"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

stefan's 882 liters+300 liter sump opdate side 1

Forum for Akvarier 801+ Liter
stefan_sørensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1298
Tilmeldt: lør 28. mar 2009 09:20
15
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2009

stefan's 882 liters+300 liter sump opdate side 1

Indlæg af stefan_sørensen »

jeg har valgt at slette hele den tekst som jeg havde skrevet her da mit setup er blevet ændret en del.

mit akvarie bliver med overløb i midten som laves med skrå sider, der bliver boret 2x 40mm tankgennemføringer til henholdsvis dræn og nøddræn, og et hul til 25mm som er til returrøret.

sumpen bliver med stort refugium helt til venstre, returpumpe i midten og skummer/udstyrs rum helt til højre, der vil i øvrigt komme en ca. 100 liters vandtank til osmosevand.

lyset bliver 2x 250watt hqi (coralvue elektroniske ballast + reeflux 12k E40) og så kommer der mellem 2 og 4 T5 rør på 80watt til at farve lyset som jeg vil have det. lyset over refugiumet bliver 2x 18watt T8

cirkulation bliver 2x tunze 6205 + 6305 og en tunze wavebox (DIY, men med tunze dele) + 2x tunze 6045
det vil så blive styrret af en multicontroller, enten 7095 eller 7096, har begge liggende, men kan ikke bestemme mig for det endnu.

lidt om tekniken:
skummeren er en bubble king 250
returpumpen er en red dragon 5000 mini
fosfat filter, deltec 509 med rowaphos
aktivt kul filter, deltec 509 med AquaMedic medie (4mm piller)
kalkreaktor, korallin c-1501 med carib sea ARM, fint medie
aquatronica akvariecomputer med hele pivtøjet (pånær SMS-lir og ligende)
det er muligt at der kommer et uv filter på, men det er kun for at klare vandet op.

selve akavarie bordet er et porsa beklædt med MDF plader hvor tre af sidderne kan tages af. lyskassen bliver meget åben for at mindste varmeproblemer på de varme sommer dage, der vil bliver placeret 2 blæsere som styrres af aquatronica'en hvis temperaturen overstiger 28 grader.
lamperne bliver placeret på en bom, lavet i porsa profiler med kabel hejs, lampen over refugiumet vil i øvrigt også blive hængt op med den type kabel hejs.
der kommer ca. 120 kg sten i systemet. jeg har sværet ved at bedømme om mængden er passende, dette kan jeg først svare på når jeg får lavet min stensætning.

min plan ang. fisk er at jeg hovedesageligt skal holde kiruger, men der vil også være andre arter at finde, men præcist hvilke, må tiden vise.

af koraller bliver der mest SPS, men lidt blød og LPS vil jeg have for at få lidt indtryk af cirkulationen samt bølgeeffekten.


det er min plan som den ser ud nu.
jeg har efterhånden fået styr på det hele og fået indkøbt det meste. konen skal holde tøsse fødselsdag i slutningen af december så har lovet at der ikke vil flyde med fiske gejl i hele lejligheden så jeg sætter baljen op i den føste uge i det nye år.

mange billeder følger :wink:



Mvh
Senest rettet af stefan_sørensen fre 27. nov 2009 19:09, rettet i alt 3 gange.
SÆLGES:
530 liter + 86 liter sump
kan ses her:
viewtopic.php?f=94&t=26107
stefan_sørensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1298
Tilmeldt: lør 28. mar 2009 09:20
15
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2009

Re: stefan's 882 liters + 300 liter sump

Indlæg af stefan_sørensen »

her er lige lidt billeder fra den (snart) tidligere ejer.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
SÆLGES:
530 liter + 86 liter sump
kan ses her:
viewtopic.php?f=94&t=26107
Brugeravatar
moby
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 632
Tilmeldt: fre 3. nov 2006 13:35
17
Postnummer: 2600 Glostrup
Saltvand siden?: 2000
Geografisk sted: Glostrup

Re: stefan's 882 liters + 300 liter sump

Indlæg af moby »

:beer: tillykke. Altid dejlig med en større balje. dit udstyr lyder rigtig fornuftigt.
Hvad med lys hvad skal du have over baljen?
spdiving
Reactions:

Re: stefan's 882 liters + 300 liter sump

Indlæg af spdiving »

Fedt med en ny balje tilykke med dyret .. Så må vi jo se hvornår du opgradere igen med den fart har du jo travlt med at nå og sætte det op.... :scream:

Steen
stefan_sørensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1298
Tilmeldt: lør 28. mar 2009 09:20
15
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2009

Re: stefan's 882 liters + 300 liter sump

Indlæg af stefan_sørensen »

moby skrev::beer: tillykke. Altid dejlig med en større balje. dit udstyr lyder rigtig fornuftigt.
Hvad med lys hvad skal du have over baljen?
tak :K
jeg skal have 2x 250w hqi
og til en start bliver det bare med 2x 80w t5 men lur mig om jeg ikke opgradere dette med 2x 80w yderligere :wink:
SÆLGES:
530 liter + 86 liter sump
kan ses her:
viewtopic.php?f=94&t=26107
stefan_sørensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1298
Tilmeldt: lør 28. mar 2009 09:20
15
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2009

Re: stefan's 882 liters + 300 liter sump

Indlæg af stefan_sørensen »

spdiving skrev:Fedt med en ny balje tilykke med dyret .. Så må vi jo se hvornår du opgradere igen med den fart har du jo travlt med at nå og sætte det op.... :scream:

Steen
tak skal du ha'
haha ja hvis konen ombestemmer sig og vil have akvariet tilbage på den gamle plads, ja så må jeg jo have en ny balje igen :wink:
nu er planen i hvert fald den at dette skal blive stående til vi får os et lille hus hvor jeg rigtig kan boldre mig.
men den tid den glæde :T
SÆLGES:
530 liter + 86 liter sump
kan ses her:
viewtopic.php?f=94&t=26107
Brugeravatar
kenneth145
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 770
Tilmeldt: søn 15. mar 2009 20:51
15
Postnummer: 4400 Kalundborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: kalundborg

Re: stefan's 882 liters + 300 liter sump

Indlæg af kenneth145 »

Der var du heldig jeg var flink og ikke havde tiden lige nu.. :beer: :beer:
Tillykke med akvariet.
Der er i øvrigt en på dba der har 2x2x80w t5 armaturer billigt tilsalg. dem køber jeg heller ikke.. :biggrin: Bare en orientering.
Mvh. Kenneth boserup

nu med 500 l saltvand..
stefan_sørensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1298
Tilmeldt: lør 28. mar 2009 09:20
15
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2009

Re: stefan's 882 liters + 300 liter sump

Indlæg af stefan_sørensen »

kenneth145 skrev:Der var du heldig jeg var flink og ikke havde tiden lige nu.. :beer: :beer:
Tillykke med akvariet.
Der er i øvrigt en på dba der har 2x2x80w t5 armaturer billigt tilsalg. dem køber jeg heller ikke.. :biggrin: Bare en orientering.
jeg vidste ikke det var dig som skulle have haft det, men så er jeg dig da taknemmelig for at du sagde nej til det.
tak for orienteringen, men vil ikke have dobbelt armaturer, kan bedre lide at sprede lyset med enktet armaturer. :wink:
SÆLGES:
530 liter + 86 liter sump
kan ses her:
viewtopic.php?f=94&t=26107
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2645
Tilmeldt: lør 10. jun 2006 12:42
17
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Re: stefan's 882 liters + 300 liter sump

Indlæg af William Jr »

stefan_sørensen skrev: ang. cirkulation så bliver min balje nok en "William Jr wannerbe" med massere af flow, det bliver i hvert fald 2x tunze 6100, så bliver det en wavebox, og en tunze 6305 og måske en 6205 så mon ikke at der kommer gang i vandet :wink:
Mangen en Dansker er blevet "udødelig gjort" ved at have lagt navn til de særeste ting, men aldrig for vand bevægelse tror jeg... 8)

- Takker. Jeg er meget beæret... :beer:

:f3:
_______

Forslag:

- Istedet for Wave boksen kunne du istedet overveje en ocsilator hvor du med denne skaber en viftebevægelse med din(e) Tunze, dette sammen med flow sinus kurve. Dette mener jeg skaber en mere autentisk bevægelse, end den man er i stand til at skabe med wave boks. Dette fordi at vandet bevæger sig i en "kasse"...

- Jeg tror at du skal gå et nr. op i størrelse end 32"... Jeg har 2x 32" og en RD 6500, og jeg har været nødt til at lave "by pass" fordi at overløbet ikke kan aftage alt vandet!

Eller du kan lave 2x DURSO 32", plus sikkerhedsrør.
_______

- Jeg glæder mig til at følge dette projekt! :GO


:f3:
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
stefan_sørensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1298
Tilmeldt: lør 28. mar 2009 09:20
15
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2009

Re: stefan's 882 liters + 300 liter sump

Indlæg af stefan_sørensen »

det kan godt være at et 32mm bliver lige lillet nok, og at jeg skal gå op i 40mm
en red dragon 5000 mini, med min løftehøjde vil give 3000liter i timen og mener at et 32mm pvc rør max kan 3050 liter i timen, har et link derhjemme, er lige på arbejde så kan ikke huske det helt, men mener at et 40mm rør har max flow på 4800 liter i timen.
men tak for påmindelsen.
har tænkt på den ocsilator, men har også lidt i tankerne sammen med en anden bruger her fra forummet om en diy udgave af den, men lige nu synes jeg at jeg bilver ved med at finde på nye påfund og det koster jo alt sammen og det udskyder i sidste ende projektet, men mon ikke det ender op med at blive helt godt (og dyrt) :wink:
SÆLGES:
530 liter + 86 liter sump
kan ses her:
viewtopic.php?f=94&t=26107
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2645
Tilmeldt: lør 10. jun 2006 12:42
17
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Re: stefan's 882 liters + 300 liter sump

Indlæg af William Jr »

Aye Sir... :wink:

- Ved der skal penge til :Peace:

Men for en slidt floskel blev Rom ikke bygget på een dag! (Den med mange ide´er kender jeg kun for godt :hehe: )

- Jeg nævnte kun denne Oscilator som alternativ for Wave boksen...

Jeg tror at jeg har haft besøg af denne person som du omtaler vedr. en DIY oscilator. :wink: Jeg kan kun anbefale jer at gå videre med projektet! :GO


:f3:
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
stefan_sørensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1298
Tilmeldt: lør 28. mar 2009 09:20
15
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2009

Re: stefan's 882 liters + 300 liter sump

Indlæg af stefan_sørensen »

William Jr skrev:Aye Sir... :wink:

- Ved der skal penge til :Peace:

Men for en slidt floskel blev Rom ikke bygget på een dag! (Den med mange ide´er kender jeg kun for godt :hehe: )

- Jeg nævnte kun denne Oscilator som alternativ for Wave boksen...

Jeg tror at jeg har haft besøg af denne person som du omtaler vedr. en DIY oscilator. :wink: Jeg kan kun anbefale jer at gå videre med projektet! :GO


:f3:
jep det er ham :wink:
jeg vil have både diy wavebox og diy oscilator, jeg har allerede pumpen og får wave controlleren inden længe, den er i hvert fald bestilt.
så alt i alt, en wavebox, en oscilator og en multicontroller så tror jeg at flowet bliver meget bredt og meget varieret. jeg tror ikke jeg kan gøre mere for at imitere flowet på revet.
SÆLGES:
530 liter + 86 liter sump
kan ses her:
viewtopic.php?f=94&t=26107
stefan_sørensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1298
Tilmeldt: lør 28. mar 2009 09:20
15
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2009

Re: stefan's 882 liters + 300 liter sump

Indlæg af stefan_sørensen »

så blev baljen hentet, jeg tager nogle billeder i morgen, men det bliver bare mens den står inde i bilen og så kommer der så nogle bedre billeder når jeg skal have det ud og ha' boret hullerne op osv.
jeg overvejer stærkt at flytte overløbet fra højre side til venste side da det vil være helt klart federe pga. den pladsering som det vil få i stuen.

burde jeg ikke kunne lægge et stykke glas af samme tykkelse som bunden, ovenpå de huller som er blevet boret i overløbet, og så selvfølgelig give det en ordenlig gang silikone, hvis jeg vælger at flytte overløbet til venstre side?

så har jeg også fået en aftale i hus om at købe en royal exclusiv bubble king intern 250 samt en red dragon mini 5ooo, så min plan om at starte op med en tunze silence 3000 er droppet.
SÆLGES:
530 liter + 86 liter sump
kan ses her:
viewtopic.php?f=94&t=26107
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2645
Tilmeldt: lør 10. jun 2006 12:42
17
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Re: stefan's 882 liters + 300 liter sump

Indlæg af William Jr »

stefan_sørensen skrev:
William Jr skrev:Aye Sir... :wink:

- Ved der skal penge til :Peace:

Men for en slidt floskel blev Rom ikke bygget på een dag! (Den med mange ide´er kender jeg kun for godt :hehe: )

- Jeg nævnte kun denne Oscilator som alternativ for Wave boksen...

Jeg tror at jeg har haft besøg af denne person som du omtaler vedr. en DIY oscilator. :wink: Jeg kan kun anbefale jer at gå videre med projektet! :GO


:f3:
jep det er ham :wink:
jeg vil have både diy wavebox og diy oscilator, jeg har allerede pumpen og får wave controlleren inden længe, den er i hvert fald bestilt.
så alt i alt, en wavebox, en oscilator og en multicontroller så tror jeg at flowet bliver meget bredt og meget varieret. jeg tror ikke jeg kan gøre mere for at imitere flowet på revet.

Det bliver rigtig godt det der Stefan :GO

- Det ender jo med at blive dig som har et flow som reference at at efterligne! Billede

Når du går med tanker på at flytte overløbet, da vil jeg istedet anbefale dig at placere overløbet centralt på bagglasset, som dette:
Billede
- Men med skrå sider istedet, dette for ikke at bølgen i samme grad møder en mur og bedre bøjer af!

Ved det at det bliver placeret i midten giver det flere valg muligheder for placering af streams og div. bølge "Gizzmo´er"

- Vel, det er sådan jeg tænker det gjort på min næste opgradering. Det vil heller ikke have samme tendens til at plaske i overløbet...


:f3:
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: stefan's 882 liters + 300 liter sump

Indlæg af Marco R »

William Jr skrev: Når du går med tanker på at flytte overløbet, da vil jeg istedet anbefale dig at placere overløbet centralt på bagglasset, som dette:
Billede
- Men med skrå sider istedet, dette for ikke at bølgen i samme grad møder en mur og bedre bøjer af!

Ved det at det bliver placeret i midten giver det flere valg muligheder for placering af streams og div. bølge "Gizzmo´er"

- Vel, det er sådan jeg tænker det gjort på min næste opgradering. Det vil heller ikke have samme tendens til at plaske i overløbet...


:f3:
Det vil jeg også sige :y På mit forrige 230l., som jeg lige har solgt, var det også i midten, og det skal jeg helt sikkert have igen, når jeg engang i fremtiden skal opgradere :)

Mvh. Marco R
stefan_sørensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1298
Tilmeldt: lør 28. mar 2009 09:20
15
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2009

Re: stefan's 882 liters + 300 liter sump

Indlæg af stefan_sørensen »

William Jr skrev:
stefan_sørensen skrev:
William Jr skrev:Aye Sir... :wink:

- Ved der skal penge til :Peace:

Men for en slidt floskel blev Rom ikke bygget på een dag! (Den med mange ide´er kender jeg kun for godt :hehe: )

- Jeg nævnte kun denne Oscilator som alternativ for Wave boksen...

Jeg tror at jeg har haft besøg af denne person som du omtaler vedr. en DIY oscilator. :wink: Jeg kan kun anbefale jer at gå videre med projektet! :GO


:f3:
jep det er ham :wink:
jeg vil have både diy wavebox og diy oscilator, jeg har allerede pumpen og får wave controlleren inden længe, den er i hvert fald bestilt.
så alt i alt, en wavebox, en oscilator og en multicontroller så tror jeg at flowet bliver meget bredt og meget varieret. jeg tror ikke jeg kan gøre mere for at imitere flowet på revet.

Det bliver rigtig godt det der Stefan :GO

- Det ender jo med at blive dig som har et flow som reference at at efterligne! Billede

Når du går med tanker på at flytte overløbet, da vil jeg istedet anbefale dig at placere overløbet centralt på bagglasset, som dette:
Billede
- Men med skrå sider istedet, dette for ikke at bølgen i samme grad møder en mur og bedre bøjer af!

Ved det at det bliver placeret i midten giver det flere valg muligheder for placering af streams og div. bølge "Gizzmo´er"

- Vel, det er sådan jeg tænker det gjort på min næste opgradering. Det vil heller ikke have samme tendens til at plaske i overløbet...


:f3:
det er sku godt med nogle gode forslag, det sætter tankerne i gang for alternative løsninger.
indtil nu havde jeg tænkt lidt på et overløb ligende lordmike's da det giver mulighed for mere fri cirkulation bag stensætningen.
men det på billedet ser faktisk godt ud, havde tænkt på det i midten, men var bange for at det skulle blive for dominerende.
SÆLGES:
530 liter + 86 liter sump
kan ses her:
viewtopic.php?f=94&t=26107
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: stefan's 882 liters + 300 liter sump

Indlæg af Carsten »

Jeg er en af dem der har overløbet placeret i midten af akvariet. Det fungerer fint. Og jeg synes ikke at det er specielt dominerende i akvariet. Mit overløb er dog desværre ikke med skrå sider, selvom det blev bestilt med det.
stefan_sørensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1298
Tilmeldt: lør 28. mar 2009 09:20
15
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2009

Re: stefan's 882 liters + 300 liter sump

Indlæg af stefan_sørensen »

det er lidt kedelige billeder, men det bedste jeg kan komme op med nu. :beer:
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
SÆLGES:
530 liter + 86 liter sump
kan ses her:
viewtopic.php?f=94&t=26107
stefan_sørensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1298
Tilmeldt: lør 28. mar 2009 09:20
15
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2009

Re: stefan's 882 liters + 300 liter sump

Indlæg af stefan_sørensen »

jeg har lige rettet "planen" lidt til med de nye ændringer hvis det skulle have interesse:



ja så blev det lige pludselig tid til at opgradere fra mit 530 liters til dette woha akvarie.
jeg skal hente baljen på onsdag og så vil det blive sat ude på mit arbejde i første omgang.
jeg skal have lavet hullerne i overløbet større og det er planen at hullerne bliver 2x 40mm og 1x 32mm
jeg henter 70kg indkørte sten til den 1. som også vil blive placeret på mit arbejde hvor de kan stå i en balje med cirkulation og luft tilførsel. på den måde undgå jeg at skulle stresse med at få det hele færdigt så der kan komme vand i, nu tager jeg det bare stille og roligt og får lavet alle de ting jeg skal inden at alle tingene bliver sat op og køre.

sumpen bliver inddelt i 3 rum,
1.rum: teknik bl.a. skummer bubbel king 250 , korallin c1501 kalkreaktor, deltec FR509 fosfat filter.
2.rum: 180 liters refurgium med to slags alger
3.rum: returpumpe - red dragon mini 5000
ang. cirkulation så bliver min balje nok en "William Jr wannerbe" med massere af flow, det bliver i hvert fald 2x tunze 6100, så bliver det en DIY "tunze" wavebox med tunze wavecontroller og en 6100 pumpe, og en tunze 6305 og en 6205 så mon ikke at der kommer gang i vandet
jeg får lavet et 100 liters akvarie på specielle mål til min deltec osmolatoren.


kabinetet bygger jeg selv, det bliver træ skellet beklædt med 22mm MDF plader som skal males sort.
mit woha akvarie er med de runde kantfuger så for at det hele nu skal passe sammen og se godt ud, så kantfræser jeg kabinetetes kanter for lige at give et pænt finish.

der kommer nogle billeder når der begynder at ske noget med projektet.
SÆLGES:
530 liter + 86 liter sump
kan ses her:
viewtopic.php?f=94&t=26107
stefan_sørensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1298
Tilmeldt: lør 28. mar 2009 09:20
15
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2009

Re: stefan's 882 liters + 300 liter sump

Indlæg af stefan_sørensen »

jeg har tænkt mig at lave en stensætning som denne.
lige nu hælder jeg nu mest til at få et overløb som lordmike's, men men det kan jo nå at ændre sig mange gange endnu. :hehe:
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
SÆLGES:
530 liter + 86 liter sump
kan ses her:
viewtopic.php?f=94&t=26107
stefan_sørensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1298
Tilmeldt: lør 28. mar 2009 09:20
15
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2009

Re: stefan's 882 liters + 300 liter sump

Indlæg af stefan_sørensen »

søjlen som jeg har indtegnet vil jeg lave selv med LS og pvc.
SÆLGES:
530 liter + 86 liter sump
kan ses her:
viewtopic.php?f=94&t=26107
spdiving
Reactions:

Re: stefan's 882 liters + 300 liter sump

Indlæg af spdiving »

Det ser rigtig fint ud Stefan.

Steen
stefan_sørensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1298
Tilmeldt: lør 28. mar 2009 09:20
15
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2009

Re: stefan's 882 liters + 300 liter sump

Indlæg af stefan_sørensen »

spdiving skrev:Det ser rigtig fint ud Stefan.

Steen
tak steen :wink:
SÆLGES:
530 liter + 86 liter sump
kan ses her:
viewtopic.php?f=94&t=26107
Kirling
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1066
Tilmeldt: søn 9. mar 2008 16:18
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2008

Re: stefan's 882 liters + 300 liter sump

Indlæg af Kirling »

SÅDAN stefan..

jeg var med over i thisted og hente det for bruno, han sagde godt nok til mig at han haved fået solgt det videre, men vidste da ikk det var til dig ;)

KANON KØB.... ;)
stefan_sørensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1298
Tilmeldt: lør 28. mar 2009 09:20
15
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2009

Re: stefan's 882 liters + 300 liter sump

Indlæg af stefan_sørensen »

Kirling skrev:SÅDAN stefan..

jeg var med over i thisted og hente det for bruno, han sagde godt nok til mig at han haved fået solgt det videre, men vidste da ikk det var til dig ;)

KANON KØB.... ;)
jep, så nu skal det op i min stue :wink:
du har jo set min stue, og akariet kommer til at stå der hvor fjensynet står nu. det er en skam at sofaen ikke skal blive stående, det ville ellers passe mig helt kanon hvis den skulle det. :K
SÆLGES:
530 liter + 86 liter sump
kan ses her:
viewtopic.php?f=94&t=26107
stefan_sørensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1298
Tilmeldt: lør 28. mar 2009 09:20
15
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2009

Re: stefan's 882 liters + 300 liter sump

Indlæg af stefan_sørensen »

så fi jeg mit deltec FR 509 fosfat filter hjem. jeg har lge sat det på min 530 liters balje. det køre nu med rowaphos og aktivt kul og det skal det også gøre når jeg får det nye akvarie op at køre, med mindere at jeg køber et mere hvilket jeg godt kunne være fristet til :wink:
SÆLGES:
530 liter + 86 liter sump
kan ses her:
viewtopic.php?f=94&t=26107
stefan_sørensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1298
Tilmeldt: lør 28. mar 2009 09:20
15
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2009

Re: stefan's 882 liters + 300 liter sump

Indlæg af stefan_sørensen »

tid til en lille update.
i næste uge får jeg mine nye pumper (tunze 6205 + 6305) og så får jeg også en aquatronica akvarie computer.
i næste månede, efter aftale med en bruger her fra forummet får jeg en tunze 6205 mere :wink:
jeg får også en tunze 7096 multicontroller i dag eller i morgen med posten, så vil jeg selv lige vudere om jeg vil bruge den eller den 7095 som jeg har nu.

efter planen så får jeg også den nye skummer (bubble king 250) i næste månede, returpumpen (red dragon 5000 mini) får jeg nok i løbet af denne månede ellers bliver det samme tid som skummeren.

så nu er alt udstyret ved at være på plads, så skal jeg til at bygge møbel, bore huller, lave overløb, indrette sump og så fylde det med vand :W

stenene står ude på arbejde nede i kælderen ved siden af fyret så de har det dejlig lunt, og med god cirkulation :GO

det var vist det lige for denne omgang.

god weekend

Mvh
SÆLGES:
530 liter + 86 liter sump
kan ses her:
viewtopic.php?f=94&t=26107
stefan_sørensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1298
Tilmeldt: lør 28. mar 2009 09:20
15
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2009

Re: stefan's 882 liters + 300 liter sump

Indlæg af stefan_sørensen »

jeg har fået min nye skummer og returpumpe, der kommer nogle billeder når jeg får mine pumper samt aquatronica'en

jeg har også tænkt mig at lave en fragment hylde i sumpen, som skal belyses af et 24w T5 rør
SÆLGES:
530 liter + 86 liter sump
kan ses her:
viewtopic.php?f=94&t=26107
Brugeravatar
TroJanRds
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 500
Tilmeldt: tors 10. apr 2008 17:02
16
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Randers

Re: stefan's 882 liters + 300 liter sump

Indlæg af TroJanRds »

[quote="stefan_sørensen"]tid til en lille update.
i næste uge får jeg mine nye pumper (tunze 6205 + 6305) og så får jeg også en aquatronica akvarie computer.
i næste månede, efter aftale med en bruger her fra forummet får jeg en tunze 6205 mere :wink:
jeg får også en tunze 7096 multicontroller i dag eller i morgen med posten, så vil jeg selv lige vudere om jeg vil bruge den eller den 7095 som jeg har nu.

Hejsa gennemskuede lige du sikkert skal af med en af multicontrollerne på et tidspunkt :) eller hvad :be:
kunne godt have interesse i den du ik selv skal bruge hvis ik du har lovet den væk eller ville beholde den :)
stefan_sørensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1298
Tilmeldt: lør 28. mar 2009 09:20
15
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2009

Re: stefan's 882 liters + 300 liter sump

Indlæg af stefan_sørensen »

TroJanRds skrev:
stefan_sørensen skrev:tid til en lille update.
i næste uge får jeg mine nye pumper (tunze 6205 + 6305) og så får jeg også en aquatronica akvarie computer.
i næste månede, efter aftale med en bruger her fra forummet får jeg en tunze 6205 mere :wink:
jeg får også en tunze 7096 multicontroller i dag eller i morgen med posten, så vil jeg selv lige vudere om jeg vil bruge den eller den 7095 som jeg har nu.

Hejsa gennemskuede lige du sikkert skal af med en af multicontrollerne på et tidspunkt :) eller hvad :be:
kunne godt have interesse i den du ik selv skal bruge hvis ik du har lovet den væk eller ville beholde den :)
hej
jamen det er også rigtigt, skal af med en af dem, jeg kan bare ikke lige beslutte mig endnu.
men jeg sender dig en pb når jeg ved det, skal bare lige have den nye balje op at køre først, men nu kan du jo følge lidt med i tråden, og hvis ikke jeg skriver til dig, så er det nok fordi jeg har glemt dig, så bare lige smid en pb :wink:
SÆLGES:
530 liter + 86 liter sump
kan ses her:
viewtopic.php?f=94&t=26107
Besvar

Tilbage til "Akvarier 801+ Liter"