se om nogle dage om det har rykket mit nitrat længere ned..smiler..

Havde sku fået det med posten igår , men min spritter nabo havde været flink og tage imod, men bare glemt at hun så havde den, og pludselig her til aften vågnede hun og kom ind med pakken.. så nogle gange er det godt at have en god nabo.....nooot og andre gange går det vel bare..griner
Bød du hende så ikke en lille en som tak for hjælpen :oops:


SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1208
Tilmeldt: søn 14. jun 2009 23:16
14
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Silkeborg/linå

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af Valentin »

He he Nej Lotte var med.. og naboen smilede sådan skævt til mig.. Men sagde jeg skyldte hende en tjeneste..griner frækt.. så må vi se hva det bliver til..he he


Mvh Troels

Husk at være gode ved hinanden, det betaler sig..smiler..
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
14
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af Schwensen »

Jeg har i dag sat min nye aquabee 1000up på min reactor med biopellets i, men har stadig ikke opnået det flow jeg egentlig havde forventet. Hvordan "danser" jeres pellets i jeres reaktorere ? Havde forestillet mig det her:

Men det er kun i den ene side mine står hopper lidt.


Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1208
Tilmeldt: søn 14. jun 2009 23:16
14
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Silkeborg/linå

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af Valentin »

Ja det ser sku ud til at køre helt optimalt på videon....

Mine står helt oppe i toppen af reaktoren, men må vel bare skrue en anelse ned for min pumpe til det..


Mvh Troels

Husk at være gode ved hinanden, det betaler sig..smiler..
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
16
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af StarF »

mine bevæger sig meget svagt, slet ikke sådan der. og mine virker fint!


Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2639
Tilmeldt: lør 16. jun 2007 02:05
16
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
Kontakt:

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af ronny.w »

mon ikke det her er hen af det optimale. sådan kører det hos en kammi. det satte det op i forgårs

http://www.youtube.com/watch?v=JPAJAvCZnrU&NR=1


Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
16
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af StarF »

Tja ifølge tråden på reefcentral så bliver de ikke mere effektive af at køre hurtig, nærmere modsat. Mine 1 litter køre med 700l/t og bevæger sig meget lidt, men virker meget effektivt.. Ser ingen grund til der skal så meget knald på det.


jim
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 297
Tilmeldt: søn 26. okt 2008 12:09
15
Postnummer: 4640 Fakse
Saltvand siden?: 2008

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af jim »

jeg er lige kommet hjem fra job og igen en fyldt skummer men meget mere klart vand idag så det er jo godt tegn.

mvh jim


Brugeravatar
spax
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1074
Tilmeldt: søn 11. maj 2008 08:29
15
Postnummer: 9900 Frederikshavn
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Frederikshavn

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af spax »

Så har jeg lige bestilt 2 x Vertex biopellets 1000 ml + Vertex UF-15 Universal Media reactor + gratis Newjet pumpe nj 1200 bliver fint og se hvordan det virker, når jeg får mit akvarie hjem :)


Mvh kim

160L akvarie med 54L sump. Tunze overløb. Tunze 6045. Tunze 6015 x 2 . Tunze 9005 skummer. ATI sunpower 6x24w
viewtopic.php?f=92&t=48533
spdiving
Reactions:

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af spdiving »

En god tin er at sætte de Biopelles til under opstart af akvarie så man slipper for at starte langsom op samt passe på at koraller de dør.

Tror bestemt også at man ville kunne spare lidt tid på indkøringen af akvariet. Men intet er jo sikkert...haha

Steen


Brugeravatar
spax
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1074
Tilmeldt: søn 11. maj 2008 08:29
15
Postnummer: 9900 Frederikshavn
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Frederikshavn

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af spax »

spdiving skrev:En god tin er at sætte de Biopelles til under opstart af akvarie så man slipper for at starte langsom op samt passe på at koraller de dør.

Tror bestemt også at man ville kunne spare lidt tid på indkøringen af akvariet. Men intet er jo sikkert...haha

Steen
Ja det havde jeg også tænkt på at gøre :) fandt lige et godt tilbud inde på deepocean :y


Mvh kim

160L akvarie med 54L sump. Tunze overløb. Tunze 6045. Tunze 6015 x 2 . Tunze 9005 skummer. ATI sunpower 6x24w
viewtopic.php?f=92&t=48533
Brugeravatar
clasen
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 91
Tilmeldt: ons 6. jun 2007 10:35
16
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af clasen »

spax skrev:Så har jeg lige bestilt 2 x Vertex biopellets 1000 ml + Vertex UF-15 Universal Media reactor + gratis Newjet pumpe nj 1200 bliver fint og se hvordan det virker, når jeg får mit akvarie hjem :)
Hold da op! Jeg kan gætte mig til at du har fået den herfra
http://www.deepoceanshop.dk/tilbud/pakketilbud.html
Kan se fragten også er gratis i august, så bliver det vist ikke billigere! :K


Støt alle butikker i DK og også Holland:)
Brugeravatar
spax
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1074
Tilmeldt: søn 11. maj 2008 08:29
15
Postnummer: 9900 Frederikshavn
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Frederikshavn

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af spax »

clasen skrev:
spax skrev:Så har jeg lige bestilt 2 x Vertex biopellets 1000 ml + Vertex UF-15 Universal Media reactor + gratis Newjet pumpe nj 1200 bliver fint og se hvordan det virker, når jeg får mit akvarie hjem :)
Hold da op! Jeg kan gætte mig til at du har fået den herfra
http://www.deepoceanshop.dk/tilbud/pakketilbud.html
Kan se fragten også er gratis i august, så bliver det vist ikke billigere! :K
Det kan du lige tro jeg har :) Syntes det var et rigtig godt tilbud, så det måtte jeg bare have, nu når alle snakker så godt om det :GO


Mvh kim

160L akvarie med 54L sump. Tunze overløb. Tunze 6045. Tunze 6015 x 2 . Tunze 9005 skummer. ATI sunpower 6x24w
viewtopic.php?f=92&t=48533
Brugeravatar
Bruno
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 616
Tilmeldt: fre 6. jan 2006 12:48
18
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Næstved

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af Bruno »

StarF skrev:Tja ifølge tråden på reefcentral så bliver de ikke mere effektive af at køre hurtig, nærmere modsat.
Ahh, det kan jeg ikke mindes at have læst i tråden. Ja, givet de bliver ikke mere effektive af at køre hurtigere end nødvendigt, men kører de for langsomt (eller slet ikke) skulle man få den forkerte effekt og lige frem risikere at Nitrat stiger i stedet for at falde. Producenten selv anbefaler også at man sikrer sig nok flow igennem pillerne


Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
16
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af StarF »

Bruno skrev:
StarF skrev:Tja ifølge tråden på reefcentral så bliver de ikke mere effektive af at køre hurtig, nærmere modsat.
Ahh, det kan jeg ikke mindes at have læst i tråden. Ja, givet de bliver ikke mere effektive af at køre hurtigere end nødvendigt, men kører de for langsomt (eller slet ikke) skulle man få den forkerte effekt og lige frem risikere at Nitrat stiger i stedet for at falde. Producenten selv anbefaler også at man sikrer sig nok flow igennem pillerne
hen imod de sidste sider, er der flere der har fuld knap på dem, uden der sker en skid. Der begyndte først at ske noget da flow blev sat lidt ned. :)

men ja det kan jo både være for meget og for lidt. man må prøve sig lidt frem.


Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2960
Tilmeldt: lør 27. okt 2007 11:55
16
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fredericia

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af Brian C »

til jer der har oplevet problemer, og dem der gerne vil undgå problemer, med vertex pellets, så kan jeg kun anbefale lige at kigge en ekstra gang på brugervejledningen
hvor der står at overdosering kan foråsage problemer, i form af svovlbrinte
desuden anbefales det i vejledningenat starte op med reduceret mængde, for at undgå for hurtige ændringer af vandværdierne til skade for det levende i akvariet
desuden frarådes det direkte at bruge det sammen med fosfatfilter.
ozon og UV kan bruges sammen med produktet, men anbefales ikke

dette er ikke sagt for at træde på dem der har oplevet problemer, men for at undgå at andre løber ind i dem


Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Brugeravatar
Bruno
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 616
Tilmeldt: fre 6. jan 2006 12:48
18
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Næstved

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af Bruno »

StarF skrev:
Bruno skrev:
StarF skrev:Tja ifølge tråden på reefcentral så bliver de ikke mere effektive af at køre hurtig, nærmere modsat.
Ahh, det kan jeg ikke mindes at have læst i tråden. Ja, givet de bliver ikke mere effektive af at køre hurtigere end nødvendigt, men kører de for langsomt (eller slet ikke) skulle man få den forkerte effekt og lige frem risikere at Nitrat stiger i stedet for at falde. Producenten selv anbefaler også at man sikrer sig nok flow igennem pillerne
hen imod de sidste sider, er der flere der har fuld knap på dem, uden der sker en skid. Der begyndte først at ske noget da flow blev sat lidt ned. :)

men ja det kan jo både være for meget og for lidt. man må prøve sig lidt frem.
Ah, okay :GO Er kun nået til til ca. side 50 :oops: Men du har garranteret fuldstændig ret i, at der er både en nedre og øvre margin i flow :GO


Brugeravatar
skod
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 711
Tilmeldt: ons 24. dec 2008 14:04
15
Postnummer: 9440 Aabybro
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Birkelse, Aabybro
Kontakt:

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af skod »

Brian C: citat: desuden frarådes det direkte at bruge det sammen med fosfatfilter. citat slut.
Det har jeg ikke hørt før. Ved du hvorfor Brian? Og hvad kan der ske? Jeg har nemlig fosfat i vandet, men pillerne er først kommet i igår.
Mvh. Gert Skjølstrup


Mvh. Gert Skjølstrup
Læs mere på min blok: http://www.gteck.dk/#home
leifkrarup
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1797
Tilmeldt: ons 14. mar 2007 11:55
17
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af leifkrarup »

Brian C skrev:desuden frarådes det direkte at bruge det sammen med fosfatfilter.
Sjovt for producenten af de originale NP Biopellets tilråder brug af fosfatfiter med den begrundelse at forfat fjernes væsentligt langsommere end nitrat.
Gad vide hvem man skal tro på.


Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2061
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Kolding

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af nbd »

leifkrarup skrev:
Brian C skrev:desuden frarådes det direkte at bruge det sammen med fosfatfilter.
Sjovt for producenten af de originale NP Biopellets tilråder brug af fosfatfiter med den begrundelse at forfat fjernes væsentligt langsommere end nitrat.
Gad vide hvem man skal tro på.
Det lyder rigtigt at fosfat fjernes langsommere end nitrat. Nitrat fjernes af nitratrespirerende bakterier. De 'ånder' ganske enkelt vha. nitrat, dvs. udnytter de oxygenatomer, der er bundet i nitrat (omdanner derved kvælstoffet til frit kvælstof). Så vidt jeg husker, er der ikke fosfatrespirerende bakterier. Bakterier kan imidlertid godt bruge fosfat som fosforkilde, men i meget mindre skala. Fosfat fjernes fra akvariet ved at bakterierne havner i skummeren.


Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1208
Tilmeldt: søn 14. jun 2009 23:16
14
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Silkeborg/linå

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af Valentin »

Er lige kommet hjem til den vildeste overfyldte skummer..

Det var tømt imorges da jeg tog på job og lige nu da jeg kom hjem var den helt svømmet over og der var bobler over alt..griner.. Så fik lige skruet ned for skummeren og ved nu at mine pellet er gået igang med at virke.... juhhhhuuuuuuuuuuuuuuu ....

Glæder mig til at måle de forskellige ting engang imorgen....

Forvirrende det med fosfat.. men pellet skulle jo også tage fosfat, så hvorfor overhovedet have et sådan filter sat til....( jeg har bedt til de højere magter..haha.. og vælger at tro at bio pellets er det vildeste vidundermiddel.. ) smiler stort..


Mvh Troels

Husk at være gode ved hinanden, det betaler sig..smiler..
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
16
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af StarF »

pellets fjerner po4, det gjorde det ved mig, det går bare langsomt, og har man en stor fiske mængde og fodre meget, så er det ikke sikkert det er nok, derfor skriver producenten af n/p pillerne at man KAN tilføje po4 fjerner i disse tilfælde. Så ta det med ro, er ikke sikker tdet er nødvendigt for alle, faktum er selv med min belastning, faldt po4 stille og rolig.


Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"