"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

De første fisk

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Ø
Reactions:

De første fisk

Indlæg af Ø »

Så er tiden ved at være kommet til at anskaffe mig et par fisk - men inden ville jeg lige høre om der er nogle vandværdier udover PH, Nitrit og nitrat jeg skal være opmærksom på inden. Jeg havde tænkt mig enten en gul kirurg, eller et par klovnfisk. Hvad kræver sådan en anemone egentligt??
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4736
Tilmeldt: ons 12. okt 2005 12:58
18
Postnummer: 8541 Skødstrup
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"

Indlæg af Hvam »

Start da med et par klovne de er da ret søde og nemme.
Jeg måler ikke andet end PH No2 No3, så hvis det er i orden så kan jeg ikke se nogen problemer.
anemonen skal bare have noget lys men den kan nu godt finde på at finde en anden plads end den du giver den.
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Brugeravatar
weblance
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 667
Tilmeldt: ons 19. jan 2005 08:38
19
Postnummer: 7600 Struer
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Struer
Kontakt:

Indlæg af weblance »

Det der med anemonen skal du lige tage lidt med ro! En anemone består for det meste af det vand den er i og er samtidig et følsomt dyr.

Jeg ville anbefale at du læste denne artikel inden du køber en anemone:

http://www.carlosreef.com/AnemoneFAQ.pdf
450 l balje >> 150 l sump m/auto vandpåfyldning >> 2 X HQI 150W 14.000K >> Deltec TS1250 >> Deltec HLP 5250 returpumpe >> Tunze Turbelle Stream Kit TS07 m/fotocelle
Ø
Reactions:

Indlæg af Ø »

:shock: Tror vist lige jeg venter med anemonen til jeg er blevet lidt klogere på det område, ellers bliver det vist et dyrt bekendtskab! :lol:

Kan klovnene godt trives uden anemonen, og er der andre gode forslag til en god starter fisk.....udover hugo'er :P :wink:
Brugeravatar
weblance
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 667
Tilmeldt: ons 19. jan 2005 08:38
19
Postnummer: 7600 Struer
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Struer
Kontakt:

Indlæg af weblance »

Klovene klarer sig fint uden!
450 l balje >> 150 l sump m/auto vandpåfyldning >> 2 X HQI 150W 14.000K >> Deltec TS1250 >> Deltec HLP 5250 returpumpe >> Tunze Turbelle Stream Kit TS07 m/fotocelle
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Faktisk går klovne gerne i andre "nemmere" ting som feks en Sarcophyton eller lign - og det er mindst lige så sjovt at se dem ligge og sove i en sådan ;)
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Ø
Reactions:

Indlæg af Ø »

Hvordan står det til med pasning med sådan en? Er der nogle der har et godt link til en pasningsvejledning?
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"