Ny HQI pære
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Odense SØ.
Ny HQI pære
Hej!
Jeg modtog for et par dage siden, en ny pære 14000 kelvin, fra
HQI-Lavpris og har monteret den idag, synes bare et den er meget gul i forhold til den gamle som var en 10000 kelvin fra Aqualight.
Prøv lige at se disse to billeder.
Først den gamle, som er mest blå.
Hvad mener I?
MVH.
Kim
HQI-Lavpris og har monteret den idag, synes bare et den er meget gul i forhold til den gamle som var en 10000 kelvin fra Aqualight.
Hvad mener I?
MVH.
Kim
- Vedhæftede filer
-
- Gammel pære (Small).jpg (58.97 KiB) Vist 3331 gange
-
- Ny pære (Small).jpg (59.25 KiB) Vist 3331 gange
Jeg syntes det ser ud som om billede 2 er mere blåt?
Men jeg er heller ikke imponeret over de brændere fra HQI lavpris.
Jeg købte 2 stk 250w 10.000 K, der var så forskellige i farven at det så ud som om at der var 4-6000 K forskel. Desuden var opstartstiden meget forskellig.
Dem klagede jeg over og fik 2 nye tilsendt. De var i en anden udformning (længere) end de andre, de tænder ens og er næsten ens i farvene (men ikke helt ens).
Mon ikke konklusionen er at de nok er lidt for billige og man får hvad man betaler for.
Sådan nogen kanojser lamper har nok ikke været gennem den store kvalitetskontrol - eller så er det noget 2. sortering, derfor prisen.
Jeg har så istedet købt BLV 10.000k - var der nogen der sagde verden til forskel
MEGET flot lys - og helt ens opstartstid og farve.
/Henrik
Men jeg er heller ikke imponeret over de brændere fra HQI lavpris.
Jeg købte 2 stk 250w 10.000 K, der var så forskellige i farven at det så ud som om at der var 4-6000 K forskel. Desuden var opstartstiden meget forskellig.
Dem klagede jeg over og fik 2 nye tilsendt. De var i en anden udformning (længere) end de andre, de tænder ens og er næsten ens i farvene (men ikke helt ens).
Mon ikke konklusionen er at de nok er lidt for billige og man får hvad man betaler for.
Sådan nogen kanojser lamper har nok ikke været gennem den store kvalitetskontrol - eller så er det noget 2. sortering, derfor prisen.
Jeg har så istedet købt BLV 10.000k - var der nogen der sagde verden til forskel

MEGET flot lys - og helt ens opstartstid og farve.
/Henrik
Senest rettet af sneppevej fre 21. apr 2006 21:25, rettet i alt 1 gang.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Synes det er lidt underligt at en 14000 kelvin pære er gul i det. dem jeg testede var meget blå i farven de første dage.
Jeg tror nu ikke der er den store forskel i kvaliteten, på dem som Brian sælger og så langt dyrere pærer. Fordelen for os, er at der ikke er et stort dyrt firma appartur der skal holdes kørende, samt at der heller ikke er nogen butik som også skal tjene på pærene.
Jeg tror nu ikke der er den store forskel i kvaliteten, på dem som Brian sælger og så langt dyrere pærer. Fordelen for os, er at der ikke er et stort dyrt firma appartur der skal holdes kørende, samt at der heller ikke er nogen butik som også skal tjene på pærene.
Jeg mindes da jeg skulle sælge en lampe jeg havde købt billigt på eBay - der var ikke det der kunne være galt med den lampe.
"Den er sikkert fra Kina og glasset er nok ikke UV-beskyttet"
Der var mange sjove nedrakkende kommentarer, men lampen var fin og fejlede absolut intet (og den kører stadig meget fint og brænder ingen koraller).
Her til gengæld er der tale om brændere fra Kina, hvor der er flere der taler om farveforskelle - hvem ved om der er flere fejl i de brændere ?
Nu er webshoppen på HQI lavpris lige for tiden nede (ja, jeg kender ikke grunden, så jeg gætter bare hvorfor mon
)
Men selv i webshoppen lå der en bruger anmeldelse, hvori der blev skrevet om 2 brændere der ikke var samme farve.
Problemet er der åbenbart.
/Henrik
"Den er sikkert fra Kina og glasset er nok ikke UV-beskyttet"
Der var mange sjove nedrakkende kommentarer, men lampen var fin og fejlede absolut intet (og den kører stadig meget fint og brænder ingen koraller).
Her til gengæld er der tale om brændere fra Kina, hvor der er flere der taler om farveforskelle - hvem ved om der er flere fejl i de brændere ?
Nu er webshoppen på HQI lavpris lige for tiden nede (ja, jeg kender ikke grunden, så jeg gætter bare hvorfor mon

Men selv i webshoppen lå der en bruger anmeldelse, hvori der blev skrevet om 2 brændere der ikke var samme farve.
Problemet er der åbenbart.
/Henrik
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 20
- Geografisk sted: Odense SØ.
Hej igen!
Jeg vil lige benytte lejlighed til at sige, jeg bragte ikke dette emne på bane for at der skulle/skal køres hetz mod HQI-lavpris. Hvad jeg syntes jeg kan fornemme med nogle af svarene.
Hvis dette er tilfældet vil jeg gerne undskylde over for Brian, at jeg ikke mailede til ham først og ikke senere.
Men det er jo dette, som er forbandet svært med sådanne et forum, man kan jo ikke se folks attituder når der svares, måske er det ment med et glimt i øjet eller ikke?
PS. håber ikke at få tæv for dette, hvis vi en gang skulle mødes, for så er jeg fandeme bange.
God weekend alle samme.
Kim
Jeg vil lige benytte lejlighed til at sige, jeg bragte ikke dette emne på bane for at der skulle/skal køres hetz mod HQI-lavpris. Hvad jeg syntes jeg kan fornemme med nogle af svarene.
Hvis dette er tilfældet vil jeg gerne undskylde over for Brian, at jeg ikke mailede til ham først og ikke senere.
Men det er jo dette, som er forbandet svært med sådanne et forum, man kan jo ikke se folks attituder når der svares, måske er det ment med et glimt i øjet eller ikke?
PS. håber ikke at få tæv for dette, hvis vi en gang skulle mødes, for så er jeg fandeme bange.
God weekend alle samme.
Kim
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Re: Ny HQI pære
Hej KimKimos skrev:Hej!
Hvad mener I?
MVH.
Kim
Kan ikke lige sige andet end at det andet billede ser "lysere" ud end med de gamle brændere. Som sagt skal de som alle andre lige brænde lidt ind, men jo jeg syntes da de er ret blå normalt vis

Drop mig en mail eller en besked her hvis det ikke lever op til dine forventninger så ser vi nemt på det !
Til Sneppevej - Jeg er i Spanien igen !!!!!!!!!!!!!!!!1
Senest rettet af Brian lør 22. apr 2006 07:05, rettet i alt 1 gang.
Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

- muldfred
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Geografisk sted: 3300 Frederiksværk

Mvh Morten Rønde
160 liter http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=2513
840 liter http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... highlight=
Se mine indbygget akvarier lige oppe over

160 liter http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=2513
840 liter http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... highlight=
Se mine indbygget akvarier lige oppe over

- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Kontakt:
Henrik den der må du nok lige tage i dig igen ikke(jeg kan altså ikke betjene kunder/sende vare ud her fra Spanien af)sneppevej skrev:Nu er webshoppen på HQI lavpris lige for tiden nede (ja, jeg kender ikke grunden, så jeg gætter bare hvorfor mon)

Næste gang bør du kontakte mig og sige, "ved du hvad det er noget lort i mine øjne....." så havde jeg fluks returmeret dine penge og sagen var lukket. Det andet her på et offentligt forum, bagefter, kan kun blive grimt og uden nogen fordel for nogen parter !
Men jo ellers er din kritik da altid mere end velkommen og ja det gælder da naturligvis også mig, jeg skal ikke overses bare fordi jeg har dette forum så tak for det

Jeg kan desuden da fortælle at jeg har haft 5 eller 6 ombytninger ud af XX handler og jeg har haft fantastiske tilbage meldinger. Og ja naturligvis er der altid folk der ikke er tilfredse også - dette er en vare som så meget andet

Angående farven så er kelvin jo en fysisk konstant som altid burde være "ens". Men desværre så variere det bare fantastisk meget alt efter mærke, hvilket jo kun gør det mere svært at handle - og så er det jo også lige en smags sag oven i

Mvh
Brian
[/center]
Brian

Er skrive sine erfaringer med en forhandler er netop hvad man kan bruge et forum til - og du er på ingen måder fredet.
For at undgå forvirring om grunden til din shop er lukket, kunne du jo bare skrive det på forsiden af shoppen.
Jeg troede du havde opgivet pga at de brændere ikke rigtigt var noget værd.
Du har vist ikke helt styr på det med leveringer
Jeg har modtaget 4 x 250 og rigtigt nok betalt for 2x 250
De 2x250 der var kæmpe fejl på skulle sendes tilbage til dig, men du har jo været, eller er stadig bortrejst og derfor har jeg ventet indtil du er hjemme igen. Din shop er jo lukket, hvis du ikke kan sende varer kan du vel heller ikke modtage?
Desuden har du glemt at du som forhandler skulle betale returfragt for defekte varer. Derfor skal jeg betale for at sende dine defekte varer retur.
Men jeg skal nok betale for fragten, når du ellers har tid til at modtage.
/Henrik
For at undgå forvirring om grunden til din shop er lukket, kunne du jo bare skrive det på forsiden af shoppen.
Jeg troede du havde opgivet pga at de brændere ikke rigtigt var noget værd.
Du har vist ikke helt styr på det med leveringer

Jeg har modtaget 4 x 250 og rigtigt nok betalt for 2x 250
De 2x250 der var kæmpe fejl på skulle sendes tilbage til dig, men du har jo været, eller er stadig bortrejst og derfor har jeg ventet indtil du er hjemme igen. Din shop er jo lukket, hvis du ikke kan sende varer kan du vel heller ikke modtage?
Desuden har du glemt at du som forhandler skulle betale returfragt for defekte varer. Derfor skal jeg betale for at sende dine defekte varer retur.
Men jeg skal nok betale for fragten, når du ellers har tid til at modtage.
/Henrik
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Kontakt:
Vis nu du holdte op med at antage ting som at shoppen var lukket og at jeg ikke vil betale din returfragt og at jeg ikke kan modtage vare og at jeg ikke har tid til at modtage og...... så kunne det være at vi kunne holde os til sagen og droppe det andet gøjl her 
Det vil jeg hvertfald gerne henstille dig til at holde dig til fakta fremover når det drejer sig om mig som person eller min forretning for dens sags skyld.
Alt det andet her kan jeg slet slet ikke bruge til noget andet end at spilde min tid.
Så jeg siger det lige en gang til efter som du jo nok ikke læste mit sidste indlæg. JA du er mere end velkommen til at kommentere forhandlere her på siden og JA jeg tager da naturligvis gerne alle 4 pære tilbage eftersom at du jo ikke er tilfreds og JA jeg dækker naturligvis hele sagen økonomisk. Ja med andre alt sammen noget du jo kunne have fået af vide dagen efter du var blevet utilfreds, frem for du har gået rundt og været sur så længe
Så kunne du have sat hjemme med dine BLV brændere, dine penge tilbage på bankbogen og så lavet en saglig beskrivelse af hvorfor du ikke syntes om de første brændere fra mig af. Alt sammen 1000 gange nemmere og en del kønnere
Sådan plejer jeg hvertfald at gribe sagen an hvis jeg har fået købt mig noget jeg ikke syntes om 

Det vil jeg hvertfald gerne henstille dig til at holde dig til fakta fremover når det drejer sig om mig som person eller min forretning for dens sags skyld.
Alt det andet her kan jeg slet slet ikke bruge til noget andet end at spilde min tid.
Så jeg siger det lige en gang til efter som du jo nok ikke læste mit sidste indlæg. JA du er mere end velkommen til at kommentere forhandlere her på siden og JA jeg tager da naturligvis gerne alle 4 pære tilbage eftersom at du jo ikke er tilfreds og JA jeg dækker naturligvis hele sagen økonomisk. Ja med andre alt sammen noget du jo kunne have fået af vide dagen efter du var blevet utilfreds, frem for du har gået rundt og været sur så længe

Mvh
Brian
[/center]
Brian