Idag var jeg nede for at pille skruetvinger af min kommende DIY kalkvands mixer. Bedst som jeg tog den sidste af sagde det bum og alle dele lå på mit værkstedbord uden at hænge sammen - limen var ikke tøret så meget som et enkelt sted !! Det jeg havde brugt var jeg sikker på var til limning af acryl eller plexi glas - men det var det jo så vist ikke afligevel
Nå men jeg må jo prøve igen, men hvad skal jeg bruge ? Det jeg limer lige nu er acryl men jeg får nok også brug for at lime plexiglas - kan man få noget til begge dele(en slags) ???
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
Slet ingen der har navnet på en type lim der kan bruges ? Eller et website hvor det kan købes ?
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
Så kom der en hjælp på mail - det siges at jeg skal købe ACRIFIX 192 lim til den slags.
Så skulle det være på plads
Så er det bare lige hvor man køber det. Tror jeg vil prøve den lokale trælast til at starte med
Nu er en kalkmikser noget af det som bestemt godt kan laves af andet end klare pvc rør. akvarieselskabet har nogle firkantede retankulære rør i sort plast/pvc fra Aquamedic. Der fåes både bund og top til rørene.
De er ikke gratis, men i forhold til de klare rør, som ofte kun fåes i flere meters længde, er prisen til at overse.
Nu laver jeg jo også min firkantet ud af acryl plade, men før det tænkte jeg på alle mulige billige alternativer, som stor dunk fra juice ell lign, et af de rør med skruelåg man kan købe til at opbevare spaghetti i osv osv. Hvis man er lidt kreativ så kan det helt sikkert laves billigt !
Og ja der skal nok komme masser af billeder af projektet - skal bare lige op på jern hesten og hente noget lim