"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Forum for Akvarier 801+ Liter
Besvar
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Carsten »

[quote="Thomas fra Stockholm]Er der nogen der har erfaring med at køre ind et akvarium med meget lidt belysning, jeg tænker et par T5/T8?[/quote]

Bakterierne er ligeglade med lys.
Jeg har gennem årene prøvet både med og uden lys. Har ikke kunnet mærke nogen forskel.


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Gooodt, så venter jeg et par uger før jeg tester om det er tæt og holder...
Derefter er det vel bare at fylde på med salt og gode bakterie;
Vente
Vente
Vente
Montere ned den ene Sicche og stille alle koraller i den ene side af mit 480
Teste en enkelt koral af gangen og se hvad der sker helt enkelt.

Så med lidt helt er systemet indkørt og klar til koraller (og med fuld lys og cirkulation) engang efter sommeren.


nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3592
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af nielsk »

Hvor meget plads ender du med at få over tanken. Hvad bliver din arbejdshøjde


SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

nielsk skrev:Hvor meget plads ender du med at få over tanken. Hvad bliver din arbejdshøjde
Største fejlem ved projektet er nok at jeg får bare 32 cm over akvariet til at få min fede mave ind, hovedet ned osv. Jeg kunne dog ved et mindre indgreb lægge på 10cm i arbejdshøjden. Hmmmm weekendens projekt måske.
Tror selv det skulle være en rigtig klog beslutning :beer:

Vandspejlet bliver i 170 cm højde.

Har teste i dag og jeg tror ikke jeg kommer at bygge om, der er faktisk masser af plads at få min fede mave ind over akvariet og komme ned til bunden..... Såen mer eller mindre ;)
Senest rettet af Thomas fra Stockholm ons 19. apr 2017 22:14, rettet i alt 1 gang.


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Til sand... Hvad tror i, 60 KG til en 2-3cm sandbund?
Bestilte 30 kg i dag ;)

Regnede med ca 2m^2 bund og 2,5cm dybte.


Niwenco
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 348
Tilmeldt: tors 31. dec 2015 10:26
8
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2013
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Niwenco »

Jeg har brugt 6 20kg kasser i mit og der er ca 10cm
250x100/120


Michael Priis Ludvigsen
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
16
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af StarF »

Thomas fra Stockholm skrev:Til sand... Hvad tror i, 60 KG til en 2-3cm sandbund?
Bestilte 30 kg i dag ;)

Regnede med ca 2m^2 bund og 2,5cm dybte.
Jeg havde samme spørgsmål og fik et link til denne af chrislok

http://www.aqua-calc.com/calculate/grav ... ular-solid" onclick="window.open(this.href);return false;


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Så kom sand og salt hjem... Nu er tålmodigheden på hård prøve :)
Har også monteret lidt lys over baljen, gamle DIY LED, kunne tage dem jeg har i sumpen over mine scrubbers, men det her får være nok til indkørning.

I weekenden bliver det lidt vaske sand dage og så skal overløb-gitter-rammen limes på, fik lidt extra glas med da jeg bestilte og det kommer til god brug nu :)


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

1,5 kg i et dørslag og 2-3 min rensning over vandhanen ad gangen og det tager ikke lang tid at gøre sandet nogenlunde rent :)

På kanten der ses langs glasset tror jeg at jeg limer på lidt sand, jkommer nok at supplere med 20 kg, og fundere på;
http://www.drakfisken.se/levande-sand/a ... -sand.html" onclick="window.open(this.href);return false; eller http://www.drakfisken.se/korallsand/red ... base-.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Blandet op med lidt https://www.biotedmarin.se/product/cari ... reef-68-kg" onclick="window.open(this.href);return false; ved behov da jeg godt kan lide at der er masser af snegle osv i sandet.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Carsten »

Så må vi håbe at det er tæt


nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3592
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af nielsk »

Bliver fedt at se med vand i


SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Carsten skrev:Så må vi håbe at det er tæt
Ingen kommentar :) MEN man ved sq aldrig, naturligvis fylder jeg det op med vandhanevend første gang, jeg skal teste at mine closed loops også er tætte, og hvordan cirkulationen eventuelt hvirvler op sandet. Om det bliver et problem må jeg lime på lidt sand der hvor det er værst.
nielsk skrev:Bliver fedt at se med vand i
Ja der går nok ikke ret lang tid efter der er vand i baljen til der kommer en lille fisk i, det ser jeg sindsygt meget frem til, lille frisk i et meget stort akvarium.

Kunstigt nok er jeg ikke det mindste nervøs om det er tæt, håber ikke det er storhed der står forfald :)

Sad og bladrede lidt i dag og faldt over denne nye klovn, Frostbite clownfish den var sød.


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Nu havde jeg jo planeret at vente med at fylde på vand til på tirsdag, men det kan vel ikke på nogen måde skade om jeg begynder i dag med Osmosvand, det kommer at tage mindst 14 dage inden det er fyldt om jeg bruger 100% osmosvand.

Jeg har testet at lime lidt grus fast med sort silikone og resultetet er rigtig godt, så jeg tror jeg laver et par streger på bunden for at holde fast gruset. Bliver det noget skidt kan jeg altid ""bare"" skrabe bort silikonen...


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Tykki »

Øhh, jeg husker en svensker som skrev i min tråd! Han mente jeg var lidt tung i røven og med rette! Nu, uden at virke provokerende, håber jeg, vil jeg mene at denne svensker, må se at få fingrene ud af ###### og komme i gang! Tråden er nu et år gammel og jeg er snart på plejehjem inden den skide balje fra Stockholm er under indkøring. Køb et ton salt og bland, NU !!!


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

LOL Tykki, total griner her i Stockholm :)
Jeg limede selve akvariet den 18/4/2017, så det er 10 dage, om vi siger silikonen hærder 2mm om dagen fra hver side ja så burde den jo havde hærdet 40mm i dag kl 10:00 CET.
Der er vel små 40 mm silikone i bunden så JA det burde sq da være klart til vand (i går).

Så jeg limer vel lidt sand i dag og fylder på 50% - 75% vand derefter (silikonen hærder ret hurtigt) ;) resten af vandet kan komme i tirsdag når familien ikke er hjemme og når det er bevist tæt bliver det saltvand onsdag. Osmosevand bliver det iaf ikke, det har jeg ikke tålmodighed til...


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Tykki »

Sådan :HE :HE :HE :HE :R


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

@Carsten, min akvariemand der har arbejdet en del år med leasing af akvarier mener som du at indkørning uden lys er desideret en fordel. Ikke at det rykkede min mening, men rart at få bekræftet dine og mine synspunkter med andre som jeg anser dygtige i branchen.
Storhed står forfald om det bliver katastrofe, men jeg ser ikke i lyset af deargumenter jeg har fået hvorfor det på nogen måde skulle kunne skade indkørningen.

Sandet limet (mod anbefalninger fra denne side, jeg får at se om jeg fortryder) :)


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Fik vel i 50% vand i inden jeg lagde mig i går, urolig søvn, men uden grund.
Så i dag fylder jeg vel baljen op... :h

Jeg trodde vandet skulle blive helt hvidt, men det er faktisk 90% gennemsigitgt eller noget. Jeg har forsøgt at rense sten og grus så meget jeg kan men er stadig overrasket over hvor rent vandet er. Det er vel bare en proteinhinde på overfladen, så jeg undre om jeg ikke bare skulle smide i dalt, eller skulle man være klog og lade vandet stå til mandag og derefter blande vand?


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Carsten »

Hvorfor skulle det blive helt hvidt?? Det er nok ikke en protein hinde, men en støv hinde der er overfladen.
.


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Naturligvis er det støv :)
Jeg trodde det skulle blive helt hvidt da jeg ikke har vasket alle stenene og sandet lige grundigt.
Jo mere jeg fundere på det så er der vel ikke nogen grund til ikke at smide i salt (om det altså er tæt, mangler stadig 10 cm.....)

Møffer iaf til Triton når det er fyldt op og handler de sidste PVC fittings til pumperne, og måske et par poser levende sand bare for at :) Bakterier har jeg "Ultra Bio, Fauna Marin" 50 ml rækker til 8 dage ;)


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Det var naturligvis tæt :)

Har ikke bestemt om der skal mere vand i, det kan jo enkelt justeres med on overløbskam. :beer: :beer: :beer: :beer: :beer:
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Carsten »

Thomas fra Stockholm skrev:Møffer iaf til Triton når det er fyldt op og handler de sidste PVC fittings til pumperne, og måske et par poser levende sand bare for at :) Bakterier har jeg "Ultra Bio, Fauna Marin" 50 ml rækker til 8 dage ;)
Hvis du har bakterierne på flaske, hvorfor så købe "levende sand"?


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Carsten skrev:
Thomas fra Stockholm skrev:Møffer iaf til Triton når det er fyldt op og handler de sidste PVC fittings til pumperne, og måske et par poser levende sand bare for at :) Bakterier har jeg "Ultra Bio, Fauna Marin" 50 ml rækker til 8 dage ;)
Hvis du har bakterierne på flaske, hvorfor så købe "levende sand"?
Jooo, det er jo et godt spørgsmål. Jeg leder efter en lidt grovere model, en med en masse små sneglehus gerne og der har jeg tidligere set en rigtig fin sand. Håber måske at få med lidt andet liv end bakterier, ja og så er det per kg ikke meget dyrere end den sand/grus jeg bruger.

Jeg smed i 75 kg salt i dag :) det er lidt vildt og så er salniteten nok lidt lav tilmed. Nu er vandet ikke helt så gennemsigtigt som i morgens, saltet skal lige løses op naturligvis.
På mandag tror jeg at jeg kopler til sumpen som har kørt en del måneder, her er der jo også en masse gode bakterier samt 1 fisk, en 10 cm Calloplesiops altivelis.


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Tog en af mine Sicce lamper om monterede i midten, nu skal jeg så lige fikse til så alle koraller i mit 480 får god lys. Så der skal klippes lidt i aften, lidt heldigt at de venner vi skulle til i aften (Valborg aften i Sverige) er blevet syge, så nu får jeg vel drikke vinen selv :)

Salniteten kom op på 1,029, hvilket er helt ok da den bare er 1,021 i sumpsystemet. Mit karantæne akvarium er pt. vandrefugium uden salt så jeg kan få den endnu længere ned uden at skulle bytte vand. Overvejer stadig at smide ned alle koraller i karantæneakvariet...).
Så i dag er systemet koblet sammen, regner med en kraftig reaktion de der nu er masser af bakterier i vandet :grouphug:

Overløbet sluprer, håber jeg kan få styr på det med mere vand igennem (bare 3000 liter nu) men ellers er akvariet super stille, Vectra pumperne bare spiller og jeg er ikke nervøs for lyden selv når jeg har dem jeg mangler. (5stk)


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Så er vandet blevet krystalklart :)

Man har RIGTIG meget lyst til at smide en fisk eller to i akvariet allerede nu, ja ud over den som går i min algesump :f1:
Ingen tegn på Cyano, ud over et tyndt lag i algesumpen, meeeen mon ikke det kommer...

Closed loops opdatering, jeg havde armene nede og føle på hvor meget cirkulation de giver, og selv om Vectra L1 pumpen giver 11500 liter i timen er flowet "svagt". Der er jo en del der går spildt i 3 meter PVC, lidt bøjninger og en Y-kopling. Sidst er der jo opgraderet til 50mm udblæsninger.
Jeg var mest nervøs for at det skulle blive for meget, men jeg kunne faktiskt godt kunne havde tænkt mig at have måske 20% mere flow og så mulighed for en "storm" på yderligere 20%.
Den gode nyhed er så at flowet er rigtigt nice og en masse vand flyttes uden at fisk bliver skåret over af vandstrålen. De to udblæs jeg har står hver 45 grader og de giver stadig en lille krusning i overfladen, så ReefLink og 1 stk Vectra L1 bestilt, så mangler jeg jo bare 4 stk :lipssealed:
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2598
Tilmeldt: ons 12. dec 2007 01:08
16
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Birkefeldt »

Det ser super fedt ud nu når man kan se det hele med vand. Godt arbejde :GO


Mit Red Sea Max NANO: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pdy6

Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Carsten »

Kan jo kun give Birkefeldt helt ret, det ser rigtigt godt ud. Og vil være endnu flottere når der kommer koraller og fisk i


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Ja jeg havde måske frygtet at få et par gode ideer her :banana: nu det er for sent, selv har jeg en rigtig rar fornemmelse, der er stadig intet jeg ville havde gjort anderledes og jeg plejer ellers at være ret hård ved mig selv.
Billeder viser jo ikke 3D, så det er umuligt at se hvor dybt det faktiskt er. Tror helt ærligt at det kommer at blive lidt af en fed udfordring at få de rigtige koraller til at stå så de ikke skygger for meget for hunanden og stå så de ikke bliver gemt af koraller der vokser for hurtigt :) Luksusproblemer...

Visse af stenene er ved at blive mørkegrå på "spidserne" hvilket jeg aldrig har set før, andre er ved at få et gult skær hvilket jeg tolker som begyndende Cyano, så noget sker der da :) Det bedste der sker for baljen er nok at jeg tager til Danmark på lørdag og først kommer hjem sent onsdag, så får det stå uden belysning som nok er en fordel :)

Smed i et par SPS i dag ;) nogle småpinde jeg har knækket ved rengøring, i ved.. bare for at :) Jeg syntes de var pænt store pinde i mit 480, ikke så meget i dette.


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

tik tak, snart 2 uger, og tålmodigheden er på en prøve i dag ;) Svært at beskrive med ord hvor meget jeg har lyst til at rive mit 480 liters og så ellers bare komme i gang med det store, tage mine tab som en mand...

De 2 stumper af koraller jeg smed i den 3 maj trives (ser det ud til) og Eremitterne hygger sig. Ikke meget alger er kommet, kan skyldes at jeg ikke har haft lys på.

Fik hjem endnu en Vectra L1, så nu er der 23000 liter cirkulation i closed loop, desuden fik jeg et reef-link og det er ret fedt at kunne styre alle pumper og det var ret let at kople til, som jo er en STOR fordel :)


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Havde vel håbet at ale skulle opmuntre mig til bare at komme i gang :)


Besvar

Tilbage til "Akvarier 801+ Liter"