"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Der bygges tank. Ca 1000 liter.

Forum for Akvarier 801+ Liter
Besvar
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Der bygges tank. Ca 1000 liter.

Indlæg af Hougaard »

ole. skrev:gælder det også for halophila,?
Nej, men lige nu arbejder vi stadig på at få halophila til Danmark. Men det gælder for den almindelig søgræs.


Brugeravatar
UrbanSage
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 926
Tilmeldt: fre 22. dec 2006 20:33
17
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: South Dakota
Kontakt:

Re: Der bygges tank. Ca 1000 liter.

Indlæg af UrbanSage »

ole. skrev:gælder det også for halophila,?
Nu har jeg ingen personlig erfaring med nogen af graes typerne.
Men jeg mener at halophila er en pioner art der er temmelig robust.

Men det er ved at vaere et aar siden at jeg kiggede paa den information der er derude....
http://www.chucksaddiction.com har en masse god information.


Billede
Kirling
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1066
Tilmeldt: søn 9. mar 2008 16:18
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2008

Re: Der bygges tank. Ca 1000 liter.

Indlæg af Kirling »

utroligt flot!!! lige en balje efter mit hoved ;)


Brugeravatar
Peters1
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3806
Tilmeldt: ons 27. okt 2004 20:26
19
Postnummer: 5800 Nyborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fyn

Re: Der bygges tank. Ca 1000 liter.

Indlæg af Peters1 »

Ser rigtig godt ud og hold da fast nogle flotte store koraller du holder dig efterhånden :W


RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Brugeravatar
UrbanSage
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 926
Tilmeldt: fre 22. dec 2006 20:33
17
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: South Dakota
Kontakt:

Re: Der bygges tank. Ca 1000 liter.

Indlæg af UrbanSage »

Peters1 skrev:Ser rigtig godt ud og hold da fast nogle flotte store koraller du holder dig efterhånden :W
Ja, der ryger efterhaanden nogle paent store stykker i skraldespanden ret ofte nar der skal trimmes.


Billede
Brugeravatar
UrbanSage
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 926
Tilmeldt: fre 22. dec 2006 20:33
17
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: South Dakota
Kontakt:

Re: Der bygges tank. Ca 1000 liter.

Indlæg af UrbanSage »

Saa er det slut for denne gang.
De sidste par dage er gaaet med at saelge akvariet.
Der er blevet hevet vel alt ialt 25 salt spande (minus salt) fulde af koraller ud af akvariet (og iaften ryger der nogle flere).

Af personlige aarsager er denne beslutning naaet paa nuvaerende tidspunkt.
Jeg regner med en gang i fremtiden at starte forfra, men jeg syntes selv jeg har gjort det helt godt i forhold til at jeg er 3.000Km fra havet. Jeg vil ikke starte noget nyt op i dette omraade, det er for svaert at faa fat i ting der er mindre "mainstream".

Saa jeg bliver hoejst sansyligt temmeligt fravaerende her paa boardet selvom det nok bliver svaert helt at holde mig vaek.

Jeg siger tak til jer alle sammen, der er nogle rigtigt gode hoveder herinde uanset om vi har vaeret enige eller uenige til tider.

Der er desvaerre ikke nogle billeder fra lige foer akvariet blev brudt ned da det virkede svaert nok bare at goere de ting der nu engang skulle goeres.


Billede
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Der bygges tank. Ca 1000 liter.

Indlæg af Marco R »

UrbanSage skrev:Saa er det slut for denne gang.
De sidste par dage er gaaet med at saelge akvariet.
Der er blevet hevet vel alt ialt 25 salt spande (minus salt) fulde af koraller ud af akvariet (og iaften ryger der nogle flere).

Af personlige aarsager er denne beslutning naaet paa nuvaerende tidspunkt.
Jeg regner med en gang i fremtiden at starte forfra, men jeg syntes selv jeg har gjort det helt godt i forhold til at jeg er 3.000Km fra havet. Jeg vil ikke starte noget nyt op i dette omraade, det er for svaert at faa fat i ting der er mindre "mainstream".

Saa jeg bliver hoejst sansyligt temmeligt fravaerende her paa boardet selvom det nok bliver svaert helt at holde mig vaek.

Jeg siger tak til jer alle sammen, der er nogle rigtigt gode hoveder herinde uanset om vi har vaeret enige eller uenige til tider.

Der er desvaerre ikke nogle billeder fra lige foer akvariet blev brudt ned da det virkede svaert nok bare at goere de ting der nu engang skulle goeres.
Hej,

Det var da trist at hører, men jeg takker for denne gang :)

Held og lykke med tingene til du kommer igen :GO

Mvh. Marco R


Kirling
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1066
Tilmeldt: søn 9. mar 2008 16:18
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2008

Re: Der bygges tank. Ca 1000 liter.

Indlæg af Kirling »

surt urban, det var et flot akvarie du havede fået banket op!!... jeg er ihvertfald en af dem der har brugt din kritik konstruktivt ;)

held og lykke i fremtiden ;)

kirling


ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Der bygges tank. Ca 1000 liter.

Indlæg af ole kekkonen »

shimek bor da lang ude i alaska,som jeg forstår er det kun specielle tider af året han kan få "ting" tilsendt.
men håber da du finder en ny udfordring gerne inden for boardet,jeg har lært meget af dig her..
held og lykke fremover


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Der bygges tank. Ca 1000 liter.

Indlæg af Lord Mike »

Det var dog en trist nyhed :( Specielt efter at dit akvarie virkelig var blivet super flot......Håber bestemt du stadig vil kigge forbi og komme med dine skarpe kommentare som viser den store viden du har inden for vores hobby. En viden som jeg og med sikkerhed mange andre også har haft glæde af. Men mest af alt vil jeg savne dine meget flotte billeder som du altid har vist frem her til glæde for os alle.....Mon ikke du kommer stærkt igen :y

Men UrbanSage noget som jeg faktisk sider og tænker på efter vores mange debatter mm. og hvor det nu er slut for denne gang: Hvad er endelig dit rigtige navn? Ved godt det er noget pjat, men er sgu bare nysgærrig :hehe:


Brugeravatar
UrbanSage
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 926
Tilmeldt: fre 22. dec 2006 20:33
17
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: South Dakota
Kontakt:

Re: Der bygges tank. Ca 1000 liter.

Indlæg af UrbanSage »

ole. skrev:shimek bor da lang ude i alaska,som jeg forstår er det kun specielle tider af året han kan få "ting" tilsendt.
Jeg kan sagtens faa "ting" tilsendt, jeg har stort set kun handlet online i de sidste par aar.
Det der er svaert er naar man proever at goere noget som "hobbyen" ikke understoetter.
Jeg har aldrig proevet at lavet et akvarie med en hel masse neon farver.
De sidste to aar har jeg proevet at koere saa naturligt som muligt. For at naa dette punkt er der nogle fundamentale krav (min personlige holdning) som betyder at der skal levende sten, en hel masse bevaegelse i vandet, det rigtige lys og alger til.
Der hvor jeg er gaaet i staa er de levende sten. Det er ikke nemt at faa levende sten sendt hertil uden at de bliver leveret i vaadt avis papir. Ideelt vil de sten man skal bruge fra de bliver hoestet til de er i akvarie overhovedet ikke vaere uden vand. Dette er ikke muligt, men vores muligheder er utroligt langt fra dette ideele maal. Der er muligheder, men jeg vil ikke gaa ind i detaljer her.

Det hjaelper at hedde "Ron Shimek" hvis man skal have floejet noget af hoej kvalitet til Alaska. Jeg kan ikke forvente samme behandling.
Jeg troede efter at have korresponderet med Eric Borneman i en maaneds tid at han ville hjaelpe mig, der var blandt andet sten fra hans eget akvarie involveret i aftalen. Det hele var paa plads og loed ultroligt godt. Saa fik han ikke sendt en dag, derefter en anden dag og til sidst stoppede han simpelthen med at besvare mine emails. Og det selvom jeg var utroligt hoeflig, taknemlig og taalmodig uanset hvad.
Lord Mike skrev:Men UrbanSage noget som jeg faktisk sider og tænker på efter vores mange debatter mm. og hvor det nu er slut for denne gang: Hvad er endelig dit rigtige navn? Ved godt det er noget pjat, men er sgu bare nysgærrig :hehe:
Niclas Værnhøj :beer:


Billede
Brugeravatar
Mickey86
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 238
Tilmeldt: tors 21. aug 2008 22:51
15
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2007
Kontakt:

Re: Der bygges tank. Ca 1000 liter.

Indlæg af Mickey86 »

tak for gode alle de gode råd, du fik hvert fald min tanke gang ændret om hvordan man kører et saltvands akvarie. :Peace:


Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3982
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Der bygges tank. Ca 1000 liter.

Indlæg af Engelquist »

Han er ikke aktiv herinde længere og akvariet er nedlagt, men stadig en spændende tråd at kigge igennem :-)


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Besvar

Tilbage til "Akvarier 801+ Liter"