"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

980ltr. Akvarium med buet front

Forum for Akvarier 801+ Liter
spdiving
Reactions:

Re: 980ltr. Akvarium med buet front

Indlæg af spdiving »

Rigtig lækker balje tilykke med den...

Så kan man virklig se at 2 år med forberedlser det kan betale sig. Smukt og genemført :sneaky2: :sneaky2:

Steen


Brugeravatar
nesnej
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1170
Tilmeldt: tors 13. nov 2008 21:04
15
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: København Ø
Kontakt:

Re: 980ltr. Akvarium med buet front

Indlæg af nesnej »

Hej Henning

Har først lige fået øje på din tråd. Jeg er vildt imponeret over det setup du har. :GO :K :y Fantastisk smarte løsninger på det hele. Jeg glæder mig meget til at se det i virkeligheden, og sidst men ikke mindst særdeles fine billeder. Det har du vist prøvet før.
:) :h


Venlig hilsen

Henning Augustine Jensen
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2639
Tilmeldt: lør 16. jun 2007 02:05
16
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
Kontakt:

Re: 980ltr. Akvarium med buet front

Indlæg af ronny.w »

enzo65 skrev: ronny.w: Ja det er samme model akvarium vi har. Jeg har fulgt din tråd i de sidste 2 år, mens jeg ventede på at få vand i mit eget, og har glædet mig over at se hvor flot det kan blive når det hele gror op. Det kan sagtens være at du har ret mht. de 960l, jeg regnede bare 200cm x 70cm x 70cm må give 980L, men glasset fylder jo også noget så det er nok rigtigt at det er 960l vand.
Hvordan får du mine videoer til at komme frem på den måde? Det ser da vildt smart ud.

Det er skam nem nok :beer:

Steps one by one:

1. Tryk på dette link http://www.youtube.com/user/enzo65dk
2. Tryk på del lige under video'en
3. Kopiere linket som kommer frem i Skrive baren
4. Indsæt linket i toppen af din browser og tryk enter ( Kommer frem til Youtube hvor filmen ligger )
5. Tryk på Del endnu engang under videoen ( du kan se mail / facebook / Twitter iconer )
6. Marker og Kopier linket som kommer frem i skrivebaren
7. Indsæt linket herinde på forummet og marker linket med [video][/video] Video iconet på menu baren for indlæg.


Eventuelt tryk Citer på mit link med dine video'er så kan du se hvordan dette står skrevet.


Brugeravatar
enzo65
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 121
Tilmeldt: tirs 28. aug 2007 11:20
16
Postnummer: 4440 Mørkøv
Geografisk sted: Mørkøv

Re: 980ltr. Akvarium med buet front

Indlæg af enzo65 »

nesnej: du er altid velkommen til at komme og få en kop kaffe og se baljen.

ronny.w: tak for hjælpen med hvordan man indsættelse videoer, så fik jeg lært lidt nyt


Vænge
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 411
Tilmeldt: fre 11. apr 2008 21:18
15
Postnummer: 4000 Roskilde
Saltvand siden?: 2008

Re: 980ltr. Akvarium med buet front

Indlæg af Vænge »

Hej Henning

Hold da op hvor er det et vildt setup!
Havde godt hørt det var et stort projekt, men det der overgår alt hvad jeg havde forestillet mig :) Utrolig flot og gennemtænkt - jeg og mit nye akvarieprojekt bøjer sig i støvet :D

Du kan godt indstille dig på et besøg fra kaffeklubben - om vi så selv skal tage kaf' og ka' med ;)

Hilsen Pernille


Venlig hilsen
Vænge

Tidligere akvarier: 58L startet d. 26.03.08 -> 54L + 37L startet d. 04.06.08 -> 192 liters i maj 2009.

Nuværende akvarie: 250 liter med sump fra DecOcean.
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: 980ltr. Akvarium med buet front

Indlæg af peder »

Elsker baljer der kører efter princippet "keep it simple" ;-), spøg til side et fantastisk setup!!


Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Brugeravatar
Niller
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 310
Tilmeldt: søn 13. nov 2005 19:59
18
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Viborg

Re: 980ltr. Akvarium med buet front

Indlæg af Niller »

Fantastisk veludført og gennemtænkt setup. :GO


Jan
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4551
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: 980ltr. Akvarium med buet front

Indlæg af Nicki Henriksen »

Fedt du endelig fik lavet denne tråd, også endda en som virker rigtig godt sammensat men en masse billeder og tekst

udover en flot tråd er det da et konge akvarie du har fået dig der virkelig fedt der er tænkt over det hele.

Stort Tillykke med det, jeg kommer helt sikkert forbi og tager et kig hvis der er åbenhus en dag.

Mvh Nicki


Brugeravatar
skod
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 711
Tilmeldt: ons 24. dec 2008 14:04
15
Postnummer: 9440 Aabybro
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Birkelse, Aabybro
Kontakt:

Re: 980ltr. Akvarium med buet front

Indlæg af skod »

Mangler virkeligt ord..... men tæt på den ultimative balje! :GO


Mvh. Gert Skjølstrup
Læs mere på min blok: http://www.gteck.dk/#home
Brugeravatar
DDT2
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1558
Tilmeldt: lør 30. dec 2006 15:19
17
Postnummer: 4190 Munke Bjergby
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Syd- og Vestjælland

Re: 980ltr. Akvarium med buet front

Indlæg af DDT2 »

hold da op er lidt imponeret som mange af de andre herinde.
kunne du ikke lokkes til at holde åben hus eller et lille fragmentsmøde en dag så man kunne komme forbi dig og se det og få en god snak om det?!

mvh. Kenneth


wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4182
Tilmeldt: lør 18. dec 2004 17:05
19
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE

Re: 980ltr. Akvarium med buet front

Indlæg af wondersurfer »

nøøøøj hvor er det gennemført, jeg vil med det samme sige hvis du holder åbent hus kommer jeg gerne, jeg tager iøvrigt kage med hehe virkelig smuk hold da op

lav nogen flere videoer så behøver jeg pludselig ikke redtube mere hmmmm var det for meget info eller fortæller det hvor lækkert dit setup er... vi lader den hvile her ;-)


288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
Brugeravatar
enzo65
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 121
Tilmeldt: tirs 28. aug 2007 11:20
16
Postnummer: 4440 Mørkøv
Geografisk sted: Mørkøv

Re: 980ltr. Akvarium med buet front

Indlæg af enzo65 »

pederrevnørd skrev:Akvarie helt i TOP, og teknik mæssigt på niveau med Klaus Jansen fra i "gamle dage". Jeg er meget imponeret over kvalitet, og specielt af dit teknikrum. Jeg skal da hjem nu og rydde op i mine kabler, rør og ledninger haha. :-)

Glæder mig til at følge udviklingen i akvariet - efterhåbden som korallerne vokser til.
Hvad er det for en GIGANT skummer du har ?

Mvh
Peder
Hej Peder

Skummeren er en Mean Midget 2. Jeg er en af de første, der har fået den. Den er blevet indstillet 1 gang, og har stået stabilt lige siden. Ikke en eneste gang har jeg været ude for den er stoppet eller løbet over. Jeg valgte den, da det er den kraftigste på markedet, i forhold til rør-størrelsen.

Mvh. Henning


Brugeravatar
Esben
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 392
Tilmeldt: søn 29. nov 2009 22:49
14
Postnummer: 8700 Horsens
Saltvand siden?: 1999

Re: 980ltr. Akvarium med buet front

Indlæg af Esben »

Totalt iorden :)


Mini Reef - Facebook gruppe for saltvandsakvarister http://www.facebook.com/#!/groups/40647 ... rk_t=group
panadda
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 46
Tilmeldt: tirs 13. jan 2009 23:29
15
Postnummer: 5000 Odense C

Re: 980ltr. Akvarium med buet front

Indlæg af panadda »

Meget meget imponerende. Jeg har samme type akvarie men ikke nær så meget udstyr. Jeg kan ikke mindes at have set andre akvarier med så voldsom belysning fx. Glæder mig til at følge udviklingen og høre om dine erfaringer.

Ved evt. åbent hus arrangement er jeg helt sikkert med på en kigger!!

Mvh Jesper


Brugeravatar
spax
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1074
Tilmeldt: søn 11. maj 2008 08:29
15
Postnummer: 9900 Frederikshavn
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Frederikshavn

Re: 980ltr. Akvarium med buet front

Indlæg af spax »

Det er da nok den mest fantastiske balje jeg har set :GO Det HELE er bare så genneført, og det har bare den fedeste stil. Hatten af for sådan et fedt akvarie. :beer:


Mvh kim

160L akvarie med 54L sump. Tunze overløb. Tunze 6045. Tunze 6015 x 2 . Tunze 9005 skummer. ATI sunpower 6x24w
viewtopic.php?f=92&t=48533
Brugeravatar
nesnej
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1170
Tilmeldt: tors 13. nov 2008 21:04
15
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: København Ø
Kontakt:

Re: 980ltr. Akvarium med buet front

Indlæg af nesnej »

Hej Henning
Nu må du snart til at fatte omkring kameraet og sætte dig ved tasterne så vi kan følge lidt med i projektet.


Venlig hilsen

Henning Augustine Jensen
LarsSteen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1394
Tilmeldt: tors 6. aug 2009 19:23
14
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 1987
Geografisk sted: Auning / Djursland

Re: 980ltr. Akvarium med buet front

Indlæg af LarsSteen »

WOWWWWW Det er sgu flot eller perfekt vil jeg sige :GO

Hvordan har du lavet det med lampen, det har jeg på ''tegnebrættet'' ?


Mvh. Lars Steen
mangler Neo. armatus - Pseudochromis fridmani - Synchiropus stellatus - Cent. multicolor
viewtopic.php?f=94&t=12057
Da jeg har lukket mit firma sælger ud af lageret http://www.larssteen.dk/salg.html
Kirurgfisk
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 161
Tilmeldt: fre 9. jun 2006 10:56
17
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Valby

Re: 980ltr. Akvarium med buet front

Indlæg af Kirurgfisk »

Godt nok et superfedt akvarie - gennemført flot og rigtig rigtig lækkert - lækkert at se !!!


Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4610
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: 980ltr. Akvarium med buet front

Indlæg af Anders månsson »

hvordan lyder sådan en ocean motion? her tænker jeg på når den skifter fra rør til rør...
Den har jeg overvejet mange gange til andre setups end lige mit nuværende rsm...
Men ingen havde erfarring med den. Hvordan syntes du nu efter et stykke tid den virker?


spdiving
Reactions:

Re: 980ltr. Akvarium med buet front

Indlæg af spdiving »

Øv...Jeg trode der var kommet nye billeder :BA :BA
Så var det bare en opfordring :K :K :K

Fat kameraet og lad os se hvordan der skrider frem :T :T

Steen


Brugeravatar
enzo65
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 121
Tilmeldt: tirs 28. aug 2007 11:20
16
Postnummer: 4440 Mørkøv
Geografisk sted: Mørkøv

Re: 980ltr. Akvarium med buet front

Indlæg af enzo65 »

Jeg beklager at der er gået lidt tid uden en opdatering men her kommer den så:

Jeg har haft store problemer med mine fisk. Efter at fiskene ellers havde gået godt i lang tid begyndte de pludselig at dø. Alle vandværdier blev undersøgt men alt var okay. På 3 dage døde stort set alle fisk uden forklaring. Jeg havde Carsten ude og undersøge alt for at finde fejlen. Til sidst fandt vi da også frem til problemet men da var det for sent og alle fisk var døde.
Det eneste jeg ikke har købt hos DecOcean var et Kina varmelegeme som jeg tidligere har købt hos Fish street. Det var ment som en reserve da jeg normalt bruger min køler til at varme så det var bare sat til 23C og smidt ned i sumpen hvis nu en dag alt andet gik galt. Da vi fik det op viste det sig at det var utæt og der var sivet vand ind. Hvad der præcist er inde i et varmelegeme ved jeg ikke men det vand der løb ud var mørke rødt og lugtede af jern/rust. Jeg kan så kun glæde mig over at mine koraller ikke har taget skade. ALDRIG MERE KINA. Nå men varmelegemet blev smidt ud og vi lavede kraftige vandskift. 14 dage efter kom jeg så lidt fisk i og da det er gået godt er jeg ved at bygge fiske bestanden op igen.

Alle koraller har det fint jeg har endnu ikke mistet nogen og de er vokset til ca. 3 gange størrelsen siden jeg fik dem. Der er ved at komme kalkalger alle steder så det er også godt. Jeg har ikke haft tid til at tage billeder på det sidste men så snart der bliver lidt tid skal jeg nok opdatere med nogle fotos og videoer.
Tak til alle for alle de flotte ord. Det er stadig min mening at holde åbent hus en dag men jeg syntes at der skal være lidt flere fisk i før end at det skal vises frem.

LarsSteen Lampen er som før beskrevet lavet af en smed og derefter er den monteret med lineære aktuatorer til at hæve sænke den. Hvis du har brug for detaljer kan du bare skrive.

Anders månsson ocean motionen siger ingen ting, man skal decideret lægge øret til den for overhovedet at høre at den kører. Det der kan larme er pumpen der kører den. Jeg skal have ændret mit setup så der kommer silikone slange mellem pumpen og Ocean Motion så vibrationerne fra pumpen ikke forplanter sig ud i alle rørene


Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2915
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: 980ltr. Akvarium med buet front

Indlæg af Gino »

enzo65 skrev:Jeg beklager at der er gået lidt tid uden en opdatering men her kommer den så:

Jeg har haft store problemer med mine fisk. Efter at fiskene ellers havde gået godt i lang tid begyndte de pludselig at dø. Alle vandværdier blev undersøgt men alt var okay. På 3 dage døde stort set alle fisk uden forklaring. Jeg havde Carsten ude og undersøge alt for at finde fejlen. Til sidst fandt vi da også frem til problemet men da var det for sent og alle fisk var døde.
Det eneste jeg ikke har købt hos DecOcean var et Kina varmelegeme som jeg tidligere har købt hos Fish street. Det var ment som en reserve da jeg normalt bruger min køler til at varme så det var bare sat til 23C og smidt ned i sumpen hvis nu en dag alt andet gik galt. Da vi fik det op viste det sig at det var utæt og der var sivet vand ind. Hvad der præcist er inde i et varmelegeme ved jeg ikke men det vand der løb ud var mørke rødt og lugtede af jern/rust. Jeg kan så kun glæde mig over at mine koraller ikke har taget skade. ALDRIG MERE KINA. Nå men varmelegemet blev smidt ud og vi lavede kraftige vandskift. 14 dage efter kom jeg så lidt fisk i og da det er gået godt er jeg ved at bygge fiske bestanden op igen.

Alle koraller har det fint jeg har endnu ikke mistet nogen og de er vokset til ca. 3 gange størrelsen siden jeg fik dem. Der er ved at komme kalkalger alle steder så det er også godt. Jeg har ikke haft tid til at tage billeder på det sidste men så snart der bliver lidt tid skal jeg nok opdatere med nogle fotos og videoer.
Tak til alle for alle de flotte ord. Det er stadig min mening at holde åbent hus en dag men jeg syntes at der skal være lidt flere fisk i før end at det skal vises frem.

LarsSteen Lampen er som før beskrevet lavet af en smed og derefter er den monteret med lineære aktuatorer til at hæve sænke den. Hvis du har brug for detaljer kan du bare skrive.

Anders månsson ocean motionen siger ingen ting, man skal decideret lægge øret til den for overhovedet at høre at den kører. Det der kan larme er pumpen der kører den. Jeg skal have ændret mit setup så der kommer silikone slange mellem pumpen og Ocean Motion så vibrationerne fra pumpen ikke forplanter sig ud i alle rørene
Hej

Når det hele er klart vil jeg gerne fylde en bil fra fyn og så bevæge mig over til dig.. kunne RIGTIGT godt tænke mig at se det akvarie live:-)

Men hvor er det synd med dine fisk, du havde jo nogle store flotte og dyre fisk! og for slet ikk at snakke om deres stakkels liv:-)

du ønskes alt held og lykke med de nye fisk mm:-)

MVH


Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Brugeravatar
nesnej
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1170
Tilmeldt: tors 13. nov 2008 21:04
15
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: København Ø
Kontakt:

Re: 980ltr. Akvarium med buet front

Indlæg af nesnej »

Hej Henning
Det var da godt nok uheldigt, men godt i fandt en faktuel fejl. Det er aldrig rart når noget går galt. Du har nok ret i det med at holde sig fra kinesiske sekundavarer. Det er tit dyrt at spare. Glæder mig til vi ses igen.

God Jul


Venlig hilsen

Henning Augustine Jensen
Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2949
Tilmeldt: søn 7. jan 2007 14:17
17
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Silkeborg

Re: 980ltr. Akvarium med buet front

Indlæg af christiantt »

Nu er det meeeget lang tid siden at jeg har været her inde på siden, men jeg kan godt huske da du begyndte at købe "guf-guf" koraller ind.
Og hvilket akvarie du har lavet til dem!! :GO
Rigtig gennemført, og flot lavet - både af dig og DecOcean :)


Brugeravatar
rascat
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
Indlæg: 12
Tilmeldt: tors 9. dec 2010 12:40
13
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 2010

Re: 980ltr. Akvarium med buet front

Indlæg af rascat »

hej nu har jeg en del gange været inde omkring din tråd her og jeg bliver mere og mere imponeret over dit super flotte opsæt
så jeg ville se om jeg kunne finde sådan en Ocean motion 8 way men kan ikke finde på nogen danske sider så vil høre dig om du vil løfte sløret for hvor du har købt den
og endnu en gang super fedt lavet


LarsSteen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1394
Tilmeldt: tors 6. aug 2009 19:23
14
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 1987
Geografisk sted: Auning / Djursland

Re: 980ltr. Akvarium med buet front

Indlæg af LarsSteen »

ja det er vildt imponerende :W , men det koster mere end kassen tror jeg :G
:GO


Mvh. Lars Steen
mangler Neo. armatus - Pseudochromis fridmani - Synchiropus stellatus - Cent. multicolor
viewtopic.php?f=94&t=12057
Da jeg har lukket mit firma sælger ud af lageret http://www.larssteen.dk/salg.html
Brugeravatar
enzo65
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 121
Tilmeldt: tirs 28. aug 2007 11:20
16
Postnummer: 4440 Mørkøv
Geografisk sted: Mørkøv

Re: 980ltr. Akvarium med buet front

Indlæg af enzo65 »

Hej christiantt tak tak.
Jeg har købt Ocean motion hos DecOcean og jeg tror at han har flere på lager men ring og hør.


Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4610
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: 980ltr. Akvarium med buet front

Indlæg af Anders månsson »

Det lyder godt med den ocean motion! Håber du fik klaret din lille varmelegeme krise, Må vi se lidt flere billeder af akvariet?


Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: 980ltr. Akvarium med buet front

Indlæg af Marco R »

Er det ikke tid til en update på dette lækre setup? :biggrin:

Håber ikke, at du har været ude for flere uheld :h


Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4551
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: 980ltr. Akvarium med buet front

Indlæg af Nicki Henriksen »

Håber da det er kommet op og køre på fuld knald igen :GO

ser frem til nye billeder :)


Besvar

Tilbage til "Akvarier 801+ Liter"