Her kommer lige et par billeder af mit ny opstartet akv. Der kom vand i det i juni 2009, og alt var bare så godt det kørte bare, der var fuld vækst, havde næsten alt på plads, lys, pumper, ledninger sad pænt ikke noget rod. Men tog ikke så mange billeder , for ville vente til Jeg blev helt færdig med det sidste.....
Men 2 dage før nyttårs aften 09 knækkede mit bundglas, og jeg måtte starte forfra, næsten alle fiskene døde, mange koraler, og kun lidt lev. sten kunne jeg opbevare med lys og skummer, resten gik i forådenelse så de er helt døde

Øv øv

Det har været en kedelig tur!! men nu er det oppe og køre igen, og har kørt i lidt over en måned, og jeg har nu bestemt mig for at vise lidt billeder selv om det slet ikke er som ved før uheldet

- Akv bliver trukket 75 cm ud i stuen, resten i rummet

- gulve og vægge bliver malet med epoxy

- vægge og gulve blev malet med epoxy

- hul til udsugning

- sumpe coatet med glasfibre

- sidevæg beklædning

- så kom postmanden med min pakke :)

- 6 flyttefolk sku der til for at få det ind på plads

- og på plads kom det

- fra siden

- noget beklædning, så det ligner væggen forsætter, og akv er indbygget i væggen

- Thomas dekorer stenopsætning

- han er for fed til at lave stenopsætning

- så kom vandet endelig i

- resten af beklædningen, så mangler bare noget filt og maling

- fra siden

- min kalkreaktor

- iks com

- sump til skummer, rowaphoss, filtervat
karet under skummeren bliver brugt til ferskvand. Jeg har ellers købt et pro. osmose anlæg, som vi skulle have sat direkte på vandhanen, men er lidt bange for, hvis der sku ske et uheld og vand fra hanen bare ville blive ved med at fylde på + det kørte så godt, inden, så tænker det måske er lige meget med osmose vand

- returpumpe går op gennem uv filter tmc 80w, og også videre ud til køler som står udenfor, og er ikke i brug lige nu, da der jo ligesom er køligt nok :)

- mit lille fragment akv

- extern display

- mine 2 sumpe
den sump til venstre er der returpumpen trækker fra og sådan set kun kar med vand, karet til højer er til alger jeg ikke ved hvordan man staver til

og hvor ferskvand,kommer ned i, samt vand fra karet med skummeren, sporelementer.

- akvariets bagside, mangler bagbeklædning, og er ikke helt enig med mig selv om hvad jeg vil benytte til det

- ..

- ...
og så er der lige et par små ting fra hvad der er i baljen

- lidt koraler

- ..

- .
nå kan ikke vedhæfte flere billeder end 30 bliver der sagt

Der var i hvert fald lidt billeder fra mit akvarie. Håber i kan får lidt ud af det
Bajle: 220x145x70 + sump1: 100x60x55 + sump2: 160x75x45 indbygget i væg
Bobbelking 300 + 3 stk. Pacific Sun, 8 kanal led 2x150 w
Giv evt. En SMS hvis jeg ikke får svaret tilbage

Tlf 61658480, da jeg har lidt svært ved at finde helt ud af forummet