Thyme's 120L (MINI UPDATE 30/05-09 side 8)
- thyme
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Århus V
- Kontakt:
Jo selvfølgelig! Jeg har dog ikke fået det helt vilde i den endnu Jeg er så småt ved at indsamle koraller og diverse som jeg kan grave frem
Samt er der indkøbt en 150W HQI 14.000k men jeg skal liiige ha samlet kassen dertil Er lige flyttet til Holstebro for at studere til bioanalytiker på holstebro sygehus såh har ikke vildt meget tid.
Her er lige et par billeder af det der er kommet i akvariet, jeg kan lige se om jeg ikke kan får lavet et fuldshot snarest, men der er nu ikke tilføjet så meget at det ser ud af noget på afstand.
Samt er der indkøbt en 150W HQI 14.000k men jeg skal liiige ha samlet kassen dertil Er lige flyttet til Holstebro for at studere til bioanalytiker på holstebro sygehus såh har ikke vildt meget tid.
Her er lige et par billeder af det der er kommet i akvariet, jeg kan lige se om jeg ikke kan får lavet et fuldshot snarest, men der er nu ikke tilføjet så meget at det ser ud af noget på afstand.
- Mikkel E
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Saltvand siden?: 2006
Ja, den afbilledet ligner meget den på første billede her som bliver kaldt Amphipod: http://www.melevsreef.com/id/pods.html
Senest rettet af Mikkel E tirs 4. sep 2007 20:21, rettet i alt 1 gang.
- thyme
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
Så kommer der lige en lille mini update.
Siden sidst er det elendige compact T5 blevet udskiftet. Der er kommet 150watt HQI 14.000k og 2 stk 24watt T5 Actinic blue til. Og så er der kommet noget mere cirkulation på, bag stenene var der ikke nok cirkulation, og ville gerne have lidt mere spil i vandet så der kom en lille pumpe i overfladen. så er nu oppe omkring 35x omrøring
Og så er der kommet lidt koraller til, kan ikke lige huske alle navne lige nu da jeg er på en låne computer fra bilka i tiden. Af hvad jeg kan huske er: Seriatopora Hystrix, Montipora sp. euphylia glabrens, polypper og skiveanemoner.
Også er der lige kommet en 30mg/h ozonisator ind af døren. Den er købt da jeg gerne vil have boostet skummerens effektivitet lidt. Også skulle den gerne kunne klare vandet lidt, hvilket jeg dog har lidt svært ved at forestille mig da jeg bruger easy-life og syntes det er rigtig klart i forvejen.
Der er kommet Tunze osmolator på istedet for aquamedic's og denne er jeg MEGET mere tilfreds med, det er sgu kram.
Jeg taget enkelt billede, jeg har indstillet den rimelig mørkt da jeg syntes at det hele ellers bliver alt for overbelyst. Så hvis der er nogen der lige kan komme med de gyldne råd omkring indstilling af kameraet er de velkomne
Siden sidst er det elendige compact T5 blevet udskiftet. Der er kommet 150watt HQI 14.000k og 2 stk 24watt T5 Actinic blue til. Og så er der kommet noget mere cirkulation på, bag stenene var der ikke nok cirkulation, og ville gerne have lidt mere spil i vandet så der kom en lille pumpe i overfladen. så er nu oppe omkring 35x omrøring
Og så er der kommet lidt koraller til, kan ikke lige huske alle navne lige nu da jeg er på en låne computer fra bilka i tiden. Af hvad jeg kan huske er: Seriatopora Hystrix, Montipora sp. euphylia glabrens, polypper og skiveanemoner.
Også er der lige kommet en 30mg/h ozonisator ind af døren. Den er købt da jeg gerne vil have boostet skummerens effektivitet lidt. Også skulle den gerne kunne klare vandet lidt, hvilket jeg dog har lidt svært ved at forestille mig da jeg bruger easy-life og syntes det er rigtig klart i forvejen.
Der er kommet Tunze osmolator på istedet for aquamedic's og denne er jeg MEGET mere tilfreds med, det er sgu kram.
Jeg taget enkelt billede, jeg har indstillet den rimelig mørkt da jeg syntes at det hele ellers bliver alt for overbelyst. Så hvis der er nogen der lige kan komme med de gyldne råd omkring indstilling af kameraet er de velkomne
- Henrik_skb
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 8660 Skanderborg
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Geografisk sted: Silkeborg
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Rhodopeltis kunne den alge godt ligne vil jeg sige.
Ellers nydeligt akvarie.
Ellers nydeligt akvarie.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Celia
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4000 Roskilde
- Geografisk sted: 4000 Roskilde
Re: Thyme's 120L (UPDATE 1/2-08 side 4)
Det er godt nok gået hen og blevet til et rigtigt flot akvarie
Venlig hilsen
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
- thyme
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
Jo tak
Jeg skal også snart have taget mig sammen til at tage nogen nye billeder. Jeg bøvler bare for tiden med at en Hystrix har fået noget brun alge værk på en del af dens spidser. Ved ikke helt hvad jeg skal gøre ved det.
Alle værdier lader til at være som de skal. Og den alge ved jeg ikke helt, den lader til at falde lidt fra hinanden, kan ikke helt finde ud af hvordan dens lys/strømforhold skal være
Jeg skal også snart have taget mig sammen til at tage nogen nye billeder. Jeg bøvler bare for tiden med at en Hystrix har fået noget brun alge værk på en del af dens spidser. Ved ikke helt hvad jeg skal gøre ved det.
Alle værdier lader til at være som de skal. Og den alge ved jeg ikke helt, den lader til at falde lidt fra hinanden, kan ikke helt finde ud af hvordan dens lys/strømforhold skal være
- Hvidtfeldt
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Geografisk sted: 5240 Odense
Har det samme problem med min hystrix :/ ved heller ikk hva det er.
Akvarie på 250 L i opstarts fasen!
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Hvilket lys har i over?? For polypperne burde vel "fjerne" det, når de kom ud. Er i sikkert på at hystrixen ikke er død i det område hvor der er kommet alger?? Og hvordan er det med cirkulation rundt om dem??
- thyme
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
ja det er lidt svært at sige om det er dødt der, det er da muligt.
Min hystrix står i rimelig god cirkulation, og har 150watt hqi og 2*24 watt t5 10 cm under overfladen, så tror da den får nok lys.
Min hystrix står i rimelig god cirkulation, og har 150watt hqi og 2*24 watt t5 10 cm under overfladen, så tror da den får nok lys.
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Ja, det burde være fint nok. Du kan se om den er død ved at kigge på den polypper. Hvis der er ude er den ikke død, men hvis de ikke er ude og den er helt hvid, så er den død
- thyme
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
Ja det er selvfølgelig rigtigt, den er mega lys syntes jeg, men den har polypper ude. Jeg har fjernet de spidser hvor der er kommet og krydser alt der kan krydses for at den får det bedre.
Poster nok nogen billeder imorgen, selvom jeg ikke kan finde ud af at instille mit kamera ordentligt til akvarie billeder.
Poster nok nogen billeder imorgen, selvom jeg ikke kan finde ud af at instille mit kamera ordentligt til akvarie billeder.
- thyme
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
Så er der lige lidt nye billeder:
kommentarer og råd er velkomne
kommentarer og råd er velkomne
- jesper/aarhus
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 7600 Struer
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Struer (7600)
Re: Thyme's 120L (UPDATE 27/3-08 side 4)
Det er bare så flot en balje....
Måske man skulle forbi og kigge engang.
(burde vi ikke lave en "Århus gruppe" her på forum?? Så kunne man jo lave en dag, hvor man tog rundt til nogle forskellige, så akvarier, fik en kaffe, pils eller lign (og selv. kage.....)
Måske man skulle forbi og kigge engang.
(burde vi ikke lave en "Århus gruppe" her på forum?? Så kunne man jo lave en dag, hvor man tog rundt til nogle forskellige, så akvarier, fik en kaffe, pils eller lign (og selv. kage.....)
100 *100 * 50 cm cube