"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Hjælp - jeg har kvajet mig !!

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
flemmiov
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 677
Tilmeldt: søn 12. sep 2004 09:32
19
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 1999
Geografisk sted: 7500 Holstebro

Hjælp - jeg har kvajet mig !!

Indlæg af flemmiov »

Da jeg igår havde min skummer ude af sumpen for rengøring fik jeg selvfølgelig knækket keramik akslen, hvor nålehjulet sidder !! :angry: Skummeren er en Bubble king mini 180 og det er ikke sådan lige at bestille en ny rotor. De reserve nålehjul der skulle passe på en pumpe som min, ligner ikke den type jeg har, og til en pris på omkring 145 euro + forsendelse, har jeg ikke lige mod på at bestille en, ud i det blå...Jeg har skrevet til Royal Eksklusive i går og håber at høre fra dem snarest. Men hvad faen gør jeg lige i mellemtiden, uden skummer ?? Pumpen på skummeren hedder iøvrigt Red Dragon - Mini Bubble king 800. :crybaby:
Deltec 576 L.
Hilsen Flemming.
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Hjælp - jeg har kvajet mig !!

Indlæg af Hougaard »

Du kan da sagtens køre uden skummer en uges tid - hvis du samtidigt så holder igen på foderet kan jeg ikke se det skulle give nogle problemer :W
Brugeravatar
flemmiov
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 677
Tilmeldt: søn 12. sep 2004 09:32
19
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 1999
Geografisk sted: 7500 Holstebro

Re: Hjælp - jeg har kvajet mig !!

Indlæg af flemmiov »

Hej Hougaard - god morgen, hehe..ja jeg vil også sætte vand over til et større vandskifte, så det står klar.
Deltec 576 L.
Hilsen Flemming.
snogen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1693
Tilmeldt: fre 7. okt 2005 03:58
18
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Randers

Re: Hjælp - jeg har kvajet mig !!

Indlæg af snogen »

det kunne jo være at der er en der har en mindre luft skummer stående
som du kan låne

det er da bedre end ingenting


mvh snogen
det er altså kun cobraer der vilde med blok fløjter....
Brugeravatar
flemmiov
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 677
Tilmeldt: søn 12. sep 2004 09:32
19
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 1999
Geografisk sted: 7500 Holstebro

Re: Hjælp - jeg har kvajet mig !!

Indlæg af flemmiov »

problemet bliver ikke mindre af at jeg ikke kan komme i kontakt med forhandlere i Tyskland idag, da de også har helligdag....
Deltec 576 L.
Hilsen Flemming.
Michel sørensen
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 372
Tilmeldt: ons 18. feb 2009 12:49
15
Postnummer: 5240 Odense NØ
Saltvand siden?: 2009

Re: Hjælp - jeg har kvajet mig !!

Indlæg af Michel sørensen »

hej hvis du skal til fyn så har jeg tre luft pumper som jeg ikke bruger. Du kan bare få den ene af dem gratis. De er selvføgelig kun til nød da de ikke er så store.
819l saltvand!
Brugeravatar
flemmiov
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 677
Tilmeldt: søn 12. sep 2004 09:32
19
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 1999
Geografisk sted: 7500 Holstebro

Re: Hjælp - jeg har kvajet mig !!

Indlæg af flemmiov »

ellers tak for det gode tilbud Michael, jeg vil se om ikke jeg kan klare den uden skummer en uges tid. Jjeg skifter 1/4 del af vandet om nogle dage, og håber på at få kontakt til royal-exklusive imorgen,-har prøvet at ringe lidt rundt i Tyskland, men de holder helligdag. Men er der en der har et nålehjul med aksel liggende, der passer til pumpen - ku det jo godt bruges :-) ( chancen er vist lig med en 13 er i tips )
Deltec 576 L.
Hilsen Flemming.
Brugeravatar
flemmiov
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 677
Tilmeldt: søn 12. sep 2004 09:32
19
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 1999
Geografisk sted: 7500 Holstebro

Re: Hjælp - jeg har kvajet mig !!

Indlæg af flemmiov »

:sneaky2: Nu lysner det lidt. Efter at ha prøvet at ringe en del gange til et par stykker i Tyskland, fik jeg endelig vækket Michael fra Mrutzek hvor skummeren blev købt i sin tid. Jeg undskyldte selvfølgelig forstyrrelsen på en helligdag, forklarede problemet, og vi blev enige om at jeg sender billeder til ham af pumpe mm., og han så imorgen tager kontakt til Royal-exklusive, så vi hurtigst muligt kan skaffe reserve delen. Den de har på deres hjemmesider rundt omkring, er denne : http://www.shop-meeresaquaristik.de/pro ... ntake.html
Den ligner ikke helt min, men jeg håber at den kan bruges, da den ser ud til at være mere holdbar... :banana:

Øverst er reserve delen og derunder er lidt billeder af min pumpe mm. :crybaby:
Vedhæftede filer
4767_0.jpg
4767_0.jpg (10.37 KiB) Vist 945 gange
Billede 004 (Small).jpg
Billede 003 (Small).jpg
Billede 002 (Small).jpg
Billede 001 (Small).jpg
Deltec 576 L.
Hilsen Flemming.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
20
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Re: Hjælp - jeg har kvajet mig !!

Indlæg af Brian »

Flemming da jeg stod med en smadret Red Dragon retur, ringede jeg direkte til Royal og fik en kanon snak med dem og en kanon service.

Hvis du er i tvivl ville jeg ringe direkte til Royal - men Mrutzek er jo også en fin løsning !

Held og lykke - det er surt når det sker, og jeg har nu lært at have ekstra rotorer til at ligge. Så sendt som for 14 dage siden brændte en stream rotor så hårdt fast pga kalk at den måtte bores ud. Og den havde jeg på lager det var så rart !
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
flemmiov
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 677
Tilmeldt: søn 12. sep 2004 09:32
19
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 1999
Geografisk sted: 7500 Holstebro

Re: Hjælp - jeg har kvajet mig !!

Indlæg af flemmiov »

Brian skrev:Flemming da jeg stod med en smadret Red Dragon retur, ringede jeg direkte til Royal og fik en kanon snak med dem og en kanon service.

Hvis du er i tvivl ville jeg ringe direkte til Royal - men Mrutzek er jo også en fin løsning !
Det vil jeg også gøre imorgen, har prøvet flere gange idag, men der er jo desværre helligdag så håber at de er til at træffe imorgen.
Deltec 576 L.
Hilsen Flemming.
Brugeravatar
flemmiov
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 677
Tilmeldt: søn 12. sep 2004 09:32
19
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 1999
Geografisk sted: 7500 Holstebro

Re: Hjælp - jeg har kvajet mig !!

Indlæg af flemmiov »

Jeg fik endelig fat i Royal-exklusive fredag morgen. De fik tilsendt billederne og op af dagen skrev de tilbage. Løsningen er nålehjulet på billedet ovenfor, med metal aksel,- det skulle gerne kunne holde i fremtiden ;-)... Alene prisen for sådan en metal aksel er 79 euro !!!! :HA Nå, men jeg fik bestilt sagerne og afventer forsendelse med UPS, desværre bliver den tidligs sendt dernedefra mandag, da pengeoverførslen ikke går ind på deres konto før. Så alt ialt kostede denne brøler 153,39 euro + bankens salær.... :embarassed:
Alt dette har så givet en mulighed for en tiltrængt rengøring af sumpen + oprydning i diverse ledninger :wink:
Deltec 576 L.
Hilsen Flemming.
Brugeravatar
thyme
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2852
Tilmeldt: lør 21. okt 2006 22:55
17
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Århus V
Kontakt:

Re: Hjælp - jeg har kvajet mig !!

Indlæg af thyme »

Over 1100kr for sådan en fætter, hold da kæft man. En skummer til den pris burde være udstyret med den fra starten af, eller i det mindste ombyttet gratis hvis du spørger mig.
VH
Brian Thyme
120 liter. Ikke så mange digidarer, kun en masse bøvl :)
Billede
viewtopic.php?t=10961
Brugeravatar
flemmiov
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 677
Tilmeldt: søn 12. sep 2004 09:32
19
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 1999
Geografisk sted: 7500 Holstebro

Re: Hjælp - jeg har kvajet mig !!

Indlæg af flemmiov »

thyme skrev:Over 1100kr for sådan en fætter, hold da kæft man. En skummer til den pris burde være udstyret med den fra starten af, eller i det mindste ombyttet gratis hvis du spørger mig.
Ja, men skummeren er omkring 3 år gammel - så garantien er jo væk,- de nye nålehjul fandtes desværre ikke dengang...det var også derfor jeg ville sikre mig hvilken en jeg skulle bruge, inden jeg bare bestilte ved Mrutzek.
Deltec 576 L.
Hilsen Flemming.
Brugeravatar
flemmiov
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 677
Tilmeldt: søn 12. sep 2004 09:32
19
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 1999
Geografisk sted: 7500 Holstebro

Re: Hjælp - jeg har kvajet mig !!

Indlæg af flemmiov »

Så kom skummeren igang igen torsdag :sneaky2: Det viste sig dog at det var magen til det gamle nålehjul, det jeg fik fra Mrutzek, så nu gælder det sgu om at være forsigtig i fremtiden. :KP Apropos Mrutzek, ( som i dette tilfælde var langt hurtigst med service ) Jeg havde i første omgang kontaktet Mrutzek, da det så viste sig at Royal-exklusive ville sende den rigtige del ( dog først når de kunne se en IBAN pengeoverførsel som tager flere dage..)
bestilte jeg ved dem og skrev til Mrutzek at jeg havde fundet en løsning, hvilket de besvarede med tak og held og lykke,- da jeg så tjekker min mail Tirsdag, viser det sig at Mrutzek skriver de har modtaget reserve delen, og i en anden mail at den nu er afsendt. Jeg skynder mig så at ringe til Mrutzek og får fat i Michael, der ikke kan forstå problemet og ikke kan huske jeg skrev at der var fundet en løsning :naughty: ( selvom han selv stod som afsender af ovenstående tak og held... :biggrin: ) Han kunne intet gøre da den var afsendt. Da jeg så spørger hvordan jeg skal betale for reservedelen, kontooverførsel e.lign. - svarer han at han har sendt en invoice, som på dansk er faktura. Hmm :( Heldigvis får jeg samme dag brev fra banken om at min overførsel til Royal-... er på deres konto dagen efter, den 27/5, så onsdag morgen får jeg fat i dem dernede pr. telefon og forklarer dem problemet, de vil så sende pengene retur - så det var jo heldigt :smooch:
Betalingen for nålehjulet er også lidt tricky. Det viser sig da jeg er inde på Netbank at der er overført penge til Mrutzek i Tyskland, denne overførsel har de SELV været inde og trække, åbenbart da de har mit kontonr. fra tidligere indkøb, men hvordan faen de kan gøre det, undrer mig en del. De skal jo selvfølgelig ha deres penge, men ligefrem at hæve dem selv, troede jeg ikke kunne lade sig gøre.
Deltec 576 L.
Hilsen Flemming.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Hjælp - jeg har kvajet mig !!

Indlæg af Carsten »

Jeg har lige lavet et tilsvarende nummer. Her var det nu så min retur pumpe som gik i stykker. € 149,90 for en ny rotor!! incl transport
Brugeravatar
flemmiov
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 677
Tilmeldt: søn 12. sep 2004 09:32
19
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 1999
Geografisk sted: 7500 Holstebro

Re: Hjælp - jeg har kvajet mig !!

Indlæg af flemmiov »

Carsten skrev:Jeg har lige lavet et tilsvarende nummer. Her var det nu så min retur pumpe som gik i stykker. € 149,90 for en ny rotor!! incl transport
Ja, man ærgrer sig over at skulle af med penge fordi man havde for travlt med at sætte skidtet sammen... :embarassed:
Deltec 576 L.
Hilsen Flemming.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Hjælp - jeg har kvajet mig !!

Indlæg af Carsten »

Det som skete for mig, var at jeg fik slukket for den forkert gruppe på eltavlen.
Pumpen ville så ikke gå igang selv, og jeg rensede den, for kalk.
Jeg synes du ikke at jeg skyndte mig eller noget. Og har da haft den skilt af en del gang uden uheld.
Måske var det bare tiden til at dne skulle gå istykker, bare ærgeligt at det sker i pinsen, og at det koster på den forkerte side af de 1000 kroner
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
20
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Re: Hjælp - jeg har kvajet mig !!

Indlæg af Brian »

Ang betaling kan man lave en hurtig overførelse, det koster dog ekstra i banken. Det benyttede jeg mig dog af da jeg stod uden retur pumpe !
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"