"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

William Jr.´s Hawaii tank

Forum for Akvarier 801+ Liter
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2645
Tilmeldt: lør 10. jun 2006 12:42
17
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Re: William Jr.´s Hawaii tank

Indlæg af William Jr »

Nicki Henriksen skrev:Har læst hele tråden, men kunne godt være de "gamle" fisk kom med til det store.

Jeg kender udover dem du nævner heller ikke til så mange andre end C. loriculus som jeg synes er en af de flotteste fisk og enlig vil tror ser mega godt ud til den sorte bund du får, dette er heller ikke en fisk som fylder alverden da den er rimelig sky svømmer gerne tæt omkring i stenopsætningen

dog kan den være "ikke reef safe" men da jeg mest holder af fiskene sal dette ikke holde mig fra af få en i mit kommende akvarie

_________________


Rigtig flot billed af en af mine ynglinge den gule kirurg
- Selvfølgelig... Takker, men det gør de ikke! :wink:

C. loriculus Sandt, den er rigtig fin. Og en god kandidat for dens sky og tilbagetrukne tilværelse :GO
___________


Vel... Og for "den gule"

- Trist med den, og rov på den netop for at være smuk. Og for samme grund har jeg fravalgt den i mit kommende setup... Og for mit kendskab til ovenfor omtalte Mike Roberts:

Amerikansk født, og vokset op på Hawaii med sin far som havde en ejendom der. Overdraget til sønnen, som nu bor der og erhverver sig som fotograf og dykker.

- Vidner om at "den gule" hvor den før sås almindeligt, nu er en sjælden gæst... Desværre!

Jeg kan ikke for nuværende supplere til dette, men for ovennævnte ønsker jeg at lade den blive derude...

(Og for netop dette kendskab blev jeg lidt berørt af at se et af hans billeder optræde i min tråd)


:Peace:
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4570
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: William Jr.´s Hawaii tank

Indlæg af Nicki Henriksen »

jeg deler din bekymring omkring den gule kirurg har læst en del artikler omkring denne og den situation den befinders sig i. den er vel også den mest kendte saltvandsfisk efter "nemo"

og da de ikke yngler i fangeskab må det jo desværre ske
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: William Jr.´s Hawaii tank

Indlæg af ole kekkonen »

William Jr skrev:
ole. skrev:CALAPPA CALAPPA :clap: :clap: :clap: 8)

Billede

Tusind tak, Ole. :happy:

- Ikke mindst for deling af link herover! :GO

Ikke så godt et billede som det du deler. Men jeg holder på med indkøring af substrat til min sump... Overflødigt, læs: spild af penge at holde sort sand i min sump.

- Jeg er spændt på hvad der med tiden vil dukke op her:
Billede

- Den lever dog i totalt mørke, da jeg holder låg på for isolering. Et hensyn til fordampning/ varmetab til mit akv. kommer op og køre
:happy: ikke noget at takke for :hehe:
jeg kan da se nogle asterinas deri:GO
selv regner jeg med at køre 6 cm(rasenkalk :biggrin: ) sand så lidt "baserock" når det er faldet til ro vil jeg kyle en reje dertil,når der r en målbar nitrat 8 eller sådan :smart: spæder jeg til med yderligere 6cm importeret LEVENDE sand,og ikke levende sand :happy: også tilsidst nogle rigtige snadskede levende sten ikke mange,vil gerne plasere anthozoa direke i sandet,samt måske lidt søgræss hvis det er til at gøre med,det bliver ikke let det heller nej,jeg er bange for cyano på sandet rund om de diverse Scleractinia der æder vævet..
skal du have dsb igen Flemming?
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2645
Tilmeldt: lør 10. jun 2006 12:42
17
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Re: William Jr.´s Hawaii tank

Indlæg af William Jr »

- Sandet som ligger i baljen er fra et omlagt 400 liters, og holdes i live som ses herover...

Jeg har holdt DSB i sump i flere år fra min tid med Tanganyika akvarier, og har så nogenlunde styr på kredsløbet for den del.

- Men for den del du kender jeg "kørte med DSB" (!) gjaldt kun et halvt års i mit første saltvand, til jeg var til foredrag omkring zeo med BioTedMarin... Så kom jeg aldrig videre med det i mit 800 liters før jeg solgte det!

Så planen er at jeg vil til at nørde med den symbiose delen, forbundet til det Nitrogene kredsløb. Som i: Hvordan og hvorfor?? Og hvordan kan jeg effektivisere på det...
- Den del har jeg ikke så meget styr på som linket til højere organismer!

Jeg er ganske vidst som ses et "legebarn" og holder/ planlægger meget teknik, men jeg kender også at intet slår egenskaber i gavnlige bakterier. Og forbundet til dem... Og når vi til den forståelse, vel nærmest går resten af sig selv (!)

Denne post er inspireret af dette: http://reefkeeping.com/issues/2002-07/eb/index.php

(Flere henvisninger til emnet på side 1)


Morale: Mindre teknik (!) :wink: Mere biologi! :GO
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: William Jr.´s Hawaii tank

Indlæg af ole kekkonen »

tak for svaret!
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2645
Tilmeldt: lør 10. jun 2006 12:42
17
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Re: William Jr.´s Hawaii tank

Indlæg af William Jr »

Der kom en ny pakke i dag med mere legetøj fra Moby :K

- Jeg forsøger i dette setup med flow variation før flow hastighed, (!) selvom at der dog bliver rimeligt klem på vand bevægelsen.

Jeg håber at kunne undgå at måtte supplere med Tunze i displayet da de ikke ligefrem pynter, selvom at teknikken dog er et nødvendigt onde. Et minus bliver dog et større Watt forbrug...

- Der skulle være en forbedret Red Dragon på vej, RDIII. Ikke ulig denne: http://glassbox-design.com/2008/royal-e ... -dc-pumps/

Sakset fra siden:
(Shown below is the 25,000 model which pushes, yes 25,000 l/h or 6,600 GPH at no head. At 8m head it is still able to push 8,000 l/h or 2,100 GPH. The measured max energy consumption of this model is 400w when running at 100% and zero head. You can also see the DeLuxe DC controller which has 7 timer functions, a keypad, blue backlit LED screen, and a child proof like lock to prevent any accidental changes.)

Jeg kan ikke give mere info for nuværende. Vi får se hvad der sker! :wink:

Men foreløbig 2x Mocean 3500:
Billede

Billede

Driver for variation med viftebevægelse:
Billede

Styreboks:
Billede

Strømforsyning:
Billede

Div. Montering, og studse:
Billede

Billede


- Mere info omkring dette følger. :beer:
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4736
Tilmeldt: ons 12. okt 2005 12:58
18
Postnummer: 8541 Skødstrup
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"

Re: William Jr.´s Hawaii tank

Indlæg af Hvam »

:K Tillykke jeg tror du har vundet årets titel som grejluder. :T :lipssealed:




Spøg til side, det ser spænderne ud, jeg glæder mig til at vi kan se det live. :Peace: :beer:
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4570
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: William Jr.´s Hawaii tank

Indlæg af Nicki Henriksen »

var også ude hos Moby igår efter mit udstyr, gal det er nice og få det hjem så man som et lille barn igen, når man står med det nye legetøj i hånden

Tillykke med det Flemming :)
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2645
Tilmeldt: lør 10. jun 2006 12:42
17
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Re: William Jr.´s Hawaii tank

Indlæg af William Jr »

Hvam skrev::K Tillykke jeg tror du har vundet årets titel som grejluder. :T :lipssealed:




Spøg til side, det ser spænderne ud, jeg glæder mig til at vi kan se det live. :Peace: :beer:
Tak Jesper. :smart:

:hehe:

- Vel, jeg holder ihvertfald titlen som den med flest test´s med ting som fordeler flow :K

Tanken med den nye er anvendt som dette, et billede fra mit 800 liters. Og tager bestemt ikke meget plads:
Billede

Så der skal måles ud for placering, og bores i bølgebryder. Og det tror jeg kommer til at fungere rigtig godt! :GO
_________

Den dummeste Gizzmo jeg så har haft inden for dørene var denne:
Billede

:biggrin:
Billede

- Og holder man TUNZE:
Billede

Så giver jeg denne bedste anbefaling for variation:
Billede

Billede

:beer:
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2645
Tilmeldt: lør 10. jun 2006 12:42
17
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Re: William Jr.´s Hawaii tank

Indlæg af William Jr »

Billede

Så blev den lagt op som produkt gennemgang: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=9&t=34529

- God fornøjelse :beer:
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Besvar

Tilbage til "Akvarier 801+ Liter"