"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Spandpumpe

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Dukke
Reactions:

Spandpumpe

Indlæg af Dukke »

hejsa.. jeg skal i gang med et 200ltrs projekt ;) havde tænkt mig at bruge min "gamle" /Nye pumpe.. men fik a vide at det var dumt for den blev som en tikkende bombe med tiden ? passer det.. :shock:
ville købe en skummer osv, og så kom jeg i tanke om min spandpumpe den ku jo bruges(det står der da på den) .. så blir vandet da lidt renere.. :)

skla jeg bruge den eller ska jeg bare lade den stå ?
Dukke
Reactions:

Indlæg af Dukke »

halløj ? :help:
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Lad den stå. Der står så meget vrøvl på pakningerne.
Dantheman
Reactions:

Indlæg af Dantheman »

den kan være guld værd, når du skal køre lidt med rowaphos eller andet filtermateriale til saltvand, så smider du bare fx. rowaphos i som filter tilslutter den sumpen et par dage.
Caveman24
Reactions:

Indlæg af Caveman24 »

Jeg er selv igang med at lave et Saltvands Akvarie med 1 skummer og 2 spandpumper, som jeg har hørt skulle køre ok. Jeg har en Eheim 2224, overvejer at få en Eheim 2128, som er på 1050 Liter i timen. Skulle gøre det, men Filter matriale er en god ting. Har hørt at Aktiv Kul skulle være godt i den ene spand, og så det Dan the man siger.

Så skulle det ellers bare være god Cirkulations pumper og godt lys.
Jeg har 170 Hjørne akvarie, Køber på Mandag 4 cirk pumper, Små men de er kun midlertidigt. 3*500L/t og 1*750L/t.

Når mit Akvarie bliver tilsluttet om par måneder, er du velkommen til at komme og følge med. Intet problem.
Jeg er også MEGET ny i dette. Så det er kun sjovt, at have andre med. Har allerede en aftale med en anden. Jeg bor Brøndby. :lol:
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Hvorfor bruge dem?? De giver ikke ret meget vand i forhold til et powerhead, bruger mere strøm, skal renses alt for ofte. Det kan da godt være at der på kassen står f.eks 1000 liter, men hvormeget vand kommer der ud af den når den skal løfte vandet 1 meters penge?? Hvormeget giver den, når materialet i den pakker sammen??
Aktivkul, er lige som at tisse i bukserne, det varmer så kort. Aktivtkul bliver lynhurtigt inaktivtkul!
Brugeravatar
Lars M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1524
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 22:15
19
Postnummer: 9560 Hadsund
Saltvand siden?: 2001

Indlæg af Lars M »

Mvh.

Lars Mogensen
Caveman24
Reactions:

Indlæg af Caveman24 »

Carsten som jeg siger er jeg meget NY. Jeg lytter og prøver at forstå andre's Systemer. Det er ikke altid nemt, men jeg begynder så småt. Nu ikke noget med at kritiserer.

Aktiv kul giver altså varme?
Så kan jeg lige så godt bruge Biobolde. Istedet der er indbygget Varmelegeme i 2128. Så det ikke fylder i Akvariet, har ikke meget plads i forvejen.

Men rolig nu, Jeg skal stadig finde ud af nogle ting, inden det går 100% løs. som er om ca 2 måneder.

Hilsen Kevin
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Det jeg mente med at brug af aktivt kul var som at tisse i bukserne, var ment som at det hjælper lige her og nu, i løbet af meget kort tid har kullet optaget al det farvestof som det kan og så skal det skiftes.

Inden du overhovedet begynder at købe noget, så få en aftale med en af de andre og kom på besøg, se hvordan vedkommende har lavet det. så undgår du de værste fejl.
Læs også og forstå den artikel/FAQ som Brian har lavet.
Caveman24
Reactions:

Indlæg af Caveman24 »

Jeg takker for rådet.
Jeg prøver at stable nogle besøg på banen.

Hilsen Kevin
Dukke
Reactions:

Indlæg af Dukke »

jeg tror jeg har en 3336 ? ved ikke rigtig hvor man ser det henne.. tænkte bare a så blir vandet jo renset lidt :) det gør en powerhead da ikke ?
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"