"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

byg din egen skummer kap.1

Forum hvor du kan læse og dele gør-det-selv tips og ideer.
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4736
Tilmeldt: ons 12. okt 2005 12:58
18
Postnummer: 8541 Skødstrup
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"

Indlæg af Hvam »

Nordisk plast. du kan jo også bruge et guldfiske rør.

Du kan lige få et smukik på min. :wink:
Vedhæftede filer
P1012084.JPG
P1012084.JPG (22.45 KiB) Vist 5785 gange
Senest rettet af Hvam tirs 7. mar 2006 19:53, rettet i alt 1 gang.
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4663
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af Anders månsson »

jeg kan ikke finde de guldfiske rør nogen steder?
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4736
Tilmeldt: ons 12. okt 2005 12:58
18
Postnummer: 8541 Skødstrup
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"

Indlæg af Hvam »

http://Www.tropefisk.dk 1m ø20 mm til 400 kr
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Frank Johansen
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 22
Tilmeldt: fre 24. feb 2006 17:57
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 4200 Slagelse

Indlæg af Frank Johansen »

Hej Kim.
Det er en flot skummer du der har smedet sammen, det er udemærket at din hals kun er 60mm i diameter den skal kun fjerne skummet fra reaktoren og det gør den fint når den ikke er større end den er.
Selve udskillelsen af affaldsstofferne sker i reaktorkammeret, og det ser det jo ud til at din skummer klare til UG.
Man skal ikke være ked af det hvis man ikke kan lave noget der ligner kaffe på sin skummer, for den fjerner flere affaldsstofer hvis det kun er the man får i sin kop.
Flot arbejde.
Mvh.
Frank Johansen.
Brugeravatar
gunni
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 387
Tilmeldt: man 14. mar 2005 18:10
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 4293 dianalund
Kontakt:

Indlæg af gunni »

Hmmm nu når nogle har åbnet denne post igen vil jeg da lige spørge om du har fået lavet et par billeder af arbejdsgangen nå du laver flanger med din fræser, som du snakkede om for 2 md siden :mrgreen:
kimjessen
Reactions:

Indlæg af kimjessen »

Glem det :x :x :x :x :x :| :| :| :( :( :( :( :(
Senest rettet af kimjessen tirs 28. mar 2006 17:02, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
gunni
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 387
Tilmeldt: man 14. mar 2005 18:10
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 4293 dianalund
Kontakt:

Indlæg af gunni »

Syndtes sku det er i orden :RE
Frank Johansen
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 22
Tilmeldt: fre 24. feb 2006 17:57
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 4200 Slagelse

Indlæg af Frank Johansen »

Sørgeligt at det skulle komme dertil, men roserne skal du have aligevel. :wink:
Mvh.
Frank Johansen
Venlig hilsen
Frank Johansen.
kimjessen
Reactions:

Indlæg af kimjessen »

Tak frank, Du lyde så fag bevist mht. halsen og hvilken skum der kommer op hvad byger du den på, har manglet lidt seriost fedbak lige mht. denne problematik.
Frank Johansen
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 22
Tilmeldt: fre 24. feb 2006 17:57
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 4200 Slagelse

Indlæg af Frank Johansen »

Hej Kim.
Her er lidt oplysninger jeg har samlet gennem tiderne og selv har haft meget glæde af.
Når æggehvidestofferne har sat sig på luftboblerne i reaktorkammeret og er transporteret op i skummet har de ikke mere at gøre i systemet og jo hurtigere du får dem fjernet fra dit system (det vil sige smidt op i koppen) jo bedere, det er også derfor at det er bedre ikke at prøve på at lave affaldet så konsentreret som muligt men at lave en lysere afskumning da du derved får mange flere af de æggehvidestoffer med som har svært ved at fæstne sig ved luftboblerne (nogle affaldsstoffer skal være i reaktoren i mindst 2 minutter før de har en spænding så de kan hæfte sig på boblerne) det er derfor at det er en fordel at lave sin skummer så høj som muligt, gerne 150 cm. høj eller køre returvandet fra skummeren direkte over i endnu en skummer så vandet har så lang tid i skummeren som muligt, lige så er det bedere at sætte så mange luftsten i skummeren som der er plads til frem for få luftsten som man overbelaster med luft da for meget luft i en sten kun øger boblernes størelse, og det er overfladen på luftboblerne der giver efekten og overfladearealet er meget støre på en masse små bobler frem for få store, og boblerne skal møde så lidt turbolens som muligt og helst stige opad uden at hvirvle for meget rundt da det kan rive de dårligst hæftede affaldsmolekyler af boblerne igen.
Sidst men ikke mindst skal du kun lade akvarievandet cirkulere gennem din skummer 2 gange i døgnet, men for at alt dit akvarievand skal nå igennem din skummer skal der løbe 75 l. vand pr. 100l. akvarie gennem skummeren pr. time
Håber du kan bruge informationerne til noget og pøj pøj med projektet.
Mvh.
Frank Johansen.
Venlig hilsen
Frank Johansen.
kimjessen
Reactions:

Indlæg af kimjessen »

det er egent ligt også den teori jeg har opbyget, det glæder mig at vi er enige.
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4736
Tilmeldt: ons 12. okt 2005 12:58
18
Postnummer: 8541 Skødstrup
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"

Indlæg af Hvam »

Hej kim hvem mener du som kopiere dit projekt til videresalg? "send evt pb.

Jeg har fået meget insperiation fra dit skummer projekt, du har en masse gode løsninger, jeg er dog ikke helt kommet til samme løsninger som dig.

Men jeg skal nok smide lidt billeder på når det kører.
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
kimjessen
Reactions:

Indlæg af kimjessen »

Jeg glæder mig til at se din løsning, mht. dit andet spørgsmål, så er det ikke nødvendigt at nævne nogen navne værken her eller på PB, jeg har taget min holdning og sådan er det barer, der kommer anderer DIY projegter, i løbet af framtiden fra min side af, der kan du værer ganske rolig.
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4736
Tilmeldt: ons 12. okt 2005 12:58
18
Postnummer: 8541 Skødstrup
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"

Indlæg af Hvam »

:GO Godt at høre kim det er altid spændene når du starter.
Jeg har pt kun et problem med skummern Limen kan ikke holde så jeg har lige prøvet at få 27L på stue gulvet ik så fedt for trægulvet.
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
kimjessen
Reactions:

Indlæg af kimjessen »

Hvad er det for en lim du bruger og hvilket materialer prøver du at lime sammen.
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4736
Tilmeldt: ons 12. okt 2005 12:58
18
Postnummer: 8541 Skødstrup
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"

Indlæg af Hvam »

pvc og en anden form for sort prom plast jeg har drejet foden i,
Jeg tror jeg laver en sikring med en pvc plade, altså dobbelt bund.

Jeg brugte PVC lim.

Er der nogen som prøvet Araldit?
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
kimjessen
Reactions:

Indlæg af kimjessen »

du må endelig ikke bruge araldit, det hærder aldrig rigtigt op og frigiver derfor giftstoffer til vandet, har snakket med araldit og det var deres svar, det må i hværtigfald ikke bruges til levnesmidler.
kimjessen
Reactions:

Indlæg af kimjessen »

Er du helt sikker på at det er ren PVC den sorte plast du laver foden i, jeg ville nok prøve med tangit lim.
Brugeravatar
Billund
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 188
Tilmeldt: søn 1. maj 2005 08:11
19
Postnummer: 7190 Billund
Geografisk sted: Danmark, Billund

Indlæg af Billund »

[quote="kimjessen"]Ser i der er nok nogen der vil tage det her som et surt opstød men jeg har beslutet at det ikke vil blive postet aligevæld, der er viis folk der ikke kun tager mine ider som DIY til dem der vil byge selv men også vil lave lidt profit på det, det er ikke min hensigt, jeg er her for at hjælpe anderer med deres problemer og ikke for 3-4 dage efter se nogle anderer gører mig kunsten efter for så at tage pænge for det, Jeg har der for beslutet at de merer avancered ider, bliver kun groft skitseret, og rasten må i så selv tænke jer til, jeg bruger ikke masser af timer på at udtænke noget som jeg så lever gratis, til en andens fordel, og økonomisk vinding.
Håber på alles forståelse.
At jeg selv påtænker at tjæne pænge på mine egne ider har jeg forhåbent ligt lov til.
PS hvis der er nogen der vil starte en diskution mht. disse linier så bliver det ikke komenteret fra mig. dette er min endegyldige holdning og kan ikke ænderes.[/quote

Er det ikke hykleri Kim, (ønsker ikke diskussion, men dette er bare min kommentar) artiklen er under DYI - med opfordring/overskrift byg din egen skummer!! Hva så - skulle det være et reklame indlæg!! og at andre kan lave et bedre resultat der kan sælges - specielt set i lyset af den jeg har set du har lavet og taget penge for. Jan
kimjessen
Reactions:

Indlæg af kimjessen »

Et fredligt projegt blev en trals oplevelse, det gider jeg ikke, så kan jeg holde det for mig selv, hygjer.
Brugeravatar
kaos
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 196
Tilmeldt: lør 12. feb 2005 22:16
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: midt jyland/hedensted

Indlæg af kaos »

tak
kaos
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4736
Tilmeldt: ons 12. okt 2005 12:58
18
Postnummer: 8541 Skødstrup
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"

Indlæg af Hvam »

Er du helt sikker på at det er ren PVC den sorte plast du laver foden i, jeg ville nok prøve med tangit lim.
Det var det som ikke kunne holde :| Jeg er ved at lave en bobbelt bund hvor den inderste er plexiglads jeg vil prøve at lime det med plexi opløst i acetone.

Håber det holder :wink:
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
karina
Reactions:

Indlæg af karina »

hmmm kan ikke lige se hvad det er du takker for Kaos. kim har tilsyneladende for ladt bygningen, tilsyneladende pågrund af et eller andet der er kolmineret i denne tråd, det syntes jeg er noget pis, nogen der er u-enig i det.
Brugeravatar
noooze
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 693
Tilmeldt: lør 5. mar 2005 19:09
19
Postnummer: 8000 Århus C
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: 8000 århus c - på indre fredriksbjerg

Indlæg af noooze »

jeg synes måske også at det er blevet en smule afsporet engang imellem...
Venter bare på go fra den bedre (?) halvdel, så der kan flytte ca. 500 liter vand ind
karina
Reactions:

Indlæg af karina »

ja et eller andet galt er der da gået galt det var kim der forslog at jeg skulle søge her ind da der skulle hærske en fornuftig omgangs tone fram for den der bliver brugt i anderer forummer, og så finder man ud af at det moske er tilfældet... moske man skulle følge hans eksempel, det bliver man moske også takket for, eller vad... kaos
Brugeravatar
kaos
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 196
Tilmeldt: lør 12. feb 2005 22:16
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: midt jyland/hedensted

Indlæg af kaos »

når der går sladder om mig og jeg så ringer til personen som udlevere mig for at høre hvor han har det fra og undskylder det skrevne og så senere sletter det ! så takker jeg! men der vil nok være nogen der ikke kan følge med? og det må være deres problem personligt hænger jeg ikke folk ud! men hvis folk vil mig noget så må de jo spørge mig (tror jeg ved best om mig selv) og når jeg starter noget gør jeg det færdig.... men ting tar tid
når man hader, er det en selv der lider. de fleste man hader ved det ikke og de andre er ligeglade!
jeg er tilfreds med dette forum og tager mine ting med de personer som jeg må have noget med! hvis folk har den indstilling var der nok ikke så meget tvivl om hvad folk gør og hvorfor de ikke gør!
så karina spør kim hvad han skriver for så at slætte det igen det må være ham der ved det!
jeg takkede kun forde han slettede det!
vh kaos
damsel
Reactions:

Indlæg af damsel »

Jeg tror lige at jeg sæter en stoppe ind her, jeg har forladt forumet, af forskellige årsager, hvad kaos angår så er der rene linier mellem ham og mig, så lad nu den her tråd likke og lad os få fred, årsagen til jeg forlod forummet er at jeg har levered nogle produgter til kaos ( ja nu nævner jeg dit navn) som visse emsige folk ikke syntes lever op til standart og føler at de skal hjælpe mig pæ vej med div spudige bemærkninger, jeg ved godt hvor forskellen på kvalitet og noget der barer lige er klasket sammen det afhænger alt sammen af prisen, kaos har flerer gange udtrygt til mig at han er til freds ( tag lige og skriv at det er rigtigt kaos) så mig og kaos har ikke noget problem, jeg var tosset og skrev nogle ting som jeg trak til mig igen og det er fint at kaos takker for det.
SLUT
Besvar

Tilbage til "DIY - Gør-det-selv"