"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

er det muligt??

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
RaLLe
Reactions:

er det muligt??

Indlæg af RaLLe »

hei...
har aldrig prøvet at have saltvands akvarie før så ville høre om jeg kan putte udstyret fra dette nano reef i et akvarie der er omtrent 20-30 liter større??

// RaLLe
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Du vil kunne købe delene til samme penge og så kan du også gøre 2 andre vigtige ting :

- Få en lille skummer på
- Få noget ordentligt lys på

Så hvis du kan lime et overløb i et sådan 60 liters så kan du starte der. Men ingen tvivl om at prisen for 150 liter vil være bedre givet ud, da det eller hurtigt bliver mere en begrænsning frem for en fornøjelse ;)
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
RaLLe
Reactions:

Indlæg af RaLLe »

ok tak :) ... hvad vil et 150 liter's komme til at koste når det er færdigt, sådan cirka??
RaLLe
Reactions:

Indlæg af RaLLe »

med det nødvendige udstyr??
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4736
Tilmeldt: ons 12. okt 2005 12:58
18
Postnummer: 8541 Skødstrup
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"

Indlæg af Hvam »

Gå da op i 250 l alt det andet bliver alt for hustig lille :roll:

det vil nok koste 4000 til 10000 kr alt efter udstyr lys og om det skal være nyt eller brugt.
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
RaLLe
Reactions:

Indlæg af RaLLe »

det var bare for at starte et sted, for så kunne jeg jo købe et større senere hvis jeg blev bidt af det :D
RaLLe
Reactions:

Indlæg af RaLLe »

undskyld dobbelt post :wink: ... men de der 4000-10000 kr. var det for et 250 liters eller 150 liters??
Brugeravatar
Henrik S.
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 152
Tilmeldt: søn 30. jan 2005 01:01
19
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Henrik S. »

Forskellen på 150 L og 250 L er ikke det store, teknikken der er designet til 150 L kan oftest anvendes til 250L.
Mvh.

Henrik S.
Stubbe
Reactions:

Indlæg af Stubbe »

Uanset hvad. er mit råd. køb dit udstyr rigligt stort. skummer og sådan. sådan at du kan gå til et større akvarie uden at det kommer til at koste alt for meget.
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"