"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Opførsel på saltvandsforum.dk

Generel tråd kun omhandlende dette forum.
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Opførsel på saltvandsforum.dk

Indlæg af Hougaard »

Kære Alle,

Igennem det sidste stykke tid har der, trods det gode vejr, været forskellige former for "uro" på forummet. Og moderator-gruppen vil gerne have lov til at præcisere reglerne her på forummet.

Når man opretter sig på forummet, accepteres bla. følgende betingelser:

Du indvilliger i ikke at indsende nogen form for fornærmende, uanstændigt, vulgært, bagtalende, hadefuldt, truende eller sexuelt orienteret materiale eller indsende andet materiale, som er i strid lovgivningen, det være sig i dit eget land, landet hvor "Saltvandsforum DK" er hostet eller international lovgivning. Gør du dette, kan dette medføre, at du øjeblikkeligt og permanent bliver udelukket, med meddelelse herom til din Internet udbyder, hvis det vurderes påkrævet af os. IP-adresserne for alle indlæg logges for at give mulighed for at håndhæve disse betingelser. Du indvilliger i at "Saltvandsforum DK" har ret til at fjerne, ændre, flytte eller låse enhvert emne til enhver tid, såfremt vi finder dette passende.

Sagt på en anden måde, så er ordet frit, men det er tonen ikke ! Saltvandsforum.dk er et sted hvor vi kan være dybt uenige om vores hobby, men et sted hvor vi er uenige på en sober måde og har respekt for andres holdninger og værdier, husk igen på, nogen folk kan holde Goniopora andre kan ikke, og sådan er vi så forskellige.

Vi siger ikke at vi skal indføre folketings titulering med Hr. og Fru., men tonen skal være sober og som tidligere har sagt, kan man ikke sige det face-to-face, så skal man nok lade være med at skrive det.

Hvis der er noget der er uklart, står hele moderatorgruppen klar til at hjælpe med at præcisere budskabet.

Mvh
Lars M, Peters1 og Hougaard


Sheriffen
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 506
Tilmeldt: tirs 4. maj 2010 12:28
13
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Koldig

Re: Opførsel på saltvandsforum.dk

Indlæg af Sheriffen »

Enig..


Hellere boller på suppen end suppe på bollerne
Brugeravatar
FrederikNørgaard
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 303
Tilmeldt: man 22. mar 2010 19:30
14
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 7000 Fredericia

Re: Opførsel på saltvandsforum.dk

Indlæg af FrederikNørgaard »

Btw, nu når vi er ved emnet, er der en tråd der har brug for at blive kigget i.


Mvh Frederik B Nørgaard
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Opførsel på saltvandsforum.dk

Indlæg af Lord Mike »

Ja, som jeg ser det så har moderator-gruppen sovet i flere måneder efterhånden......(undskyld Erik, men sådan ser jeg det :( )

Stort set alle som jeg har mødt rundt omkring er ret så utilfreds med den ekstreme negativitet som efterhånden kan findes hver dag på dette forum. Foruden dem så ved jeg også hvor træt div. forhandlere efterhånden er over alle de tråde som ingen mening giver andet end at nedværdie deres forretninger. Ydermere skal de samme forhandlere fandme også læse her på forummet hvordan de burde drive deres forretninger af uvidende personer som umiddelbart ingenting ved om hvordan man driver en forretning indenfor denne branche.

Jeg forstår simpelhen ikke hvorfor moderator gruppen ikke skære kraftigere igennem når der opstår problemer, og det skal ikke være nogen hemlighed at hvis jeg sad i jeres sted så var der bestemt blevet udelukket nogle personer fra dette forum. Men da jeg bare er en ganske almindelig bruger af dette forum har jeg bekendt ikke disse rettigheder, så derfor har jeg gjort som flere andre også har nemlig at være mere og mere indaktiv. Faktisk er dette rigtig syndt for forummet da der forsvinder stor viden fra forummet ved at disse personer ganske enkelt bliver væk eller vælger kun af kigge fremfor at indvolvere sig i diverse tråde med råd og vejledning.

Så efter min mening så skal moderator gruppen tage arbejdstøjet på, og få smidt nogle af brugerne adhelvedes til så forummet igen bliver værd at bruge tid på........


Brugeravatar
Munthe
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 973
Tilmeldt: søn 19. jun 2005 12:14
18
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 1979
Geografisk sted: Hvidovre/Thailand

Re: Opførsel på saltvandsforum.dk

Indlæg af Munthe »

Som Lord Mike skriver, så mener jeg også at der er sket noget her på forummet i den sidste tid, og synes da også det er lidt trist. Men godt at se at der nu bliver sat fokus på det.


Mit ferskakvarium 877 liter weisglas i front sump 2x112 liter.
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Opførsel på saltvandsforum.dk

Indlæg af Hougaard »

Hej Michael,

Sovet, desværre ikke :)

Men måske har jeg været for naiv i min forestilling om at der er plads til alle, og hvis blot jeg forsøgte at være pædagogisk, ville det hele løse sig :grouphug:

Men jeg skal være den første til at indrømme at den strategi har fejlet og derfor må guleroden skiftes ud med pisken :KP

/Erik


Brugeravatar
Gargoyle47
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 495
Tilmeldt: ons 17. jun 2009 06:56
14
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2009

Re: Opførsel på saltvandsforum.dk

Indlæg af Gargoyle47 »

øøøjjjj det ville være rart..... hvor underholdende det end kan være at læse en diskussion ind imellem. så ville det dog være fantastisk hvis bare den var saglig og informativ så man kunne lære noget :K
og hvis begge (eller i nogen tilfælde flere) parter, i det mindste, bare kunne være enige om at være uenige og så lade den ligge der. :beer:
Der skal 2 til en tango og hvis bare en part stopper=nul skænderi


Boyu 58l til 250l og nu 540 viewtopic.php?f=94&t=40421
og en lille ode til mit gamle viewtopic.php?f=2&p=342322#p342322
Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1204
Tilmeldt: tors 24. feb 2005 20:53
19
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: København Ø

Re: Opførsel på saltvandsforum.dk

Indlæg af jakobvillien »

Vildt nok at læse. Jeg har været væk fra saltvand et stykke tid og vender tilbage til skænderier. Det er godt nok ikke oplevet før.

Jeg er nu enig med Erik i at moderator autoriteten først bør bruges når der ikke er anden udvej og at der er plads til alle. Ellers er her en lille hjælpsom smiley hvis folk er unødvendigt tåbelige: :rolleyes:

Det er heldigvis stadig reglen at folk er hjælpsomme og har en god saglig diskussion om produkter, koraller og fisk herinde - og tåbelighederne er undtagelsen.


Brugeravatar
spax
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1074
Tilmeldt: søn 11. maj 2008 08:29
15
Postnummer: 9900 Frederikshavn
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Frederikshavn

Re: Opførsel på saltvandsforum.dk

Indlæg af spax »

Dejligt der er blevet sat fokus på dette emne nu :y Der skal være plads til alle på dette forum, og der skal snakkes i en ordenlig tone, ellers gider folk ikke at være herinde mere, og det ville jo være rigtigt synd. Har efterhånden hørt nogen stykker ude i byen, som ikke gider at være herinde mere, fordi de syntes det er blevet en børnehave. Og syntes vi allesammen skulle hjælpe til, med at få et bedre forum.. :grouphug:


Mvh kim

160L akvarie med 54L sump. Tunze overløb. Tunze 6045. Tunze 6015 x 2 . Tunze 9005 skummer. ATI sunpower 6x24w
viewtopic.php?f=92&t=48533
Brugeravatar
TorbenC
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1253
Tilmeldt: søn 19. mar 2006 11:06
18
Postnummer: 6760 Ribe
Saltvand siden?: 2009

Re: Opførsel på saltvandsforum.dk

Indlæg af TorbenC »

Jeg synes godt nok også at der er blevet udvist høj tolerance.

Der har været en del brugere, som har fortjent en tur i fryseren - nogen har flere gange.


Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
13
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Opførsel på saltvandsforum.dk

Indlæg af Bingocaller »

Enig med at det er rart at der er kommet fokus på dette - en diskussion er altid godt men det skal sgu ikke blive en børnehave at høre på!

Den gode tone og hyggelige omgang var netop noget af det jeg lagde mærke til da jeg startede med at kigge på denne side ( Var samtlige sider igennem for indlæg inden jeg besluttede at starte på saltvand :) ).


Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
henrikp
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 659
Tilmeldt: lør 29. dec 2007 00:20
16
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: 8960 Uggelhuse

Re: Opførsel på saltvandsforum.dk

Indlæg af henrikp »

Hej saltvands folk..
jeg er nok desværre en af dem der har har været lidt grov i tonen på det sidste
vil gerne gi jer en undskyldning for at i har lagt skærm til et par tvister

HP


Brugeravatar
Mickey86
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 238
Tilmeldt: tors 21. aug 2008 22:51
15
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2007
Kontakt:

Re: Opførsel på saltvandsforum.dk

Indlæg af Mickey86 »

Som der blev sagt i gamle dage

Tag den over PB


Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2960
Tilmeldt: lør 27. okt 2007 11:55
16
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fredericia

Re: Opførsel på saltvandsforum.dk

Indlæg af Brian C »

Mickey86 skrev:Som der blev sagt i gamle dage

Tag den over PB
endnu bedre tag den Face to Face, mange misforståelser opstår pga skrift

ofte bliver tingene osse sagt på en anden måde, når man snakker ud om sagen på den måde

jeg har flere gange oplevet at folk der på forum var meget grove, egentlig var nogle flinke og meget fornuftige mennesker at tale med når man står lige overfor dem

jeg skal da osse beklage hvis nogen føler at jeg har været lidt bidsk i den sidste tid, men som den gode Lord er inde på er det s... træls altid at skulle forsvare sig selv og sin arbejdsplads, og jeg kan kun støtte 100% op om hans indlæg
og det skal ikke være nogen hemmelighed, jeg i den sidste tid flere gange har haft tanken om det nu osse var det værd, især med de personangreb og angreb på butikker, der har været i den senere tid


Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
DanielXavier
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 822
Tilmeldt: tirs 18. aug 2009 18:56
14
Postnummer: 2750 Ballerup
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Ballerup

Re: Opførsel på saltvandsforum.dk

Indlæg af DanielXavier »

Jeg vil da også gerne følge trop, og undskylde de gange jeg har været grov at høre på. :rolleyes:

Jeg har taget en face to face efter et stort skænderi online, og vi kom godt ud af det igen, og undskyldte pænt til hinanden bagefter. :grouphug:
Jeg vil også udtrykke at jeg bestemt ikke bære nag. Vi kan alle have nogle dage, hvor livet hænger en ud af halsen.

Fortsat dejlig dag til forummet.

Daniel


soreng
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 59
Tilmeldt: lør 12. sep 2009 13:02
14
Postnummer: 2600 Glostrup
Saltvand siden?: 2009

Re: Opførsel på saltvandsforum.dk

Indlæg af soreng »

jeg syntes, det ville være dejligt, hvis der var mere konsekvens, over for uheldige personer der konsekvens, skal svine andre til hvis deres mening ikke passer med egen holdning.

Jeg er rimelig ny i denne verden, og er ved at være træt af at få personer skal ødelægge alle debatter, med alt muligt ligegyldigt L***, ser dette forum som et sted hvor man kan få hjælp af de erfarne, men gider næsten ikke mere på grund af alle mærkelige kommentare. af folk der er rimelige nye og ikke ved hvad de taler om, men bare vil se deres navn nævnt.

Kan anbefale pga. hvad der er sket der sidste tid, at, man kun kan komme med X-antal indlæg om måneden, og evt, mindre hvis man ikke støtter forummet.


Det var min mening. og nyd den gode sommer.

Hilsen
Søren


RSM 250 med aquamedic køler, overvejer nitrat of fosfat filter.
Brugeravatar
TorbenC
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1253
Tilmeldt: søn 19. mar 2006 11:06
18
Postnummer: 6760 Ribe
Saltvand siden?: 2009

Re: Opførsel på saltvandsforum.dk

Indlæg af TorbenC »

soreng skrev: Kan anbefale pga. hvad der er sket der sidste tid, at, man kun kan komme med X-antal indlæg om måneden, og evt, mindre hvis man ikke støtter forummet.
Sådan lidt Nord Korea style ?


soreng
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 59
Tilmeldt: lør 12. sep 2009 13:02
14
Postnummer: 2600 Glostrup
Saltvand siden?: 2009

Re: Opførsel på saltvandsforum.dk

Indlæg af soreng »

Ikke under styre, men evt. max. 20-30 indlæg, da jeg syntes at nogen herinde skal kommentere alt, lige fra foder over lys, til fisk. det virker som om enkelte personer kommentere alt. og hvis andre ikke svare meget precist, kommer svinetonen frem. og hele debatten dør.


RSM 250 med aquamedic køler, overvejer nitrat of fosfat filter.
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Opførsel på saltvandsforum.dk

Indlæg af Hougaard »

soreng skrev:Ikke under styre, men evt. max. 20-30 indlæg, da jeg syntes at nogen herinde skal kommentere alt, lige fra foder over lys, til fisk. det virker som om enkelte personer kommentere alt. og hvis andre ikke svare meget precist, kommer svinetonen frem. og hele debatten dør.
Den slags kommer ikke, man kan ikke lægge en begrænsning på kvantitet og så tro at kvaliteten vil stige. Det hænger ikke sammen og vil blot ramme de forkerte.

Jeg tror desværre ikke der findes tekniske løsninger på det her !


Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3822
Tilmeldt: man 27. mar 2006 23:25
18
Postnummer: 8970 Havndal
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Demstrup

Re: Opførsel på saltvandsforum.dk

Indlæg af Nolan »

Jeg har set på andre boards, at admin uddeler "ostemadder". Tre styk og du ryger i "boksen". Ved siden af brugerens avatar vises tydeligt, hvor mange ostemadder brugeren har.

Måske en idé ?

/Kim


Brugeravatar
Rean
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 232
Tilmeldt: tors 2. apr 2009 20:22
14
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2009
Kontakt:

Re: Opførsel på saltvandsforum.dk

Indlæg af Rean »

Jeg kender også fra andre fora'er at der findes en "rapportér til admin" knap i samtlige tråd. På den måde bliver administrator gjort opmærksom og kan evt. låse tråden inden der kommer for meget mudderkast. Men set på den anden side rammer dette så bare trådens ejer (Hvis han da ikke er indblandet)


Brugeravatar
Holst
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 938
Tilmeldt: man 28. jan 2008 10:11
16
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Varde

Re: Opførsel på saltvandsforum.dk

Indlæg af Holst »

Syns det er fint der bliver taget hånd om det og kommet konsekvens ud af ens handlinger her på forummet.

Men alligevel at folk kan være så enige om dette men alligevel forekommer det jævntligt at folk hidser sig selv og hinanden op :P


Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Opførsel på saltvandsforum.dk

Indlæg af Hougaard »

Rean skrev:Jeg kender også fra andre fora'er at der findes en "rapportér til admin" knap i samtlige tråd. På den måde bliver administrator gjort opmærksom og kan evt. låse tråden inden der kommer for meget mudderkast. Men set på den anden side rammer dette så bare trådens ejer (Hvis han da ikke er indblandet)
Den findes også her (det lille ikon med udråbstegnet over hver eneste indlæg) - Men den bliver sjældent brugt.


Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Opførsel på saltvandsforum.dk

Indlæg af Hougaard »

Men det der i virkeligheden måske er det største problem (Michael), er, at de to grupper som burde komplimentere hinanden, nemlig de gamle rotter og nybegynderne, pludselig er som vand og olie. Og det er jo et kæmpe tab for især nybegynderne, men også for de gamle rotter.


Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Opførsel på saltvandsforum.dk

Indlæg af Hougaard »

Nolan skrev:Jeg har set på andre boards, at admin uddeler "ostemadder". Tre styk og du ryger i "boksen". Ved siden af brugerens avatar vises tydeligt, hvor mange ostemadder brugeren har.

Måske en idé ?
Faktisk har jeg forsøgt det, blot "usynligt", jeg tror ikke der er tvivl hos visse af "uromagerne" om, at de er meget tæt på den 3. ostemad. Men igen, det har nok være for pædagogisk.


Brugeravatar
Rean
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 232
Tilmeldt: tors 2. apr 2009 20:22
14
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2009
Kontakt:

Re: Opførsel på saltvandsforum.dk

Indlæg af Rean »

Hougaard skrev:
Rean skrev:Jeg kender også fra andre fora'er at der findes en "rapportér til admin" knap i samtlige tråd. På den måde bliver administrator gjort opmærksom og kan evt. låse tråden inden der kommer for meget mudderkast. Men set på den anden side rammer dette så bare trådens ejer (Hvis han da ikke er indblandet)
Den findes også her (det lille ikon med udråbstegnet over hver eneste indlæg) - Men den bliver sjældent brugt.
Så lærte jeg også noget i dag :)


Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Opførsel på saltvandsforum.dk

Indlæg af Han$en »

10x Ave Maria - Og jeg beder om forladelse igen..

Jeg har været lidt en dingenot - Beklager drenge og piger. Det er varmt :beer:

Jeg har taget den direkte med mit "hoved-offer" og det er afsluttet, og der skulle være styr på det hele her fra.

Jeg er enig med mange af indlæggende, og Brian C, Lord Mike og Hougaard har så evigt ret. Jeg stemmer for gruppekram, og at vi tager hånd om de nye. Jeg vil i hvert fald selv gå den rigtige vej her fra, og så undlade at besvare evt. idioti, om ikke andet, så lige skrive en PB, og høre hvad dælen det nu er for en omgang hø :)


Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
Mickey86
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 238
Tilmeldt: tors 21. aug 2008 22:51
15
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2007
Kontakt:

Re: Opførsel på saltvandsforum.dk

Indlæg af Mickey86 »

hougaard:


Kan du ikke fryse brugeren i et stykke tid hvis man overtræder grænserne?


Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1204
Tilmeldt: tors 24. feb 2005 20:53
19
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: København Ø

Re: Opførsel på saltvandsforum.dk

Indlæg af jakobvillien »

Personligt synes jeg denne tråd var nok, og der ikke er brug for mere handling end det der, af Hougaard, er ridset op i første indlæg.


jim
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 297
Tilmeldt: søn 26. okt 2008 12:09
15
Postnummer: 4640 Fakse
Saltvand siden?: 2008

Re: Opførsel på saltvandsforum.dk

Indlæg af jim »

Sådan drenge lad så den gode stemning komme tilbage. Jeg tror nu også denne tråd er det der skal til.

Mvh jim


Besvar

Tilbage til "Forum generelt"