Jakob's 120L Juwel Lido - update 03.06.11 på side 2

Forum for Akvarier 101 -> 250 Liter
Brugeravatar
Crown-of-thorns
Foxface
Foxface
Reactions:
16
Postnummer: 8000 Århus C
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Midt Jylland

Jakob's 120L Juwel Lido - update 03.06.11 på side 2

Indlæg af Crown-of-thorns »

Hej.
Nå så fik jeg mig endelig taget sammen, til at ligge et par billeder af baljen og lidt information op:

Akvarium:
Juwel lido 120L

Teknik:
Pumper:
Tunze Turbelle nanostream 6015 1800 L/h
Aqua-bee 1000 L/h
Hydor Pico evolution 800 L/h

Skummer:
Berlin airlift 60

Luftpumpe:
As newair luftpumpe 2X190 L/h

Lys:
24W-T5 High-Lite blue (20000K)
2 X 24W-T5 High-Lite marine (15000K)
24W-T5 High-Lite nature (4100K)

Levende (updateret 01.09-09):

Ca. 15-17 kg levende sten og 7 kg døde sten.
Stenopsætningen er lavet som en hule, dvs. der er et "stort" hulrum inde mellem stenene.

Fisk:
1 X Kauderni - Pterapogon kauderni
2 X Klovnefisk - Amphiprion ocellaris
1 X Okinawa gobi - Gobiodon okinawae
1 X Ildhale kutling - Nemateleotris magnifica

Invertebrater:
1 X eremitkrebs (blåbenet)
1 X danebrogsreje - Lysmata amboinensis
10 X pyramidesnegle - Tectus conus
1 X pom pom krabbe - Lybia tesselata
2 X Lysmata boggessi

Koraller:
1 X Grøn Rhodactis
1 X Ricordea yuma (orange)
6 X Ricordea yuma (grøn/blå/brun)
Pulsende Xenia
1 X Sarcophyton sp. (+ en masse frags)
1 X Brun/grøn polyp-kolonier
1 X Caulastrea, hvid
1 X Caulastrea, lilla med mint øje
1 x Caulastrea, grøn
1 X Euphyllia paranchora
1 X Euphyllia divisa
1 X Turbinaria mesenterina
2 X Favia sp.
2 X Trachyphyllia geoffroyi (en helt mint-grøn og en stripet)
1 X Montipora digitata (grøn)
1 X Montipora digitata (orange)
1 X Acanthastrea (rød med blå kant)
1 X Pavona decactus. (grøn)
1 X Australomussa rowleyensis (grøn)
+ lidt fragmenter

Billeder :
Vedhæftede filer
Lige købt det
Lige købt det
Brunalger
Brunalger
Første koraller!
Første koraller!
Endnu flere alger
Endnu flere alger
Så kom der også eremitkrabs
Så kom der også eremitkrabs
Xenia og blå svamp
Xenia og blå svamp
Ricordea
Ricordea
Polypper
Polypper
Skriver der er foldet ud
Skriver der er foldet ud
IMG_2017 (Medium).JPG
Sarcophyton sp
Sarcophyton sp
Første fisk!
Første fisk!
Min grønne gylte
Min grønne gylte
Der blev fodert med levende vadehavsrejer, var noget de kunne li!
Der blev fodert med levende vadehavsrejer, var noget de kunne li!
en reje der prøver at undgå min koralvogter:)
en reje der prøver at undgå min koralvogter:)
Polypper under  blåt lys
Polypper under blåt lys
min Caulastrea en tidlig morgen
min Caulastrea en tidlig morgen
Ukendt...???? (muligvis et søæble?)
Ukendt...???? (muligvis et søæble?)
Min koralreje i min Cynarina sp
Min koralreje i min Cynarina sp
Min fungia
Min fungia
Akvariet
Akvariet
Min scooter blenny (R.I.P)
Min scooter blenny (R.I.P)
Akvariet
Akvariet
Akvariet
Akvariet
Sjovt nok også akvariet:)
Sjovt nok også akvariet:)
Min Cynarina sp (?) og Symphyllia sp(?) er i tvivl om de har bedre af at stå et andet sted?
Min Cynarina sp (?) og Symphyllia sp(?) er i tvivl om de har bedre af at stå et andet sted?
akvariet
akvariet
Min pompom krabbe med blå skive
Min pompom krabbe med blå skive
Senest rettet af Crown-of-thorns fre 3. jun 2011 15:30, rettet i alt 24 gange.
Brugeravatar
rozzzna
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17
Postnummer: 6971 Spjald
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: VESTJYLLAND

Re: Jakob's 120L Juwel Lido - opstart

Indlæg af rozzzna »

den ricodrea du har er en ricordea yuma - ikke florida ;)

hvor længe har dit akvarium kørt?
Brugeravatar
Crown-of-thorns
Foxface
Foxface
Reactions:
16

rozzzna skrev:den ricodrea du har er en ricordea yuma - ikke florida ;)

hvor længe har dit akvarium kørt?
Arhhh ser man det, er ikke nemt at se forskel må jeg indrømme. -Men tak, skriver det lige bag øret! :GO

ja, glemte da at skrive hvor længe det har kørt, der har været sten i, i ca. 2½ måneder nu...
Brugeravatar
rozzzna
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17
Postnummer: 6971 Spjald
Geografisk sted: VESTJYLLAND

Indlæg af rozzzna »

ja det er heller ikke altid lige nemt at se, men du kan altid ken de forskel på florida og yuma ved at yuma har 'bobler' på munden det har florida ikke ;)

ok ja, så kan det jo være et mysterium hvorfor dine to fisk er døde.. men det kan jo have været sygdom hvis den ene var syg var den anden muligvis også.. bedre held næste gang.. og så ville jeg nok vente med at få flere 'mandarin' fisk i til dit akvarium har kørt meget længere tid.. ellers udrydder den meget hurtigt din pod-population og dør af sult efterfølgende..
Brugeravatar
Crown-of-thorns
Foxface
Foxface
Reactions:
16

rozzzna skrev:ja det er heller ikke altid lige nemt at se, men du kan altid ken de forskel på florida og yuma ved at yuma har 'bobler' på munden det har florida ikke ;)

ok ja, så kan det jo være et mysterium hvorfor dine to fisk er døde.. men det kan jo have været sygdom hvis den ene var syg var den anden muligvis også.. bedre held næste gang.. og så ville jeg nok vente med at få flere 'mandarin' fisk i til dit akvarium har kørt meget længere tid.. ellers udrydder den meget hurtigt din pod-population og dør af sult efterfølgende..
Tak for rådet, skal jeg huske. Men er stadig masser af pods tilbage på glasset, så den kan umuligt være død af sult?
Brugeravatar
Lars Roland
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
16
Postnummer: 5000 Odense C
Geografisk sted: Odense C.
Kontakt:

Indlæg af Lars Roland »

Lækkert Lido 120! Syntes det er en fin stenopsætning og dejligt med en del koraller!
Jeg har selv et Lido 120L. Nu med 80L sump... Hvordan har du lavet dit overløb? Kan se du stadig har plastkassen i? Jeg måtte tage min ud, for at lave rigtig overløb i mit. Da jeg ville gøre det byggede jeg så nyt bord og lavede sump samtidigt. For den plastkasse er lukket inden i, så hvis man har en skummer der, fungere det ikke som et overløb. Troede jeg i starten til da jeg blev klogere :)
Brugeravatar
Crown-of-thorns
Foxface
Foxface
Reactions:
16

Lars Roland skrev:Lækkert Lido 120! Syntes det er en fin stenopsætning og dejligt med en del koraller!
Jeg har selv et Lido 120L. Nu med 80L sump... Hvordan har du lavet dit overløb? Kan se du stadig har plastkassen i? Jeg måtte tage min ud, for at lave rigtig overløb i mit. Da jeg ville gøre det byggede jeg så nyt bord og lavede sump samtidigt. For den plastkasse er lukket inden i, så hvis man har en skummer der, fungere det ikke som et overløb. Troede jeg i starten til da jeg blev klogere :)
Hej. Jamen lækkert, tror nok jeg så billeder af dit Lido mens jeg gik og legede med tanken om selv at købe en lido. Hvem ved, måske har du inspirreret mig? :beer:

Ang. overløb:
Jeg pillede kassen ud, savede bunden af en inderste kasse og limede denne på den nederst dumme, funktionsløse bund. Derved blev hele kassen forlænget med ca 15 cm. Tættede selvfølgelig også alle huller der nede, så vil antage det fungere som et rigtigt overløb nu:
Vandet løber ind af rillerne, ned til min skummer, og bliver så pumpet op igen af en cirkulatonspumpe.

Billede blev lavet meget hurtigt, må du lige bære over med.
Figuren til venstre er den normale filterkasse, med plads til filterne til højer og et pumpe kammer til venstre.
Figuren til højer er den kasse jeg bruger, hele kassen er forlænget (her er det ikke vist i de rigtige størrelses forhold, men er faktisk nød til, at have en "skammel" under min skummer, for at jeg ikke presser den helt ned i bunden af overløbet hver gang jeg sætter koppen på. Overløbet er lige så dybt/rumligt som akvariet nu, hvilket vil sige 50cm (ik?))
Ja eller har jeg forsøgt at tegne pumpen, der bare hænger og dingler. Pilene angiver risten, hvor vandet trænger igennem.
Vedhæftede filer
Unavngivet.jpg
Brugeravatar
Crown-of-thorns
Foxface
Foxface
Reactions:
16

Nå jo, skal jo også lige siges at jeg har sat min "plaskasse" fast i den anden side (altså venstre) samt lige drejet kassen, så overløbsrillerne vender ud mod højre akvarierude og ikke ud mod frontruden.
Brugeravatar
Lars Roland
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
16
Kontakt:

Indlæg af Lars Roland »

Crown-of-thorns skrev:Nå jo, skal jo også lige siges at jeg har sat min "plaskasse" fast i den anden side (altså venstre) samt lige drejet kassen, så overløbsrillerne vender ud mod højre akvarierude og ikke ud mod frontruden.
Så er det jo super :-) Så skal det nok komme til at køre godt... Jeg blev rådet til at smide en lille nano skummer ned i org. plastkassen og lade den stå og køre der. Det ville ha gået helt galt er jeg sikker på! Den er jo helt lukket og så ville den slet ikke overflade vand med ind osv. Nu er jeg godt tilfreds med mit setup, men det har også taget lidt tid. Jeg smider nye billeder op i morgen... Men dit ser godt ud :-)
Brugeravatar
Crown-of-thorns
Foxface
Foxface
Reactions:
16

Lars Roland skrev:
Crown-of-thorns skrev:Nå jo, skal jo også lige siges at jeg har sat min "plaskasse" fast i den anden side (altså venstre) samt lige drejet kassen, så overløbsrillerne vender ud mod højre akvarierude og ikke ud mod frontruden.
Så er det jo super :-) Så skal det nok komme til at køre godt... Jeg blev rådet til at smide en lille nano skummer ned i org. plastkassen og lade den stå og køre der. Det ville ha gået helt galt er jeg sikker på! Den er jo helt lukket og så ville den slet ikke overflade vand med ind osv. Nu er jeg godt tilfreds med mit setup, men det har også taget lidt tid. Jeg smider nye billeder op i morgen... Men dit ser godt ud :-)
Arh ok, jah for alt det vand der kommer ind i min, er overfladevand. Men ja var også mere pilleri/arbejde i den, end hvad jeg havde regnet med.
Glæder vi os til at se billeder af så, og tak! :beer:
taaning
Copepod
Copepod
Reactions:
15
Postnummer: 5683 Haarby

Indlæg af taaning »

Hej Jakob

Først og fremmest tillykke med dit rigtig flotte akvarie.

Er det rigtigt set at skummeren ikke er uden for akvariet (dvs. du har ikke skåret hul i toppladen)

Skummerkoppen skal jo være over vandoverfladen, så jeg kan simpelt hen ikke gennemskue hvordan du har fået plads til det i filterkassen.

Jeg overvejer selv at ombygge et Lido, men at skulle have en stor skummerkop siddende synligt i toppen, er ikke lige noget der falder i god smag derhjemme ;-)

Hvordan med lys i en Lido, er det nok med de 2 x 24watt? og har du reflekotrer på?

Med Venlig Hilsen

Henrik
Brugeravatar
Crown-of-thorns
Foxface
Foxface
Reactions:
16

taaning skrev:Hej Jakob

Først og fremmest tillykke med dit rigtig flotte akvarie.

Er det rigtigt set at skummeren ikke er uden for akvariet (dvs. du har ikke skåret hul i toppladen)

Skummerkoppen skal jo være over vandoverfladen, så jeg kan simpelt hen ikke gennemskue hvordan du har fået plads til det i filterkassen.

Jeg overvejer selv at ombygge et Lido, men at skulle have en stor skummerkop siddende synligt i toppen, er ikke lige noget der falder i god smag derhjemme ;-)

Hvordan med lys i en Lido, er det nok med de 2 x 24watt? og har du reflekotrer på?

Med Venlig Hilsen

Henrik
Hej Henrik.
Mange tak for de rosende ord!

Det er helt rigtigt at jeg ikke har en en skummer siddende halvvejs gennem mit låg, da jeg syntes det ville tage charmen af hele "Møblet".
Hvad jeg har gjort istedet, er at der er lavet en ombygning af hele filterkassen, således den fungere som en meget enkelt indvendig sump.
Du kan se på de vedlagte billeder, som du nok ser, er skummeren altså helt nede i filterkassen, og det fungere uden problemer. Jeg har lavet en slids på overløbet, således at jeg kan justere hvor meget vand jeg ønsker der løber igennem og derved også næmt tilpasse vandstanden i filterkassen.

Håber du kan se ideen ud fra billederne, ellers må du lige sige til, så skal jeg nok forsøge at lave nogle skitser over opbygningen.

Ang. lys, så er der sat en ekstra lys enhed i, hvilket vil sige jeg kører med 4* 24 W... Det kræve kun lidt nørkle-arbejde og så kan låget saves til, så der er plads til den ekstra lysenhed. Har reflektorer på alle fire lystofrør.

Håber det hjalp lidt? :wink:
Vedhæftede filer
Som du kan se, er den ekstra lysenhed sat i. Alt er udskåret af det originale låg
Som du kan se, er den ekstra lysenhed sat i. Alt er udskåret af det originale låg
Den blå svamp til venstre er bare for at holde slangen på plads. Skal lige have lavet en kønnere løsning, men det fungere fint, så har endnu ikke "fundet tid" til det:)
Den blå svamp til venstre er bare for at holde slangen på plads. Skal lige have lavet en kønnere løsning, men det fungere fint, så har endnu ikke "fundet tid" til det:)
IMG_2243 (Medium).JPG
Slidsen, der fungere som en overløbskam...
Slidsen, der fungere som en overløbskam...
IMG_2241 (Medium).JPG
Brugeravatar
Crown-of-thorns
Foxface
Foxface
Reactions:
16

Så er det vist tid til en lille hurtig opdate.

Har ikke længere min koralvogter, den var for agressiv.
Der er kommet lidt nyt liv i baljen, lidt svampe, rejer etc.
Min pompom krabbe har nu fået fingerne/klørerne i en lille annemone (tror det er en glasrose)
Vedhæftede filer
IMG_2235 (Medium).JPG
IMG_2236 (Medium).JPG
IMG_2254 (Medium).JPG
IMG_2262 (Medium).JPG
IMG_2265 (Medium).JPG
IMG_2267 (Medium).JPG
IMG_2284 (Medium).JPG
IMG_2287 (Medium).JPG
IMG_2288 (Medium).JPG
IMG_2289 (Medium).JPG
IMG_2293 (Small).JPG
Vænge
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
17
Postnummer: 4000 Roskilde

Indlæg af Vænge »

Hvad er det for en reje der stikker ud af koralvogteren på billedet?
Venlig hilsen
Vænge

Tidligere akvarier: 58L startet d. 26.03.08 -> 54L + 37L startet d. 04.06.08 -> 192 liters i maj 2009.

Nuværende akvarie: 250 liter med sump fra DecOcean.
Brugeravatar
Crown-of-thorns
Foxface
Foxface
Reactions:
16

Vænge skrev:Hvad er det for en reje der stikker ud af koralvogteren på billedet?
Hej...
Det var desværre min pudsereje / dannebrogsreje. Har dog anskaffet mig en ny, efter jeg kom af med koralvogteren.
Bemærk også hvordan kardinalrejen mangler den højre klo. (selvfølgelig også koralvogterens værk. Den er heldigvis vokset ud igen..)
Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af jakobvillien »

Meget flot akvarium! Jeg synes det er rigtigt godt lavet med teknikken, og første gang jeg har set en skummer gemt væk i låget på den måde.
Brugeravatar
Crown-of-thorns
Foxface
Foxface
Reactions:
16

jakobvillien skrev:Meget flot akvarium! Jeg synes det er rigtigt godt lavet med teknikken, og første gang jeg har set en skummer gemt væk i låget på den måde.
Hej.
Tusind tak! -Vil da indrømme at en sump, nok ville være at fortrække, men indtil nu går det udemærket (selvom jeg allerede savner lidt mere vand.. :wink: )
Brugeravatar
Lars Roland
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
16
Kontakt:

Indlæg af Lars Roland »

Jeg syntes også det er super smart med dit lys!! Jeg vil selv opgradere dette når jeg kommer fra ferie. Lige pt. har jeg samme watt over men det er ikke så nemt med de Interpet rør i et lille Lido 120. Så super idé der!! :GO :clap:

Jeg er nu også super glad for jeg fik tømt mit efter 2-3 måneder og fik bygget sump under. Det er nu mest fordi jeg få kan ha filtre, kul og en super Tunze motor skummer der nede. Så ved jeg at der er optimale forhold. Jeg har også plads til refugium med alger og levende sten og ikke mindst et 8L ferskvandskammer, så vandstanden hele tiden er konstant ved skummeren og jeg ikke skal gå og fylde på hele tiden. Det er måske et lille vinterprojekt der er i vente der....? :happy:
Brugeravatar
Crown-of-thorns
Foxface
Foxface
Reactions:
16

Lars Roland skrev:Jeg syntes også det er super smart med dit lys!! Jeg vil selv opgradere dette når jeg kommer fra ferie. Lige pt. har jeg samme watt over men det er ikke så nemt med de Interpet rør i et lille Lido 120. Så super idé der!! :GO :clap:

Jeg er nu også super glad for jeg fik tømt mit efter 2-3 måneder og fik bygget sump under. Det er nu mest fordi jeg få kan ha filtre, kul og en super Tunze motor skummer der nede. Så ved jeg at der er optimale forhold. Jeg har også plads til refugium med alger og levende sten og ikke mindst et 8L ferskvandskammer, så vandstanden hele tiden er konstant ved skummeren og jeg ikke skal gå og fylde på hele tiden. Det er måske et lille vinterprojekt der er i vente der....? :happy:
Hej.
Ja for den, ville jeg gerne have. Altså lige nu har jeg lidt LS liggende nede i bunden af overløbet, hvilket virkelig har fået en bestand af tanglopper til at eksplodere. Desuden er der også plads til andre sager, fx poser med phosphat granulat. -Men vil helt vildt gerne have en sump med refugium osv. men jah tror desværre ikke det bliver forløbigt.. (håber selvfølgelig, men jah... :wink:
Brugeravatar
Crown-of-thorns
Foxface
Foxface
Reactions:
16

Nå, så er det vist tid til en update.
Jeg mistede lidt koraller mens jeg var på ferie, så tog et smut ud til Decocean her i lørdags, og fik lidt lækkerier med hjem til baljen.
Her er et par billeder af den nuværende opsætning, samt lidt af det jeg købte:
Vedhæftede filer
IMG_3835 (Medium).JPG
IMG_3827 (Medium).JPG
IMG_3826 (Medium).JPG
IMG_3813 (Medium).JPG
lime-grøn gonipora
lime-grøn gonipora
lime-grøn gonipora (kunne desværre ikke få farverne med på billedet..)
lime-grøn gonipora (kunne desværre ikke få farverne med på billedet..)
Montastrea magnistellata  red-eyed
Montastrea magnistellata red-eyed
Favia ukendt???
Favia ukendt???
gonipora nede i højre hjørne
gonipora nede i højre hjørne
favia mint-eyed
favia mint-eyed
Favia ukendt..
Favia ukendt..
IMG_3824 (Medium).JPG
IMG_3828 (Medium).JPG
acropora ukendt.
acropora ukendt.
Senest rettet af Crown-of-thorns fre 2. okt 2009 11:41, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Crown-of-thorns
Foxface
Foxface
Reactions:
16

Re: Jakob's 120L Juwel Lido - update på side 2

Så er pudserejen med rogn. Ca. en uges tid efter pudsereje nr. 2 kom i akvariet begyndte der at udvikle sig æg, så bliver sjovt at se når den smider dem.
Vedhæftede filer
IMG_3925 (Medium).JPG
IMG_3922 (Medium).JPG
IMG_3920 (Medium).JPG
Brugeravatar
Crown-of-thorns
Foxface
Foxface
Reactions:
16

Re: Jakob's 120L Juwel Lido - update 03.10-09 på side 2

Endnu en lille update (03.10-09).
Vedhæftede filer
Fik afprøvet LED lyset
Fik afprøvet LED lyset
IMG_4059 (Medium).JPG
Dannebrogsrejerne er nu yndige som par
Dannebrogsrejerne er nu yndige som par
pom pom krabben der sidder og poserer
pom pom krabben der sidder og poserer
Full-shot med klovne paret
Full-shot med klovne paret
IMG_4094 (Medium).JPG
Huggu fisken der er igang med at æde
Huggu fisken der er igang med at æde
Trachyphyllia stripet
Trachyphyllia stripet
Trachyphyllia mint-grøn
Trachyphyllia mint-grøn
Rørorm
Rørorm
Lysmata boggessi (fik den faktisk med ved en fejltagelse, den smed ægene få dage efter den kom i akvariet.)
Lysmata boggessi (fik den faktisk med ved en fejltagelse, den smed ægene få dage efter den kom i akvariet.)
og lige rørormen igen
og lige rørormen igen
Brugeravatar
Crown-of-thorns
Foxface
Foxface
Reactions:
16

Re: Jakob's 120L Juwel Lido - update 03.10-09 på side 2

Så er det vist tid til en lille update!

Har haft store problemer med en rød algeart (ikke cyano) der har "ædt" næsten en hel koloni caulastra og i den grad nedsat væksten hos adskillige af mine andre koraller (+ så heller ikke godt ud). Algen var ikke til at bekæmpe, trods nitrat og phosphat var umåeligt i akvariet (testet med forskellige testsæts).
Har vedhæftet et par billeder af de koraller der var værst ramt af algen. :BA
Det er dog lykkes endelig at komme den livs, vha. en stak pyramidesnegle, skiftet alle lysrørerne og fået et osmoseanlæg:beer:

Har også mindstet min smukke pompom krabbe, min kardinal reje og en af mine dannebrogsrejer (årsag ukendt):BA

Er kommet uhyggeligt mange gule svampe, der vokser i hver en lille sprække af de levende sten. Jeg regner ikke med at de udgører et problem eller?

Har fået en fragmenthylde, så hvis der er nogle der er med på at bytte lidt favia, så skriv! :beer:

Her er lidt billeder:
Vedhæftede filer
Den røde alge der totalt havde overtaget min caulastrea
Den røde alge der totalt havde overtaget min caulastrea
sørgeligt billede af en caulastrea og den røde alge
sørgeligt billede af en caulastrea og den røde alge
algen der gik i min ene favia
algen der gik i min ene favia
samme favia, bare fra en anden vinkel
samme favia, bare fra en anden vinkel
Også den samme favia
Også den samme favia
min turbinaria var også ramt af algen
min turbinaria var også ramt af algen
Her ses sneglene igang med at grasse på stenen (det røde er algen, der var over ALT i akvariet)
Her ses sneglene igang med at grasse på stenen (det røde er algen, der var over ALT i akvariet)
Et eller andet har taget en bid af min sand søstjerne!
Et eller andet har taget en bid af min sand søstjerne!
IMG_4325 (Medium).JPG
IMG_4298 (Medium).JPG
hammerkoral der bare vokser der ud af...
hammerkoral der bare vokser der ud af...
IMG_4363 (Medium).JPG
IMG_4228 (Medium).JPG
IMG_4120 (Medium).JPG
IMG_4360 (Medium).JPG
der ses svag der ovennævnte gule svampe, der simpelthen sidder over alt mellem stenene (det røde er kalkalger og ikke algen, jubi!)
der ses svag der ovennævnte gule svampe, der simpelthen sidder over alt mellem stenene (det røde er kalkalger og ikke algen, jubi!)
set fra siden, hvor caulastreaen før sad, er nu lidt tomt...
set fra siden, hvor caulastreaen før sad, er nu lidt tomt...
Min kat der har fundet sig et varmt sted her i vintermånederne:)
Min kat der har fundet sig et varmt sted her i vintermånederne:)
IMG_4356 (Medium).JPG
Brugeravatar
Crown-of-thorns
Foxface
Foxface
Reactions:
16

Re: Jakob's 120L Juwel Lido - update 31.01-10 på side 2

Vil også lige lægge et par billeder op af mit "mini algae scrubber projekt". Tænkte jeg lige så godt kunne udnytte pladsen, og ved godt at det langt fra er optimale forhold for en algae scrubber, men den samler lidt alger (den har stået i to uger nu):
Vedhæftede filer
IMG_4410 (Medium).JPG
IMG_4411 (Medium).JPG
IMG_4412 (Medium).JPG
Brugeravatar
Crown-of-thorns
Foxface
Foxface
Reactions:
16

Re: Jakob's 120L Juwel Lido - update 31.01-10 på side 2

Lige et par billeder af de nyeste dyr i akvariet...
Vedhæftede filer
Scolymia
Scolymia
Scolymia
Scolymia
Scolymia
Scolymia
Scolymia
Scolymia
Neopetrolisthes maculatus
Acanthastrea
Acanthastrea
Acanthastrea
Acanthastrea
Montipora digitata (grøn)
Caulastrea
Caulastrea
Montipora digitata (orange)
Montipora digitata (orange)
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2760 Måløv
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Jakob's 120L Juwel Lido - update 31.03-10 på side 2

Indlæg af Nicki Henriksen »

nogle lækre koraller du viser på de sidste billeder
er selv vild me scolymia og trachyphyllia
Brugeravatar
Crown-of-thorns
Foxface
Foxface
Reactions:
16

Nicki Henriksen skrev:nogle lækre koraller du viser på de sidste billeder
er selv vild me scolymia og trachyphyllia
Mange tak, ja mine trachyphyllia er jeg også meget glad for! Mangler bare lige en der er helt rød :pray:
Desværre er min scoly død, den smed sine zooxantheller og gik lidt efter lidt i opløsning. :G :crybaby: Desværre var årsagen hertil ukendt :devilish:
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2760 Måløv
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlæg af Nicki Henriksen »

Øv ja det var da kedeligt
jamen så en skal du da nok finde måske du kan få en med hjem fra Deepocean næste tur, der skal jeg slv have en masse håber jeg på
Brugeravatar
Crown-of-thorns
Foxface
Foxface
Reactions:
16

Nicki Henriksen skrev:Øv ja det var da kedeligt
jamen så en skal du da nok finde måske du kan få en med hjem fra Deepocean næste tur, der skal jeg slv have en masse håber jeg på
Ja han kan uden tvivl skaffe en hjem, nu må vi se, en eller anden dag skal jeg nok falde over et perfekt eksemplar jeg simpelthen bare ikke kan stå for, hehe :biggrin:
Brugeravatar
Crown-of-thorns
Foxface
Foxface
Reactions:
16

Nå, så er der da vist tid til lidt nye billeder.. :oops: