"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Søanemone eller andre koraldyr

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
REJEN
Reactions:

Søanemone eller andre koraldyr

Indlæg af REJEN »

Kan man holde søannemoner og lignende invertebrater uden HQI lys - dvs blot T5 (hvidt og blåt). Jeg har bygget et akvarium ind i en barvæg - og det vil kræve 30 cm i højde til lys - og så ender det med at gæsterne ikke kan nå cocktail glasene ;-) - jeg vil efter sommerferien ombygge baren, da det kræver et større arbejde - men vil så gerne have koraller i nu...... pft.
Brugeravatar
weblance
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 667
Tilmeldt: ons 19. jan 2005 08:38
19
Postnummer: 7600 Struer
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Struer
Kontakt:

Indlæg af weblance »

Det kommer an på hvor mange T5 rør du har. Der er flere i Tyskland der kun kører med T5 og har stenkoraller der vokser glimragende!
450 l balje >> 150 l sump m/auto vandpåfyldning >> 2 X HQI 150W 14.000K >> Deltec TS1250 >> Deltec HLP 5250 returpumpe >> Tunze Turbelle Stream Kit TS07 m/fotocelle
REJEN
Reactions:

Indlæg af REJEN »

Jeg har to t5 rør (det er et lille akvarium på 80 cm i længde). Desuden har jeg et t5 blåt lys. Er det nok (det er et 140 L akvarium....
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4736
Tilmeldt: ons 12. okt 2005 12:58
18
Postnummer: 8541 Skødstrup
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"

Indlæg af Hvam »

Søanemonen vil have meget lys, men jeg tror det er ok kun med t5.
P.t. har jeg kun 2x36 wT5 og har blød og sten koraller som trives fint Jeg vil tro du skal have 2 rør til eller et T5 compakt.
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"