"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

24 gal Nano Cube

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Shrimps
Reactions:

24 gal Nano Cube

Indlæg af Shrimps »

Halløjsa!

Min bror har lige startet sådan et stort flot saltvand, og nøøjjj det så jo spændende ud :lol: . - Har allerede brugt alt for mange penge på krybdyrs-hobbyen, så hvorfor ikke investere lidt i noget saltvands akvarie :D

Så - jeg har stortset ikke styr på noget som helst inden for saltvand, men jeg har set at man kan købe de her "nano cubes" i nogle af akvarie-forhandlerne... Har lige læst lidt inde på et udenlands forum, og kan se at flere af dem har en 24 gal nano cube. Er det noget man kan købe herhjemme??

Hvis det kunne lade sig gøre er det største ønske i sådan et akvarie nok en flot anemone.. Evt. med et par klovnfisk? - Kan det lade sig gøre i sådan en nano cube?... Har læst at man helst skal finde ud af hvilke ting man vil putte i akvariet før man køber alt udstyret, og ville lige høre hvad sådan en anemone kræver af udstyr?? Er det måske noget ekstra udstyr man skal købe ved siden af sådan en nano cube??

Håber i kan hjælpe!

Mvh.
Rasmus Andersen
Brugeravatar
kasper ibsø
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 735
Tilmeldt: ons 24. aug 2005 03:15
18
Postnummer: 5471 Søndersø
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af kasper ibsø »

mener jeg har læst at det største problem med de der nano cubes er der ikke er lys nok. og annemoner skal ha noget lys.
Nano reefer :)

Aqua Medic Yasha 36 liter SOLGT

viewtopic.php?f=91&t=42340

M.v.h Kasper
Brugeravatar
jthyge
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1453
Tilmeldt: tirs 26. okt 2004 19:40
19
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Søby, Hornslet.
Kontakt:

Indlæg af jthyge »

Ja, anemoner skal som regelt have meget lys. Det er vist ret svært at stoppe ret meget lys ind i låget på sådan en nano-cube....

Kig evt. her http://www.nano-reef.com

Der er mange der køre med nano-cubes... Så kan du få lidt ideer til hvordan det kan gøres!
Jesper Thygesen - 86 liters Nano
Min Blog om Akvariet!
www.varmkaffe.dk - Blog om hus og have på landet.
Shrimps
Reactions:

Indlæg af Shrimps »

Jesper - tak for linket! Flere derinde holder anemoner i deres cubes, så det må vel kunne lade sig gøre? Den her tråd: http://www.nano-reef.com/forums/index.p ... opic=60234 gjorde lige en lidt bange, men til sidst fortæller de at de nye 2006 modeller åbenbart har fået tykkere glas? Kender du nogen her fra DK som har sådan en Nano Cube, eller nogen butikker som forhandler dem?

Det jeg (som nybegynder :) godt kan lide ved dem er at jeg ikke behøver at købe en masse forskellige ting, som så skal samles, men at jeg bare kan købe sådan et akvarie "med det hele"... Eller der skal måske købes noget "udover" cube'en?
Brugeravatar
jthyge
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1453
Tilmeldt: tirs 26. okt 2004 19:40
19
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Søby, Hornslet.
Kontakt:

Indlæg af jthyge »

Ja, det har det vist med at flække. Men det er da altid noget at de gør noget ved problemet. De er dog ikke lavet af glas, men af plastic.

Jeg mener at http://www.akvarieudstyr.dk sælger en samlet pakke med levende sten og det hele.... Men om det er godt ved jeg ikke.

Jeg ved også at fx. Petworld forhandler dem.

Der er jo en del der skal købes ud over cuben.
Levende sten.
Bundlag.
Ekstra lys.
Testsæt.
Salt.
Saltmåler.
(Osmoseanlæg)

Og sikkert en masse andre ting.

Men det kunne da være spændende at følge dit projekt. Men læs nu en masse om emnet..... Og væben dig med en masse tålmodighed, det er ret vigtigt. :)
Jesper Thygesen - 86 liters Nano
Min Blog om Akvariet!
www.varmkaffe.dk - Blog om hus og have på landet.
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"