"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Ati bubble master 250 ?

Forum for nye som gamle produkter samt beskrivelser og anmeldelser her af.
Blæksprutten
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 88
Tilmeldt: tirs 21. okt 2008 16:52
15
Postnummer: 5471 Søndersø

Ati bubble master 250 ?

Indlæg af Blæksprutten »

Nå nu er turen så kommet til at få skummeren igang... Jeg har fået den anbragt i sumpen, på en vandstand på 22cm. Har ikke sat retur i gang inu. da jeg lige ville ha skummeren testet/igang først.. Masser af bobler så det er fint nok.. men en kraftig sugelyd og slubren fra luftslangerne i røret. skal der filtervat i dette rør eller hvad? i dette rør, er der et "udløb", og sikke et vandfald der strømmede ud der. Det gik da heller ikke særligt lydløst af... Nå tænkte jeg den skal nok bare ha lov til at stå og komme igang. så jeg kørte i børnehave med den ene knægt og den anden tog med på shopping. da vi kom hjem over middag, boblede det så voldsomt at låget på koppen løftede sig og sprættede med vand(frisklavet saltvand).. :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: Jeg kan ikke lige se hvordan sådan en fætter her kan justeres. Det er denne type her jeg har ; http://saltvandsbutikken.dk/product_inf ... 76&op=list
Har jeg gjordt et eller andet helt galt eller hvad ? Har seddet og læst det ene indlæg efter det andet her på forumet ! men kan ikke lige finde noget der kan hjælpe mig!!!
Kan se der er en del herinde der har en ATI bm250 Kan i være søde :wink: at hjælpe mig lidt her evt med et billed af hvordan jeres står i sumpen...
Mvh Lenka
Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2949
Tilmeldt: søn 7. jan 2007 14:17
17
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Ati bubble master 250 ?

Indlæg af christiantt »

Du skal lige tjekke at der også er 22 cm vandstand når skummeren kører. For der bliver suget meget op i skummeren :)
Du kan justere den ved at åbne lukke for en "låge" ved udløbet. Ved den model du har ved jeg ikke helt hvordan man gør - på den 200'er jeg havde var der en skrue man stillede det med.
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
15
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: Ati bubble master 250 ?

Indlæg af Schwensen »

skal der være 22 cm vandstand til alle ati bm skummerne ?
Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2011
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 22:02
16
Postnummer: 5240 Odense NØ
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense NØ

Re: Ati bubble master 250 ?

Indlæg af Helena »

Der sidder en stor sort skrue foran på min, den skal du justere på :wink: Den er lidt svær at indstille, men skummer fantastisk når den først kører :wink: Jeg kan ikke lige få øje på den på det billede du henviser til, men der må jo være et sted du kan stille vandstand :h
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
Blæksprutten
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 88
Tilmeldt: tirs 21. okt 2008 16:52
15
Postnummer: 5471 Søndersø

Re: Ati bubble master 250 ?

Indlæg af Blæksprutten »

det går fint de første par min, men så tar fanden ved den og den skummer masser at skum /vand så kopper er halvt fyldt med vand på ingen tid.. Jeg kan ikke se/finde nogen steder man kan justerer. Har tjekket vandstand når den kører, 22cm er den ! Hvad H.... :devilish: gør jeg galt ???
NB. købt brugt og den sku være ok så det må jo være mig det er galt med :dizzy:
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Ati bubble master 250 ?

Indlæg af StarF »

lydder som om udgangen på den er skruet for langt ned, det skal åbnes op, så der løber mere vand ud! På min model af 250érn er der et sort håndtag der styre en port. Hvis din ligner det på billede, så ligner det man bare skal dreje på røret, altså samme teknik som på bubleking.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Re: Ati bubble master 250 ?

Indlæg af Brian »

Enhver skummer går amok de første par dage !
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Blæksprutten
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 88
Tilmeldt: tirs 21. okt 2008 16:52
15
Postnummer: 5471 Søndersø

Re: Ati bubble master 250 ?

Indlæg af Blæksprutten »

hvad er lige den logiske forklaring på at den skal gå, sådan afmok de første dage ???
@brian; kan denne type ikke justeres/Indstilles ?
Brugeravatar
T.B.P.
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 101
Tilmeldt: søn 13. apr 2008 19:17
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 1983

Re: Ati bubble master 250 ?

Indlæg af T.B.P. »

Du er ikke den første med problemet.
Min egen moddede jeg til den anden model med skrue justering. som denne: http://www.aquariumspecialty.com/catalo ... ts_id=1530

Jeg tror det nemmeste at gøre med den model du har (som IKKE er justerbar). Er, at hæve skummeren eller sænke vandstanden og se om den ikke bliver stabil efter et stykke tid. Men læs denne tråd, der er flere løsninger: http://www.zeovit.com/forums/showthread.php?t=8064
Tony Petersen.
Blæksprutten
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 88
Tilmeldt: tirs 21. okt 2008 16:52
15
Postnummer: 5471 Søndersø

Re: Ati bubble master 250 ?

Indlæg af Blæksprutten »

tak for dine link !ja lidt kloger blev jeg, men ikke nok.Nu ved jeg da at det ikke er mig det er galt med.(i kunne jo fristest til at tænke, KVINDER OG TEKNIK :scream: :scream: :scream: ) Jeg må prøve at rode lidt med den. Den har jo kørt tilfredstillende før ved tidliger ejer. så det skal den F... også her...
Er der andre der har lidt erfaringer med denne model eller nogle guldkorn er de meget velkommende...
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Ati bubble master 250 ?

Indlæg af Carsten »

Hvem siger at 22 cm er den rigtige vanddybde?? Min står i kun 18 cm vand.
Med hensyn til den sluprn fra indsugningen, så skal der være filtervat i. Blot en tot er nok.
Blæksprutten
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 88
Tilmeldt: tirs 21. okt 2008 16:52
15
Postnummer: 5471 Søndersø

Re: Ati bubble master 250 ?

Indlæg af Blæksprutten »

@carsten; Der er ingen der siger at den skal stå på 22 cm. Men saltvandsbutikken (den jeg linkede til tidliger, pga det er den model jeg har), skriver mellem 20 og 25 cm!!! Jeg har bla. også læst tråden fra 2007 som hougaard startede, og bider mærke i, at du deltager aktivt i denne tråd og at din står på 18 cm. Så det vil jeg da også prøve! :y
Den model der kan justeres, hvad er det lige præsist der justeres på ? Her tænker jeg på om jeg evt selv kunne lave noget med eks. en kuglehane eller lign???
Sådan som det kører eller mangel på samme duer bare ikke, den spratter ikke barei sumpen med ud over det hele..
"Enhver skummer går amok de første par dage ! " :embarassed: Skal den stå der og sprætte i et par dage, før det blir godt ??? for med det svineri er det eneste lyspunkt jeg lige pt kan se er; at jeg IKKE har rå afhøvlede trægulve ved akvariet :GO ....
Mvh Lenka
Ps. :smartass: Jeg kæmper bravt vidrer, jeg VIL vinde over den...
Blæksprutten
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 88
Tilmeldt: tirs 21. okt 2008 16:52
15
Postnummer: 5471 Søndersø

Re: Ati bubble master 250 ?

Indlæg af Blæksprutten »

Jeg kan overhoved ikke få den til at slappe lidt af... nu når der ikke er noget at indstille på, kunne jeg så måske sætte et par luftventiler på luftslange indtagene ?så ku jeg måske få den droslet lidt ned ? ville det kunne være en mulighed ?
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Ati bubble master 250 ?

Indlæg af StarF »

har du prøvet at sætte den på 17cm dybte?

på udgangen, der er den helt åben? du kan slet ikke justere din eller? Har aldrig set denne type bm 250 før. Må være en gammel model.
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Ati bubble master 250 ?

Indlæg af Lord Mike »

Umiddelbart ligner den model som du linker til en kopi af den originale ATI BM250, da den altså kommer med en justeringsskrue på udgangsvandet. Uden denne skrue er skummeren efter min mening intet værd da man på ingen måde kan kontrollere afskumningen.

På originalen fra ATI er der et klistermærke på koppen hvor der netop står ATI, samt den førnævnte justeringsskrue til flowet på udgangen. Den originale ATI skummer kan efter min erfaring stå i vandstand på mellem 17-22cm uden at have problemer netop på grund af denne justeringsskrue som kan skrues op og ned for udgangen.
Blæksprutten
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 88
Tilmeldt: tirs 21. okt 2008 16:52
15
Postnummer: 5471 Søndersø

Re: Ati bubble master 250 ?

Indlæg af Blæksprutten »

Kopi eller ej(saltvandsbutikken sælger dem under navnet ati bm). nu har jeg jo købt lortet :devilish: Ja undskyld. det er en skam den er købt brugt ellers var den retuneret for længst. Ja jeg ku sælge den, men til hvem ? kan da ikke sælge noget der ikke virker(til kr 3000) Det har JEG ikke samvittighed til :naughty: ! Håber ikke det ender med at den skal på tabs-kontoen. Nå nok om det, det er bare skide surt..
Har prøvet at klodse den op så den stod på 16 cm vand det gik faktisk :clap: fremragende,Men efter 1 1/2 time var koppen halvt fyldt med vand, :BA så det gik ikke afligevel..
Ville jeg skade pumperne ved ar sætte ventiler på luftindtagene? og der ved drosle den ned på denne måde?
Senest rettet af Blæksprutten tors 25. mar 2010 12:12, rettet i alt 1 gang.
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Ati bubble master 250 ?

Indlæg af Marco R »

Blæksprutten skrev:Kopi eller ej(saltvandsbutikken sælger dem under navnet ati bm). nu har jeg jo købt lortet :devilish: Ja undskyld. det er en skam den er købt brugt ellers var den retuneret for længst. Ja jeg ku sælge den, men til hvem ? kan da ikke sælge noget der ikke virker(til kr 3500) Det har JEG ikke samvittighed til :naughty: ! Håber ikke det ender med at den skal på tabs-kontoen. Nå nok om det, det er bare skide surt..
Har prøvet at klodse den op så den stod på 16 cm vand det gik faktisk :clap: fremragende,Men efter 1 1/2 time var koppen halvt fyldt med vand, :BA så det gik ikke afligevel..
Ville jeg skade pumperne ved ar sætte ventiler på luftindtagene? og der ved drosle den ned på denne måde?
Bare en tanke kan du ikke købe reservedele til den, altså hvis den mangler lidt? :)
Blæksprutten
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 88
Tilmeldt: tirs 21. okt 2008 16:52
15
Postnummer: 5471 Søndersø

Re: Ati bubble master 250 ?

Indlæg af Blæksprutten »

Reservedele??? jeg tror ikke den mangler noget ! den er åbenbart ikke født med en justerings del ! det virker mærkeligt. Den ligner 100% den fra saltvandsbutikken måske skulle jeg kontakte dem og hører om de har nogle erfaringer med denne skummer model!
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Ati bubble master 250 ?

Indlæg af Marco R »

Blæksprutten skrev:Reservedele??? jeg tror ikke den mangler noget ! den er åbenbart ikke født med en justerings del ! det virker mærkeligt. Den ligner 100% den fra saltvandsbutikken måske skulle jeg kontakte dem og hører om de har nogle erfaringer med denne skummer model!
Ja hvad ved jeg :rolleyes:
Men det var bare en idé. Måske du kunne tage nogle nærbilleder af din skummer, så kan det være, at det er lettere at finde fejlen?? :)
Blæksprutten
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 88
Tilmeldt: tirs 21. okt 2008 16:52
15
Postnummer: 5471 Søndersø

Re: Ati bubble master 250 ?

Indlæg af Blæksprutten »

det kunne jeg da godt prøve men der ville ikkeværenoget anderledes ved min kontra de billed her http://saltvandsbutikken.dk/product_inf ... 76&op=list
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Ati bubble master 250 ?

Indlæg af Carsten »

Blæksprutten skrev:det kunne jeg da godt prøve men der ville ikkeværenoget anderledes ved min kontra de billed her http://saltvandsbutikken.dk/product_inf ... 76&op=list
Den på billedet ligner ikke min. Det tårn til udløb er f.eks ikke på min. Så lad os se et billed af den fra siden ved udløbet.
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
15
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: Ati bubble master 250 ?

Indlæg af Schwensen »

Jeg er ikke i tvivl om, at din skummer er en original ATI skummer. Den skummer du har uden justeringsskrue, det er blot den ældre model af bubble master skummerne. Det er de nyere modeller, som har disse justeringsskruer :)

Nye version: http://images.google.dk/imgres?imgurl=h ... s%3Disch:1

ældre version: http://glassbox-design.com/wp-content/u ... 00-old.jpg
Blæksprutten
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 88
Tilmeldt: tirs 21. okt 2008 16:52
15
Postnummer: 5471 Søndersø

Re: Ati bubble master 250 ?

Indlæg af Blæksprutten »

i skal få et billed i morgen. det er vaske / putte tid nu, for mine drenge!
Hvad mener i om ideen med et par luftventiler?
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Ati bubble master 250 ?

Indlæg af StarF »

Du ønsker ikke at begrænse luften som sådan, så skummer den dårligere.
Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2011
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 22:02
16
Postnummer: 5240 Odense NØ
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense NØ

Re: Ati bubble master 250 ?

Indlæg af Helena »

Min er fulsstændig magen til den på billede nr.2, men hvis det er samme model du har, så skal det altså kunne lade sig gøre, hvem har solgt den :wink: Vedkommende må jo vide noget om den. Jeg er meget tilfres med min, men det tog altså noget tid at køre den ind, også med masser at tyndt vand i koppen, den reagerer også lynhurtigt, på alt hvad der sker i akvariet, og har den været slukket, hvad den var da strømmen gik for en måneds tid siden, så tager det lidt tid før den normaliseres igen :h
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1560
Tilmeldt: man 22. okt 2007 19:06
16
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: middelfart

Re: Ati bubble master 250 ?

Indlæg af Thue »

du har ikke sat nogen form for filter sokker i eller andre fremmed legmer i samtidig. Tænker bare at når jeg putter noget i der kan afgive nogen meget fine porer så skyder min også låget af. Men som de andre er inde på så kom med et billed så vi kan se hvilken justerings mulighed der er på din skummer. For det kan simpelthen ikke passe at du ikke kan justere den ned. Lige gyldigt hva vand stand den står på
Brugeravatar
T.B.P.
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 101
Tilmeldt: søn 13. apr 2008 19:17
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 1983

Re: Ati bubble master 250 ?

Indlæg af T.B.P. »

Blæksprutten skrev:i skal få et billed i morgen. det er vaske / putte tid nu, for mine drenge!
Hvad mener i om ideen med et par luftventiler?
Prøv evt.at køre med kun den ene pumpe, eller lave indsugningen på pumperne mindre.
Tony Petersen.
Brugeravatar
T.B.P.
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 101
Tilmeldt: søn 13. apr 2008 19:17
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 1983

Re: Ati bubble master 250 ?

Indlæg af T.B.P. »

Altså VAND indsugningen.
Tony Petersen.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Ati bubble master 250 ?

Indlæg af Carsten »

T.B.P. skrev:Altså VAND indsugningen.
Det kan man ikke. De står på en gummifod, og suger ind fra flere steder.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Re: Ati bubble master 250 ?

Indlæg af Brian »

Blæksprutten skrev:Kopi eller ej(saltvandsbutikken sælger dem under navnet ati bm). nu har jeg jo købt lortet :devilish: Ja undskyld. det er en skam den er købt brugt ellers var den retuneret for længst. Ja jeg ku sælge den, men til hvem ? kan da ikke sælge noget der ikke virker(til kr 3500) Det har JEG ikke samvittighed til :naughty: ! Håber ikke det ender med at den skal på tabs-kontoen. Nå nok om det, det er bare skide surt..
Hold hold hold !

Ja det er den gammel model der er ikke stille skrue på udgangen og NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ det er ikke en kopi !

Hvis man ikke aner hvad man snakker om skal man ikke kaste med sten...eller sådan noget :D

ALLE skummere køre ret roddent de første mange dage indtil de er kørt ind ALLE ! Sæt låget lidt skrå på eller åben afløbet og lad den køre i 48 timer så er den indkørt, der har dannet sig en hinde i reaktor røret og den køre.

Jeg har kørt med den skummer i 3 år - hold med det snak om fusk og kopi ! Ellers kan du fa**me komme forbi med den og få dine penge retur det andet her gider jeg ikke ligge navn til !
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Besvar

Tilbage til "Produktgennemgang"