"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Gnizten´s Rev - Til Salg - OPDATERET DEN 12 JULI 2021

Forum for Akvarier 801+ Liter
Besvar
Brugeravatar
nesnej
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1170
Tilmeldt: tors 13. nov 2008 21:04
15
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: København Ø
Kontakt:

Re: Nyt rev syd for Gilleleje...

Indlæg af nesnej »

130l det er da godt nok en sjat. Min vandskiftetank er på 73 liter og seperat. Selve sumpen består af et rum til skummer samt et ekstrakammer med Returpumpe og endelig et rum til osmosevand.


Venlig hilsen

Henning Augustine Jensen
Brugeravatar
gnizten
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 408
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 13:26
12
Postnummer: 3230 Græsted
Saltvand siden?: 2011

Re: Nyt rev syd for Gilleleje...

Indlæg af gnizten »

Så blev det tid til at fylde akvariet med ferskvand for at se hvordan det spiller med bordet og sådan. Jeg fyldte det op i går aftes, og lod det stå natten over, og det ser bare godt ud.

Vi fik limet tankgennemføringer i sump og akvarie, og skal i dag lime skillerum i sump, samt keramik i akvariet... :K

Så nu er det efterhånden kun et spørgsmål om hvornår lamperne kommer til lille danmark, at vi kan overflytte alt fra det gamle akvarie....

Inddækningen med låger og skabe i siderne, arbejder jeg på i løbet af ugen...

Men her lidt billeder...
IMG_2535.JPG
IMG_2538.JPG
IMG_2541.JPG
IMG_2542.JPG
Utroligt at der næsten er 1.200 l vand, det ser bare ikke sådan ud.... :GO

Som det sikkert kan ses, har jeg valgt at smide 10mm flamingo imellem akvariet og pladen det står på for at tage evt. små ujævnheder eller skævheder i plade og for den sags skyld akvarie. Det ser ud til at spille 100%
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Mange hilsener
Tom.
Brugeravatar
nesnej
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1170
Tilmeldt: tors 13. nov 2008 21:04
15
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: København Ø
Kontakt:

Re: Nyt rev syd for Gilleleje...

Indlæg af nesnej »

Forstår godt du næsten ikke kan vente. Jeg kender fornemmelsen, men din balje ser da ud til at være tæt. God ide med flamingopladen.


Venlig hilsen

Henning Augustine Jensen
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Nyt rev syd for Gilleleje...

Indlæg af crazy seahorse »

Jeg har gjort det samme som du med en flamingoplade, af samme grund som du nævner.
Og det er rigtigt - det fungerer efter hensigten.

Har prøvet at et akvarie flækkede i bunden pga spændinger, selvom det stod på en spånplade som jo burde være plan.

Held og lykke med projektet :h .

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
AndersBoerglum
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2268
Tilmeldt: søn 13. feb 2011 19:43
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland

Re: Nyt rev syd for Gilleleje...

Indlæg af AndersBoerglum »

Hey, er det ikke tid til en update?


Mvh:
Anders Børglum Christensen.
Brugeravatar
gnizten
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 408
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 13:26
12
Postnummer: 3230 Græsted
Saltvand siden?: 2011

Re: Nyt rev syd for Gilleleje...

Indlæg af gnizten »

Jeps, den kommer her... Det har været hårdt arbejde, hvorfor jeg ikke har updated siden sorry :(

Men jeg er næsten færdig med det grundlæggende, og leverer hermed en update. Jeg er super tilfreds med resultatet, der rummer mange gennemtænkte finesser, samt gode muligheder for fremtiden. Teknikken er placeret så det er super nemt at håndtere. Jeg glæder mig til at få den eksterne rørføring færdig til Vandskiftekammer samt kloak. En lækker finesse som jeg har "stjålet" er Nesnejs ide om motoriseret hæve/sænke system til lyset. Jeg fik fat i et super fedt hæve/sænke stel, hvorfra jeg fik nogle fede motorer, som jeg har monteret i siderne, det krævede dog en del hovedbrud før den sad i "skabet", men så er det også bare nice. :K

En stor tak til Carsten fra Decocean, som har støttet op med rådgivning og super service, når der har været behov for det. Carsten skal sgu have kage næste gang vi ses.... :y

Jeg vil gå tættere på min teknik i næste update, her kommer så historikken frem til idag.
Set fra siden.JPG


Det har været et hårdt arbejde, men jeg har taget billeder undervejs.
Sumpen Fyldes med nyt saltvand.JPG
350 liter rummer den.JPG
Afgangshaner til eksterne enheder som UV og Køl.JPG
Closeup af Vandskiftekammer.JPG
Super PVC arbejde.JPG
Der flyttes en del rundt før man er tilfreds.JPG
Det bliver godt.JPG
Der fyldes vand fra det gamle akvarie.JPG
Beboere flyttes undervejs.JPG
Så fylder vi nyt saltvand i langsomt.JPG
IMG_2573.JPG
Fik plads til alle korallerne på bunden.JPG
Og så til lidt friske billeder fra idag, Jeg har lige fået tilkoble alle mine doseringspumper, har dog fået reduceret antallet, efter at være hoppet med på Carstens Blandinger, hvilket er lækkert. Har dog kørt med hans blandinger en tid i det gamle inden skiftet.

Men nyd synet, det bliver bedre for hver dag der går, jeg har ikke mistet nogle beboere endnu....Krydser fingre...
Friske billeder fra i dag.JPG
Alt ser sund og raskt ud.JPG
Shhhhh.JPG
Glade paletter.JPG
Flere glade paletter.JPG
Og så billeder af lidt af mine koraller...
En af mine hammere.JPG
Flotte farver.JPG
Glade solkoraller.JPG
God dybde.JPG
mmmmm.JPG
Starten på Arcropoa Pinnacle.JPG
Igen mmmmmm.JPG
View med Klovnenes anemone i baggrunden.JPG
Keeps on getting better.JPG
Ny bubble.JPG
Jeg kommer som nævnt tilbage med lidt mere teknik, samt nye billeder når låger m.v. er påmonteret..
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af gnizten ons 30. maj 2012 19:37, rettet i alt 4 gange.


Mange hilsener
Tom.
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Nyt rev syd for Gilleleje...

Indlæg af pederrevnørd »

Føj for pokker - det er lækkert :y

Det er total iorden håndværk du har lavet :GO

Hjertelig tillykke, det er en kongebalje det der.

:h

Mvh
Peder


1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
AndersBoerglum
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2268
Tilmeldt: søn 13. feb 2011 19:43
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland

Re: Nyt rev syd for Gilleleje...

Indlæg af AndersBoerglum »

Ej så godt det bliver ;)


Mvh:
Anders Børglum Christensen.
Brugeravatar
gnizten
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 408
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 13:26
12
Postnummer: 3230 Græsted
Saltvand siden?: 2011

Re: Nyt rev syd for Gilleleje...

Indlæg af gnizten »

Tak for det. Vi er også rigtigt glade for det forløbige resultat.

Men Peder, nu må det være tid til at jeg kommer op til dig, jeg skal op og suge inspiration til min fremadrettede indretning. Du har også en super nice balje, så lad os lige finde en dag i nær fremtid...


Mange hilsener
Tom.
Brugeravatar
nesnej
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1170
Tilmeldt: tors 13. nov 2008 21:04
15
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: København Ø
Kontakt:

Re: Nyt rev syd for Gilleleje...

Indlæg af nesnej »

Det bliver en fornøjelse at følge udviklingen i din tank. Det er en superstart.


Venlig hilsen

Henning Augustine Jensen
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4551
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Nyt rev syd for Gilleleje...

Indlæg af Nicki Henriksen »

Hold da op, det ser ud til a bliver lækkert..

Tillykke med det :)


nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3591
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Nyt rev syd for Gilleleje...

Indlæg af nielsk »

Her er virkeligt en ny tråd jeg glæder mig til at følge

Kanon godt set-up - :GO


SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
gnizten
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 408
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 13:26
12
Postnummer: 3230 Græsted
Saltvand siden?: 2011

Re: Nyt rev syd for Gilleleje...

Indlæg af gnizten »

Takker for alle de rosene ord.

Jeg er netop igang med at montere de sidste låger på underdelen, lidt kryptisk når det nu er opbygget over porsa moduler, men er man lidt opfindsom, er der gode muligheder. Jeg har fået noget kongelim fra min tømrer ven, et produkt fra Berner, som bare er lige i skabet, det limer bare på alle overflader, og hæfter hurtigt, da det er meget tykt i konsistensen, super fedt at arbejde med.
Livet i baljen, ser fortsat ud til at acceptere omlægningen, ikke rigtigt nogen beboere der ser ud til at mistrives, nogle enkelte koraller er stadig lidt sure på mig, men titter da frem i ny og næ, så det skal nok komme.
Jeg har indkøbt noget mere lim så jeg kan få fæstnet nogle af acropoaerne på den ene pinnacle, jeg har også min grønne Bali slimer, som skal fæstnes, og det bliver noget af en opgave, for den har en åndssvag rund fod, som nærmest er umulig at placere. Dog har jeg et hul i en af keramik søjlerne, som jeg håber den kan passe ned i.


Mange hilsener
Tom.
Brugeravatar
gnizten
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 408
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 13:26
12
Postnummer: 3230 Græsted
Saltvand siden?: 2011

Re: Nyt rev syd for Gilleleje...

Indlæg af gnizten »

Så er det vist tid til en update...

Jeg er nu nået lidt tættere på målet, ved at skabslåger, samt ramme på selve akvariet er færdige. Der mangler dog låger til teknikken på begge sider, men de er på vej, og bliver magen til dem som sidder på Akvariet. Der mangler lidt malearbejde over akvariet, samt et par hvide sider på begge sider af skablågerne på underskabene. Jeg har fået fat i nogle speciellavede gascylindre til den store låge over akvariet, Man hiver bare lidt ud i lågen, og vupti, så åbner den roligt op i vandret position af sig selv....og bliver der, det er bare nice.
På den tekniske side mangler jeg faste beholdere til at tilberede Saltvand til Vandskifte, samt en beholder til Osmosevand, de bliver identiske tanke på hver 120l, således at den ene konstant rummer 100l osmosevand som samtidig bliver brugt til osmolatoren. Jeg har optisk niveau føler liggende til denne beholder, så min profilux kan styre niveauet i beholderen. Det bliver rart både ved vandskifte, som bliver semiautomatisk, og ved at jeg slipper af med min nuværende 25 liters osmosebeholder, som ofte skal opfyldes. :wink: Begge beholdere får overløb til kloak hvis uheld skulle opstå med niveauføler. Jeg mangler ligeledes at ændre mine to udløbsrør som blev lavet lidt som en midlertidig løsning, de ses, og ser ikke pæne ud, så det jeg havde tænkt mig var at lave to udstrømmerrør og lægge dem langs bagvæggen, således at de fører vandet ned bag min keramikvæg, som er hul og som slutter (uden at man ser det) 5 cm over sandbunden. Derved får jeg godt med vandfornyelse den vej ned hvor det er mest kritisk, cirkulationspumperne klarer så resten af baljen. :GO

Men jeg lovede lidt mere info vedr min teknik osv. så her er lidt info...

Det grundlæggende...
Akvarie.: 1.120l Decocean, med overløb på bagvæg i midten.
Sump.: 440l, med indbygget vandskiftekammer på 120l, stort kammer til skummer samt andet udstyr, returløbskammer i midten.
Bord opbygget af porsa, med ialt 8 ben, lavet som kube. 21 mm vandfast X-finér, samt 10 mm flamingo mellem bord og Akvarie.

Cirkulation.
2 stk Tunze 6045
2 stk Tunze 6095
Alle Tunze's styres Elektronisk af Profilux

Returpumpe.
1 stk Red Dragon Mini 5000 fra Royal Eksklusive
PVC rørføring med stort By-Pass, så jeg kan lede vand gennem mit UV, samt Køl hvis det er nødvendigt. Vand ledes samtidig konstant gennem mit vandskiftekammer.

Skummer.:
Mini Bubble King 200 fra Royal Eksklusive. Overvejer en Bubble King Supermarin 200, men den må jeg ønske mig af fruen til jul :K ....

Varme.:
Eheim/Jäger 300 W stavvarmelegeme.

Styring.:
Profilux 3 EX
PH Sensor
Redox Sensor
Temperatur Sensor
3 stk Optiske Niveau følere til Osmolator Styring, samt til at stoppe skummer hvis niveau i sump stiger (eks. ved foderstop på returpumpen)
2 st kapacitive niveau følere, som backup.
4xTunze styringer
2 stk 4 kanals power bars, dvs. 8 af profilux styrede 230 v udtag.
Profilux Touch Display med touch betjening af Profiluxen, som står i det ene skab i siden. Giver mulighed for at styre alt, samt se alle niveauer på sensorer m.v. Den fedeste ting ved Touch er at man kan se historikken på sensorerne, og derved spotte om der har været udsving gennem længere tid.

Dosering.:
3 stk profilux Dosing units med hver 4 doseringspumper. (bruger pt. kun de 6 af dem)

Lys.:
4 stk Ecotech Radion, monteret på skinner, med El drevet elevation. Jeg kan hæve og sænke dem fra 8 cm over vandoverfladen til ca 70 cm, så der er både plads og lys, når der skal arbejdes. Lavet af nogle fede motorer fra hæve/sænke bord.

Køl/ventilation.
Airconditoning af rummet som konstant står på 26 grader, hvilket akvariet pænt har fulgt med på. Dog har jeg som sikkerhed påmonteret nedenstående køler, i tilfældet af at aircon fejlagtigt er blevet slukket ell. lign. Rummet som baljen står i kan blive temmeligt varmt, så jeg ville ikke gå på kompromis.
Boyo 500 Kompressorkøler styret af Profilux.
Blæser Styret af profilux.
Ventilation af bagrummet hvor teknikken står.

Kemi.
Decoceans egne blandinger. samt Aminosyrer, lige nu Red Seas Reef Energy A+B men snart kører jeg over på Grotechs.
Ca, Kh+, Mg i 25 liters dunke koblet til Doseringspumperne.
VsV.

Vandtest.:
Red Sea Reef foundation test kits. (Virker meget præcise)

Det var lidt om teknikken.

Så til en Visuel Update, der er sket lidt siden sidst ikke :W
Akvarie forfra.JPG
Sideview mørk.JPG
Låge åben.JPG
Låge åben.JPG
Låge åben.JPG
Låge åben fra siden.JPG
Overflade.JPG
Lys eleveret.JPG
Lys eleveret 2.JPG
Ecotech Makro.JPG
Ecotech Drivere.JPG
Højre tenikrum med rod.JPG
Teknik side.JPG
Og så et kig til flere beboere....
Heliofungia.JPG
IMGP3086.JPG
IMGP3091.JPG
IMGP3108.JPG
IMGP3106.JPG
IMGP3109.JPG
IMGP3111.JPG
IMGP3113.JPG
IMGP3114.JPG
IMGP3117.JPG
Lyseblå Acropoa.JPG
Lækre Skiver.JPG
Ny Montipora.JPG
Scooter.JPG
Stolt soldat.JPG
Tricdana.JPG
Slimer.JPG
Det var ordene for idag, jeg vil se at få ryddet op i teknikken i siden, så det kan blive lige så pænt som oppe hos peder... :y

Ps. Jeg har sat mit "Gamle" WoHa akvarie på Auktion til imorgen kl. 15.00, så hvis der er nogen der er klar, så er jeg også.......
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af gnizten ons 13. jun 2012 21:25, rettet i alt 2 gange.


Mange hilsener
Tom.
KimHulk
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 214
Tilmeldt: lør 14. maj 2011 18:04
12
Postnummer: 2740 Skovlunde
Saltvand siden?: 2011

Re: Nyt rev syd for Gilleleje...

Indlæg af KimHulk »

Super super super fedt setup! Alt for fedt bygget, der er ingen halve eller billige løsninger der, skal nok blive et super smukt rev når keramikken er blevet rigtigt integreret. ;) Kan se jeg ik var den eneste der var inde ved carsten og hente superman monti? ;)


Brugeravatar
gnizten
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 408
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 13:26
12
Postnummer: 3230 Græsted
Saltvand siden?: 2011

Re: Nyt rev syd for Gilleleje...

Indlæg af gnizten »

Touche der... Den er sgu også nice...


Mange hilsener
Tom.
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4551
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Nyt rev syd for Gilleleje...

Indlæg af Nicki Henriksen »

Virkelig klasse..

Hold da op, har kun ros her fra..


Brugeravatar
palamo123
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1543
Tilmeldt: man 2. jan 2006 20:02
18
Postnummer: 9500 Hobro
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Hobro

Re: Nyt rev syd for Gilleleje...

Indlæg af palamo123 »

Rigtigt lækker setup. Elsker detaljerne og det gennemtænkte i det.


Mvh

Kenneth

308 liters design
Følg min Youtube kanal her.:
http://www.youtube.com/channel/UCW6geBexL2S0rCtAGekNnqw
Brugeravatar
akemedes
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 664
Tilmeldt: søn 26. feb 2006 19:18
18
Postnummer: 3230 Græsted
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Græsted

Re: Nyt rev syd for Gilleleje...

Indlæg af akemedes »

Sindsyg en fed stenopsætning og generelt hele setup´et. Er alt keramikken fra Decocean af ?

Jeg håber du en dag står og skal sælge lidt frag, så man kan komme og se det fine projekt.. Bor selv i Smidstrup så det ville være helt optimalt

STORT :GO herfra...


Intet vand til mig lige pt.

Det er ingen skam at spørge.. :)
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
13
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Nyt rev syd for Gilleleje...

Indlæg af Bingocaller »

Smukt!

Hvordan synes du red sea energy a+b virker? Kører du det på doseringsmaskine? Hvornår på dagen dosere du?


Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
gnizten
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 408
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 13:26
12
Postnummer: 3230 Græsted
Saltvand siden?: 2011

Re: Nyt rev syd for Gilleleje...

Indlæg af gnizten »

Takker og bukker...

Det er også en dejlig ting at komme hjem til hver dag, der sker store forandringer for hver dag der går.

Har lige idag smidt de sidste to Tunze pumper ombord, et par 6095 Nanostream, til at supplere de to 6045, som sidder i forvejen. de to små er dog lige en tur i eddikebaljen, da de var ret lodne... De 2 6095 sidder i to af søjlerne med indbygget "hule" til den slags, de to 6045 vil jeg når de er rene smide ned bagved søjlerne ved bagvæggen, og lade dem køre via Profiluxen.

Keramikken er altsammen fra Decocean, jeg forelskede mig lidt i Carstens setup i hans egen Balje i butikken, med søjler mv.

Mht. Reef Energy, har det kørt fint med doseringspumperne, jeg doserer 4 gange i døgnet, fordelt jævnt. * Jeg har løbende haft dialog med Red Sea, og ved at væskerne med tiden klumper til, men det betyder ikke noget for indholdet siger de, og pumperne suger det fint nok op. Vil dog som nævnt prøve med VitAmino fra Grotech. Ved ikke om der er andre som har erfaringer med den. Mange har været nervøse for holdbarheden på Reef Energy, da der står på flasken at den skal opbevares køligt efter åbning, det siger Red Sea dog ikke betyder noget, det er fordi at det klumper mere, når de opbevares ved stuetemp. Mugproblemer deslige har jeg ikke haft i flaskerne.

* Ca, Kh, samt Mg doserer jeg pt 5 gange i døgnet, fordi min Profilux står til Autodosing, hvor der så skal angives hvor mange ml hver autodosering skal give, derved kan jeg justere den med 5 ml pr døgn, ved at øge hver dosering med 1 ml, ville gerne have doseret 10 gange i døgnet eksempelvis, men så vil jeg kun kunne justere med 10 ml ad gangen. Kunne godt have tænkt at GHL havde lavet det sådan at man angav den daglige dosis, og den så selv regnede hver dosis ud på baggrund af antallet af ønskede doseringer. Jeg ved godt at man jo bare kan programmere manuelle doseringer ind på tid, hvilket jeg før har gjort, men det er sgu noget omstændigt at manuelt skulle rette 5 steder for hver tilsætning.... Nå det var et lille sidespring :-)


Mange hilsener
Tom.
Brugeravatar
nesnej
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1170
Tilmeldt: tors 13. nov 2008 21:04
15
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: København Ø
Kontakt:

Re: Nyt rev syd for Gilleleje...

Indlæg af nesnej »

:GO :GO :GO Det er da godt nok noget af det flotteste setup jeg længe har set. Nu ved jeg der i hvert fald er to top baljer i Gilleleje og omegn. :beer: :beer: :beer:


Venlig hilsen

Henning Augustine Jensen
Brugeravatar
gnizten
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 408
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 13:26
12
Postnummer: 3230 Græsted
Saltvand siden?: 2011

Re: Nyt rev syd for Gilleleje...

Indlæg af gnizten »

Endnu engang tak til alle for de pæne ord.
Og til Henning, ja der er ved at være mere salt på land end ud for Gilleleje havn... :y Det værste er at jeg endnu ikke har været forbi Peder og se hans vidunder, men mon ikke vi snart får fundet en løsning på det. :wink: Men du, dit projekt er sgu da også ved at tage form, jeg så lige at du havde haft vand i for første gang, du må da glæde dig som et lille barn...


Mange hilsener
Tom.
Brugeravatar
kenneth olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1328
Tilmeldt: ons 25. aug 2004 11:02
19
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: KBH V

Re: Nyt rev syd for Gilleleje...

Indlæg af kenneth olsen »

WOW!!!! Det ser sku godt ud!


KORALREV PÅ ISTEDGADE
viewtopic.php?f=94&t=53436
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
13
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Nyt rev syd for Gilleleje...

Indlæg af Bingocaller »

gnizten skrev:Takker og bukker...

Det er også en dejlig ting at komme hjem til hver dag, der sker store forandringer for hver dag der går.

Har lige idag smidt de sidste to Tunze pumper ombord, et par 6095 Nanostream, til at supplere de to 6045, som sidder i forvejen. de to små er dog lige en tur i eddikebaljen, da de var ret lodne... De 2 6095 sidder i to af søjlerne med indbygget "hule" til den slags, de to 6045 vil jeg når de er rene smide ned bagved søjlerne ved bagvæggen, og lade dem køre via Profiluxen.

Keramikken er altsammen fra Decocean, jeg forelskede mig lidt i Carstens setup i hans egen Balje i butikken, med søjler mv.

Mht. Reef Energy, har det kørt fint med doseringspumperne, jeg doserer 4 gange i døgnet, fordelt jævnt. * Jeg har løbende haft dialog med Red Sea, og ved at væskerne med tiden klumper til, men det betyder ikke noget for indholdet siger de, og pumperne suger det fint nok op. Vil dog som nævnt prøve med VitAmino fra Grotech. Ved ikke om der er andre som har erfaringer med den. Mange har været nervøse for holdbarheden på Reef Energy, da der står på flasken at den skal opbevares køligt efter åbning, det siger Red Sea dog ikke betyder noget, det er fordi at det klumper mere, når de opbevares ved stuetemp. Mugproblemer deslige har jeg ikke haft i flaskerne.

* Ca, Kh, samt Mg doserer jeg pt 5 gange i døgnet, fordi min Profilux står til Autodosing, hvor der så skal angives hvor mange ml hver autodosering skal give, derved kan jeg justere den med 5 ml pr døgn, ved at øge hver dosering med 1 ml, ville gerne have doseret 10 gange i døgnet eksempelvis, men så vil jeg kun kunne justere med 10 ml ad gangen. Kunne godt have tænkt at GHL havde lavet det sådan at man angav den daglige dosis, og den så selv regnede hver dosis ud på baggrund af antallet af ønskede doseringer. Jeg ved godt at man jo bare kan programmere manuelle doseringer ind på tid, hvilket jeg før har gjort, men det er sgu noget omstændigt at manuelt skulle rette 5 steder for hver tilsætning.... Nå det var et lille sidespring :-)
Fedt at høre dine erfaringer med Energy på doseringmaskine - jeg har tilsluttet mine også på dosering trods alle mente at det kunne bestemt ikke lade sig gøre! Det gør det sgu lidt nemmere på maskine!


Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5279
Tilmeldt: søn 22. jun 2008 19:13
15
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Re: Nyt rev syd for Gilleleje...

Indlæg af AndersGS »

Har simpelthen ingen ide om hvordan jeg kan have glippet dette projekt, men for søren hvor ser det godt ud!

Glæder mig til at følge med i det!


Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Nyt rev syd for Gilleleje...

Indlæg af pederrevnørd »

AndersGS skrev:Har simpelthen ingen ide om hvordan jeg kan have glippet dette projekt, men for søren hvor ser det godt ud!

Glæder mig til at følge med i det!
Havde fornøjelsen at se det live igår - virkelig en balje ud over det sædvanlige, sunde fisk og koraller, og teknik som er af en sådn kaliber, at det næsten er synd at gemme det hele bag et perfekt bygget skab :h

Virkelig topklasse :GO

Mvh
Peder


1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Nyt rev syd for Gilleleje...

Indlæg af PoulD »

AndersGS skrev:Har simpelthen ingen ide om hvordan jeg kan have glippet dette projekt, men for søren hvor ser det godt ud!

Glæder mig til at følge med i det!
+1
Jeg har også misset alle opdateringer siden midt april. Hold da op hvor er det blevet flot.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Chrissy62
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1383
Tilmeldt: man 30. aug 2010 12:50
13
Postnummer: 4780 Stege
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Stege

Re: Nyt rev syd for Gilleleje...

Indlæg af Chrissy62 »

Hold da op, det er virkelig smukt:)


Mvh
Christina Frisdahl Faurbye

Møn Rev: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=44299&p=434032#p434032
Månedens akvarie september 2013: viewtopic.php?f=138&t=62205
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: Nyt rev syd for Gilleleje...

Indlæg af peder »

Er vild med din sump!! fanme flot arbejde, bliver en kanonbalje den der!!


Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Besvar

Tilbage til "Akvarier 801+ Liter"