"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Tid til generator ??

Forum hvor du kan se og dele links og andet www relateret, med andre.
Besvar
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
20
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Tid til generator ??

Indlæg af Brian »

Måske det er ved at være tid til at de får lagt det kabel over storebælt - eller måske det er tid til at smutte i bøndernes paradis, alias Harald Nyborg, og købe den generator til at drive baljen...

Østdanmark truet af flere strømsvigt
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Da den store strømafbrydelse var her for 1 år siden, skete der intet i mit akvarie, så jeg tror farene er lidt overdrevne.
wicked
Reactions:

Indlæg af wicked »

Carsten : Hvor lang tid var du uden strøm ??? Bare lige for at være nysgerri ?
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Strøm afbrydelsen varede noget der ligner 7 timer
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
20
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Hvis næste gang er en hel dag.... Er det så fortsat "lige meget" ???

Har selv læst og set billeder på RC af akvarier der er totalt lagt (d)øde efter en længere strømafbrydelse - så jeg tror bestemt ikke på at "farene er lidt overdrevne" - hvis altså at der er tale om flere timer end 7...
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4712
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
20
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af Anders månsson »

jeg husker også den dag temmelig tydeligt! Da havde jeg ferskvand dog! men der skete heller ikke noget her...
MEn der burde ikke ske det helt store ved et døgns strømsvigt. Dog vil det nok kunne ses på koraller og andet der kræver lys og man skal nok også begynde at tilberede en god mængde vand til vandskift!

Jeg tror jeg vil høre om der ikke er en billig generator et sted...
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Selvfølgelig kan selv en mindre strømafbrydelse være fatal, men så tror jeg snarere fejlen ligger et andet sted, f.eks en alt for stor belastning af systemet. I amerika er strøm afbrydelserne jo ikke kun 7- 10- 12 timer,
men måske 2-3 døgn, og så er det jo en hel anden sag.
Nu skal man nok tage artiklen du referer til med et gran salt, det er trods alt kun en ingenør der har skrevet den :) , men der kan jo også ligge et ubevist pres på beslutningstagerne rundt om i landet.
Carstenh
Reactions:

Indlæg af Carstenh »

Er helt enig med Carsten, det er SLET ikke noget problem med en strømafbrydelse på et døgns tid, ( har prøvet lidt over et døgn uden strøm ) hvis altså akvariet er i balance, og uden for stor belastning.
mkr
Reactions:

Indlæg af mkr »

Enig.. vi snakker om helt andre forhold i USA. Sidst der var strøm svigt i kbh, havde jeg en øse som jeg brugte en gang imellem for lidt manuel strøm, bare for en sikkerheds skyld. Tror ikke det har gjort den store forskel, men jeg gjorde hvad jeg kunne - man ved jo ikke hvornår strømmen kommer igen.

Koraller overlever jo også en sending, hvor de kan være i transit i en hel del timer uden de går til.
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3794
Tilmeldt: tors 29. jul 2004 23:28
19
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Jeg bruger også en UPS på mit akvarium... De koster jo ikke det helt store... Min, som er en rimelig stor en, kan klare 700 W. i en time og den kostede 2100 kr. Har så valgt kun at have sat min returpumpe på 45 W. og den burde den jo så kunne klare i omk. 15 timer. og det er da en del, i forhold til de fleste strømsvigt vi har her hjemme... Man kan få en mindre en, på 300 W. til 600 kr.

-Mads
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
20
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Carsten skrev:Nu skal man nok tage artiklen du referer til med et gran salt, det er trods alt kun en ingenør der har skrevet den :)
Der må jeg give dig fuldstændig ret :D :D

Jeg tror nu heller ikke at vi nogensinde kommer derud hvor der kommer strømafbrydelser der vil vare over et døgn herhjemme. Vores el-net er meget mere moderne og udviklet end det amerikanske, ingen tvivl om det.
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Besvar

Tilbage til "WWW"