"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Skimmer beast 1200 skummer

Forum for nye som gamle produkter samt beskrivelser og anmeldelser her af.
Besvar
Brugeravatar
Lars M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1524
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 22:15
19
Postnummer: 9560 Hadsund
Saltvand siden?: 2001

Skimmer beast 1200 skummer

Indlæg af Lars M »

Produktgennemgang af de prisbillige skummere fra Skimmer Beast serien
Vedhæftede filer
00-Skimmer-dm-001.jpg
00-Skimmer-dm-001.jpg (15.19 KiB) Vist 7129 gange
Mvh.

Lars Mogensen
Brugeravatar
Lars M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1524
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 22:15
19
Postnummer: 9560 Hadsund
Saltvand siden?: 2001

Indlæg af Lars M »

Den pågældende skummer købte jeg i Tyskland hos Hobbyriff.
Prisen var ca. 1850 kr.
Inden denne skummer har jeg gennem flere år haft en Shuran Jetskim 150, som jeg faktisk har været glad for. I forbindelse med min sommerferie i år, fik jeg lavet mine foderpakker alt for store, så staklen, som frivilligt havde tilbudt at fodre mit akvarium, kunne kun se til at akvariet på de 16 dage jeg var væk, forvandlede sig til en vertikal græsplæne.
Den slags kan jo godt kalde på nye behov for udstyr :oops:

Tilbage til Skimmer Beast'en.
Skummeren ankom i en solid papkasse og var ualmindelig nem at samle. Her er virkelig tale om skummer for dommies :mrgreen: .
Alt man behøver er at samle skummerkoppen med selve korpus, samt forbinde pumpen til korpus med en fleksslange. Skummeren er nydeligt udført, men set i forhold til min gamle 4mm. solide acrylskummer er den meget "plastik'ket" i udførelsen.
Der er ikke megen godstykkelse; meen alligevel føles den alt i alt ret lækker i udførelsen.
Skummeren blev grundigt vasket og placeret i sumpen. Selve grundarealet på skummeren er meget lille og sammen med fleksslangerne gør det skummeren meget fleksibel i forhold til sumpens indretning.
I den meget sparsomme brugsanvisning 1/2 A4-side stod at skummeren ikke kunne forventes at virke før efter 72 timer.
Det vidste min skummer tilsyneladende ikke, da den begyndte at skumme efter ca. 8 timer.
Selve indstillingen på skummeren foregår nemt på den røde drejehane, som justerer vandstanden i skummern.
Det betyder at skummeren kan stilles til,at skumme utroligt tørt, nærmest pergamentagtigt.
Skummet fra skummeren kan når det er allermest tørt sidde i mange timer, før det klasker sammen og bliver til væske. Det betyder at sedimentet fra skummeren er meget mørkt og stærkt ildelugtende.
Til gengæld er der jo så ikke så meget af det, og med min erfaring, ved jeg ikke hvad der er mest effektivt, tyndt eller tørt sediment :|

Så er der det med lyden. Denne skummer er virkeligt meget lydløs når den er kørt ind. Der er ingen slubre eller snorklelyde overhovedet. Der høren kun en svag summen fra den i øvrigt meget lydløse pumpe. Denne har i sagens natur intet navn. Vi har jo med et produkt fra Østen at gøre.
Den samlede vurdering er, at det er en ualmindelig god skummer til prisen :R

Sammenlignes den med min gamle Shuran Jetskimmer 150, er det nok svært at give et endegyldigt svar om hvilken skummer der yder mest.
Til gengæld er der ikke så meget at rafle om på prisen. Jetskimmeren koster ca. 3650,- kr. Beasten ca. 1850,-

De angives til nogenlunde samme ydelse , hvilket vil sige et sted mellem 1000 og 1500l vand. Jetskimmerne angives dog op til 2000l, meen det tror jeg er i overkanten.

Og selv om der kan være nogle håndværksmæssige kvaliteter hos Jetskimmern, så dumper den nok i en pris/ydelses vurdering.

Så jeg vil ubetinget anbefale de, der skal købe ny skummer, at overveje en Skimmer Beast. Har man så et ekstremt behov for at føle noget tungt og gedigent kram, må man nok afreagere på naboens BMW.
Dette er ubetinget et godt køb.
Senest rettet af Lars M ons 5. okt 2005 22:04, rettet i alt 3 gange.
Mvh.

Lars Mogensen
Brugeravatar
Lars M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1524
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 22:15
19
Postnummer: 9560 Hadsund
Saltvand siden?: 2001

Indlæg af Lars M »

Ja Ja det tager jo tid at skrive.............
Mvh.

Lars Mogensen
Brugeravatar
noooze
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 693
Tilmeldt: lør 5. mar 2005 19:09
19
Postnummer: 8000 Århus C
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: 8000 århus c - på indre fredriksbjerg

Indlæg af noooze »

fantastisk... har selv kigget på den.
den er måske den jeg kunne finde på at gå efter...
Venter bare på go fra den bedre (?) halvdel, så der kan flytte ca. 500 liter vand ind
Brugeravatar
mastou
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn 21. aug 2005 13:04
18
Postnummer: 8270 Højbjerg
Geografisk sted: 8270 Højbjerg, Århus

Indlæg af mastou »

SUPER :D sad selv lige med planer om en beast model 400, tror sgu jeg må have kortet op af lommen.
vh Magnus
jolle
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 193
Tilmeldt: tirs 9. nov 2004 00:41
19
Postnummer: 3230 Græsted
Geografisk sted: Græsted nordsjælland

Indlæg af jolle »

hvad størrelse er din balje lars? overvejer den til mit nye 1000 liters men ellers står den på deltec ap 850 der jo som bekendt ligger i den anden ende af prislejet :MA
Brugeravatar
Lars M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1524
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 22:15
19
Postnummer: 9560 Hadsund
Saltvand siden?: 2001

Indlæg af Lars M »

Mit akvarie er på 475l. Jeg er dog overbevist om at den kan lave meget mere, end den gør på mit akvarium.
Mvh.

Lars Mogensen
Brugeravatar
mastou
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn 21. aug 2005 13:04
18
Postnummer: 8270 Højbjerg
Geografisk sted: 8270 Højbjerg, Århus

Indlæg af mastou »

Jeg genåbner lige denne "gamle" tråd for at høre om den stadig skummer fint.

Lars kunne du måske tage et billede af vandstanden i din skummer, for jeg har nu købt lillebroren (skimmer beast 400) og sidder netop og leger lidt med den inden den kommer i skabet.
Hvis du har nogle tips og triks vil jeg derfor gerne høre :wink:
vh Magnus
Brugeravatar
Lars M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1524
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 22:15
19
Postnummer: 9560 Hadsund
Saltvand siden?: 2001

Indlæg af Lars M »

Hej Mastou
Ja den skummer stadigt fint. Det eneste er at den kan være lidt følsom, er når man tilsætter nyt filtervat. Selv om det bliver vasket grundigt, løber den løbsk i nogle minutter, så jeg har lært at skrue op for vandgennemstrømningen i de minutter.

Vandstanden er således at det mælkede skum lige netop bliver til lidt større bobler 1 cm fra bunden af skummerkoppen.

Håber det hjælper, ellers må vi have taget et billede.
Mvh.

Lars Mogensen
Brugeravatar
mastou
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn 21. aug 2005 13:04
18
Postnummer: 8270 Højbjerg
Geografisk sted: 8270 Højbjerg, Århus

Indlæg af mastou »

Må indrømme at et billede ville hjælpe :oops:

vh Magnus
Brugeravatar
mastou
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn 21. aug 2005 13:04
18
Postnummer: 8270 Højbjerg
Geografisk sted: 8270 Højbjerg, Århus

Indlæg af mastou »

Der er vist langt til et kamera :wink:

kunne jeg måske ved at spørge pænt :) lokke et par billeder ud af dig, Lars.
Kunne godt tænke mig at se bæstet i funktion.

vh Magnus
Brugeravatar
Lars M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1524
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 22:15
19
Postnummer: 9560 Hadsund
Saltvand siden?: 2001

Indlæg af Lars M »

Jeg prøver i weekenden.
Mvh.

Lars Mogensen
Brugeravatar
Lars M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1524
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 22:15
19
Postnummer: 9560 Hadsund
Saltvand siden?: 2001

Så blev det endelig weekend.

Indlæg af Lars M »

Et billede af skummeren, men om I kan bruge det ved jeg ikke?
Vedhæftede filer
Skimmer beast.JPG
Skimmer beast.JPG (60.08 KiB) Vist 6806 gange
Mvh.

Lars Mogensen
Brugeravatar
mastou
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn 21. aug 2005 13:04
18
Postnummer: 8270 Højbjerg
Geografisk sted: 8270 Højbjerg, Århus

Indlæg af mastou »

Grunden til jeg spurgte efter et billede var at jeg var lidt i tvivl om hvor "skummet" begyndte at dannes, dvs hvor højt vandet gik i skummeren, om det var over kanten af opsamlingskoppen eller under. Det ser ud til at være under, tror jeg.
Takker, vh Magnus
Pulken
Reactions:

Indlæg af Pulken »

hejsa alle sammen.

Jeg er ganske ny i saltvandsverdenen, har for 1 uge siden proppet levende sten i min balje, og er nu bare paa ventestadiet. Mht. skummer har jeg laest at skimmer beast skulle vaere en udemaerket skummer. Jeg har laest lidt om den fra producentens hjemmeside, men er lidt i vildrede. Der staar at den kan haenge udvendigt, det kan jeg fint forstaa, men samtidigt mener de ikke at det er noedventigt med overloeb. Man kan altsaa bare saette pumper 2-3 cm under overfladen og den skulle goere sit arbejde... Er der noget her jeg har totalt misforstaaet ?????????
Brugeravatar
Chris2500DK
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1428
Tilmeldt: ons 19. jul 2006 06:38
17
Postnummer: 2500 Valby
Kontakt:

Indlæg af Chris2500DK »

Den kan godt sidde sådan, det er bare ikke optimalt. Proteinerne der skal afskummes binder sig mest til overfladevandet og med et overløb sikrer du at det vand der kommer til skummeren netop er taget fra overfladen.
Pulken
Reactions:

Indlæg af Pulken »

Hejsa Chris2500

1000 tak for dit hurtige svar. Saa vidt jeg kan se paa naesten alle indlaeg omkring saltvand, bruger alle overloeb/sump, og derfor kan jeg da ogsaa forstaa at det maa vaere det mest optimale. Vil da ogsaa lave overloeb i mit eget 180 liter, men vores soen vil nu ogsaa have saltvand i hans, og da dette kun er et 54 liter og det faktum at jeg ikke vil bruge alt for meget plads til overloeb men mere til sten og fisk, kunne dette muligvis vaere et oplagt valg til hans akvarie.
Brugeravatar
seier
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs 15. nov 2005 15:42
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: vordingborg

Indlæg af seier »

det vil kun fungere optimalt med et overløb.
Brugeravatar
Lars M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1524
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 22:15
19
Postnummer: 9560 Hadsund
Saltvand siden?: 2001

Indlæg af Lars M »

Er der nogen ddr ved, hvor man kan købe et nyt nålehjul, da mit gamle, der fulgte med skummeren er knækket?????????????
Mvh.

Lars Mogensen
Brugeravatar
kentborg
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 194
Tilmeldt: lør 5. maj 2007 01:31
17
Postnummer: 8643 Ans By
Geografisk sted: Grønbæk lidt uden for Silkeborg

Indlæg af kentborg »

Hej Lars M

du kan lave den selv :)

kan du bruge dette link (måske) http://www.wrang.com/index.php?option=c ... &Itemid=30

har prøvet det og det virker
680L balje klar til fisk & det bløde.
startet d 5/4-08
Mvh. Kent Borg http://www.rejefarmen.dk
Besvar

Tilbage til "Produktgennemgang"